Mikä määrä sairauspoissaoloja vuodessa on mielestäsi ok? Entä mikä määrä alkaa olla epäilyttävää?
Kommentit (84)
Jos alkaa joka kuussa olemaan saikkujaksoja, niin sitten täytyisi keskustella työntekijän kanssa. Esim. 20-30 päivää vuodessa.
0-2 päivää siinä rajoilla
3-7 puhuttelu ja piiskaus (jos on naispuolinen työntekijä
Yli 7 pv, välittömästi potkut.
Vierailija kirjoitti:
0-2 päivää siinä rajoilla
3-7 puhuttelu ja piiskaus (jos on naispuolinen työntekijä
Yli 7 pv, välittömästi potkut.
:D
0-7 päivää hyvä, 7-30 menettelee ja tuosta eteenpäin tapauskohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
0-3 päivää ok
3-7 päivää laittaisin seurantaan poissaolot
Yli 7 päivää: puhuttelu ja ehkä potkut
Mulle tulo työtapaturman takia yli 3kk sairauslomaa. Miten ihmeen puhuttelemista tuossa olisi? Ihmeellinen oletus, että kaikilla on poissaolot keksittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0-3 päivää ok
Yli 7 päivää: puhuttelu ja ehkä potkutMulle tulo työtapaturman takia yli 3kk sairauslomaa. Miten ihmeen puhuttelemista tuossa olisi? Ihmeellinen oletus, että kaikilla on poissaolot keksittyjä.
Olisit ollut huollelisenpi.
Kahtena vuotena en ole ollut ollenkaan poissa töistä. Kerran sattui yhdelle vuodelle monen kuukauden poissaolot. 2 erillistä tapaturmaa ja pitkät saikut ja kuntoutukset.
Kyllähän näistä on lääkärintodistukset. Turha täällä on kylvää riitaa.
Sitä ollaan töistä pois sen mukaan mikä on terveydentila ja sen määrittää lääkäri, ei työkaverit.
max 7 pv = ok
8-12 pv = ok, mutta vähän jo ärsyttävää
yli 12 pv = epäilyttävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0-3 päivää ok
Yli 7 päivää: puhuttelu ja ehkä potkutMulle tulo työtapaturman takia yli 3kk sairauslomaa. Miten ihmeen puhuttelemista tuossa olisi? Ihmeellinen oletus, että kaikilla on poissaolot keksittyjä.
Olisit ollut huollelisenpi.
Ei ollut kuule mun tekemisistä kiinni se mitä tapahtui!
Töistä saa olla saikulla niin paljon kuin sielu sietää.
Olin kolme vuotta ilman saikkuja mutta sitten meillä oli koko henkilökunta lähes kolme kuukautta sairaana putkeen. Parhaassa kunnossa olevat tulivat töihin puolikuntoisina kunnes oli taas pakko jäädä pois ja joku muu tuli puolikuntoisena tilalle.
0 OK, muut alkavat epäilyttämään.
Itse olen sairastunut työpaikalla sisäilmasta. Kun on hyvä sisäilma, niin poissaoloja on 2-3 päivää per vuosi, ehkä jos influenssa osuu kohdalle, niin lisäksi 1,5 viikkoa saikkua.
Kun taas on huono sisäilma töissä, niin olen sairauslomalla ihan jatkuvasti. Tyyliin 2 viikkoa töissä 2 viikkoa sairauslomaa. Tulehdusta tulehduksen perään. Olkoon kenen tahansa mielestä epäilyttvää tahansa, niin minkäpä sille itse mahtaa.
Etätöissä olen ollut vain yhden iltapäivän sairaana.
Meillä puututaan, jos lyhyitä poissaoloja on paljon esim. aina maanantaisin. Toki myös jos epäilyä työperäisestä sairaudesta. Sairaspäivien lukumäärä itsessään ei ole olennainen, jos henkilö kuitenkin on työkykyinen parannuttuaan ja poissaolot selitettyjä.
10pv vuodessa on aikalailla se kipuraja
0-3 päivää ok
Yli 7 päivää: puhuttelu ja ehkä potkut