Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitsette tätä naista? Torjuiko hän minut, vai haluaako parisuhteen?

Vierailija
05.10.2021 |

Olen nainen ja rakastuin ulkomailla asuessani syvästi toiseen naiseen. Meillä oli vahva veto toisiimme heti alusta asti. Mitään ei tapahtunut, sillä kumpikin meistä oli tuolloin suhteessa miehen kanssa.

Lopulta tulin hänelle kaapista, jonka jälkeen huomasin kiinnostuksen selvemmin. Tunnustin pitäväni hänestä enemmän kuin ystävänä. Nainen kertoi, ettei vielä tiedä mitä tämä on - hän oli pitänyt itseään heterona ja minä sain hänet kuulemma sekaisin.

Lähtöpäivänä itkimme monta tuntia putkeen ja hän tunnusti rakastavansa minua.

Sen jälkeen viestittely on ollut niukkaa mutta intensiivistä. Hän on kirjoittanut, kuinka yhteinen aika kanssani on parasta, mitä hänelle on tapahtunut, ja miten hän on onnellinen vasta kun tulen hänen luokseen. Joskus tuli vain yöllä ilman kontekstia "ikävä sinua".

Kerran hän jakoi laululyriikat, kertoi niiden saavan hänet ajattelemaan minua. Laulussa lauletaan, kuinka ajattelen joskus vain sinua ja miten näen Hollywood-leffassa vain meidät kaksi - mutta että nyt en voi tehdä sinua onnelliseksi ja pitää päästää irti.

Kerroin lopulta suoraan missä menen. Että haluaisin olla hänen kanssaan, en ole koskaan tuntenut mitään tälkaista. Mutta minulla on eroprosessi kesken enkä voisi koskaan pyytää häntä odottamaan minua, koska tässä kestää, eikä se olisi reilua häntä kohtaan. Ja että sain vaikutelman, että hänkin yrittää päästää irti - ja kunnioitan häntä mitä hän päättääkin tehdä, ja olen aina täällä häntä varten.

Nainen vastasi, että valitsin sanani viisaasti. Mutta kielimuuri aiheuttaa joskus väärinymmärryksiä. Että häntä pelottaa laittaa joskus viestiä, koska hän pelkää meidän satuttavan toisiamme, eikä hän pystyisi elämään ilman minua. Hän kertoi poikaystävänsä jättäneen hänet juuri ilkeästi. Että hän on nöyryytetty, mutta hänen sydämensä ei särkynyt, sillä hän ei rakastanut tätä miestä. Mutta että hän on juuri nyt kaukana itsestään ja vihaa itseään.

Seuraavaksi hän kutsui minut tulemaan talvella luokseen ja sanoi kaipaavansa minua paljon. Että mitä ikinä tapahtuukaan, hän on täällä aina, eikä hän ikinä ajattelisi minusta mitään pahaa, koska hän rakastaa minua todella. Mutta että hänen pitää vain parantua ja minun myös.

Tämän jälkeen hän on heitellyt kaikenlaisia yhteisiä matkasuunnitelmia eri maihin, mitä voisimme tehdä kesällä Suomessa jne. Muuten viestittely on ollut tosi niukkaa. Joskus menee päiviä, ettei kuulu mitään.

Miltä tämä kuulostaa teidän korvaanne, torjuiko hän minut vai onko kiinnostunut suhteesta? Joskushan sanotaan, että "minun pitää parantua" on koodikieltä sille, että torjuu, muttei halua satuttaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tahtoo kerätä itsensä ja vihjaa, että sinun pitää selvittää parisuhdekuviosi. Minä vastaisin silloin myös, että tarvitsen aikaa. Se on kypsän ja kärsivällisen ihmisen merkki. Eli kyseessä ei ole torjunta.

Hän on selvästi sinusta kiinnostunut ja jätti oven auki.

Vierailija
2/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi torjuisi jos kerran oikeasti rakastaa ja on eronnut.

Ja olet saanut hänet miettimään identiteettiään uusiksi. Kyllä sekin vaatii aikaa että saa sellaiseen selkoa. Aika myllerryksen olet hänessä saanut aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei torjunut vaan tarvitsee aikaa "kasata itsensä".

Vierailija
4/53 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi myös, että ääneni kuuleminen tekee hänet todella onnelliseksi ja hän haluaa, että teen hänestä osan päivittäistä elämäänsä. Mutta sitten taas viesteihin tulee taukoa. Minun ahdistukseen taipuvainen mieleni pelkää, että hän yrittää unohtaa minut. Ehkä häntä vain pelottaa?

Jos olisin vain ystävänä kiinnostunut jostakusta, lähettäisin matalalla kynnyksellä viestiä, koska ne eivät ole silloin niin latautuneita. Pelottaahan minua itseänikin.

Ap

Vierailija
5/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoo myös, että haluaa esitellä minut ystävilleen. Tämä on aina kaikissa klassisissa listauksissa mukana, että mistä tiedät, että henkilö X rakastaa sinua.

Voihan hyvän ystävänkin tietysti haluta esitellä, mutta itselleni siitä tulee mieleen kyllä enemmän sellainen vahvempi viesti, että tässä on tämä minun ihmiseni, joka on nyt osa elämääni, ja haluan että minulle tärkeät ihmiset hyväksuvät hänet myös.

Vai mitä ajattelette?

Ap

Vierailija
6/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoo myös, että haluaa esitellä minut ystävilleen. Tämä on aina kaikissa klassisissa listauksissa mukana, että mistä tiedät, että henkilö X rakastaa sinua.

Voihan hyvän ystävänkin tietysti haluta esitellä, mutta itselleni siitä tulee mieleen kyllä enemmän sellainen vahvempi viesti, että tässä on tämä minun ihmiseni, joka on nyt osa elämääni, ja haluan että minulle tärkeät ihmiset hyväksuvät hänet myös.

Vai mitä ajattelette?

Ap

Mieti ketkä kaikki itse olet halunnut esitellä ystävillesi?

Mulla se on ihan selkeä: kumppanin.

Tuo kertoo myös siitä että hän on varmaan puhunut susta paljon lähipiirilleen.

Edes sisaruksia en ole tainnut erikseen haluta koskaan esitellä ystäville. Joo voin ottaa heidät mukaan yhteisiin menoihin, mutta esitteleminen on eri juttu. 

Vierailija
7/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viisi palstalla vihattua kirjainta...!

Vierailija
8/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne viisi palstalla vihattua kirjainta...!

Ai l***o? :D 

Vierailija
9/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi torjuisi jos kerran oikeasti rakastaa ja on eronnut.

Ja olet saanut hänet miettimään identiteettiään uusiksi. Kyllä sekin vaatii aikaa että saa sellaiseen selkoa. Aika myllerryksen olet hänessä saanut aikaiseksi.

tämä nainen kuulostaa huomaavaiselta ja varovaiselta ihmiseltä joka ei herkästi lupaile liikoja. kun hän ensin myönsi, ettei tiedä mitä tämä on. ja tällaiselta ihmiseltä "minä rakastan sinua", varsinkin jos on sanonut sen usein, on varmasti ihan ajateltu. 

Vierailija
10/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo torjunnalta minusta kuulosta.

Vierailija
11/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen ettei suin päin ole hyppäämässä suhteeseen varatun kanssa. ja kun vielä on itse eronnut niin voisi hyvin ajatella sinua laastarina. ole rauhassa ja kärsivällinen, niin hyvä tulee. 

Vierailija
12/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ole onnellinen ettei suin päin ole hyppäämässä suhteeseen varatun kanssa. ja kun vielä on itse eronnut niin voisi hyvin ajatella sinua laastarina. ole rauhassa ja kärsivällinen, niin hyvä tulee. 

Totta. Ja hän kuulemma kerran rakastui syvästi naimisissa olevaan mieheen, joka lupaili erota, mutta ei koskaan eronnut, ja nainen joutui odottelemaan pitkään. Siksi haluan olla nyt erityisen varovainen. Tuo tilanne oli varmasti hirveä. En halua satuttaa häntä uudestaan samalla tavalla. Ehkä hän siksikin pelkää vastailla viesteihini. Hänellähän on vain minun sanani. Ei hän voi olla varma, mitä teen. Hän ottaa aikamoisen riskin, jos odottaa minua ja kiintyy minuun liikaa.

Ap

Vierailija
13/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuon voisi tulkita torjunnaksi? Jos hän ei halua sinua, niin on ainakin antanut täysin väärän kuvan tunteistaan.

Vierailija
14/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon voisi tulkita torjunnaksi? Jos hän ei halua sinua, niin on ainakin antanut täysin väärän kuvan tunteistaan.

Taitaa olla minun yliajatteleva, murehtiva pääni pelkoni, etten kuitenkaan ole riittävän kiinnostava ja kuinka joku noin ihana tyyppi muka haluaisi olla minun kanssani jne. Se saa minut tulkitsemaan kaiken tosi kielteisesti herkästi. Ja rakastan tätä naista niin paljon, että pelkään torjuntaa ihan kamalasti.

Yritän kuitenkin haastaa näitä uskomuksiaan aktiivisesti.

Ap

Vierailija
15/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai mitä ajattelette?

Ap

Mieti ketkä kaikki itse olet halunnut esitellä ystävillesi?

Mulla se on ihan selkeä: kumppanin.

Tuo kertoo myös siitä että hän on varmaan puhunut susta paljon lähipiirilleen.

Edes sisaruksia en ole tainnut erikseen haluta koskaan esitellä ystäville. Joo voin ottaa heidät mukaan yhteisiin menoihin, mutta esitteleminen on eri juttu. 

tulevien matkojen suunnittelu on kans aika selkeä homma. hän kuvittelee yhteistä tulevaisuutta mutta pelkää koska kaikki on epävarmaa.

Vierailija
16/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään hänen luonaan niin kaikki selviää

Vierailija
17/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa vielä seikkaperäisemmin ja pidemmin asiasta niin ymmärrämme

Vierailija
18/53 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa vielä seikkaperäisemmin ja pidemmin asiasta niin ymmärrämme

No konteksti auttaa ymmärtämään onko sanoilla millaista painoa.

Ap

Vierailija
19/53 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän ei vastaile edes ihan arkisiin viesteihin. Tulee heti mieleen, että jos hän rakastaisi ja haluaisi todella olla kanssani, eikö hän tekisi kaikkensa, että olisimme yhteydessä jatkuvasti? Vai voiko pelko olla todella niin voimakas, ettei hän uskalla? 

Aion silti sinnikkäästi ottaa häneen yhteyttä, mutta en pommita viesteillä, vaan odotan muutaman päivän rauhassa ja sitten lähetän jotain muuta, hauskaa, arkista, piristävää. Osoitan hänelle, että voimme jutella myös ihan kevyesti.

On raastavaa, kun hän ensin sanoo, että tee minusta osa päivittäistä elämääsi, ja sitten ei kuulu jopa viikkoon mitään. Mietin hirveästi, että sanoinko nyt itse jotain hassua. Mutta minun on vain pakko olla kärsivällinen ja ymmärtää, että hän on todella hankalassa tilanteessa ja haavoittunut. 

ap

Vierailija
20/53 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto että oon tyytyväinen, että oma etäsuhteeni oli aikana, jolloin kaikilla ei ollut edes kännykkää ja puheluissa oli minuuttitaksa (kauko- ja ulkomaanpuhelut oli kalliita!). Kukaan ei olettanutkaan, että jatkuvasti viestiteltäisiin, vaan muutama puhelu viikossa oli jo paljon. Kirjeitä ja kortteja postiteltiin myös. Kumpikin sai elää sitä omaa elämää opiskelu-, työ- ja ystäväkuvioineen, vaikka olimme sitoutuneita suhteeseen. Ne ajat, jolloin oltiin yhdessä, oli kultaakin kalliimpia.

Vähän ennen kuin muutimme samaan kaupunkiin, sain minäkin vihdoin sellaisen kännykän, jolla pystyi lähettämään tekstiviestejä. Mutta nekin oli hinnoiteltu kappaleittain ja merkkimäärä oli rajoitettu. Ihan maksimissaan pari viestiä päivässä tuli laitettua silloinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän