Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kävi kaupassa ja toi kaikkea epäterveellistä..

Vierailija
09.07.2022 |

Olemme tehneet yhdessä elämäntapamuutoksen. Itse olen pudottanut 30kg painoa ja mies 15kg. Minähän se olen yleensä se joka kaupassa käy, ja ostan aina mahdollisimman terveellistä ruokaa. Tuoreita vihanneksia, hedelmiä, lihoja joista teen mahdollisimman pitkälle kotiruoat itse, en kovin usein osta mitään prosessoitua.

Eilen tein sen virheen että laitoin miehen käymään kaupassa. Ja mitä tämä tuo sieltä.. roiskeläppäpizzoja, pinaattilettuja, porkkanalettuja, poprillin halppismakkaraa, mikrohamppareita, marinadissa uivia kanasuikaleita, rasvaisinta jauhelihaa mitä kaupasta löytyy, kinkkukiusaustarvikkeet valmis peruna-sipulisekoituksesta ja siihen joku halpa höttökinkku yms.. toi se jopa kurkkua ja kirsikkatomaattia kasviksiksi.. Mies puhuu aina miten hänkin on elämäntapamuutoksen tehnyt mutta noilla ruuilla näin ei kyllä ole. Ja kun mainitsin asiasta että tämmöstä ruokaa sitten toit niin vastaus oli että no nämä on nopeita laittaa lapsille jos ei kerkeä ruokaa tehdä. Minä kun haluaisin myös lapsille opettaa niitä terveellisiä elämäntapoja enkä sitä että aina vedetään jotain eines pinaattilettuja tai pizzaa.

Mies on myös tosi tarkka rahankäytöstä, siksi ostaakin aina halvinta mutta ei tuossa pidemmän päälle säästöä tule jos se halpa mitä ostetaan on einestä.

Yritäppä tässä sitten itse syödä terveellisesti kun kaappi on täynnä kaikkea muuta. Olen kokki, kuten myös mies entiseltä ammatiltaan eli ruuanlaittotaidoista ei pitäisi pulaa olla hänellä, ei vaan viitsi nähdä yhtään vaivaa vaan mennään sieltä mistä aita on matalin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ruokaa jos jätetään roiskeläpät ha hampurilaiset pois.

Vierailija
2/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höllää nyt vähän! Ei se terveellinen elämäntapa siihen kaadu, jos satunnaisesti tulee syötyä jotain epäterveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon te syötte?

Ihan hirveä määrä ruokaa.

Vai onko tossa ateriat pariksi viikoksi, vai suurperhe?

Vierailija
4/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pinaattiletutkin tekisi pienellä vaivalla itse eikä olisi yhtä paljon lisäaineita. Jauhelihan ei tarvitsisi olla sitä rasvaisinta mitä kaupasta löytyy ja nuo poprillin makkarat eivät ole makkaraa nähneetkään, lihapitoisuuskin vain 11%. Ap

Vierailija
5/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Kaksi aikuista ja kolme lasta ja kaikki ollaan kesälomalla eli ruokaa menee paljon. Ap

Vierailija
6/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Kaksi aikuista ja kolme lasta ja kaikki ollaan kesälomalla eli ruokaa menee paljon. Ap

Näköjään 😬

Vierailija
7/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole elämäntapamuutos, jos joku satunnainen kinkkukiusaus tai pizza on niin kamalaa.

Se on sitten laihdutuskuuri, ne rajaa paljon ruokia pois ja ei useinkaan salli joustavuutta.

Vierailija
8/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Näköjään 😬

Mitä sä nyt kauhistelet? 5 henkeä tarvitsee 10 annoksta lämmintä ruokaa päivässä.

Vierailija
9/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
10/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole elämäntapamuutos, jos joku satunnainen kinkkukiusaus tai pizza on niin kamalaa.

Se on sitten laihdutuskuuri, ne rajaa paljon ruokia pois ja ei useinkaan salli joustavuutta.

Eihän se kamalaa olekaan, mutta ajatukseni tässä oli se että jos pizzaa haluaa niin senkin voisi tehdä itse. Nuo roiskeläpät eivät ole edes hyvänmakuisia. Ja kinkkukiusauskin olisi ihan eri makuinen jos siihen pilkkoo raakaa perunaa ja ostaa jonkun vähän paremman kinkun kun jonkun höttö pizzasuikalepussin. Ap

Vierailija
11/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun hieno laihdutusurakka ja elämäntaparemppa mene pilkalle mitenkään, jos nyt vaikka vähitellen syötte nuo "moskat"? Mä ainakin pakastaisin broiskut ja pitsat jne. ja tekisin siitä perunasta ja höttökinkusta tai broilerista (poistat marinadin) laatikon. Tomaattia ja kurkkua, ja vaikka porkkanaraastetta (toki sulla on) oheen. Menisin itse kauppaan seuraavana päivänä, jos tarvis.

Pakkasesta voi ottaa joskus lätyn tai kaksi ison salaattiannoksen kanssa lounaaksi ja poprillista tehdä ravitsevan juurespadan ja perunaa kaveriksi. Lisäksi taas salaattia, tomaattia, paprikaa, herneitä...

Kerrot lapsille. että eineksi kannattaa välttää, sekä hyvän ravinnon tärkeydestä ja terveellisyydestä ja myös kuinka oikeanlaista ruokaa tehdään kotona.

Ja mistäs tiedät vaikka sun lapsista joskus tulis Herlevin tapaisia burgerihulluja :D

Näin meilläkin mies tekee, että jättipaketti lihapiirakkaa on tullessa jos kauppaan menee (minä teen yleensä ostokset), mutta ostan omat eväät, jos en ehdi niitä "oikeita ruokia" tekemään.

Vierailija
12/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pilalle

Vierailija
13/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Näköjään 😬

Mitä sä nyt kauhistelet? 5 henkeä tarvitsee 10 annoksta lämmintä ruokaa päivässä.

Juu juu. On mullakin lapsia ja puoliso joten joku käsitys siitä ruuan määrästä mitä perheessä menee, mutta on tossa ihan jäätävä määrä ruokaa. Ei ole ihme, että ihmiset kamppailevat "elämäntapamuutosten" kanssa, jos tuo setti on jonkun mielestä ihan normaalia. Ehkä parin viikon ruuat meille. Vähintäänkin.

Vierailija
14/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies halusi testata sun kekseliäisyyttä, miten tehdä "roskaruoasta" terveellistä?

Vierailija
15/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pinaattiletutkin tekisi pienellä vaivalla itse eikä olisi yhtä paljon lisäaineita. Jauhelihan ei tarvitsisi olla sitä rasvaisinta mitä kaupasta löytyy ja nuo poprillin makkarat eivät ole makkaraa nähneetkään, lihapitoisuuskin vain 11%. Ap

Se rasvaisin jauheliha on ravintopitoisuudeltaan kuitenkin parasta.

Vierailija
16/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan siinä kaloreja eniten, mutta ruuan tärkein tehtävä ei taida olla kaloritarpeen tyydyttäminen. Jos olisi voisimme syödä pelkkää sokeria ja rasvaa.

Vierailija
17/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Näköjään 😬

Juu juu. On mullakin lapsia ja puoliso joten joku käsitys siitä ruuan määrästä mitä perheessä menee, mutta on tossa ihan jäätävä määrä ruokaa. Ei ole ihme, että ihmiset kamppailevat "elämäntapamuutosten" kanssa, jos tuo setti on jonkun mielestä ihan normaalia. Ehkä parin viikon ruuat meille. Vähintäänkin.

Kuinka vähän te sitten syötte? Miten tuon saa riittämään pariksi viikoksi?

Vierailija
18/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon te syötte?

Näköjään 😬

Kuinka vähän te sitten syötte? Miten tuon saa riittämään pariksi viikoksi?

Me syödään sillee sopivasti.

Eikä tossa edes ollu aamupaloja mukana, ellei noi vedä makkaraa tai eineslettuja aamupalaksi. Noistahan saa vaikka kuinka monta ateriaa.

Vierailija
19/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:)

Kaveri kehui ostaneensa halvalla noita "poprilleja": kotona katsoi tuoteselostetta - kanankamaraa tmv. suurin osa: sillon lähti poprillit roskiin. Itse ostin myös, no, tulihan ne syötyä. Niihin vissiin työnnetään mausteita niin paljon, ettei "mukaliha" maistu.. En tiedä.

Vierailija
20/30 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan siinä kaloreja eniten, mutta ruuan tärkein tehtävä ei taida olla kaloritarpeen tyydyttäminen. Jos olisi voisimme syödä pelkkää sokeria ja rasvaa.

Puhuinkin ravintopitoisuudesta, en kaloripitoisuudesta.  Jos satut niiden eron ymmärtämään.