Saako pojittelusta loukkaantua?
Saako? En tiedä. Erittäin alentavaa ja ärsyttävää! Vai tulisiko miehenä, tai "poikana", vain kestää henkistä väkivaltaa sanomatta vastaan? Mielipiteitä, asiallisia sellaisia, kaipaisin asiasta. Ja jos samalla kertoisitte sukupuolenne, niin saisi selvää kumpi vastustaa ja kumpi ei. Kiitos! :) Mies24
Kommentit (32)
Ajattelisi, että tädittely ja sedättely on loukkaavampaa. Kassaneiti muuttuu kassatädiksi, poika poikamieheksi, mieheksi, setämieheksi, sedäksi ja papparaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku likimain sinun ikäisesi nainen sanoo sinua pojaksi, saat loukkaantua.
Mutta jos mummosi ikäinen nainen sanoo sinua pojaksi, sinulla ei ole mitään syytä loukkaantua.
Tämä on minun mielipiteeni.
Tuossa on paljonkin järkeä. Tytöttely, pojattelu ja jopa lapseksi kutsuminen ei ole mitenkään loukkaavaa, jos puhuteltava on vähintään 30 vuotta nuorempi kuin puhuja.
Vierailija kirjoitti:
No ei mun mielestä vielä tossa iässä tarvii.
Eli ikärasistit harrastavat pojittelua/tytöttelyä. Ihan vain tiedoksi, että 18-vuotias poika on mies. Mies24
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vaan imarreltu jos joku vielä sanoo mua tytöksi :D
N30
Riippuuko jotenkin puhuttelijan iästä?
Pojittelu ja tytöttely on niin tilannesidonnaista. Esim. tutuilta työkavereilta joista tiedän että arvostavat minua ihan siinä kuin muitakin ei haittaisi yhtään. Toisaalta en ikinä vakavissaan pojittelisi esim. meille tulevia parikymppisiä harjoittelijapoikia, koska se varmaan tuntuisi uudesta tyypistä ikävältä. Sen sijaan voisin pojitella vitsillä 23-vuotiasta kollegaani, joka on yksi lahjakkaimpia tietämiäni tyyppejä. Samaan syssyyn varmaan heittäisin jotain "silloin kun minä olin nuori" -läppää vaikka ikäeroa ei oo kuin se 10 vuotta. Hän tietää kyllä että pidän häntä täysin vertaisenani, joten tuskin ottaisi itteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku likimain sinun ikäisesi nainen sanoo sinua pojaksi, saat loukkaantua.
Mutta jos mummosi ikäinen nainen sanoo sinua pojaksi, sinulla ei ole mitään syytä loukkaantua.
Tämä on minun mielipiteeni.
Mutta miksi likimain minun ikäiset naiset saavat loukkaantua, jos heidän ukkinsa ikäiset miehet tytöttelevät heitä? Tätä minä hain takaa! Mies24
Tuo on yksi miehiin kohdistuvan, kaikki yhteiskunnan lohkot läpäisevän rakenteellisen syrjinnän ilmentymä.
Eli, vanhat naiset saavat pojitella, mutta vanhat miehet ei saa tytötellä. Miehet ei saa loukkaantua pojittelusta, mutta naiset saavat loukkaantua tytöttelystä. Tässä ei nyt tasa-arvo toteudu… Miksi? Mies24
poika on poika siihe asti ku munassa kasvaa muuki ku maitohaivenet ja armeijan harmaissa on oltu...
oma tytär toi kerran semmosen vetelän pökäletukka pojan näytille joka kehui kahvipöydässä vapautuspapereita.... ei poikaa sen jälkeen näkyny.. liekkö päätyny tukan perusteella mopiksi kambozaa..
t.jouko
No ei mun mielestä vielä tossa iässä tarvii.