Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankit lapsen tai lemmikin jos elät sossun tuella?

Vierailija
30.11.2014 |

Niin. Ihan vaan ihmettelen. Sitten kitistään kun ei rahat riitä. Kaikkien muiden vika.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas hypoteesi vain rikkaat lisääntyisivät suomessa. No rajat auki.... ai niin veronmaksajia ei täällä tarvittu. Mamuista ei saa samantien likaisentyön tekijää. Ja jäljelle jäävät kultalusikka lapset ovatkin ulkoistaneet elämänsä ja perinnöt asuvat veroparatiiseissa.

Vierailija
62/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pointtina ehkä oli, että jos taloutesi on jo valmiiksi huonossa jamassa niin miksi otat sitten sen koiran joka on aika iso kuluerä? Tai miksi yritätte lasta jos muutenkin on tiukkaa? Eihän sille mitään voi jos "vahinko" käy ja haluaa lapsen pitää.. Eli jos ollaan jo taloudellisesti kusessa niin pitääkö tietoisesti hommata itsensä enemmän kuseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun yksin ja halusin jotakin seuraa. Eikä kissassa edes ole juuri ollenkaan kustannuksia.

Vierailija
64/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömät ihmiset kokevat että ovat oikeutettuja samoihin asioihin kuin ihmiset jotka käyvät töissä? Mielestäni lemmikin, lapsien, auton yms. pitäisi olla ansaittua.

Vierailija
65/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:46"]Koska asun yksin ja halusin jotakin seuraa. Eikä kissassa edes ole juuri ollenkaan kustannuksia.
[/quote] Paitsi kun se sairastuu eikä sinulla ole varaa siihen satasen eläinlääkäriin?

Vierailija
66/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]Mikä helv. teitä suomalaisia vaivaa!!!!!! Mitäs sitten jos se vähän köyhempi tulee raskaaksi! rikkaat sanoo ABORTTI VAAAN! TÄLLÄISTÄ PUHETTA että rikkaillahan on vain oikeus lapsiin... huhhuh itse en edes lapsia voi saada ja tälläiset puheet siitä miten niitä lapsia suunnitellaan .. eikö jumala kuitenkin loppujenlopuksi siitä päätä montako lasta tulee ja milloin. Aika sairasta puhettä yrittää vääntään sitä lasta päiväntarkalleen. Suomalaiset naiset = myötähäpeä ja viha minullle.ps... kertokaahan te pilkunviilaaja suomineidot montako kirjoitus virhettä oli (se tärkeämpi asia kuin itse asia täällä meillä ihanan rakastavaisessa suomessa) [/quote] En nyt ole aivan varma sössötyksestäsi että mikä on pointtisi, mutta tiedoksi vain, sossu maksaa kyllä e.pillerit asiakkailleen. Mitään aborttia kellekään toivota, pikkuisen selkärankaa ja elämän hallintaa vain. Sillä tavalla että minun (tai siis meidän kaikkien veronmaksajien) ei tarvitse sinun jälkeläisiäsi elättää, että pystyisit ne elättämään ihan itse. [/quote] Sanoo rasisti sumalainen , joka sanoo minun sössöttäväni.  [/quote] Minä saan olla rasisti (tuo on aina hyvä kortti vetää esiin) suomalainen tasan niin kauan kuin rahoitan mamujen ja suomipummien elämää. Minä käyn töissä ja kiroan mielessäni, mutta en rähinöi tai vahingoita vihaamaani elämäntyyliä eläviä ihmisiä.

[/quote] OH MY GOOD! Olen asunut suomessa 23 vuotta ja käyn töissä! Ahahh mielummin minä elätän niitä mamuja ja niitä vähätuloisia äitejä. Hienoa Suomi hienoa. Tämä mamu joka on suomessa melkein koko ikänsä asunut taitaa olla niin että suomi ja suomineidot minusta eroon haluavat. Lähden mielelläni toiseen kotimaahani jossa minulla ei ole kansalaisuutta ,kielitaitoa tuttavia / perhettä. Kertokaahan nyt te täydellisyyden perikuvat , hyvätuloiset äidin ettehän vain toivo tälläiselle mamulle perhettä ja lapsia 

Vierailija
67/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut työttömänä ja tullut raskaaksi ja päädyttiinkin aborttiin, koska ei pelkän miehen (osa-aika)tuloilla elätetä perhettä. Koirastakin voitiin vain haaveilla. Onneksi maltettiin ja saatiin talous kuntoon niin on varaa elättää lapset ja hauva!

Vierailija
68/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:10"]Mikä helv. teitä suomalaisia vaivaa!!!!!! Mitäs sitten jos se vähän köyhempi tulee raskaaksi! rikkaat sanoo ABORTTI VAAAN! TÄLLÄISTÄ PUHETTA että rikkaillahan on vain oikeus lapsiin... huhhuh itse en edes lapsia voi saada ja tälläiset puheet siitä miten niitä lapsia suunnitellaan .. eikö jumala kuitenkin loppujenlopuksi siitä päätä montako lasta tulee ja milloin. Aika sairasta puhettä yrittää vääntään sitä lasta päiväntarkalleen. Suomalaiset naiset = myötähäpeä ja viha minullle.ps... kertokaahan te pilkunviilaaja suomineidot montako kirjoitus virhettä oli (se tärkeämpi asia kuin itse asia täällä meillä ihanan rakastavaisessa suomessa) [/quote] En nyt ole aivan varma sössötyksestäsi että mikä on pointtisi, mutta tiedoksi vain, sossu maksaa kyllä e.pillerit asiakkailleen. Mitään aborttia kellekään toivota, pikkuisen selkärankaa ja elämän hallintaa vain. Sillä tavalla että minun (tai siis meidän kaikkien veronmaksajien) ei tarvitse sinun jälkeläisiäsi elättää, että pystyisit ne elättämään ihan itse. [/quote] Sanoo rasisti sumalainen , joka sanoo minun sössöttäväni.  [/quote] Minä saan olla rasisti (tuo on aina hyvä kortti vetää esiin) suomalainen tasan niin kauan kuin rahoitan mamujen ja suomipummien elämää. Minä käyn töissä ja kiroan mielessäni, mutta en rähinöi tai vahingoita vihaamaani elämäntyyliä eläviä ihmisiä.

[/quote] OH MY GOOD! Olen asunut suomessa 23 vuotta ja käyn töissä! Ahahh mielummin minä elätän niitä mamuja ja niitä vähätuloisia äitejä. Hienoa Suomi hienoa. Tämä mamu joka on suomessa melkein koko ikänsä asunut taitaa olla niin että suomi ja suomineidot minusta eroon haluavat. Lähden mielelläni toiseen kotimaahani jossa minulla ei ole kansalaisuutta ,kielitaitoa tuttavia / perhettä. Kertokaahan nyt te täydellisyyden perikuvat , hyvätuloiset äidin ettehän vain toivo tälläiselle mamulle perhettä ja lapsia 
[/quote]

Hienoa että olet työllistynyt. Se ei silti muuta sitä että ennen lasten hankintaa tulee harkita onko lapsien kasvattamiseen rahaa ja voimavaroja. Jos lähtökohtaisesti ei, niin ei niitä (eikä lemmikeitä) pidä hankkia. Maailmassa olisi paljon vähemmän ongelmia jos syntyvyys kautta maapallon pienenisi huomattavasti.

Vierailija
69/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä haluan.

Vierailija
70/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle OH MY GOOD - mies, minäkin haluan sanoa että hienoa jos olet työllistynyt ja elätät itsesi ja jälkeläisesi. Ei minulla sinunlaisiasi maahanmuuttajia vastaan mitään ole. Sinunlaisia voisi tulla lisääkin. Omassa työelämässäni vain joudun päivittäin näkemään sellaisia, niin mamuja kuin suomalaisia, jotka elävät sossutuilla vuodesta, jopa vuosikymmenestä toiseen. Sellaista elämäntapaa en voi sietää, eikä pitäisi sinunkaan. Sinäkin olet omat rahasi ansainnut ja puolestani saisit ne pitää ilman tätä helkutin tiukkaa verotussysteemiä.

Vierailija
71/102 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.

Vierailija
72/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:26"]

Newsflash: en elänyt sossun tuella silloin kun lisäännyin. Ja tuskin olen ainoa, jolle näin kävi, tässä taloustilanteessa.

[/quote]Eihän tässä sitä kysytty. Etkö osaa lukea?

[/quote]

En ole tuo, jolle piruilet. Mistä sivullinen kuten ap tietää, missä tilanteessa lapset on hankittu, kun näkee köyhän lapsiperheen? Voi myös olla, että köyhä lapsiperhe on esim. opiskelijoita, jotka vaurastuvat kyllä - ei köyhyys ole mikään elämänmittainen pakkotuomio, sieltä moni nouseekin.

Vaikka toisaalta, tämän ketjun kokoomushenkistä av-mammaa tämä ei tietysti kiinnosta, se on "sivuseikka" - kunhan haluaa tuntea itsensä erinomaiseksi ja paheksua...

Vierailija
73/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:12"]Niin. Ihan vaan ihmettelen. Sitten kitistään kun ei rahat riitä. Kaikkien muiden vika.
[/quote]

Ihan teidän kiusaksi. Lapset on 10 oppilaita ja pidettyjä. Itse loikoilen päivät ja saan mm. sossusta rahaa. Ihanaa olla oloneuvos.

Vierailija
74/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:06"]

Tulipas rähäkkä. Aloittaja nyt ei ilmeisestikään tarkoittanut niitä, joilla on lapsia ja ovat tilapäistyöttöminä joutunut turvautumaan sossuun. Ehkäpä hän tarkoitti aloituksessaan sitä mitä sanoi, eli miksi sellainen ihminen joka elää sossun tuilla, hankkii lapsia. Lue oikein hitaasti jos on vaikea ymmärtää. Samaa ihmettelen minä.

[/quote] Mieti sinäkin uudelleen. Monikin elää lapsen syntyessä sossun tuilla mutta ei suunnittele tekevänsä niin koko ikänsä. Sossun tuilla eläjät ei onneksi pääasiallisesti ole yksi ihmisryhmä, vaan se on elämänvaihe, joka joillakin osuu parhaaseen lisääntymisikään. 

[/quote]

Mikä hemmetin elämänvaihe!? Itse olen YH-perheestä, maisterivaiheen opinnot yliopistossa menossa, asun Helsingissä (kallis vuokra) ja käyn töissä jotta saan vuokran maksettua. Ikinä en ole sossun asiakas ollut, eli missä vaiheessa pitäisi tästä "elämänvaiheesta" nauttia?

Vierailija
75/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:16"]

Meinaat, että kaikki tukea saavat perheet ovat saaneet sitä jo ennen lasten syntymää, eikä kenenkään elämä koskaan muutu miksikään? kerran varakas, aina varakas ja kerran köyhä on aina köyhä...?

Minä saan nettona 2,8 tonnia liksaa kuussa, veroja maksan 1700 kuussa. Ja maksan mielelläni ja minun verovarojani ainakin saa mielellään käyttää lapsiperheiden tukiin (juu, ei minulta sitä tietenkään edes kysytä, mutta jos kysyttäisiin). Lisääntykää, ei varattomuus tee ihmisestä huonoa äitiä tai isää!

[/quote]

Komppi.

Tämä on poliittinen kysymys jos mikä. Ap taitaa olla näitä av:lla mesoavia kokkareita, joiden mielestä kaikki sosiaalituki on turhaa ja syntyvyyttä pitäisi rajoittaa köyhissä kansanluokissa.

Mutta nou hätä, vaikka pääomatulot pimitetään Luxemburgiin ja rikkaat maksavat minimisti veroja, jos ollenkaan, joten asia ei edes oikeastaan heille kuulu - rikkaillahan on varaa ostaa se vaipanvaihto ja vanhuspalvelut aikanaan vaikka Puolasta, jos nöyriä vaipanvaihtajia ei enää siinä vaiheessa Suomessa ole, kun syntvyydensäännöstely on kutistanut uudet sukupolvet kolmannekseen nykyisestä.

Tilanteesta kärsivätt köyhät, joiden perhehaaveet jäävät toteutunatta sekä keskituloiset, joilla ei ole palvelusektoria käytettävissä kohtuuhinnalla (kun palvelusektorille ei ole työvoimaa).

Mikäs se olikaan se ap:n kuningasidea? Hei ap, oletko miettinyt kunnolla tuon sun liberalistisen talousmallisi? Edes Yhdysvalloissa ei yritetä vähentä syntyvyyttä, koska se tiedetään yhteiskunnan toimivuudelle tärkeäksi, että köyhiä riitää...

Vierailija
76/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvattaminen maksaa noin 100 000 €/18 vuotta. Kun lapsia ryhtyy hankkimaan, kannattaa käydä pankissa tsekkaamassa saisiko 18 vuoden laina-ajalle tuon suuruisen lainan (tulot ok, tarpeeksi käsirahaa). Jos ei saa, niin ei kannata tehdä lasta juuri siihen elämäntilanteeseen. Simple as that.

Vierailija
77/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:25"]

Tulipas rähäkkä. Aloittaja nyt ei ilmeisestikään tarkoittanut niitä, joilla on lapsia ja ovat tilapäistyöttöminä joutunut turvautumaan sossuun. Ehkäpä hän tarkoitti aloituksessaan sitä mitä sanoi, eli miksi sellainen ihminen joka elää sossun tuilla, hankkii lapsia. Lue oikein hitaasti jos on vaikea ymmärtää. Samaa ihmettelen minä.

[/quote] Mieti sinäkin uudelleen. Monikin elää lapsen syntyessä sossun tuilla mutta ei suunnittele tekevänsä niin koko ikänsä. Sossun tuilla eläjät ei onneksi pääasiallisesti ole yksi ihmisryhmä, vaan se on elämänvaihe, joka joillakin osuu parhaaseen lisääntymisikään. 

[/quote]

Mikä hemmetin elämänvaihe!? Itse olen YH-perheestä, maisterivaiheen opinnot yliopistossa menossa, asun Helsingissä (kallis vuokra) ja käyn töissä jotta saan vuokran maksettua. Ikinä en ole sossun asiakas ollut, eli missä vaiheessa pitäisi tästä "elämänvaiheesta" nauttia?

[/quote]

En ole tuo, jolle otat asiaksesi kiroilla, mutta yhteiskunnan tukea se opintotukikin on. Eli et sinä omalla työlläsi itseäsi elätä. Moni hakee vuokratukeakin yms., mikä on ihan ok. Vai oliko se todellisuudessa se, että sinua kyrsii ylipäätään lapsia hankkivat opiskelijat....? 

Vierailija
78/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:29"]

Lapsen kasvattaminen maksaa noin 100 000 €/18 vuotta. Kun lapsia ryhtyy hankkimaan, kannattaa käydä pankissa tsekkaamassa saisiko 18 vuoden laina-ajalle tuon suuruisen lainan (tulot ok, tarpeeksi käsirahaa). Jos ei saa, niin ei kannata tehdä lasta juuri siihen elämäntilanteeseen. Simple as that.

[/quote]

Sulla viiraa päässä ja pahasti. Elämäntilanne voi kenellä tahansa muuttua 18 vuodessa suuntaan tai toiseen. Totta kai pääsääntöisesti kannattaisi hankkia - siis kun nyt puhutaan tietoisesta hankkimalla hankkimisesta eikä vahingosta - lapsia vasta, kun kykenee ne itse elättämään, mutta jos mietitään yhteiskunnan kannalta, köyhien sikiäminen on vaan hyvä asia, ja siitä kannattaa vähän sosiaalitukia maksaakin. Jos ei ole köyhiä, ei ole ketään, joka tekisi ns. paskahommia eikä olisi sitä massaa, josta pyritään opiskelemaan ja parempiin hommiin, mikä johtaisi nousevaan palkkatasoon (pula työvoimasta), ja yritysten kulujen kasvuun ja talouden kääntymiseen laskuun... Tää n simppeliä kansantaloustiedettä!

Vierailija
79/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:22"]

monesti nuo sossupummmit voivat olla niitä rakastavaisempia äitejä. Miksi rikkaalle stressaavalle äidille annetaan lupa lapseen? 

[/quote] Toi nyt on ihan sontaa. Toivoo sosiaalituella elävä, ennen keskituloinen.

Vierailija
80/102 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:25"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo, jolle otat asiaksesi kiroilla, mutta yhteiskunnan tukea se opintotukikin on. Eli et sinä omalla työlläsi itseäsi elätä. Moni hakee vuokratukeakin yms., mikä on ihan ok. Vai oliko se todellisuudessa se, että sinua kyrsii ylipäätään lapsia hankkivat opiskelijat....? 

[/quote]

Se sossun tuen saajahan saa muitakin tukia ja joka tapauksessa enemmän kuin minä. Itse saan 470 €/kk (jos tulorajat eivät ylity) ja useamman kuun maksan takaisin ihan tuloveron muodossa kun teen loma-ajat täysipäiväistä koulutustani vastaavaa työtä. Lisäksihän tässä on tarkoitus valmistua ja mennä töihin, jolloin opintotuet tulee maksettua takaisin, toisin kuin sossun tuet saajat.

Ja en todellakaan tekisi lapsia tähän elämäntilanteeseen, minulla kun ei olisi itselläni niitä varaa elättää.