Kirjanpitäjä - voiko halvalla saada hyvää?
Olen perustamassa toiminimi veroista yritystä kodinhoito-alalle. Tässä lähellä on useampi kirjanpitoa tarjoava yritys. Melkein kaikilla on lähes samanlaiset nettisivut ja palvelukuvaukset. Vain yksi ilmoittaa hintansa ja ne ovat selvästi halvemmat, kuin mitä olen muualta, sekä palveluja tarjoavilta että käyttäviltä, kysellyt. Onko liian hyvää ollakseen totta, voiko halvalla saada hyvää?
Kommentit (24)
Onko mahdollista koettaa halvinta, jolla on vakuutus sen varalle, että tekee virheitä? Onko alalla vakuutuksia? Onko niissä jokin omavastuu asiakkaan suuntaan?
Kirjanpitäjä aiheuttaa 1000 euron virheen, meneekö koko summa asiakkaan pussista? Vai kirjanpitäjä korvaa, jos virhe havaitaan?
Tiina
p.s. Kaikkia virheitä ei toki havaita. Mutta isommat kyllä tulevat vastaan tavalla tai toisella.
Minulla on osakeyhtiö jonka kautta teen osa-aikaisesti hommia. Olen firman kuusivuotisen olemassaolon ajan tehnyt aina itse kirjanpidon. Mitään varsinaista koulutusta minulla ei siihen ole. Luin pari kirjaa ja opettelin tekemään. Jos en tiedä jotain niin otan selvää.
Minusta yrittäjän pitää osata tehdä kirjanpito vaikkei sitä itse tekisikään. Aivan älyvapaata ulkoistaa jotain mitä ei itse ymmärrä. Minusta kirjanpidon tarkoitus on nimenomaan olla työkalu yrityksen johtamiseen. Ei mikään pakollinen riesa joka täytyy viranomaisten mieliksi tehdä.
Pysyy hyvä näppituntuma koko ajan siitä missä mennään.
Selkeä hinnoittelu. Ilmainen neuvonta.
> sain laskettua alv:t yms. omalla ohjelmalla
Eiköhän alv-ilmoitukset osaa tehdä melkein kuka vaan. Minäkin tein kylmiltäni. Enkä tosiaan ole mitään kirjanpitoalaa opiskellut.
Ja se, että on kallis, ei ole tae, että olisi hyvä.
Itse jatkossa ostan kirjanpidon. Pienehkö yritys minulla. Olen löytänyt hyvän kirjanpitäjän, mutta se oli ihan sattuman kauppaa.
Mies tekee kirjanpidon itse omassa yhden miehen yrityksessään. Hänkin kuitenkin sanoo, että kirjanpito kannattaisi ostaa. Ihan vaan siksi, että vapautuisi aikaa muuhun. Mutta miestä nyt kiinnostaakin kirjanpito- ja verotusasiat jonkin verran.
Onnea kirjanpitäjän etsintään!