Miksi ihmiset jättää vessaharjan paikoilleen asunnosta muuttaessaan?
Siis oikeesti! Kolmessa asunnossa jo ollut, joihin olen viimeksi vuokralle muuttanut. Ällöttävää!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 03:06"]onhan julkisissa vessoissakin yleiskäytössä oleva harja. Ällöttääkö sekin teitä?
[/quote]
Nää on näitä jotka puhdistaa vain kotipöntön. Huoltsikan vessassa se paskantas pöntöstä ohi.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:29"]
miksi pois muuttajat vie mukanaan ne verhonipsut???
[/quote]Joku on saattanut joskus nyysiä ne muuttaessaan. Ja siitä lähtien jokainen uusi asukas on joutunut ostamaan uudet (kuuluu omavastuuseen vuokra-asunnoissa), jotka sitten vievät mennessään muuttaessaan. Mä olen joutunut ostamaan, mutta en ottanut poismuuttaessani niitä mukaani, mutta vain sen vuoksi, että seuraavassa asunnossa oli erilaiset verhokiskot ja nipsut.
[/quote]
Kyllä jotku kerää mukaansa kaiken mitä irti saavat, vaikka tietäisivät että niille ei ole käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 03:06"]
onhan julkisissa vessoissakin yleiskäytössä oleva harja. Ällöttääkö sekin teitä?
[/quote]
Julkisissa vessoissa on paljon muutakin, mitä en omaan kotivessaani halua.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 03:16"]
Sitä paitsi, monissa asunnoissa joissa olen ollut vuokralla talon tavaroiden listassa on mainittu vessaharja eli se ei ole edellisten asukkaiden jättämä vaan vuokranantajan omaisuutta ja jos on mennyt heittämään sen pois niin on pitänyt uusi ostaa tilalle.
[/quote]
Paljon olen eri vuokra-asunnoissa ehtinyt asua, mutta tuollaisesta en ole kyllä ikinä kuullut.
Ai eikö sitä harjaa kukaan koskaan desinfioi?
Ikkunan avain on sitten se, mitä ei saa viedä! Moni sen kuitenkin vie. Viimeksi uusi naapuri kävi hakemassa meiltä lainaan, kun ei löytänyt edellisen jäljiltä ja olivat jättäneet ikkunat pesemättä.
Mulle sama jättävätkö vai eivät. Mutta monesti se on siksi, että voi vielä itse pesaista pytyn ennen lähtöä ja ehkä se vaan unohtuu.
Minä puhistan nää skriidut kyl silleen, et wc pesusuihketta päälle ja veto. Millää harjal hinkkaa muutaku vesipinnan alta. Bideetä käytän ennen pyyhintää, niin multa ei kyl niit jälkii jää. Oon aina sanonutki, et jokainen jättää pytyn jälkeensä siihen kuntoon, et muut voi myös käyttää. Millää harjal en tosiaankaan toisten jälkiä rapsuttele.
Vessaharjat pitää viedä mennessään, sehän on itsestään selvää. Huone täytyy olla siisti ja ellei ole niin lasku perään.
Ei sitä vessaharjaa ole tarkoitus jättää käytön jälkeen pa...seksi, se kuuluu huuhtoa siellä pöntössä, jolloin se on aina puhtaan raikas käyttöä varten. Itse liotan silloin tällöin harjaa kloorivedessä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:43"]
Ei sitä vessaharjaa ole tarkoitus jättää käytön jälkeen pa...seksi, se kuuluu huuhtoa siellä pöntössä, jolloin se on aina puhtaan raikas käyttöä varten. Itse liotan silloin tällöin harjaa kloorivedessä.
[/quote]
Puhtaan raikas, kun se on vähän huuhtaistu huuhteluvedellä. Hehe. Ja mistä mä tiedän, ovatko entiset asukkaat noin tehneet? Ei kiinnosta ottaa sitä riskiä.
Pesetttekö te sillä samalla harjalla koko sen ajan, mitä asunnossa/talossa asutte? Ettekö vaihda välillä uuteen ja puhtaaseen? Entäs pesettekö koskaan sitä harjan kippoa? Mä vaihdan harjaa noin 1-1,5v välein ihan jo esteettisisistä ja hygienisistä syistä...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 10:12"]
Pesetttekö te sillä samalla harjalla koko sen ajan, mitä asunnossa/talossa asutte? Ettekö vaihda välillä uuteen ja puhtaaseen? Entäs pesettekö koskaan sitä harjan kippoa? Mä vaihdan harjaa noin 1-1,5v välein ihan jo esteettisisistä ja hygienisistä syistä...
[/quote]
Totta kai. Mutta ei mua silti kiinnosta putsata pönttöäni jonkun vieraan harjalla.
Meille oli jätetty uusi vessaharja muutossa.
Hyi... Enpä ole tuollaiseen koskaan törmännyt.
Siivoan kodin perusteellisesti. Jätän tietenkin täyden wc-paperirullan kylpyhuoneeseen. Keittiöön laitan puhtaan roskapussin ja biojätepussin.
Hyi helvetti, viimestään muutto on hyvä syy vaihtaa se pöpöpesäke vessaharja, roskiin vaan, kuka noita haluaa mukaansa tai lahjottaa toisille.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:12"] Höh, minä kun luulin olevani ajatteĺevainen, kun jätin uudehkon vessaharjan (ja vessapaperirullan) vessaan asunnon näyttöä yms. varten. Jos siis näytön aikana/jälkeen käy vessassa niin saa pesastua vauhtiraidat pytystä. Olin ilmeisesti väärässä. Anteeksi. [/quote] Mä en millään kehtais käydä asuntonäytössä vessassa paskalla.. :D [/quote] Mutts kehtaisit paskoa housuihisi, jos iskisi äkkihätä? Tuttava piirissä on parikin tyyppiä joiden pitää päästä heti vessaan kun tulee hätä.
[/quote]
Kyllä mä sen verran yrittäisin ennakoida, että ennen näyttöä kävisin muualla paskalla. Tai ehkä noin toimitaan jossain takahikiällä.. Mutta ei täällä pk-alueella jossa näytöissä on aina useampi ihminen jonossa asunnon ulkopuolella/asunto täynnä ihmisiä.
Itsellä on sen verran ujopissa, etten millään sais pissittyä jos koko ajan joku yrittäis tulla ovesta sisään kattomaan kylpääriä. Saatikka sit kakittua.. Vaikka voishan sitä huutaa aina.. "oota hetki, oon paskalla" tämä vois olla myös toimiva taktiikka saada asunto itselle.. Kun kukaan ei haluais mennä sinne kylpäriin, koska sielä haisis paska.. Taidankin hyödyntää tämän taktiikan ens kerralla, niin saan varmasti haluamani asunnon!
Itse aina muuttaessa jätän viimeiseksi tyhjään asuntoon mm. vessaharjan, koska loppusiivouksen päätteeksi harjaan pöntön (ihan kiva senkin jälkeen pestä kun on kaatanut lattianpesuvedet pönttöön). Sitten harja kyllä lähtee roskiin, en jättäisi seuraavalle asukkaalle.
Jos joku edellinen on jättänyt harjan, se lähtee kyllä suoraan roskiin ellei ole selvästi avaamattomassa pakkauksessa. Ei ole sellainen tuote, jota haluan ottaa keltään käytettynä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:12"]
Höh, minä kun luulin olevani ajatteĺevainen, kun jätin uudehkon vessaharjan (ja vessapaperirullan) vessaan asunnon näyttöä yms. varten. Jos siis näytön aikana/jälkeen käy vessassa niin saa pesastua vauhtiraidat pytystä. Olin ilmeisesti väärässä. Anteeksi.
[/quote]
Mä en millään kehtais käydä asuntonäytössä vessassa paskalla.. :D
[/quote]
Mutts kehtaisit paskoa housuihisi, jos iskisi äkkihätä? Tuttava piirissä on parikin tyyppiä joiden pitää päästä heti vessaan kun tulee hätä.