Miksi ihmiset syöttävät koirilleen vanhaa ruokaa, mitä ei itse kehtaa syödä?
En ole koskaan tajunnut tätä... Ei se koira ole mikään biojäteastia vaan elävä olento, joka saa taatusti samalla tavalla vatsanpuruja päiväyksen ylittäneestä kinkusta kuin sinäkin saisit.
Ja älkääkä heittäkö "koira on raadonsyöjä" argumenttia, kun se on jo moneen kertaan todettu paikkaansa pitämättömäksi lemmikkikoirien kanssa.
Kommentit (14)
"Kehtaa" syödä? Siis syötäisiinkö sitä esim. naapurin nähden ja nolostuttaisi? Vai oletko savolainen?
Laitapa linkkiä siihen tutkimukseen.
Koiran vatsan bakteerikanta on ihan erilainen kuin ihmisellä ja koira pystyy useimmiten käsittelemään jopa oikeasti pilaantunutta lihaa. En nyt lähtisi kotikoiralla testaamaan joka ei ole koskaan syönyt muuta kuin hienoimpia ja kalliimpia koiranruokia, mutta perusterve normaali koira kyllä pystyy syömään ravintoa, jota ihmisen vatsa ei kestä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:53"]
"Kehtaa" syödä? Siis syötäisiinkö sitä esim. naapurin nähden ja nolostuttaisi? Vai oletko savolainen?
[/quote]
Kuulostaa enemmän kainuun murteelta minun mielestäni. Junttia kirjoittaa murteella.
Meillä lemmikkikoira mädättää muutaman päivän raakoja luita ennenku syö ne. Sillee että ne lemahtaa mädäntyneelle <3
Koira nuolee takapuoltaan ja tunkee kunonsa toisten koirien paskaan. Ei se niin kauhean herkkävatsainen ole.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:53"]
[/quote]
Kuulostaa enemmän kainuun murteelta minun mielestäni. Junttia kirjoittaa murteella.
[/quote]
Itseasiassa savossa sanotaan kehtaa tai ilkiää. Mutta tosiaan, on junttia kirjoittaa murteella.
T. savolainen
Saattaisi itsekin sanoa kehtaa. Kotoisin olen pirkanmaalta, asun nykyisin varsinais-suomessa. Ei tuo ole murretta vaan toisenlainen merkitys.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:50"]
En ole koskaan tajunnut tätä... Ei se koira ole mikään biojäteastia vaan elävä olento, joka saa taatusti samalla tavalla vatsanpuruja päiväyksen ylittäneestä kinkusta kuin sinäkin saisit.
Ja älkääkä heittäkö "koira on raadonsyöjä" argumenttia, kun se on jo moneen kertaan todettu paikkaansa pitämättömäksi lemmikkikoirien kanssa.
[/quote]
Siis miksei 'kehtaa'. Eihän ne naapurit teille sisälle näe. Eihän siinä mitään hävettävää ole mitä kotonaan syö.
Toisekseen, meidän 'nirppanokkakoiralle' kelpaa kyllä vanha liha, mutta ei eläinkaupan kalliit pöperöt. Raakaa lihaa ja marketin yhtä ainoaa koiranruokaa syö.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:10"]
Saattaisi itsekin sanoa kehtaa. Kotoisin olen pirkanmaalta, asun nykyisin varsinais-suomessa. Ei tuo ole murretta vaan toisenlainen merkitys.
[/quote]
Ohis. Olen nolannut itseni tuon sanan kanssa. En kehtaa on täällä Pirkanmaalla tosiaan: häpeän. Suomi on vaikea kieli. Mahtaako tarkoittaa viitsimistä tms. muualla?
Kyllä meilläkin koira hautasi luun ja muutaman päivän kuluttua se vasta herkkua olikin!
Just sen takia, koska koira on haaskalta syövä eläin ja tykkää kaikesta vähän haiskahtavasta. Sen takia syötän ja hyvin menee alas tuolta elävältä olennolta... nyyh nyyh...
Päivän vanhaa ollaan syötetty, eikä siitä mitään ole tullut. Kun ei viitsi heittää roskiinkaan. Mutta ei tietenkään hirveitä määriä vanhaa ruokaa syötetä.
Ps. Mies käyttää myös tuota "kehtaa sanaa", esim. kysyy kehtaatko keittää vähän kahvia. No onhan se aika noloa mutta voin keittää.
En mä ainakaan vanhan ruuan syömistä häpeä :0
Meidän koira ainakin (kultainennoutaja) vetää kaiken mahdollisen pjaskan minkä ulkoa löytää ja hyvällä ruokahalulla. Eipä näytä paljoa vatsanpuruista kärsivän. Mieluummin syötän sitten koiralle esim vanhentuneet lihat yms kuin heitän roskiin.