Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka jaksavat olla päivästä päivään selvinpäin

Vierailija
30.11.2014 |

Ovat hienoja. Arvostan kovasti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, koska en pidä alkoholin mausta niin paljon, että haluaisin huvikseni juoda pientä määrää. Lisäksi minulle tulee runsaammasta alkoholimäärästä sellainen krapula, että oksennan ja päätä särkee. Kolmas syy on se, että en halua juoda lasten lähden. Juon noin kerran vuodessa jossain illanvietossa seuran vuoksi ja silloinkin jätän juomisen kolmeen-neljään, että ei tulisi krapulaa.

Vierailija
22/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:15"]

Kiitos. Vaikka mua kyllä tökkii alkoholin maku niin, etten pysty sen takia juomaan. Ei ole mitenkään mun ansiota tämä raittius.

[/quote]

Alkoholeja on vaikka mitä ja eihän niissä osassa edes maistu alkoholi. Lonkerokin on ihan kun limsaa joisi.
[/quote]

No, se johtuu siitä, että ex-mies oli alkoholisti. Kyllä mä ennen join vaikka mitä, mutta ne kaikki värikkäät tapahtumat, mitä siihen avioliittoon liittyi, on jättäneet tällaisen jäljen, että alkoholi yököttää. Olis voinut huonomminkin käydä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin arvostan. Se ei silti ole "jaksamista selvinpäin...mä en jaksais viinan kanssa. Se vie multa energiat ja tuo morkkiksen.

selvinpäin on mun mielestä selkeempää. Ne adistuksetkin pystyy selvittelemään...tai ahdistukset tajuaa jotenkin selkwwmmin jutuiksi, mitkä tulee jostain syvältä...viina vaan työntää niitä sivuun ja tuo sitten isompina esiin.

Ja jostain syystä mulle viina/ kalja  tuo syylllisyyttä.

mä oon mokaillut niin paljon ja säheltänyt menemään tolkuttomassa tilassa. Irti arjesta. Ja lapsuuden kodissa oli alkoholismia.

sitten myöhemmin huomasin, että alkoholia vaan join muuten vaan  ja se vei mun venergiiaa, vaikken  enää sählännytkään.

ja nyt on hyvä olo näin. Ilman alkoholia. Ei ole turhaan yhtä ylimääräisä juttua sekoittamassa.

oonhan mä väsynyt nytkin, mutta se on sellaista selväpäistä väsymystä. Freesiä. 

Kuntokin paranee...voi urheilla silloin kun haluaa. Kun join, niin en voinutkaan oluen jälkeen mennä lenkille tai amulla kaljaillan jälkeen.

ja masennukset...mun mielestä ne hiljalleen muuttuu...on tilaa aivoilla käsitellä ja on helpompi myös hakea apua.

ja pikkuhiljaa oppia luottamaan omiin tunteisiin ja tekemisiin..

ei tarvi miettiä..."jos oon silloin juonut, niin enhän mä voi ajaakaan lapsia sinne ja sinne".

nyt mun ei tarvi ajatella sellasta. 

Elämä on tavallaan yksinkertaisempaa ilman alkoholia.

kyllä mä arvostan niitä, jotka ei juo tai niitä jotka osaa kohtuuden (vaikkei sitäkään pakosta tarvitse....ihminen ei kai alkoholia oikeesti TARVITSE mihinkään). Ja mä ymmärrän niitä, jotka juo. Ja mä toivon, että ne kokeilis elämistä ilman alkoholia. Se on kokeilemisen ja kokemisen arvoista.

Vierailija
24/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, peukutin, koska sama. Tulee epämukava ja ahdistava olo pelkästä ajatuksesta. "Otan vain pari" = otan salkullisen kaljaa, pullon viskiä, kuuntelen musiikkia niin ettei kukaan nuku, ihmettelen mikset halua ryypätä ("viettää iltaa") mun kanssa, nukahdan paikkaan x ja pidän jännityksessä koko yön että alanko riehumaan ja sammui pakkaseen. Ai niin, seuraavan päivän makaan naama norsunvitulla äksyilemässä ja rähisemässä. Joka viikonloppu ja loma.

Vierailija
25/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:15"] Kiitos. Vaikka mua kyllä tökkii alkoholin maku niin, etten pysty sen takia juomaan. Ei ole mitenkään mun ansiota tämä raittius. [/quote] Alkoholeja on vaikka mitä ja eihän niissä osassa edes maistu alkoholi. Lonkerokin on ihan kun limsaa joisi. [/quote] No, se johtuu siitä, että ex-mies oli alkoholisti. Kyllä mä ennen join vaikka mitä, mutta ne kaikki värikkäät tapahtumat, mitä siihen avioliittoon liittyi, on jättäneet tällaisen jäljen, että alkoholi yököttää. Olis voinut huonomminkin käydä..

[/quote]

Ok. kyse oli  siis henkisestä ei fyysisestä alkoholin tökkimisestä, en tiennyt tätä. Henkiseen tökkimiseen tuskin mikään lantrinki auttaa joo...

Vierailija
26/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no tämän vuoden aikana olen juonut kuusi lonkeroa, yhden jägershotin ja kaksi vodkapaukkua ja nämäkin kolmena eri kertana kaverin luona.
Yh:lla ei yksinkertaisesti ole varaa juopotella ja lähteä rimpsalle. Mulla on velkaa, vuorotyö, lapsilla paljon harrastuksia joihin kuskailen, lisäksi semmoinen lääkitys aloitettu jonka kanssa ei uskalla juoda...
Ja vaikka em. syitä ei olisi, tuskin joisin siltikään yhtään enempää eli miksi juomattomuutta täytyy edes selitellä...

Vierailija
27/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut seitsemään vuoteen.

Olen paljon tasapainoisempi ja iloisempi ilman alkoholia. Voimakkaampi henkisesti ja fyysisesti. Säälittää aikuiset jotka juo ja kännäilee, aivan white trashia. Nuoret nyt voi bilettää, jos ei ole lapsia.

Vierailija
28/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:48"]

Olen paljon tasapainoisempi ja iloisempi ilman alkoholia. Voimakkaampi henkisesti ja fyysisesti. Säälittää aikuiset jotka juo ja kännäilee, aivan white trashia. Nuoret nyt voi bilettää, jos ei ole lapsia.

[/quote]

Mikäs siinä säälittää? Juon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, enkä usko sen vaikuttavan henkiseen tasapainooni tai fyysiseen kuntooni millään tavalla.

Vierailija
29/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin arvostan. Mutta ei mun mielestä selvin päin oleminen vaadi yhtään minkäänlaista jaksamista. Sehän on helpointa kaikista, ei tarvitse tehdä mitään. Ryyppääminen sen sijaan vaatii paljonkin, se se raskasta on.

Vierailija
30/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset ja raististuneet ongelmakäyttäjät ovat pahimpia arvostelijoita. Ennemmin olen koko elämän kohtuukäyttäjä, kun puoli elämää juoppo ja toiset puolet absolutisti.

Vierailija
31/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Mikäs siinä säälittää? Juon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, enkä usko sen vaikuttavan henkiseen tasapainooni tai fyysiseen kuntooni millään tavalla.

[/quote]

Känninen ihminen on ärsyttävä, säälittävä, heikko, kontrolliton, niitä ei jaksa katsella. Jos kerta on helpompaa olla juomatta, miksette tee niin?? Miksi pitää paeta omaa olotilaansa, ja olla pää sekaisin?

En kuulu mihinkään uskontokuntaan tms., mutta en juo. En ole katunut päätöstä sekuntiakaan. Kaikki kännissä vietetty aika on hukkaan heitettyä elämää.

Vierailija
32/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:02"]

Känninen ihminen on ärsyttävä, säälittävä, heikko, kontrolliton, niitä ei jaksa katsella. Jos kerta on helpompaa olla juomatta, miksette tee niin?? Miksi pitää paeta omaa olotilaansa, ja olla pää sekaisin?

