Voiko 4 ja 6-vuotiaat katsoa Putousta?
Eskarilainen kovasti haluaisi (varmaan päiväkodista tullut). Tietysti nuorempikin katsoisi. En oo itse seurannut joten onko paljon kiroilua tai irstailua?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:06"]Opeta lapsesi tekemään muuta kun tuijottamaan telkkaria ja jos sitä telkkaria pitää kattoa niin lastenohjelmia tai jotain opettavaista. Ei mitään aivotonta kamaa
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä!
Niin ja noiden lisäksi voit opettaa lapsesi ajattelemaan omilla aivoilla, OMALLA ESIMERKILLÄSI, eikä vain seuraamaan lammasmaisesti valtavirtaa katsoen putouksia ym. kuvottavaa.
[/quote]
Mitä omien aivojen käyttämistä se muka on, ettei lapsi saa edes itse todeta, pitääkö vai ei. En seuraa Putousta, mutta puistattava ajatus, ettei sitä saisikaan katsoa, koska se on valtavirran seuraamaa ohjelmaa. Entäpä jos siitä aidosti pitää, onko se väärin?
[/quote]
Minusta minun tehtävä vanhempana on päättää, onko Putous pienelle lapselle sopivaa katsottavaa. Se ei ole lapsen päätettävissä. Eikä minulle riitä syyksi, että kun hoitokaveritkin saavat.
[/quote]
Siihen sinulla on oikeus, mutta toivottavasti pidät mölyt mahassasi etkä aivopese lasta ajattelemaan kuten sinä. Voi tulla vaikeuksia myöhemmässä elämässä, jos kaikkea on pakko paheksua.
[/quote]
Helpotan oloasi: Meillä on paljon muutakin puhuttavaa lapsen kanssa kuin haukkua kilvan tv-ohjelmia. Emme kylläkään katso perheen kesken mitään muutakaan teeveestä (paitsi lastenelokuvia ja joskus ruokaohjelmia sivusilmällä), niin että ei kuulu ohjelmat puheenaiheisiimme. Harrastamme ihan muita juttuja!
Ei mun mielestä ole kauheaa, sitä paitsi putous tarkoitettiin koko perheen ohjelmaksi. Onhan siinä vähän alatyylin juttuja, mutta silti.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:06"]Opeta lapsesi tekemään muuta kun tuijottamaan telkkaria ja jos sitä telkkaria pitää kattoa niin lastenohjelmia tai jotain opettavaista. Ei mitään aivotonta kamaa
[/quote]
Niin ja noiden lisäksi voit opettaa lapsesi ajattelemaan omilla aivoilla, OMALLA ESIMERKILLÄSI, eikä vain seuraamaan lammasmaisesti valtavirtaa katsoen putouksia ym. kuvottavaa.
[/quote]
Mitä omien aivojen käyttämistä se muka on, ettei lapsi saa edes itse todeta, pitääkö vai ei. En seuraa Putousta, mutta puistattava ajatus, ettei sitä saisikaan katsoa, koska se on valtavirran seuraamaa ohjelmaa. Entäpä jos siitä aidosti pitää, onko se väärin?
[/quote]
Minusta minun tehtävä vanhempana on päättää, onko Putous pienelle lapselle sopivaa katsottavaa. Se ei ole lapsen päätettävissä. Eikä minulle riitä syyksi, että kun hoitokaveritkin saavat.
[/quote]
Siihen sinulla on oikeus, mutta toivottavasti pidät mölyt mahassasi etkä aivopese lasta ajattelemaan kuten sinä. Voi tulla vaikeuksia myöhemmässä elämässä, jos kaikkea on pakko paheksua.
[/quote]
Helpotan oloasi: Meillä on paljon muutakin puhuttavaa lapsen kanssa kuin haukkua kilvan tv-ohjelmia. Emme kylläkään katso perheen kesken mitään muutakaan teeveestä (paitsi lastenelokuvia ja joskus ruokaohjelmia sivusilmällä), niin että ei kuulu ohjelmat puheenaiheisiimme. Harrastamme ihan muita juttuja!
[/quote]
Harrastatte, koska et anna lapsen elää normaalia elämää. Sääliksi käy lapsiparka. Ja onhan teillä asiasta selvästi keskusteltu, itse kerroit että sinulle ei riitä perusteluksi, että tarhakaverit katsovat. Natsimutsin luona voi olla hiljaista, kun lapsi pääsee itse päättämään asioistaan.
Katsottiinhan mekin lapsuudessa Velipuolikuuta ja mitä niitä nyt oli. Eikä olla tämän pahemmin traumatisoiduttu! Jos haluaa pelata varman päälle, niin tallentaa ja katsoo itse ensin, ja näyttää sitten lapsille soveltuvin osin. Esim. koulussa näistä kuitenkin puhutaan, enkä myöskään halua että lapsi on ihan ulkopuolinen kaikista jutuista.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:06"]Opeta lapsesi tekemään muuta kun tuijottamaan telkkaria ja jos sitä telkkaria pitää kattoa niin lastenohjelmia tai jotain opettavaista. Ei mitään aivotonta kamaa
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]