Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankit lapsen tai lemmikin jos elät sossun tuella?

Vierailija
30.11.2014 |

Niin. Ihan vaan ihmettelen. Sitten kitistään kun ei rahat riitä. Kaikkien muiden vika.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"] Newsflash: en elänyt sossun tuella silloin kun lisäännyin. Ja tuskin olen ainoa, jolle näin kävi, tässä taloustilanteessa. [/quote]Eihän tässä sitä kysytty. Etkö osaa lukea? [/quote] En ole tuo, jolle piruilet. Mistä sivullinen kuten ap tietää, missä tilanteessa lapset on hankittu, kun näkee köyhän lapsiperheen? Voi myös olla, että köyhä lapsiperhe on esim. opiskelijoita, jotka vaurastuvat kyllä - ei köyhyys ole mikään elämänmittainen pakkotuomio, sieltä moni nouseekin. Vaikka toisaalta, tämän ketjun kokoomushenkistä av-mammaa tämä ei tietysti kiinnosta, se on "sivuseikka" - kunhan haluaa tuntea itsensä erinomaiseksi ja paheksua...   [/quote] Joo kyllä, tilanteet muuttuu. Mutta pointtihan tässä oli, että jos olet jo taloudellisesti huonossa tilanteessa niin miksi hankit siihen samaan soppaan lapsen tai lemmikin? Eikö kannattaisi ensin laittaa asiat kuntoon? Eihän sitä tiedä kauan se työttömyys kestää, totta. Mutta vähän järkeä. Olen itsekin ollut työttömänä ja silloin elettiin sen mukaisesti. Niin kuin joku sanoi, lapsien ja lemmikkien pitää olla ansaittua. Ja mitä se opettaa lapselle kun vanhemmat vaan makaa kotona eikä tee töitä?

[/quote]

Siksi, että ne sopivat MUUTEN elämäntilanteeseen juuri silloin.

Ei raha ole ainoa elämäntilannetta määrittävä asia.

Lapsia hankitaan, kun on halu hankkia, hyvä mies rinnalla, joka hänkin haluaa hankkia lapsia ja ikä on sopiva lastenetekoon. Eikä vasta liki viisikymppisenä, kun on mammonaa rutkasti ja ura mallillaan.

Tuollainen pelkkään rahaan perustuva ajattelusi ajaa ihmiset aika hankaliin tilanteisiin. Lastentekoa lykätään niin pitkään, ettei se enää ehkä luomusti edes onnistu. Voi olla, että se nelikymppisenä työelämästä vauvavapaille astuva syrjäyy itse asiassa tehokkaammin työelämästä kuin ne, jotka tekivät lapsensa parikymppisinä - tämänhektinen yt-kulttuuri tuntuu puskevan työpaikoilta juuri niitä iäkkäämpiä ja kalliimpia työntekijöitä, varsinkin jos on vielä "riesana" pienet lapset ja paljon sairauspoissaoloja...

Pienet lapset eivät observoi, mitä vanhemmat tekevät työkseen, he noteeraavat sen, miten heitä hoidetaan. Piste. Ja lähtökohtahan tuossa ei ollutkaan, että koko elämä olisi pelkkää kotona makaamista, vaan se on elämänvaihe, unohtuikos tuo sinulta tyystin?

Vierailija
102/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan sossun sängyssä nukutin lapseni ja vaipat vaihdoin sossun hoitopöydässä. Mulla oli hyvin poikkeuksellinen tilanne. Tänä päivänä en saisi edes sossusta mitään, en saa asumistukea jne. Eli tulen toimeen omillani. Hyvä minä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla