Jotaim rotia nyt siihen hajuun ja likaisuuteen!
Siis mua ottaa niin päähän kuinka monet haisevat nykyään pahalta kun bussiin tullaan. Eikö ihmiset enää pese vaatteita? Välillä ruuhka-aikana bussissa haisee märkää rättiä.
Urheiluhalleissa urheilevat ihmiset ovat pahimmat. Esim. Kaapelitehtaan itsepuolustuslaji keskuksessa on aivan sanoinkuvamattoman pahaa hajua.
Aikuiset miehet heittävät urheilukassiin hikiset vaatteet ja käyttävät viikkoja niitä samoja.
Hiivaa,jalkahikeä ja rättiä haisee.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Käyn päivittäin suihkussa ja pesen vaatteeni, käytän dödöä jne. Silti hikeni haisee voimakkaasti, minkäs teet? Työni on fyysistä ja liikun paljon, en kuitenkaan aio lopettaa elämistä muiden vuoksi.
Desinfiointiaine Neo amiseptia kainaloihin parina iltana ennen nukkumaanmenoa. Tappaa ne bakteerit jotka isoissa hikirauhasissa tuottavat hien hajun.
Uusitaan käsittely kerran viikossa.
Minulla tämä pitää pois pitkään jatkuneen kainalohien pahan hajun. Toiminut jo vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos te urheilette niin miksi ette pese niitä vaatteita?
Haju todistaa treenaamisen muille. En minä tiedä miksi ne haluaa haista.
Oliko möntulan näköinen?
Olen huomannut kun on tapaillut miehiä, että monen miehen vaatteet haisee juurikin sellaselle märälle koiralle ja homeelle. Yksi kertoi pesevänsä kaikki pyykit 40 asteessa. Huh, ei ihme että haisee. Luulisin että liian matala pesulämpötila aiheuttaa tuon sekä lisäksi se, että samoja vaatteita pidetään liian monta kertaa pesemättä.
Olen nainen ja huomannut, että sellasta tyköistuvaa paitaa voi pitää kerran ja se on pakko pestä. Yhden työpäivän ajan siis. Ihan toimistotöitä teen. Löysempiä neuleita ei tarvi heti pestä.
Olen kyllä huomannu että housut alkaa haista tosi nopeasti sellaselle märälle koiralle. Liekö kun julkisilla kulkee niin bakteerit tarttuu niihin 🤢
Kirjastossa käy haisunäätiä, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn päivittäin suihkussa ja pesen vaatteeni, käytän dödöä jne. Silti hikeni haisee voimakkaasti, minkäs teet? Työni on fyysistä ja liikun paljon, en kuitenkaan aio lopettaa elämistä muiden vuoksi.
Desinfiointiaine Neo amiseptia kainaloihin parina iltana ennen nukkumaanmenoa. Tappaa ne bakteerit jotka isoissa hikirauhasissa tuottavat hien hajun.
Minulla tämä pitää pois pitkään jatkuneen kainalohien pahan hajun. Toiminut jo vuosien ajan.
Oletko mies vai nainen? Kysyn siksi, että vaikuttaako hormoonimme tms sukupuolitekijät. Onko karvankasvua iholla asteikolla 0 - 100, vähän vai runsaasti? Oletko tumma- vai vaaleahiuksinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästän rahaa. Ei viitsi tuhlata kun rahaa on nyt jo niin vähän. Palkat on niin alhaiset.
Et sinä alhaisen tason raukka ole töissä.
Eihän eduskunnassakaan olla töissä ja rahaa annetaan oheisetuineen.
Vierailija kirjoitti:
Apua mikä lemu lähti yhdestä nuorehkosta hoikkasesta mieshenkilöstä kaupassa.
Haisi monen metrin päähän.
Oli pakko kävellä poispäin hänestä.
Takuulla samoja vaatteita pitänyt vuoden pesemättä välillä.
Haisi lika, härskiintynyt rasva, prse ja kusi.
Minkä näköinen tai tyylinen, ikä about?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, kokeillaan josko itselläkin toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun itse ajattelisi, että peruspuhtauden pitäisi olla sisäsyntyistä ja ihan vaatimattomallakin maalaisjärjellä tajuttavaa. Talvikausi paljastaa taas ihmisten takinkauluksista ja hihansuista missä mennään...
Nuo asiat opitaan lapsuuden kodissa. Mun miehelle ei ole opetettu. Paljon on laiminlyötyjä, suorastaan hylättyjä lapsia "pyörimässä jaloissa".
Alkukantaisissa kulttuureissa paskalta ja eritteiltä haisemista pidetään hyveenä !
Vierailija kirjoitti:
Hindujen fat mama .
Taalainmaan laama !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hiki haise vaan bakteerikasvusto joka syö hikeä ja erittää ammoniakin kaltaisia aineita !
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa käy haisunäätiä, yök.
Koneeseen ja kotimaihinsa !
Vierailija kirjoitti:
Haju liittyy asunnottomuuteen ja mielenterveysongelmiin.
Sekä kulttuurikohtainen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikinpuolinen huolehtiminen hygieniasta on kyllä tärkeää. Sanotaanhan sananlaskussakin, että Puhtaus on puoli ruokaa, eikä sitä sanontaa ole kukaan huvikseen kehittänyt.
Mutta ihan yhtä tärkeää on huolehtia terveellisestä, tasapainoisesta ja maittavasta ruokavaliosta. Toiset ovaavat sen paremmin kuin toiset. Tuleepa mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen li
En halua kertoa mummon asuinpaikkaa, sillä hän testamenttasi minulle omaisuutensa ja siihen kuului mummon kotitila, jolla nykyään asun. En kaipaa mitään yllätysvieraita.
Kyseessä on metsätila, siinä on aika paljon metsämaata, mutta vijeltyä peltoa ei ole koskaan ollut. Mummo ja vaari eivät olleet maanviljelijöitä, vaikka asuivat maaseudulla.
Sen verran voin kuitenkin kertoa, että Karjalohjlalla se perhe ei asunut. Samanlaisella pieniellä paikkakunnalla sijaitsee kyllä myös mummon kotitalo.
Minkälaiset olivat mummosi myöhemmät vaiheet? Pitikö lapsena annettu raittiuslupaus?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syksyn tullen noteerannut hyvin usean ihmisen haisevan "liian märkinä kaappiin viikatuille vaatteille" eli semmoiselle ummehtuneelle tympeälle ja hitusen homemaiselle. Kuivattakaa nyt ihmiset pyykit kunnolla ennen kuin haudotte ne vaatekaappiin!!! Äkkiseltään pintakuiva vaate ei ole vielä kuiva. Kannattaa kuivattaa vaatteita ensin nurin päin ja sitten vielä oikein päin käännettynä useampi päivä. Ja käyttäkää kunnon pesuaineita (ei mitään pesupähkinöitä) sekä riittävää pesulämpötilaa. Terveisin Täti.
Ai useampi päivä ? Höpö höpö. Asut varmaan kosteassa ja homeisessa asunnossa. Keskuslämmitystalossa kaikki kuivuu päivässä. Jos joudut kuivattelemaan pyykkiä useita päiviä on jotain todella pielessä. Etkö osaa lingota pyykkiä? 1400 kierrosta linkoukseen ja pyykki kuivuu jopa puolessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syksyn tullen noteerannut hyvin usean ihmisen haisevan "liian märkinä kaappiin viikatuille vaatteille" eli semmoiselle ummehtuneelle tympeälle ja hitusen homemaiselle. Kuivattakaa nyt ihmiset pyykit kunnolla ennen kuin haudotte ne vaatekaappiin!!! Äkkiseltään pintakuiva vaate ei ole vielä kuiva. Kannattaa kuivattaa vaatteita ensin nurin päin ja sitten vielä oikein päin käännettynä useampi päivä. Ja käyttäkää kunnon pesuaineita (ei mitään pesupähkinöitä) sekä riittävää pesulämpötilaa. Terveisin Täti.
Ai useampi päivä ? Höpö höpö. Asut varmaan kosteassa ja homeisessa asunnossa. Keskuslämmitystalossa kaikki kuivuu päivässä. Jos joudut kuivattelemaan pyykkiä useita päiviä on jotain todella pielessä. Etkö osaa lingota pyykkiä? 1400 kierrosta linkoukseen ja pyykki kuivuu jopa puolessa päivässä.
Täytyy muistaa, että mummo asui vanhassa omakotitalossa maalla. Siellä on varnasti kosteampi ilma kuin kerrostalossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki eivät puhdista pesukonettaan. Eräs naapurini kuivaa usein petivaatteita kuivaushuoneessa, ja silloin siellä haisee nihkeä home. Etenkin jos lämmitin on päällä.🤢
Jos sul on sieni-infektio kainaloissa. Apteekista löytyy apu.