Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispa Kari Mäkinen: Pelkurit eroavat kirkosta

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas pääteli homoudesta jotenkin näin: jumala olisi luonot miehen peniksen neliöksi ja pyllyreiän kolmioksi, jo suunnitteluvaiheessa, jos olisi pitänyt homoutta niin tuomittavana;)

Vierailija
22/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikulmainen penis naurattaa ;) Heh heh... oikea palikkamalli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:00"]

Surullista, että uskovaisia pitää rauhoitella. Jotenkin tulee mieleen sellainen, että kirkon johdossakin ymmärretään, etteivät uskovat ajattele omilla aivoillaan. Eihän kirkolla ole avioliittolain kanssa mitään tekemistä. Ei sen ole pakko alkaa vihkiä homopareja, jos ei ole pakko. Kirkko tietysti tällä tavoin valitsee veronmaksajansa, koska homoliitoilla on kansan tuki taustallaan.

[/quote]

Totta tuossa on ehkä sen verran, että osalla kirkon johdosta on varmasti selvillä, että joukossa on jäseniä, jotka eivät sen kummemmin itsenäisesti ajattele uskoaan. Siellä nimittäin on paljon lukeneitakin ihmisiä, jotka ovat siis lukeneet perinteisen teologian lisäksi muun muassa filosofiaa, ja sellaisia jotka ovat perustelleet uskonsa itselleen syvällisellä tasolla. Näinhän kaikki eivät tee, se on selvä. Muuten en ymmärrä kommenttiasi kovinkaan. Kirkolla on totta kai tekemistä avioliiton kanssa, joka kirkollisessa avioliitossa määritellään pyhäksi. Enkä usko, että tässä on kyse siitä että halutaan homoja veronmaksajiksi, vaan sitä että kirkon sisällä on ihmisiä, jotka ajattelevat, että homojenkin kohdalla voisi noudattaa kultaista sääntöä.

Vierailija
24/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:52"]

Kukaan ei kysynyt, mutta kerronpa silti. Itse erosin luterilaisesta kirkosta lähes heti sen jälkeen kun tulin uskoon. Tajusin, ettei luterilainen kirkko opeta enää juuri mitään niinkuin raamatussa sanotaan.

Luterilainen kirkko ja sen papit (suurinosa) menee täysin tämän maailman mukana. Minun puolesta menkööt, jokaisen oma asia miten uskoo. Minäkin löysin hengellisen kotini muualta ja siellä opetetaan ja eletään raamatun ohjeiden mukaan :)

[/quote]

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitkä nuo ohjeet ovat, jos ne ovat täysin Raamatun mukaiset? Mitä olen itse Raamattua lukenut, niin vielä en ole löytänyt sellaista ristiriidattomuutta, että se olisi mahdollista. Eli käytännössä aina joudutaan valikoimaan, minkä säkeiden mukaan elää. Mutta itsekin elän oman vakaumukseni mukaisesti, ja siihen kuuluu mm ajatus siitä, että jos Jumala on olemassa - niin hän rakastaa meitä kaikkia tasapuolisesti, ja meidän elämällä on sellainen tarkoitus, mitä emme vielä täältä käsin pysty ymmärtämään.

Mutta joka tapauksessa, kiva että olet löytänyt sellaisen vakaumuksen, jossa sinulla on hyvä olla. Onnellisia ihmisiä kun ei voi olla liikaa. Toivottavasti suot tämän mahdollisuuden onneen ja elää oman vakaumuksen mukaisesti (satuttamatta muita) sydämessäsi muillekin.

[/quote]

Vain muutaman mainitakseni.

- En harrasta esiaviollisia suhteita

- En käytä päihteitä

- Pukeudun siveellisesti

- En kuuntele maallista musiikkia/katsele hömpänpömppä sarjoja/elokuvia joissa on irstasta ja maallista menoa (en katso/kuuntele näitä siksi koska en halua, en siksi että minua kiellettäisiin)

- Käyn säännöllisesti seurakunnassa ja luen raamattua säännöllisesti

- En kartuta maallista omaisuutta, lahjoitain seurakunnalle ja köyhemmille.

- Teen vapaaehtoistyötä seurakunnassa

- Julistan ihmisille evankeliumia (jos haluavat sitä kuulla) jne jne :)

Vierailija
25/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en tuomitse muita ihmisiä ja muiden ihmisten tekemisiä/valintoja. Vaikka itse ajattelenkin/elänkin eri tavalla :) t. 16

Vierailija
26/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:24"]

Onko arkkipiispan mukaan homouden harrastaminen ollenkaan Jumalan tahdon vastaista vai ei. Onko homous Jumalan mielestä yhtä hyväksyttävää kuin heterous? Mitä mieltä arkkipiispa on?

[/quote]

Millainen Jumala luo ihmisiä, jotka ovat lähtökohtaisesti kelpaamattomia hänelle? Ja jos homotaipumuksen ohjaaman rakkauden harjoittaminen olisi syntiä, eikös jokainen tee joka tapauksessa muutenkin syntiä ja vieläpä joka päivä? 

Sori vaan, mutta niin paljon kuin kristitty olenkin, en voi millään uskoa, että homoudella olisi todellisuudessa mitään tekemistä kenenkään muun kuin ihmisten oman tuomitsemisen kanssa. Lukipa vanhassa testamentissa mitä hyvänsä. Aikansa ja kulttuurinsa tuotos sekin on.

Vierailija
27/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:20"]Kari Mäkisen erottava adressi allekirjoitettavaksi: http://www.adressit.com/kari_makisen_erottava
[/quote]

Allekirjoitettu on!

Vierailija
28/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:28"]

Kukaan ei kysynyt, mutta kerronpa silti. Itse erosin luterilaisesta kirkosta lähes heti sen jälkeen kun tulin uskoon. Tajusin, ettei luterilainen kirkko opeta enää juuri mitään niinkuin raamatussa sanotaan.

Luterilainen kirkko ja sen papit (suurinosa) menee täysin tämän maailman mukana. Minun puolesta menkööt, jokaisen oma asia miten uskoo. Minäkin löysin hengellisen kotini muualta ja siellä opetetaan ja eletään raamatun ohjeiden mukaan :)

[/quote]

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitkä nuo ohjeet ovat, jos ne ovat täysin Raamatun mukaiset? Mitä olen itse Raamattua lukenut, niin vielä en ole löytänyt sellaista ristiriidattomuutta, että se olisi mahdollista. Eli käytännössä aina joudutaan valikoimaan, minkä säkeiden mukaan elää. Mutta itsekin elän oman vakaumukseni mukaisesti, ja siihen kuuluu mm ajatus siitä, että jos Jumala on olemassa - niin hän rakastaa meitä kaikkia tasapuolisesti, ja meidän elämällä on sellainen tarkoitus, mitä emme vielä täältä käsin pysty ymmärtämään.

Mutta joka tapauksessa, kiva että olet löytänyt sellaisen vakaumuksen, jossa sinulla on hyvä olla. Onnellisia ihmisiä kun ei voi olla liikaa. Toivottavasti suot tämän mahdollisuuden onneen ja elää oman vakaumuksen mukaisesti (satuttamatta muita) sydämessäsi muillekin.

[/quote]

- En käytä päihteitä

- Pukeudun siveellisesti

- En kuuntele maallista musiikkia/katsele hömpänpömppä sarjoja/elokuvia joissa on irstasta ja maallista menoa (en katso/kuuntele näitä siksi koska en halua, en siksi että minua kiellettäisiin)

[/quote]

Kivat sulle. Mutta et silti pysty toteuttamaan kaikkea raamatussa sanottua, vaikka toteuttaisitkin näitä tiettyjä kohtia. Siksi on turha olettaa, että kukaan muukaan pystyisi. Muistutuksena myös muille tuomitsijoille. Ps. kuka sanoi, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi?

Vierailija
29/29 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:28"]

[/quote]

[/quote]

- En käytä päihteitä

- Pukeudun siveellisesti

[/quote]

Kivat sulle. Mutta et silti pysty toteuttamaan kaikkea raamatussa sanottua, vaikka toteuttaisitkin näitä tiettyjä kohtia. Siksi on turha olettaa, että kukaan muukaan pystyisi. Muistutuksena myös muille tuomitsijoille. Ps. kuka sanoi, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi?

[/quote]

Ei tietenkään pysty. Ihan samalla tavallakuin muut ihmiset, myös papit tekevät syntiä tai ajattelevat syntisiä asioita. Liha on vahva ja henki heikko. Parhaansa pitää kuitenkin yrittää. Kun kunnioittaa Jumalaa, itseään ja ihmisiä ympärillään niin sillä pääsee jo hyvään jo alkuun :) - 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän