Hommatkaa keskituloiset toinen työ esim siivous. Nettotulot lisätyöstä 500 e kk - tekee 6000 e vuodessa.
Kommentit (70)
Joo jos haluaa palaa loppuun.
Tein siivouskeikkaa oman työni lisäksi viikonloppuisin. Normi päivätyö ja lusäksi siivosin viilonloppuisin vanhalla työpaikalla.
En kovin kauaa jaksanut.
Mulla kuitenkin kolmelapsinen perhe. Ei kukaan perheellinen jaksa työskennellä 7 päivänä viikossa ja varsinkaan työssä joka ei ole mikään intohimo. Ei se raha niin tärkeää ole.
Nyt olen ollut kotona ihan tarkoituksella. Saan vielä vähemmän rahaa mutta ei tätä voi rahassa mitata.
Vierailija kirjoitti:
Puhuin työstä enkä mistään talkoohommista. Olen itse tienannut esim. Ruisrockista 2018 yli 700 € kolmen päivän työllä. :)
Mä sain Madonnan konsertissa kerättyä 160€ panttipulloista. Alkuun ostin niitä 50c/kpl ja palautin 1€/kpl. Sitten kun konsertti alkoi, jengi poistui anniskelualueelta ja jäin sinne keräämään pullosaalista :-D Ihan hyvin sinne anniskelualueellekin kuului, en ihan heti malttanut siirtyä lähemmäs seuraamaan konserttia, kun ihmiset jätti niin paljon pulloja taaksensa.
Mutta maksoihan se konserttilippukin aika sievoisesti, olikohan 80€ vai mitä. Jäi silti hyvä mieli, kun sain kerättyä vähän rahaakin.
500€/kk on aivan liian pieni summa siitä menetetystä vapaa-ajasta, joka sivutyön takia lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia pitää siivota, että saa bruttona 1000€? Keskituloisella marginaalivero + eläkemaksut sun muut on helposti 50% lisätienesteistä.
10 €/h palkalla pitää siivota 100 h, että saa bruttona 1000 €. Peruskoulun matematiikkaa. Brutto on veronalainen ansio, josta vähennetään lakisääteiset ja siitä muodostuu maksettava netto.
Pärjään oikein hyvin keskituloisena pääkaupunkiseudulla. En todellakaan aio vähentää vapaa-aikani määrää yhtään.
Miksi? Fiksumpi sijoittaa ja saa enemmän kuussa ihan tekemättä tuntiakaan lisätyötä.
Jätän lisätyöt pienituloisille. He tarvitsevat niitä, minä en.
Ennemminkin lyhennän työaikaani. Vähemmälläkin rahalla tulee toimeen.
Hullu paljon työtä tekee viisas käyttää/sijoittaa rahansa niin, että keskituloisena ei lisätöitä tarvita.
no miksei 10 tuommosta lisätyötä? se ois jo 60 000e per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaa viittiikö jollain kympin tuntipalkalla täyden työpäivän jälkeen alkaa jotain siivoushommia tekemään kun verottajan ja eläkemaksujen jälkeen jäis siitä 4.80€ käteen? Ketä se hyödyttäisi, ei ainakaan itseäni.
Jos olet alle 53-vuotias, niin tuolla netolla ennakonpidätyksen perusprosenttisi on 43,5. Sillä perusprosentilla ei ole enää keskituloinen.
Tuo pitää ajatella marginaaliveroprosentilla. Jos keskituloinen tienaa tonnin lisää kuussa niin siitä extratonnista jää puolet tai jopa vähän alle käteen. Eli ei mitään järkeä tehdä pienipalkkaista siivoustyötä. Hyvä jos kannattaa tehdä edes parempipalkkaista omaa työtä ylityönä (jos mahdollista).
Eri asia jos tekisi pimeänä ne siivoukset, niin sitten ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No arvaa viittiikö jollain kympin tuntipalkalla täyden työpäivän jälkeen alkaa jotain siivoushommia tekemään kun verottajan ja eläkemaksujen jälkeen jäis siitä 4.80€ käteen? Ketä se hyödyttäisi, ei ainakaan itseäni.
Jos olet alle 53-vuotias, niin tuolla netolla ennakonpidätyksen perusprosenttisi on 43,5. Sillä perusprosentilla ei ole enää keskituloinen.
Perusprosentti on laskettu sen mukaan, että vuosiansiot on sen mitä päivätyöstään saa. Lisäprosentti on se mitä tässä katsotaan, se maksetaan kaikesta tuosta ylimenevästä tulosta. Jos palkka on vaikkapa 3700€/kk, niin noilla tuloilla valtion tuloveroasteikossa ylimääräisistä tuloista menee valtionveroa 21,25%. Tuohon päälle kunnallisvero (esim.) 18% ja sitten eläkemaksut ja muut 8,5% vai mitä ne on, tekee jo 47,75%. Eikö tuolla 3700€ kuukausipalkalla ole kuitenkin aika vahvasti keskituloinen? Hyvätuloinen ei nyt ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia pitää siivota, että saa bruttona 1000€? Keskituloisella marginaalivero + eläkemaksut sun muut on helposti 50% lisätienesteistä.
10 €/h palkalla pitää siivota 100 h, että saa bruttona 1000 €. Peruskoulun matematiikkaa. Brutto on veronalainen ansio, josta vähennetään lakisääteiset ja siitä muodostuu maksettava netto.
Osaan jakolaskua, mutta en tunne siivojien palkkausta. 10€ kuulostaa aika korkealta, olen luullut että saavat vielä vähemmän.
100h tuntia kuussa siivoustyötä ei kuulosta enää kevyeltä hommalta, minkä keskituloinen viitsisi tehdä saadakseen ylimääräiset 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan jakolaskua, mutta en tunne siivojien palkkausta. 10€ kuulostaa aika korkealta, olen luullut että saavat vielä vähemmän.
100h tuntia kuussa siivoustyötä ei kuulosta enää kevyeltä hommalta, minkä keskituloinen viitsisi tehdä saadakseen ylimääräiset 500€.
10€/tunti on siivoustyöstä vähän. Mitä itse olen niitä hommia tehnyt palkka ollut 11-12€/h. Lisätyötä kannattaa tehdä sunnuntaisin, jolloin riittää puolet vähemmän tunteja saman rahan saamiseen.
Kai tuohon siivoustyöhön jokin koulutus pitäisi olla? Tai edes kokemusta. Aika harvaan paikkaan voi tuosta vain mennä tekemään sivutöitä hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuohon siivoustyöhön jokin koulutus pitäisi olla? Tai edes kokemusta. Aika harvaan paikkaan voi tuosta vain mennä tekemään sivutöitä hetkeksi.
Kyllä minun kummityttöni ainakin on onnistunut tekemään siivoustöitä opintojen ohella ilman alan koulutusta tai kokemusta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei näköjään tarvii koulutusta. Tiedän muutaman opiskelijan jotka olleet kesäisin Sollilla töissä. Pieni perehdytys ja se on siinä. Toimisto, kauppa ym tiloja voi siivota melkein kuka vaan. Sairaalat ovat eri asia.
Kerrostalon siivous näyttäisi maksavan keskimäärin noin tonnin kuussa sis ALV. Yrittäjähenkinen voisi koettaa saada oman kerrostalon siivouksen itselleen ja perustaa siihen yrityksen. Lyhyt työmatka
Mieluummin otan 500 euron palkankorotuksen.
Se onnistuu vaihtamalla työpaikkaa.