Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka jaksavat olla päivästä päivään selvinpäin

Vierailija
30.11.2014 |

Ovat hienoja. Arvostan kovasti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihmettele että toiset haluaa viettää raitista elämää. Juon pari kertaa vuodessa, eilen viimeksi firman pikkujouluissa ja krapula on niin kamala että tietää taas miksi olla ensi juhannukseen asti selvinpäin. Jos tästä olosta selviän!

Vierailija
2/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksavat olla? Selvinpäin olo on normaalitila. Juovuksissa olo vaatii erikseen vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että moni absolutisti luulee pääsevänsä taivaaseen.

Minusta on sääli että moni ei päihdytä itseään elämänsä aikana erilaisin keinoin. Päihdyttäminen on kuin lääkkeen söisi tulee parempi olo. Euforia ja jännittävä seikkailu arjessa. Antaa arjelle paljon erilaisia sävyjä.

Kuoleman jälkeen ei ole mitään. Miksi niin moni syö koko elämänsä samaa leipää. Ei kokeile erilaisia makuja?

Vierailija
4/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:22"]Oletan että moni absolutisti luulee pääsevänsä taivaaseen.

Minusta on sääli että moni ei päihdytä itseään elämänsä aikana erilaisin keinoin. Päihdyttäminen on kuin lääkkeen söisi tulee parempi olo. Euforia ja jännittävä seikkailu arjessa. Antaa arjelle paljon erilaisia sävyjä.

Kuoleman jälkeen ei ole mitään. Miksi niin moni syö koko elämänsä samaa leipää. Ei kokeile erilaisia makuja?
[/quote]
Piruuttasi varmaan tuon kommentin heitit. En tiedä mitä on kuoleman jälkeen, mutta kokemuksesta tiedän, että elävänä voi kokea helvetin jos on sellainen kuin minä, alkoholisti. Minulle ainoa vaihtoehto pysyä jotenkuten tolkuissani on pysyä kokonaan erossa alkoholista, minulle juomisessa ei enää vuosiin ollut mitään hauskaa, se oli vain pakko.

Vierailija
7/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:15"]

Kiitos. Vaikka mua kyllä tökkii alkoholin maku niin, etten pysty sen takia juomaan. Ei ole mitenkään mun ansiota tämä raittius.

[/quote]

Alkoholeja on vaikka mitä ja eihän niissä osassa edes maistu alkoholi. Lonkerokin on ihan kun limsaa joisi.

[/quote] Lonkero(kin) on pahaa.

Vierailija
8/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.Se on se, kun selvittää terapiassa asiat, eikä juo ahdistustaan hetkeksi piiloon pahentaen kaikkea.

Hyvä olo, enkä himoitse edes yhtä lasillista. Limua tekee kerran kuussa mieli:P

Vierailija
9/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"]

Kiitos. Vaikka mua kyllä tökkii alkoholin maku niin, etten pysty sen takia juomaan. Ei ole mitenkään mun ansiota tämä raittius.

[/quote]

Alkoholeja on vaikka mitä ja eihän niissä osassa edes maistu alkoholi. Lonkerokin on ihan kun limsaa joisi.

[/quote]

Mää kyllä maistan aina alkoholin, ellei sitä sitten ole ihan todella pieni määrä. Siideristä ja lonkerosta maistan myös alkoholin. Eikö muut maista? Onkohan se alkoholi jotenkin opittu maku?

Vierailija
10/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 08:17"]

[/quote]

[/quote]

Olet niin väärässä kuin vain voi olla. Noin minäkin kuvittelin silloin, kun itse vielä join. Naureskelin kun joku sanoi ettei pidä alkoholin mausta.

Nyt olen ollut viisi vuotta juomatta, ja huomaan että totta on. Sitä paljon parjattua "edes yhtä lasillista" en saa juotua: maku on niin voimakas, aivan kuin jotain myrkkyä sisuksiinsa kaataisi. Ei puhettakaan että joisin saunakaljan; maku on niin kuvottava. En olisi ikinä ennen uskonut, vaan uskottava on. Se alkoholin maku saa kertakaikkiaan oksennuksen nousemaan kurkkuun, se on niin voimakas.
[/quote]Joo oon täysin samaa mieltä.Ennen join tosi paljon mutta nyt 3 vuotta juomatta kokonaan.Viikko sitten kuitenkin osti yhden sauna kaljan ja maku oli niin hirveä että muutama kulaus ja kaadoin pois.

Vierailija
12/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti

Vierailija
13/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään jaksaa olla, mutta nuorena oikein mahaa vihloi onnesta kun perjantai koitti, ja pääsi bilettämään. Se vaan oli niin hauskaa...

Vierailija
14/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
16/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Pian 39 vuotta selvänä.

M38

Vierailija
17/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kuule aivan samaa. Joitain alkoholeja, kuten viiniä juon edelleenkin vain maun vuoksi, mutta siiderit, vodkadrinkit ja huonommat viinit ovat vain ylimääräisiä kaloreita, joista tulee känniin. Enkä enää osaa pysyä kuin ruokaviinin kanssa siinä 1-2 annoksessa. En vain jaksa maailmaa selvin päin päivästä toiseen, vaikka humalaan asti juon vain n. kerran kahdessa kuukaudessa. Ennen lapsia monta kertaa viikossa töistä huolimatta.

Nostan todellakin hattua teille raittiille. Olette varmasti kaikin puolin terveempiä ja pitkäikäisempiä kuin minä.

Vierailija
18/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt monet kerrat miten erilaisia me ihmiset olemme. Itse tykkään ottaa viiniä joskus, mutta jos on puoli pulloa mennyt koko illan aikana ei tee enää mieli yhtään. Karkkia taas voin vetää kaksin käsin joka päivä. Karkkiin tule fyysinen himo, viiniin ei koskaan.

Eli ei ole mun ansiota etten juurikaan juo. Siihen ei vaadita mun kohdallla selkärankaa.

Vierailija
19/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kiva saada vähän ajatuksia muualle arjesta välillä, en voi juoda koska sen nousuhumalan jälkeen tulee ärsyttävä humala, sen jälkeen itsetuhoinen laskuhumala ja lopuksi masentava krapula jonka tasoittumisessa kestää päiviä. Tissuttelessa on taas vain epämukava olo, sekä hieman pirteämpää että samalla masentuneempaa. Ts alkoholi tekee minusta vielä epävakaamman ja masentuneemman. Onneksi ei ole vaikeuksia lopettaa ja olla ilman. Minun arvostukseni menee sukulaiselle jolla on alkoholismi, ja muutenkin ongelmainen elämä, mutta on saanut siitä niskaperseotteen ja on raitis ja päässyt eteenpäin elämässä kaikkien vaikeuksien jälkeen vaikkei se helppoa olekaan.

Vierailija
20/47 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankempaa se jatkuva ryypiskelu on. Aina tulen jotain vetämään, mutta pyhään henkeen en koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä