Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittimiehellä luottotiedot menneet, jatkaisitko itse tapailua?

Vierailija
29.11.2014 |

Speksit: mies kertoi, että hänellä ei ole luottotietoja nuoruuden hölmöilyjen vuoksi. Oli ottanut lainoja.

Olen itse myös opiskelija, joten mies ei pääse minusta taloudellisesti hyötymään. Molemmat on pienituloisia. Minusta tuo luottotiedottomuus kuulostaa vähän siltä, että on vaikeampi luottaa tuollaiseen ihmiseen.

Mutta jos itse jatkaisit tapailua, missä tapauksessa tekisit niin? Millä tavoin käytännössä luottotiedottomuus voi olla suhteessa ongelma?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran luuseri, aina luuseri. Älä luota.

Vierailija
2/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:37"]

Speksit: mies kertoi, että hänellä ei ole luottotietoja nuoruuden hölmöilyjen vuoksi. Oli ottanut lainoja.

Olen itse myös opiskelija, joten mies ei pääse minusta taloudellisesti hyötymään. Molemmat on pienituloisia. Minusta tuo luottotiedottomuus kuulostaa vähän siltä, että on vaikeampi luottaa tuollaiseen ihmiseen.

Mutta jos itse jatkaisit tapailua, missä tapauksessa tekisit niin? Millä tavoin käytännössä luottotiedottomuus voi olla suhteessa ongelma?

[/quote]

Te kaikki, jotka alapeukutitte ap:n aloitusta; mikä oli syynä? Ap kyseli kokemuksia ja mielipiteitä tällaisessa tilanteessa ja kaikenkaikkiaan aloitus oli asiallinen. Olette varmaan itsekin luottotietonne menettäneitä, kun noin kirpaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku siksi, koska luottotiedottomat on loisia.

Vierailija
4/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastuuntuntoisena ihmisenä menettäisin kyllä mielenkiintoni :/

Vierailija
5/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin miehen jolla oli tiedot menneet. Kaikki asunnot, 2 autoa ja osamaksu laskut tuli mun nimiin. Miehen piti maksaa laskuista puolet, mutta jätti kaikki maksamatta (oli hyvä työ mutta jäi työttömäksi eikä ollut varaa niihin) nyt minä yksin yritän hoitaa asioita yksin ja saada kaiken kuntoon. Minulta lähti myös tiedot kun hän ei jätti maksut hoitamatta.
jos otat niin ole varovainen, hän tulee haluamaan autoa, asuntoa yms. Ja kaikki tulee sinun nimiin, silloin vastuu on yksin sinulla

Vierailija
6/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, jos meinaat tulevaisuutta rakentaa. vaikeuttaa helkkaristi.

Vierailija
8/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en seukkais

Vierailija
9/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyselet tällästä asiaa joltai helvetin vauva foorumilta? HEI HALOO! Eikö sulla ole omia aivoja? 

Vierailija
10/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 02:45"]

Minä otin miehen jolla oli tiedot menneet. Kaikki asunnot, 2 autoa ja osamaksu laskut tuli mun nimiin. Miehen piti maksaa laskuista puolet, mutta jätti kaikki maksamatta (oli hyvä työ mutta jäi työttömäksi eikä ollut varaa niihin) nyt minä yksin yritän hoitaa asioita yksin ja saada kaiken kuntoon. Minulta lähti myös tiedot kun hän ei jätti maksut hoitamatta. jos otat niin ole varovainen, hän tulee haluamaan autoa, asuntoa yms. Ja kaikki tulee sinun nimiin, silloin vastuu on yksin sinulla

[/quote]

Ei pidä ottaa omiin nimiinsä yhtään enempää kuin mitä pystyy yksin hoitamaan. Ikävää, että sulla oli tuollainen kokemus, mutta olit itsekin aivan liian sinisilmäinen, eivätkä kaikki luottotiedottomat ole tuollaisia. Mun mieheni ei ole koskaan pyytänyt minulta rahaa tai tavaraa, vaan elättää itse itsensä. Omasta halustani maksan meille joskus yhteisiä lomamatkoja yms, koska minulla on siihen varaa ja haluan mennä miehen kanssa. t. 33 

Vierailija
11/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni, hänellä ei ollut luottotietoja. Se ei silloin haitannut minua ja aloimme seurustella ja myöhemmin menimme myös naimisiin ja hankimme lapsia. Hän maksoi velkansa ja huolehtii myös laskuista mikäli jaksan muistuttaa. Maksamme puoliksi kaiken ja sinänsä ei mitään ongelmaa mutta ei hänellä kyllä ikinä jää säästöön mitään vaikka hyvät tulot onkin. En edes tajua mihin kaikki rahat menee koska ei tuhlaa mihinkään tavaraan. Tästä monet kerrat riidelty ja enää ei jaksa kuin ihmetellä. Itse siis säästän ja varallisuutta onkin jo kertynyt mutta mies on samanlainen tyhjätasku kuin tavatessamme. Varaudu siis siihen että talousasiat eivät ole miehellä ikinä hanskassa.

Vierailija
12/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole luottotietoja, en usko, että pärjäisi ilman minua. On tosi huono laskemaan rahaa, ei osaa säästää, ei ajatella kovin pitkälle, ei saa yksin asuntoa tai ainakin se on tosi vaikeaa. Rahat aina lopussa kun ulosotto vie.

Vierailija
13/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole luottotietoja ja ihan hyvin asun. En tosin omista autoja tai asuntoja, mutta kivasti tässä vuokraluukussa pärjää. Puhelinliittymäkin on. En koe mitenkään hankalaksi sitä että minulla on luottotiedot menneet asumisen suhteen, itse otan sen aina ensin puheeksi. Ei nykyään vuokraajalla edes kulmakarvat kohoa. Kai se on niin yleistä sitten.

Vierailija
14/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkityst[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:04"]Enemmän kuin luottotiedottomuus tässä kiinnostaa se työttömyys. Onko se miehen määräaikainen työ ollut kovinkin lyhyt tai jostain tuttavien kautta sekin? Onko opiskellut pitkään tiiviisti ja työttömyys ei jatkuvaa?

Minulla on yksi hyvä kaveri, joka tutustui työttömään mieheen. Mies ei ole ollut jotain ihan lyhyitä kesätöitä lukuun ottamatta töissä ikinä, kaverin kanssa seurustelemaan alettuaan ei lainkaan.

Nykyään ovat naimisissa ja tilanne edelleen sama, kymmenen vuotta jo kulunut. Nyt kaverilla tikittää biologinen kello, mutta ei heillä ole varaa hankkia lasta. Kaveri on heidät elättänyt työllään koko ajan eikä tästä miehestä ole lapsen pääasialliseksi hoitajaksikaan. Isompaan, lapsiperheelle sopivaan asuntoonkaan ei ole varaa yhden naisen tuloilla.
[/quote]
En tajua...täällähän aina kaikki on sitä mieltä että rakkaus riittää ja että työttömänkin kannattaa tehdä monta lasta?Ja kyllähän kaverisi on töissä.

Vierailija
15/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron sinulle tarinani: Olen aina hoitanut omat raha-asiani hyvin. Palkkani on hiukan suomalaisten keskiarvon yläpuolella. Tapasin nykyisen miehen, joka paljasti jossain vaiheessa, että hänellä on luottotiedot kuralla + ulosotossa hirveän iso summa. Olin todella hämmentynyt. Ihmettelinkin, miksi miehellä on niin vähän rahaa, vaikka teki hyväpalkkaista työtä. Luulin, että on vain itara ja siksi ei käytä rahaa kovin paljoa. Syy olikin, että ulosottomies vies palkasta ison viipaleen. Kyllä oikeasti mietin jättämistä. Olin aivan rikki. Velkasumma oli niin iso, että sen maksamiseen menisi ikuisuus. Mies kertoi pitkään ja laveasti velkaantumisen syistä ja ne ymmärsin. Hänellä oli ollut firma silloin 90-luvulla ja lama kaatoi firman ja velat jäi niskaan. Se minua ihmetytti enemmän, että elettiin kuitenkin vuotta 2001 ja velat oli vieläkin, eikä ollut hakeutunut esim. velkasaneeraukseen.

Otin riskin ja mentiin yhteen. Mies pääsi 2003 velkasaneeraukseen mun potkimana ja 2008 se loppui. Olihan se kypsää, kun elettiin aika tiukalla sen takia, että miehen palkasta yli puolet vei velkasaneeraus. Sen verran huomasin siinä sivussa, että miehellä on hiukan leväperäinen suhtautuminen rahaan. Toki alkuperäinen velkaantumisen syy oli täysin ymmärrettävä, mutta vaikutti muutenkin vähän sellaiselta, että laskuja maksetaan, kun jaksetaan. Nyt talous on hyvässä kunnossa ja mies on hyvä työssään + ahkera. Rahaa jää, on asunto, kaksi autoa ja reissataan aika paljon. Mutta kyllä mun tarvii mies pitää kurissa. Eli suomennettuna minä huolehdin, että laskut maksetaan ja tuleviin menoihin on rahat. Ei mies tappele vastaan tai touhuile selän takana, mutta huoletonhan tuo on minun mittapuulla.

Eli mikä oli tarinan opetus? Ei luottotiedottomuus tarkoita automaattisesti, että henkilö on luuseri, mutta toisaalta varaudu siihen, että sinä olet se raha-asioiden hoitaja teidän taloudessa.

Vierailija
16/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:54"]

Vastahan te tutustutte, turha miettiä heti yhteiselämän ongelmia. Mies kertoi asian rehellisesti, siitä pisteet. Tässä maassa on yli 300 000 ihmisellä maksuhäiriömerkintä. Joukkoon mahtuu yrittäjiä ja konkursseja,sairautta ym. Selvitä miksi ja paljonko velkaa on. Huolestuttavampana pitäisin sitä ettei miestä kiinnosta opiskelu tai työnteko - siis jos ei kiinnosta. Luottotiedot korjaantuvat aikanaan eikä sinun tarvitse ketään majoittaa vaikka mies menettäisikin asuntonsa, et ole vastuussa hänen elämästään. Asenne ja luonne sen sijaan ovat melko pysyviä. Jos on muuten kiva ihminen, tuo on aika pieni haitta ellei hän odota sinulta taloudellista apua. Kukaan ei ole täydellinen. Totaalista tuhlaria ei tietenkään kannata ottaa.

[/quote]

Ne luottotiedot ei korjaannu jos ei maksa velkojaan/pääse velkajärjestelyyn
[/quote]jos on halua korjata ne ja tekee sitten mitä tahansa työtä sen eteen että saa velat maksettua. Siksi asenne ja luonne ratkaisevat tässä enemmän kuin tämänhetkiset mustat luottotiedot.

Vierailija
17/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menettänyt luottotietoja joten kanssa ihmiseltä edellytän myös että luottotiedot kunnossa. Ei auta selittelyt. 

Vierailija
18/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!!!

Vierailija
19/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just luottotiedot takaisin, tulee veronpalautuksia ensimmäisen kerran vuosiin. Mutta kaipa minä olisin joidenkin palstamammojen mielestä saastunut johtuen luottotiedoista. Eipä minua haittaa, tuollaisten naisten kanssa ei kiinnostaisi muutenkaan seurustella.

Minullakin luottotiedot meni johtuen nuoruuden hölmöilystä, enpä ole hölmöillyt senjälkeen yhtään. Ei meistä kovin moni ole parikymppisenä fiksuimmillaan ja monet meistä tekee huonoja ratkaisuja. Minä olen kuitenkin hölmöilystä maksanut hinnan kalliisti viimeistä centtiä myöten ja hoitanut asiat kuntoon, mielestäni tämä kertoo minusta paljon, koska olen ottanut vastuun asioista kuin mies.

Vierailija
20/67 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:32"]

Mä sain just luottotiedot takaisin, tulee veronpalautuksia ensimmäisen kerran vuosiin. Mutta kaipa minä olisin joidenkin palstamammojen mielestä saastunut johtuen luottotiedoista. Eipä minua haittaa, tuollaisten naisten kanssa ei kiinnostaisi muutenkaan seurustella.

Minullakin luottotiedot meni johtuen nuoruuden hölmöilystä, enpä ole hölmöillyt senjälkeen yhtään. Ei meistä kovin moni ole parikymppisenä fiksuimmillaan ja monet meistä tekee huonoja ratkaisuja. Minä olen kuitenkin hölmöilystä maksanut hinnan kalliisti viimeistä centtiä myöten ja hoitanut asiat kuntoon, mielestäni tämä kertoo minusta paljon, koska olen ottanut vastuun asioista kuin mies.

[/quote]

Just näin. Onnittelut sulle, hieno saavutus ja varmasti tuon jälkeen osaa arvostaa kunnossa olevaa taloutta. Kyllä ihminen voi muuttua kun tahtoa on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi