Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hommatkaa keskituloiset toinen työ esim siivous. Nettotulot lisätyöstä 500 e kk - tekee 6000 e vuodessa.

Vierailija
06.10.2021 |

Sillä jo tekee mukavasti ulkomaanmatkoja yms.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisen on turha ottaa näitä ylimääräistä työtä. Opiskelijoiden ja työttyömyyskorvauksella tai andiosidonnaisella olevien sen sijaan kannattaa.

Vierailija
22/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voisi olla järkeä, jos tekisi jotain muutaman viikkotunnin työtä, jossa saisi tarvittavat liikunnat arkeen. Sen sijaan, että maksaisi liikunnasta, saisi siitä pientä tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalla riittää töitä, joskin vain niille jotka ovat oikeasti valmiita paiskimaan töitä. Asiakkaat osaavat vaatia.

Töitä saa paiskia ja asiakkaat osaavat vaatia, mutta palkkaa ei haluta maksaa.

Maksu otetaan etukäteen tai tarkistetaan onko luottotiedot ok. Uusilta asiakkailta kannattaa aina ottaa etukäteismaksu, tutuille voi myöntää laskulle.

Vierailija
24/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi ehdotus lisätuloja kaipaaville: Hakekaa kesällä isoille festareille töihin. Isoihin tapahtumiin tarvitaan paljon työntekijöitä, joita on usein vaikea saada etenkin jos samana viikonloppuna on muutenkin paljon tapahtumia. Monessa firmassa saa myös painaa pitkää päivää ja joistain tapahtumista saa myös kivasti sunnuntaitunteja. 

Ja palkaksi saa festarilipun. Sepä kannattaa.

Vierailija
25/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon miettinyt. Olen päivätöissä josta tienaan 3600. Yhden lapsen yh. Lapsi harrastaa jääkiekkoa kilpatasolla eli 400/ kk menee. On jo 18 joten ei tule elariakaan enää. Mun vaihtoehto on pienentää kk-säästämistäni 600>200 tai mennä keikkatöihin siivoamaan. Mietin asiaa päivittäin. Toki taloudellisesti ei ole tiukempaa kuin kesään asti jolloin poika aloittaa armeijan.

18v. pystyy jakamaan lehtiä. Toinen vaihtoehto on mennä feissariksi taikka puhelinmyyntiin. Viimeksi mainitut tuottaa rahaa, vaikkakin ovat noin muuten kyseenalaisia aloja.

Vierailija
26/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisen kannattaa tehdä ylitöitä, jos niihin on mahdollisuus, eikä tuhlata aikaansa mihinkään paskaduuneihin joista maksetaan kymppi tunnissa jos sitäkään. 

Eri asia tietysti, jos löytää sivutyön jota todella tahtoo tehdä, vähän kuin harrastuksena. Teen itsekin toisinaan keikkaa lapsenvahtina, koska viihdyn lasten seurassa ja saan siitä enimmäkseen mukavaa (mutta välillä tosi rasittavaa...) vaihtelua arkeen. 

Vierailija
27/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä voisi olla järkeä, jos tekisi jotain muutaman viikkotunnin työtä, jossa saisi tarvittavat liikunnat arkeen. Sen sijaan, että maksaisi liikunnasta, saisi siitä pientä tuloa.

Mainostenjako on orjatyötä, mutta hyvää liikuntaa. 

Vierailija
28/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, saan vähän päälle 2 tonnia käteen nettona. Eli siis voisin vaihtaa 100% vapaa-ajastani siihen, että tulot kasvaisi 25%? Vitsi miten houkuttelevaa. Kiitos mutta pitäydyn tässä ja pärjäilen aivan hyvin.

Vierailija
29/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi ehdotus lisätuloja kaipaaville: Hakekaa kesällä isoille festareille töihin. Isoihin tapahtumiin tarvitaan paljon työntekijöitä, joita on usein vaikea saada etenkin jos samana viikonloppuna on muutenkin paljon tapahtumia. Monessa firmassa saa myös painaa pitkää päivää ja joistain tapahtumista saa myös kivasti sunnuntaitunteja. 

Puhuin työstä enkä mistään talkoohommista. Olen itse tienannut esim. Ruisrockista 2018 yli 700 € kolmen päivän työllä. :)

Vierailija
30/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon miettinyt. Olen päivätöissä josta tienaan 3600. Yhden lapsen yh. Lapsi harrastaa jääkiekkoa kilpatasolla eli 400/ kk menee. On jo 18 joten ei tule elariakaan enää. Mun vaihtoehto on pienentää kk-säästämistäni 600>200 tai mennä keikkatöihin siivoamaan. Mietin asiaa päivittäin. Toki taloudellisesti ei ole tiukempaa kuin kesään asti jolloin poika aloittaa armeijan.

Sinun nyt kannattaa pienentää säästösummaa, pieneneehän sinulla sitten kulut, kun poika on armeijassa, joten saat säästöön enemmän.

Vierailija
31/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tein paljon siivousta, mutta jaksaminen ei taida riittää toiseen työhön. Yhdessä vaiheessa oli koulutusta vastaava työ ja siivouksesta 0-sopimus.

Vierailija
32/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18v. pystyy jakamaan lehtiä. Toinen vaihtoehto on mennä feissariksi taikka puhelinmyyntiin. Viimeksi mainitut tuottaa rahaa, vaikkakin ovat noin muuten kyseenalaisia aloja.

Poika vielä opiskelee ja tuo harrastus ( elämäntapa ! ) vie illat ja viikonloput pelireissuineen joten ainoa vaihtoehto on minun työpanos tai sitten sen hyväksyminen että nyt sitten vaan säästetään vähemmän.

Sinkkuna taloudellinen turva ja puskuri on minulle erittäin tärkeä asia. Siksi tässä osaltani kyseessä nyt aika vs raha.

Vierailija
33/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin työstä enkä mistään talkoohommista. Olen itse tienannut esim. Ruisrockista 2018 yli 700 € kolmen päivän työllä. :)

Tää on totta ! Mun teini tekee joka kesä kivaa tiliä Himoksella ja tykkää hommastaan.

Vierailija
34/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskituloisen kannata tuommoiseen lähteä, veroprosentti vaan nousee ja 500e lisätuloista jää korkeintaan 300e käteen. Plus jos päivätyöstä maksetaan +20e tunti niin mikä järki käyttää vapaa-aikaansa siivoamalla 10e/tunti? Jos voi tehdä jotain mukavaa, josta nauttii, vaikkapa antaa pianotunteja tai vetää jotain harrastusryhmiä/pt-hommia/ryhmäliikuntatuntej sivutöinä niin siinä voisi olla jotain järkeä. Ellei nyt satu olemaan ihan intohimoinen siivoaja ja nauti siitä että saa puunata paikkoja.

Vierailija
35/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kansalaisopiston jumppien tai muiden ryhmäliikuntatuntien vetäminen vois olla ihan järkevä sivuduuni. Saisi liikuntaa ja bonuksena vähän palkkaakin. Tai joku koiranulkoiluttaja jos tykkää koirista.

Vierailija
36/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika vielä opiskelee ja tuo harrastus ( elämäntapa ! ) vie illat ja viikonloput pelireissuineen joten ainoa vaihtoehto on minun työpanos tai sitten sen hyväksyminen että nyt sitten vaan säästetään vähemmän.

Sinkkuna taloudellinen turva ja puskuri on minulle erittäin tärkeä asia. Siksi tässä osaltani kyseessä nyt aika vs raha.

Varmaan sinulla jo jotain on säästössä, jos olet tähän asti tuon 600e/kk laittanut? Jos koet jaksavasi sivutyön omien töidesi lisäksi niin mikäs siinä, mutta mieti oikeasti omaa jaksamistasikin. Ja varmaan haluat olla poikasi kanssa kun hän vielä asuu kotona, etkä aina töissä? Vaikka poika paljon poissa onkin, kai hän edes joskus on kotona.

Vierailija
37/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sinulla jo jotain on säästössä, jos olet tähän asti tuon 600e/kk laittanut? Jos koet jaksavasi sivutyön omien töidesi lisäksi niin mikäs siinä, mutta mieti oikeasti omaa jaksamistasikin. Ja varmaan haluat olla poikasi kanssa kun hän vielä asuu kotona, etkä aina töissä? Vaikka poika paljon poissa onkin, kai hän edes joskus on kotona.

Tämä totta. Kiitos. Taidan valita vapaa-ajan. Voinhan sitten siivoilla kun jäbä on armeijassa. Silloin on varmasti paljon omas ylimääräistä aikaa..Eihän tässä ole kuin muutama kuukausi taloudellisesti tiukempaa aikaa

Vierailija
38/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs keskituloinen luovutti munasoluja. Sai siitä 400e/kerta, yleensä siitä maksetaan vain 250e. Summat on siinä mielessä hulluja, jos Virossa saa 900e/kerta.

Parempi kai tuokin kuin ei mitään..

Luovutusta pystyy tekemään maksimissaan 5 kertaa.

Vierailija
39/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No arvaa viittiikö jollain kympin tuntipalkalla täyden työpäivän jälkeen alkaa jotain siivoushommia tekemään kun verottajan ja eläkemaksujen jälkeen jäis siitä 4.80€ käteen? Ketä se hyödyttäisi, ei ainakaan itseäni.

Jos olet alle 53-vuotias, niin tuolla netolla ennakonpidätyksen perusprosenttisi on 43,5. Sillä perusprosentilla ei ole enää keskituloinen.

Vierailija
40/70 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia pitää siivota, että saa bruttona 1000€? Keskituloisella marginaalivero + eläkemaksut sun muut on helposti 50% lisätienesteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi