Deittimiehellä luottotiedot menneet, jatkaisitko itse tapailua?
Speksit: mies kertoi, että hänellä ei ole luottotietoja nuoruuden hölmöilyjen vuoksi. Oli ottanut lainoja.
Olen itse myös opiskelija, joten mies ei pääse minusta taloudellisesti hyötymään. Molemmat on pienituloisia. Minusta tuo luottotiedottomuus kuulostaa vähän siltä, että on vaikeampi luottaa tuollaiseen ihmiseen.
Mutta jos itse jatkaisit tapailua, missä tapauksessa tekisit niin? Millä tavoin käytännössä luottotiedottomuus voi olla suhteessa ongelma?
Kommentit (67)
Tulee mieleen mun entinen kaveri ja sen mies, minkä kanssa en ole enää väleissä.. Sen mies osittain pilasi ne, toivottavasti kaverini on tajunnut jättää sen. :(
Kaverin mies oli kans ottanut lainaa joskus ja menettänyt luottotiedot. Ikää hänellä on kans nyt +30v, mutta edelleen luottotiedoton. Tällä miehellä oli koko ajan rahat loppu, lopulta lenti sitten omasta asunnostaan pihalle, ja muutti kaverini kanssa yhteen. Tästä se alamäki sitten alkoi.. Mies kävi kans välillä osa-aikatöissä, mutta suurimmaksi osaksi oli vain kaverini kanssa kotona viettämässä "laatuaikaa" tähän laatuaikaan kuului kaljan juonti ja tupakanpoltto sekä pleikkarilla pelaaminen. Kaikki laskut jätettiin maksamatta ja rahat hummailtiin miten sattuu. Mies käytti surutta ystäväni rahoja esim sillon kun meni baariin, "kai mä voin ottaa sulta vähän, kun mulla ei oo. Yhdessä kuitenkin asutaan" Otti myös pikavippejä kaverini puhelimella.. Jossain vaiheessa kaveriltani oli kans menny luottotiedot.
Ap:na kiinnittäisin huomiota miten tämä mies käyttää rahaa. Osaako sano "ei" esim sillon jos kaverit pyytää baariin tms. Että meneekö sinne ne viimeset euron, ja loppu kuukaus tullaan ap:n luokse syömään ja viettämään "laatuaikaa" kun on omat rahat humattu.. Vai miten toimii.. Jos tekee noin, niin älä ota sitä loispummia, löydät paremman!
ps. Onko sillä velat edes missään velkajärjästelyssä tms. että edes yrittää hoitaa asioitaan. Tuleeko sille maksumuistutksia tms? Onko sillä kaapissa koskaan ruokaa kun menet sinne?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:50"]Hahhhhaahhhaa.
Aloittaja on tyypillinen lompakolla loisija, joka ei seurustele miehen, vaan rahan kanssa.
Tuollaisille on ammattinimikekin, mutta jostain syystä parisuhde-status muuttaa huoraamisen ihan yleisesti hyväksytyksi.
[/quote]
Ei, vaan aapeen tapaileva mies on tyypillinen mies joka on hässinyt raha-asiansa. Ap on järkevä, koska miettii kannattaako ihmisiin, jotka eivät hallitse raha-asiotaan sitoutua. He kun saattavat tuoda mukanaan paljon ongelmia.
Aapeen ongelma ei ole rahan puute, vaan velan määrä. Tuollaisissa miehissä se velkaongelma on kohta myös naisen velkaongelma. Harvoin kukaan pystyy silloin enää olemaan kovin onnellinen. Kyllä luottotiedollinen on aina parempi kuin luottotiedoton. Vaikka molemmat olisivat köyhiä.
En rupeais seurustelemaan luottotiedottoman kanssa.. Ainut syy, minkä voisin kelputtaa luottotiedottomalle on että on perustanut vaikka yrityksen ja sen vuoksi mennyt luottotiedot tai jos on ollut takaamassa kaverinlainaa.. Ja menettänyt luottotiedot siksi, ettei kaveri ole maksanut omia laskujaan, ja joutunut maksumieheksi..
Jos kyse on jostain "en maksanut vuokraa, vaan ryyppäsin kavereitten kans" niin en tod. kattelis tollasta.
Minkä ikäinen nyt on? Mietin vaan että jos muka hölmöilyistä on kauan niin eipä oo myöhemminkään asioitaan hoitanut kun ei ole saanut luottotietoja palautettua
Se mies päätyy vielä asumaan sinun asuntoosi, koska luottotiedottomana ei saa itse vuokra-asuntoa eikä asuntolainaa. Menee todella hankalaksi sitten, jos joskus haluat erota. Käytännössä mies joutuisi kadulle.
Jatkaisin varmaan, jos vaikuttaa muuten ihanalta, mutta olisin tavallista varoivaisempi taloudellisissa asioissa. En esimerkiksi kovin suhteen alkuvaiheessa elättäisi häntä, kuten tein luotettavan oloiselle poikakaverilleni, nykyiselle aviomiehelleni.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:42"]
Minkä ikäinen nyt on? Mietin vaan että jos muka hölmöilyistä on kauan niin eipä oo myöhemminkään asioitaan hoitanut kun ei ole saanut luottotietoja palautettua
[/quote]
Noin 30, hänellä on ollut määräaikainen työsuhde, mutta ei töitä sen jälkeen. En tiedä, minkä suuruinen velka on. Nyt kun taloustilanne on huono, en oikein tiedä, kuinka voi odottaa, että luottotiedot tulisivat kuntoon, kun en tiedä, paljonko velkaa on ja töitä on huonommin tarjolla. ap
Riippuisi paljon syistä ja siitä kuinka kauan noista hölmöilyistä on. Ja millaista rahankäyttö on. Esim. nuorena perustettu yritys, jonka kanssa meni pieleen (vaikka omastakin syystä), mutta yritteliäs ja vastuuntuntoinen tyyppi -> En näkisi luottotiedottomuutta esteeksi.
Tai 5 vuotta sitten 18-vuotiaana otetut liialliset pikavipit, mutta sen jälkeen asiallisesti hoidetut raha-asiat. Vähän siinä ja siinä, riippuu miten suhtautuisi nyt rahankäyttöön, säästämiseen, tulevaisuuden ennakointiin jne.
Tai pari vuotta sitten oman tuhlauksen vuoksi menetetyt luottotiedot. Nyt ei velkoja, koska ei saa, mutta muuten kaikki menee mitä tulee. Ei tulevaisuudensuunnitelmia taloudellisesti, ei edes yritystä säästää (ymmärrän, jos se ei esim. opiskelijalta aina onnistu, mutta edes yritys olisi hyvä), ei ymmärrä yrittää varautua tulevaan ja yllättäviin tapahtumiin taloudellisesti. Raha on käyttämistä varten ja kerranhan täällä vain eletään eikä täältä mitään saa mukaansa. -> Ei jatkoon.
vähän hirvittäis mutta en lopettaisi suhdetta tollasen takia, paitsi jos vaikuttaa edellen tekevän hölmöyksiä
Huono merkki on valitettavasti. Kuinka mahtavat velat on hänellä maksettavana? Helposti joudut sitä kautta elättämään kun hänen pitää maksella niitä velkoja pois.
Se mies päätyy vielä asumaan sinun asuntoosi, koska luottotiedottomana ei saa itse vuokra-asuntoa eikä asuntolainaa. Menee todella hankalaksi sitten, jos joskus haluat erota. Käytännössä mies joutuisi kadulle.
[/quote]
Mies asuu nyt vuokra-asunnossa, jonka on saanut suhteilla. Ja hän ei tule muuttamaan luokseni, koska asun yksiössä, joka on pienempi kuin miehen vuokra-asunto. ap
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:44"]
Jatkaisin varmaan, jos vaikuttaa muuten ihanalta, mutta olisin tavallista varoivaisempi taloudellisissa asioissa. En esimerkiksi kovin suhteen alkuvaiheessa elättäisi häntä, kuten tein luotettavan oloiselle poikakaverilleni, nykyiselle aviomiehelleni.
[/quote]
Kiitos asiallisesta kommentista. Minulla siis ei ole varaa elättää häntä, olen yhtä pienituloinen kuin hänkin. ap
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:47"]
[/quote]
Mies asuu nyt vuokra-asunnossa, jonka on saanut suhteilla. Ja hän ei tule muuttamaan luokseni, koska asun yksiössä, joka on pienempi kuin miehen vuokra-asunto. ap
[/quote]
Nyt asuu, mutta jos se vuokranantaja tarvitsee asunnon itselleen tai myy, niin on siellä sinun yksiössäsi. Pitemmälle tulevaisuuteen kun ajattelet, niin ette voisi ostaa mitään yhdessä: asuntoa, autoa tms. Päädyt elättäjäksi.
Voi tätä elämää, ämmät jo tarkastaa miesten luottotiedotkin. Imekää munaa!
Hahhhhaahhhaa.
Aloittaja on tyypillinen lompakolla loisija, joka ei seurustele miehen, vaan rahan kanssa.
Tuollaisille on ammattinimikekin, mutta jostain syystä parisuhde-status muuttaa huoraamisen ihan yleisesti hyväksytyksi.
ensin pisteet miehelle rehellisyydestä olettaen, että hänitse kertoi asiasta. Mutta sitten se haastavampi juttu, miten paljon sinä olet tulevaisuudessa valmis maksamaan, todennäköisesti enemmän kuluista? - käytännössähän tällainen tilanne saattaa mutkistaa suhdettanne, viimeistään silloin jos te haluatte hankkia, jotain isompaa yhdessä, kuten vaikeuttaa vuokrakämpän saantia. - Puhumattakaan lainan -minkä hyvänä lainan ottamista. Enemmän kehoittaisin nyt seuraamaan, että miten (a) mies käyttää rahaa nyt? Ja, mitkä ovat olleet velkaantumisen syyt?
En pelottele, mutta jos syynä on vaikkapa pelivelat, niin jollei mies onnistu saamaan työtä tai vaikka saisikin niin samalla tavalla, kuin "entinen alkoholisti" saattaa retkahtaa ryyppäämään, niin myös uhkapeli kierre saattaa uusiutua.
Älä nyt ainakaan mene takamaan, mitään miejhen velkoja, ajatuksella että sinulla on taatusti paremmin rahaa käytettävissä, heti tai pian viimeistään heti opiskelujen jälkeen. - Ei muuten välttämättä ole, ainakaan, jos odotat samalla että heti valmistumisen jälkeen saat kunnon työn ja siitä kunnon palkan.
Lpuksi kehoittaisin miolemmille yhdessä ja erikseen yksinkertaisesti vain kirjaamaan ylös. että mihin rahanne menevät. - Ei se taloudellista tilannetta paranna, mutta auttaa ymmärtämään ja näkemään, että mihin rahat oikeasti katoavat. Ja se on arvokas tieto, jos oikeasti joutuu kamppailemaan sen kanssa, että miten saada rahat riittämään
En jatkaisi. Löytyy miehiä jotka eivät ole nuorena hölmöilleet vaan tehneet töitä ja elämäö on kunnossa.
itsellä kokemusta parin vuoden yhdessä asumisesta luottotiedottoman kanssa ja en nyt voi suositella. Vaikka hoiti maksut nyt ajallaan niin luottotiedottomuus toi mutkia usein matkaan. Esim. normaali auton hankkiminen ei onnistunut koska ei tietenkään saa mitään rahoituksella ja vakuutuksetkin vain maksamalla vuoden maksut etukäteen. Eli säästössä pitäisi olla rahaa että normaali elämä sujuu ilman ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:50"]
Hahhhhaahhhaa.
[/quote]
Provoilijakin heräsi.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:32"]
Mä sain just luottotiedot takaisin, tulee veronpalautuksia ensimmäisen kerran vuosiin. Mutta kaipa minä olisin joidenkin palstamammojen mielestä saastunut johtuen luottotiedoista. Eipä minua haittaa, tuollaisten naisten kanssa ei kiinnostaisi muutenkaan seurustella.
Minullakin luottotiedot meni johtuen nuoruuden hölmöilystä, enpä ole hölmöillyt senjälkeen yhtään. Ei meistä kovin moni ole parikymppisenä fiksuimmillaan ja monet meistä tekee huonoja ratkaisuja. Minä olen kuitenkin hölmöilystä maksanut hinnan kalliisti viimeistä centtiä myöten ja hoitanut asiat kuntoon, mielestäni tämä kertoo minusta paljon, koska olen ottanut vastuun asioista kuin mies.
[/quote]
Just näin. Onnittelut sulle, hieno saavutus ja varmasti tuon jälkeen osaa arvostaa kunnossa olevaa taloutta. Kyllä ihminen voi muuttua kun tahtoa on.
[/quote]
Et voi kuule uskoa kuinka iloinen olin kun soitin ulosottomiehelle ja hän kertoi, että olen velaton mies. Voi ruveta suunnittelemaan elämää ihan eri tavalla tästä eteenpäin ja liksasta jää näppylään paljon enemmän :) Pitää veroprosentti muuttaa, kun tuli niin paljon palautuksia, tätä ennen tullu mätkyjä. Pitää yrittää joku sopiva löytää.