Miehen sterilisaatio on yksinkertaisempi toimenpide, miksi useimmiten se tehdään kuitenkin naiselle?
Mikä tässä on takana? Miehelle se on helpompi tehdä ja käsittääkseni halvempi myös. Tästä ei juuri puhuta. Neuvolasta ei löytynyt edes aineistoa, muista ehkäisykeinoista kyllä.
Vasektomia oli kumppaniltani arvostettava teko.
Kommentit (103)
lähde väitteelle?
naiset voi ihan vapaasti mutiloida itseään. ketään muuta ette siihen voi pakottaa.
Kuinka moni sterilisaatio tehdään parisuhteessa oleville? Vai voiko korkeampi luku johtua siitä, että itselliset naiset haluavat varman ehkäisyn tulevaisuutta varten?
Meillä mies koki sen silleen, että "häneltä menee miehuus". Itse en enää halunnut ainuttakaan lasta, joten siksi minulle.
Miehet on kautta aikojen luullut, että se vaikuttaa potenssiin ja miehekkyyteen. Monet miehet ei halua edes, että heidän uroskoiralta viedään pallit.
Minun perhekalleuksiini ei kajota 👍
M34
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kautta aikojen luullut, että se vaikuttaa potenssiin ja miehekkyyteen. Monet miehet ei halua edes, että heidän uroskoiralta viedään pallit.
no miksi sun kohtua ei voi repiä irti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää on edes verrattavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilta naisilta se leikataankin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan muistutan että tää on av, eikä täällä ole tapana keskustella järkevästi. Tai siis ei sen jälkeen kun noi ulilautailijat ja persulit pesiyty tänne mölisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatiossa tai vasektomiassa ei poisteta mitään elimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi toi vaihtoehto ollut erittäin tervetullut kun 35v hankin steriloinnin. Eivät vaan suostuneet, kun kuulemma sillä on muutakin merkitystä kuin lastensaanti naisen terveydelle.
Osasyynä lienee semmoinen hassun hauska tekijä kuin perusbiologia ja lisääntymiskyky.
Naisilla se kun päättyy siinä vaihdevuosien huitteilla, kun miehet voivat lisääntyä koko elämänsä.
Koska eihän nyt miestä voi käskeä huolehtimaan ehkäisystä! Sehän on epämukavaa! Kyllä se pelkästään naisen pitää huolehtia, ettei miehestä tule isää. Huoh
Eiväthän miehet halua käydä lääkärissä muutenkaan, jättävät täysin hoidettavissa olevia vaivoja hoitamatta. Poikalapset kuolevat syöpiin, kun suurin osa vapaaehtoisista luuytimen luovuttajista on naisia. Ja miehet harvemmin ovat oikeasti veloja - kun vastaan tulee sellainen nainen, jolle pitää saada pallo jalkaan, onkin äkisti kiire siittelemään.
No meillä minä en halua enempää lapsia kun taas mies haluaa. Joten minä olen menossa sterilisaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä eroa näillä on? miksi sinun kohtusi on niin arvokas?
Vierailija kirjoitti:
Koska eihän nyt miestä voi käskeä huolehtimaan ehkäisystä! Sehän on epämukavaa! Kyllä se pelkästään naisen pitää huolehtia, ettei miehestä tule isää. Huoh
ai kuten naisten "pillerit petti"-raskaudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallien poisto on rinnastettavissa munasarjojen poistoon. Ei kohdunpoistoon.
Miehen sterilisaatiossa ei poisteta palleja, eikä mitään muutakaan. Ihmiseltä ei poisteta sukurauhasia kovin kevyin perustein. Esim. koiralta poistetaan pallit, jos sillä on piilokives, mutta ihmiselle tehdään leikkaus, jossa pallit (eli kivekset) siirretään kivespusseihin, eli oikeille paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minun perhekalleuksiini ei kajota 👍
M34
Nyt ei puhuta tunturi-mopedistasi.
Yksi syy voi olla se, ettei aviomiehen steriloiminen estä vaimon raskaaksi tuloa ;)