[/quote]

Silloin tällöin on mukava olla humalassa, siksi. Jos se sinua säälittää, niin sitten sinun on vain säälittävä humalassa olevia. Itse en koskaan juo "pelti kiinni" kännejä vaan pienen hiprakan.

Vierailija
33/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]Minäkin juon vain silloin kun olen erittäin hyvässä seurassa ja huomionarvoisessa tapahtumassa. Tänä vuonna näin on käynyt viisi kertaa, koko kesä esimerkiksi meni ilman alkoholia vaikka olin neljillä festareilla.

Vierailija
34/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan niitä jotka eivät juo alkoholia ja niitä jotka osaavat juoda kohtuudella. Ei se täysi alkoholittomuus ole mitään sen hienompaa kuin se että sattuu nauttimaan hyvästä viinilasillisesta silloin tällöin. Ei se ole välttämättä jaksamisen puutetta vaan nautinnon halua. Väitän myös että näillä jotka eivät juo ollenkaan on muita nautintoaineita käytössä jotka eivät ole yhtään sen parempia.

Vierailija
35/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:15"]

Kiitos. Vaikka mua kyllä tökkii alkoholin maku niin, etten pysty sen takia juomaan. Ei ole mitenkään mun ansiota tämä raittius.

[/quote]

Alkoholeja on vaikka mitä ja eihän niissä osassa edes maistu alkoholi. Lonkerokin on ihan kun limsaa joisi.

[/quote]

Olet niin väärässä kuin vain voi olla. Noin minäkin kuvittelin silloin, kun itse vielä join. Naureskelin kun joku sanoi ettei pidä alkoholin mausta.

Nyt olen ollut viisi vuotta juomatta, ja huomaan että totta on. Sitä paljon parjattua "edes yhtä lasillista" en saa juotua: maku on niin voimakas, aivan kuin jotain myrkkyä sisuksiinsa kaataisi. Ei puhettakaan että joisin saunakaljan; maku on niin kuvottava. En olisi ikinä ennen uskonut, vaan uskottava on. Se alkoholin maku saa kertakaikkiaan oksennuksen nousemaan kurkkuun, se on niin voimakas.

Vierailija
36/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän geenejä tästä raittudesta samoin tupakoimattomuudesta. Mä en ole juonut ikinä kännejä ei ole kiinnostanut. Alkoholi maistuu niin pirun pahalta (on pakotettu kotona maistamaan) että ei kiinnosta ja mulla on hauskaa ihan selvinpäin. Ehkä minulla on voimakasta halu kontrolloida itseäni kaikissa tilanteissa. Juhlamaljan voin juoda mutta senkin mielumin holittomana. Viinaa, kaljaa saisi virrata vieressä vaikka koskena ja en koskisi tikullakaan. Mutta auta armias jos tilalla virtaisi suklaata niin jo hyppäisin virtaan mukaan enkä palaisi koskaan. :D

En ole koskaan nähnyt tupakoinnissakaan mitään järkeä en edes sen maistamisessa. Olen liian taloudellisti ajattteleva että hukaisin rahoja savuna ilmaan.

Vierailija
37/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]
Nyt on kyllä pakko sanoa että paskapuhetta. Alkoholi maistuu lähes aina läpi, jos sitä on enemmän kuin 4%. Joskus jopa vähempikin riittää. Pari hyvää siideriä on osunu kohalle jossa ei alkoholi maistunu juur lainkaan, mut ne oli poikkeuksia. Joko juopoilla on huono makuaisti tai valehtelevat vain ittelleen että ei maistu.

Vierailija
38/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin arvostan raittiita, mutta ei tämä itseltäni kyllä mitään jaksamista vaadi.

Vierailija
39/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Varmaan 3 vuotta viimeisistä känneistä. T. N24

Vierailija
40/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suurkuluttaja, nyt muutaman vuoden selvänä. Minulla ei ole vaihtoehtoja, jos haluan elää ihmisarvoista elämää, elän ilman sitä ensimmäistä huikkaa, sitä, josta kurjuuden toinen erä alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi