Miten kauan käytätte yhtä neuletta?
Minä olen huomannut, että käytän vuoden ja sitten ostan uusia ja käytän niitä. Vanhat ovat kyllä kaapissa, mutta niitä en enää käytä. Niissä on se mennyt vuosi, haluan aloittaa tuoreelta pöydältä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hitokseen pitäisi olla kaappitilaa, että kaikki edellisvuotiset vaatteet saisi säilöttyä.
Jos kaappi on täynnä, siitä voi nokkelampi pokkelampi päätellä, ettei tarvitse lisää vaatteita!
No shit Sherlock! Mutta ap:han sanoi, että ostaa joka vuosi uusia, vaikka kaapissa on entisiäkin. Se ei ole kovin nokkelaa pokkelaa ja useimmilla loppuu tuolla systeemillä kaappitila äkkiä.
Kuinka paljon vaatteita itse ostat vuodessa, jos se tila ihan heti käsiin loppuisi?
Mulla on nytkin päällä 15 vuotta sitten saatu verkkatakki. Ainoastaan toisen taskun vetskari ei toimi.
Jaa, vanhin villapaita, joka on aktiivikäytössä ja alunperin minulle tehty, on äitini josus -85 tai -86 kutoma villapaita. Sit on pari 60-luvulta peräisin olevaa villapaitaa, jotka ovat olleet alunperin anopin.
VIllakangastakki on myös anopilta saatu, sekin 60-luvulta. Uusin neule taitaa olla viime talvelta, kun kudoin pitää haaveena olleen villapaitamallin?
Eli käytän varmaan loppuikänikin noita tiettyjä, ne ovat kestäneet hyvin.
Farkkuja olen ostanut viimeksi joskus 4v sitten, kolmet farkut, kalleimmat maksoi vissiin 9,90€. Sukkia en ole ostanut ainakaan kymmeneen vuoteen, kun käytän omatekoisia villasukkia.
Että vaikka ostan tyyliin yhden vaatteen vuodessa, niin alkaa olla noi vaatekaapit aika täynnä, kun ei ole vanhoja lähtenyt poistoon.
Minulla on useampi neule 80-ja 90-luvulta ja edelleen jatkuvassa käytössä. Ovat eri paksuisia merinovillalangasta ja teetätetty mittojen mukaan. Ja uusin on muutaman vuoden vanha.
Tyttärelläni on käytössä äitini neuloma villis. Minä sain sen ollessani 16-v., tytär on nyt 26 ja käyttää villistä edelleen. Itselläni oikeat neuleet ovat käytössä niin kauan, kun ne ovat hyviä, ehjiä ja mieluisia - kaupan jotkut "neuleet" eivät välttämättä kestä edes vuottakaan.
Kunnes on kulahtanut. Vanhimmat neuleet varmaan lähemmäs 10 v. Niille on nykytalvina niin vähän käyttöä, olikohan viime talvenakaan enempää kuin viikon neuleet käytössä, että pysyvät hyvänä monta vuotta.