Mall of Triplassa jo 38 tyhjää liiketilaa, REDIssä 83 kpl ja Forumissa 45 - helsinkiläisten kauppakeskusten ahdinko syvenee
Kauppakeskus ja sen tyhjät liiketilat.
REDI, Helsinki 83
Forum 45
Mall of Tripla 35
Itis 31
Citycenter 20
Kluuvi 11
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/redin-johtaja-se-kaytava-nayttaa-kamal…
Kommentit (749)
Ilmeisesti Kampissa on yhä vetovoimaa? Ainakaan siellä ei näy pahemmin tyhjiä liiketiloja.
Itse tulee käytyä nykyisin Jumbossa, Triplassa ja Kaaressa. Redissäkin joskus harvoin.
Shoppailu kirjoitti:
Tuosta aavemaisesta tunnelmasta kauppakeskuksissa olen ollut huolissani koronan aikana. Niin iso muutos, että se saa toteamaan, korona on totta ja kuitenkin iso juttu, vaikka informaatio mediassa on todella sekavaa ja epäuskottavaakin välillä. Vähän vilkastunut, mutta jestas oli outoa tuolla Redissäkin välillä. Maailmanlopun meininki.
Osa porukasta (viherhipsterit) saattaa minimalisoida kulutuksensa pysyvästi, ilmastomuutosrummutus on sitä luokkaa, että jo on kumma jos ei heijastu tavaran shoppailuun. Ja varsinkin pk seudulla tämä näkyy kirppareiden tavaratarjonnan määrässä. Käytettyä tavaraa on nyt paljon ja osaa ihmisistä kyllästyttää shoppailu.
Muutimme tänne Verkkosaareen kesällä. Oletimme kauppakeskus Redin olevan vireä ja monipuolinen paikka.
Pettymys oli suuri, redi on hiljainen kauppakeskus. Muutamia harvoja liikkeitä.
Keskuksen alakerrassa kallis K-market.
Oikeita laadukkaita ruokaloita ei juurikaan ole ja niiden parin hassun aukioloajat ovat surkeat.
Itse haen kyllä vaatteet kaupasta. Pitää kuitenkin ketjuliikeiden kohdalla katsoa ensin netistä hinta ym vertailut missä liikkeessä on kokoja saatavilla. Se, että kävelisi vaan liikkeeseen sisään ei käytännössä usein ole edes mahdollista, juuri vaatekokojen saatavuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Muutimme tänne Verkkosaareen kesällä. Oletimme kauppakeskus Redin olevan vireä ja monipuolinen paikka.
Pettymys oli suuri, redi on hiljainen kauppakeskus. Muutamia harvoja liikkeitä.
Keskuksen alakerrassa kallis K-market.
Oikeita laadukkaita ruokaloita ei juurikaan ole ja niiden parin hassun aukioloajat ovat surkeat.
Aivan. Sinne olisi pitänyt rakentaa yksi sellainen mummotunneli, joka olisi auki vaikka yöt läpensä. Baaria ja yökyöpeleille purtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Triplassakin on varmaan laskettu sen varaan, että ruokapaikkoihin riittää lounasruokailijoita. En usko, että työntekijät palaavat etätöistä takaisin siihen samaan tasoon mitä ennen.
Lisäksi jos mun pitäisi valita söisin mieluimmin omat eväät kuin menisin maksamaan ylihintaa hälyiseen "asemahalliin", jossa on myös halpavaateketjuja. Se on mun mielipide Triplasta. Hälyisä asema, jossa kämäsiä lounasruokapaikkoja ja itä-eurooppalaisia halpavaateketjuja. Sekä alakerrassa ne vessat joihin näkee sisälle.
Syö vaan eväitäs, ketä kiinnostaa. Triplan ruokapaikat on ollut täysi melki aina nyt syksyllä. Autolla iisii mennä ja eka tunti ilmainen.
Jännä etttä triplasssa olisi tilanne oin muuttunut. Koronan alettua siellä oli bähemmän väkeä kuin viereisessä keskuspuistossa mutta nyt on aika täyden oloista. Oikeastaa ainoa koskqa köyttämäni kauppa joka on lopettanut on k-kenkä joka taas taidettiin ajaa alas koko ketju.
Tyhjön näköistä ei triplassa suinkaan ole.
Jossain vaiheessa pysäköinti tuli jälleen maksulliseksi, mutta vasta ensimäisen tunnin jölkeen, siitå huolimatta p1-kerros on usein tosi täynnä.
Läskiperseiden määrä lisääntyy, kun pitää joka paikkaan autolla päästä. Eikä edes kimppakyyti onnistu vaan kaikilla oma autokoppi....
Asun Forssan seudulla ja jos johonkin haluan shoppailemaan, niin lähden joko Raision Myllyyn, Lempäälän Ideaparkiin, Tampereen Ratinaan tai Hämeenlinnan Goodmaniin. Yleensä Myllyyn tai Ideaparkkiin. Helsinkiin en lähde ikinä, koska itselläni on se kuva, että sinne on omalla autolla vaikeaa ja hidasta mennä sekä parkkipaikat maksaa maltaita. Suurimman osan tilaan kuitenkin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Läskiperseiden määrä lisääntyy, kun pitää joka paikkaan autolla päästä. Eikä edes kimppakyyti onnistu vaan kaikilla oma autokoppi....
Köyhän itkua. Köyhät kulkee julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi Helsinkiä jatkuvasti rakennetaan kuin se olisi joku Lontoon veroinen superkeskus? Ihme ettei ole jo kuskattu maata siihen eteen että voitaisiin rakentaa lisää kerrostaloasuntoja ja pari uutta ostoskeskusta "tulevaisuuden" asukkaille ja kuluttajille.
Niimpä. Lisäksi Lontooseen mahtuu vaikka miten monta lentokenttää. Helsinkiin ei ilmeisesti yhtäkään 🙄
Niimpä ja yksi kentistä sijaitsee vieläpä ihan keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskiperseet kulkee moottoriajoneuvoilla ylipäänsä. Me atleetit liikutaan polkupyörällä.
Ai ai ämmää, joka selkä vääränä krääsää laatikossaan Kiinasta tilattua kantaa. Sitten ämmä kuvaa krääsäänsä Instagramiin ja ämmä valittelee, että pitää lisää saada krääsää. Siispä ämmä laittaa uuden tilauksen ja ämmää ei haittaa, vaikka työntekijät hänelle krääsää orjaolosuhteissa jossain kaukomaassa pakertaa. Koska ämmän pitää saada lisää krääsää, koska ämmä on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveyssyistä ties mistä syystä.... Ehkä olis mielikin terveempi, jos koko elämä pyöris sen krääsän ympärillä....
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo Forum on myös melkoinen ylläri. Sijainti kuitenkin parhaimpia mahdollisia Suomessa...
Ja varmaan myös kalleimpia sijainteja Suomessa. Vaikea kuvitella, mitkä liikkeet sinne vetäisi ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskiperseet kulkee moottoriajoneuvoilla ylipäänsä. Me atleetit liikutaan polkupyörällä.
Pentu hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Itiksessä oli ainakin viikonloppuna paljon porukkaa.
Kokoontumiskeskus. Ostaako monikaan, ruokaa vain, ja on elokuvateatteri.
Eikö ne kela somalit notkumisella pidäkkään näitä satojen miljoonien investointeja pystyssä?
Toki kannatta huomioida vappusatanen eli ostovoiman järkyttävä lasku velka sannan aikana.
HakkKeri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentu hiljaa.
Saattaa olla, että sinua olet minua vanhempi. Itse olen 39-wee.
Voi voi on tämäkin, mitenkähän kiinteistösijoittajat nyt selviää, kun on noin monta liiketilaa tyhjänä mokoman koronan takia.
Niimpä. Lisäksi Lontooseen mahtuu vaikka miten monta lentokenttää. Helsinkiin ei ilmeisesti yhtäkään 🙄