Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eroaa kirkosta uuden lain takia?

Vierailija
30.11.2014 |

Kertokaa tyhmällä, miksi ihminen, joka on uskossa ja jolle on todella tärkeää puolustaa raamatun sanaa ja joka kokee uuden lain loukkauksena uskoa/kirkkoa/itseään vastaan, eroaa kirkosta? Kirkkohan ei lakimuutosta päättänyt eikä myöskään aktiivisesti halunnut. Ok, joku kirkon pääjehu sitä kai puolusti, mutta eihän se lopulta ole kirkon vika, että lakimuutos meni läpi.

Eikö tässä tilanteessa tosiuskovien pitäisi enemmän tukea kirkkoa, kun jos kuitenkin uskovat, niin ei kai heidän kuulu rankaista kirkkoa muutoksesta, johon kirkko ei voinut vaikuttaa? Ja jos ihminen uskoo, niin ei kai hän hylkää uskoaan tuon takia. Ja luultavasti hän haluaa silti jatkaa seurakunnassa ja haluaa tulla haudatuksi kirkollisesti. Onko tämä erobuumi nyt kosto sitä kirkon jehua vastaan, joka puolusti kaikkien oikeutta rakastaa? Vai kelle tässä kostetaan? Luulisi, että ihminen, jota lakimuutos niin paljon loukkaa, myös uskoo niin paljon, ettei halua menettää kirkkoaan tästä huolimatta...

Mä oon varmaan jotenkin tyhmä, mutten ymmärrä tuota uskovien ajatusmallia. Enkä ymmärrä muutenkaan tuosta asiasta vauhkoamista. Suurinta osaa ihmisistä tuo lakimuutos ei kuitenkaan kosketa mitenkään, niin miksi se on ihmisille niin tärkeä asia. Mä kannatan jokaisen ihmisen oikeutta rakastaa ketä haluaa, mutten ymmärrä, miksi kaikkien täytyy päästä naimisiin tai ketä se liikuttaa, vaikka kaikki pääsisivät naimisiin. Toki ymmärrän, jos ajatellaan naimisiinmenon edistävän homojen adoptio-oikeutta, mutta mun mielestä niillä ei pitäisi olla mitään yhteyttä, vaan asiat olisi hyvä pitää erillisinä. Mutta en ymmärrä mitä haittaa kenellekään olisi homojen adoptio-oikeudestakaan. Keneltä se on pois, jos ihmiset saavat rakastaa ja/tai lapsia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arkkipiispa ei julistanut tuomiota, tulta ja tulikiveä.

Vierailija
2/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta. Näin media sai palstat täyteen tätä juttua että kansan mielenkiinto pois muista asioista, kuten nyt esim lapsilisien leikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska konservatiiveille kirkko on liian liberaali, liberaaleille taas liian konservatiivinen. Se vanha ilmiö, että kun yrittää kumartaa kaikille, samalla tulee myös pyllistäneeksi kaikille.

Vierailija
4/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä miksi, kunhan vain eroavat!

Vierailija
5/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ovatko eronneet niin loukkaantuneita henkilökohtaisesti? Vai onko kyseessä kosto? Ketä kohtaan? Eihän kirkko päätöstä lakimuutoksesta tehnyt. Kuinka kiihkouskovaiset jatkossa harjoittavat uskoaan, kun eroavat kirkosta? Liittyvätkö johonkin toiseen seurakuntaan vai liittyvät kohta takaisin kirkkoon?

ap

Vierailija
6/6 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt, eihän tuossa ajatuksessa ole mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä