Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Squid Game mitä pidit?

Vierailija
05.10.2021 |

Aloin juuri katsomaan.

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava sarja, hyvät näyttelijät ja aihe siitä kuinka pitkälle yksilö on menemään saadakseen rahaa ja turvaamaan oman napansa. Ainoat miinukset kököt vipit ja väkivaltaisuus.

Vierailija
142/217 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan katon pari jaksoa mutta sanottiin että saman tyyppinen kuin parasite ja en tykännyt siitä kauheesti.

Parasite oli täys paska, mut tää oli aivan LOISTAVA!!!!!!!!!! vetää vertoja breaking badille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan katon pari jaksoa mutta sanottiin että saman tyyppinen kuin parasite ja en tykännyt siitä kauheesti.

Parasite oli täys paska, mut tää oli aivan LOISTAVA!!!!!!!!!! vetää vertoja breaking badille!

Parasite oli aivan loistava, kun se on puhutteleva ja verrattavissa todelliseen maailman menoon.

Juoni ja tapahtumakulku on myös erinomaista ja elokuvaan ollaan saatu yhdisteltyä monia eri genrejä. Mikä tekee siitä sitten paskan?

Squid Gamen ja Parasiten yhdistävä tekijä on köyhät vs rikkaat. Molemmat leffat ovat sellaisia, jotka yrittävät kertoa katsojille eriarvoistumisesta.

Vierailija
144/217 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär (15)  katsoo  ja vinoilee nyt vihreästä verkkapuvustani.

Itseäni ei kiinnosta , en halua nähdä väkivaltaa.

Vierailija
145/217 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän sarjan suosio perustuu pitkälti lauma-ajatteluun ja somesuosioon. Suosio ruokkii itse itseään.

TikTok on tehnyt tästä ilmiön ja hitin, tai some ylipäätään. Sarjan teema sopii hyvin tähän aikakauteen, missä aikuiset potkulautailee ja käyttäytyvät muutenkin kuin lapset, ei haluta aikuistua.

Sarjana tämä taitaa olla kuitenkin aika keskinkertainen ja käsikirjoitus jopa korni, sekä täynnä aukkoja ja epäloogisuuksia.

Lopetin katsomisen kesken, koska on vaan huonosti käsikirjoitettu.

Vierailija
146/217 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän sarjan suosio perustuu pitkälti lauma-ajatteluun ja somesuosioon. Suosio ruokkii itse itseään.

TikTok on tehnyt tästä ilmiön ja hitin, tai some ylipäätään. Sarjan teema sopii hyvin tähän aikakauteen, missä aikuiset potkulautailee ja käyttäytyvät muutenkin kuin lapset, ei haluta aikuistua.

Sarjana tämä taitaa olla kuitenkin aika keskinkertainen ja käsikirjoitus jopa korni, sekä täynnä aukkoja ja epäloogisuuksia.

Tekstisi perusteella sinulla taitaa olla vääränlainen kuva sarjasta. Mielestäni sarjan suosio perustuu siihen, että tässä on jotain innostavaa. Ehkä se, että synkästä aiheesta ollaan saatu värikäs sarja aikaiseksi. Sarjaa voi ajatella pohdittavaksi tai sitten ottaa ihan viihteenä.

Vierailija
147/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut hyvä ilman älytöntä verellä mässäilyä, joka meni jo ihan överiksi. Juoni ja ajatus olivat hyviä, ja kyllä pelin kauheus olisi käynyt selväksi ilman sitä, että kaikki näytetään niin kirjaimellisesti. Se teki sarjasta minusta jotenkin halvan ja kökön oloisen.

Vierailija
148/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja ja virkistävän idean olivat keksineet. Henkilöhahmot olivat melko stereotyypillisiä ja niiden kohtalot ennalta-arvattavia varsinkin suunnilleen 4. jaksosta eteen päin, lisäksi viimeinen jakso oli aika kliseinen. Miljöö, idea ja juoni nerokkaita. Osa hahmoista oli monitahoisia ja hienosti rakennettuja, osaan ei oltu jaksettu nähdä vaivaa. En sanoisi parhaaksi sarjaksi ikinä, mutta 9/10. Odotan innolla seuraavia kausia.

Vierailija
149/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä käsikirjoituksesta. Paremmalla käsikirjoituksella tästä olisi voitu saada jopa se kaikkien aikojen tai ainakin vuosikymmenen paras tv-sarja.

Vierailija
150/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut hyvä ilman älytöntä verellä mässäilyä, joka meni jo ihan överiksi. Juoni ja ajatus olivat hyviä, ja kyllä pelin kauheus olisi käynyt selväksi ilman sitä, että kaikki näytetään niin kirjaimellisesti. Se teki sarjasta minusta jotenkin halvan ja kökön oloisen.

Mielenkiintoista lukea ihmisten kommentteja - nimittäin omasta mielestäni sarjassa ei ollut juuri ollenkaan verta/sellaista väkivaltaa joka olisi ollut häiritsevää tai mässäilyä. Mun puolesta olisi saanut olla vielä vaikka paljon enemmän, ihan K-18 luokitukseen asti, vaikka ei se ole itse tarkoitus, mutta tähän sarjaan olisi sopinut.

Toki nyt jo kaikki lapset ovat katsoneet tämän vaikka on K-16, tuttavan 10v. poika kertoi että kaikki luokallaan ovat nähneet ja keskustelevat tästä. Että sen puolesta heidän ei tietenkään tarvisi nähdä ihan kaikkea.

Vierailija
151/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok muttei mitenkään mieleenpainuva. Loppukaan ei tullut ihan yllätyksenä. Mikähän siinä on, että sarjojen/leffojen lehtiarvosteluissa tosi monesti paljastetaan jotain oleellista juonesta, rivien välissä ainakin? Sen nuoren poliisin osuus tuntui ihan turhalta ja vip-vieraat olivat karikatyyrejä.

Vierailija
152/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea ihmisten kommentteja - nimittäin omasta mielestäni sarjassa ei ollut juuri ollenkaan verta/sellaista väkivaltaa joka olisi ollut häiritsevää tai mässäilyä. Mun puolesta olisi saanut olla vielä vaikka paljon enemmän, ihan K-18 luokitukseen asti, vaikka ei se ole itse tarkoitus, mutta tähän sarjaan olisi sopinut.

Toki nyt jo kaikki lapset ovat katsoneet tämän vaikka on K-16, tuttavan 10v. poika kertoi että kaikki luokallaan ovat nähneet ja keskustelevat tästä. Että sen puolesta heidän ei tietenkään tarvisi nähdä ihan kaikkea.

Itse taas pidän enemmän sellaisesta hiipivästä kauhusta tai psykologisesta jännityksestä, ja musta on taitavaa, että se kauhesus tulee selväksi katsojalle ilman, että kaikkea näytetään ihan kirjaimellisesti. Eli mun mielestä on jotenkin "halpaa"näyttää hidastettuna, miten vaikkapa veri ja aivot lentävät ulos, kun päähän ammutaan. 

Vierailija
153/217 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hypetetty. Sarjan tempo hidastui merkittävästi loppua kohti ja juoni muuttui ennalta-arvattavaksi. Ihan ok sarja muttei mikään mestariteos. Viimeinen peli oli jopa todella huono.

Minusta myös viimeinen peli oli ihan luokattoman huono siihen nähden, että sarja oli nimetty sen mukaan. En ole pahemmin katsonut korealaista tuotantoa, niin en tiedä sikäläisestä näyttelykulttuurista, mutta minusta sarjassa oli myös todella epätasalaatuinen casting. Moni oli jo maininnutkin ne tönköt VIPit, osa hahmoista oli eleetön ja ilmeetön kuin robotti (enkä edes tarkoita niitä sotilaita), sitten se yliteatraalinen nainen veti hahmonsa ihan överiksi. Ehkä tämän takia sarja ei ainakaan itselläni herättänyt suuria tuntemuksia suuntaan tai toiseen, koska en kokenut hahmoja kovin inhimillisiksi tai todentuntuisiksi, vaan koko ajan tiesi katsovansa näytelmää.

Kuitenkin sarja oli ihan koukuttava ja katsomisen arvoinen, mielestäni kuulapelijakso oli todella hyvä.

Vierailija
154/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas pidän enemmän sellaisesta hiipivästä kauhusta tai psykologisesta jännityksestä, ja musta on taitavaa, että se kauhesus tulee selväksi katsojalle ilman, että kaikkea näytetään ihan kirjaimellisesti. Eli mun mielestä on jotenkin "halpaa"näyttää hidastettuna, miten vaikkapa veri ja aivot lentävät ulos, kun päähän ammutaan. 

Kyseessä ei ole kauhu -sarja vaan se on draamaa, johon ollaan lisätty muitakin genrejä.

Hyvin hillitysti tässä sarjassa on leikitty kauhun elementeillä. Mielestäni sarjassa enemmänkin on järkkykauhua tunne pohjalta, kuin että siinä olisi muunlaista kauhua. Mahdollisimman realistisestihan Squid game on toteutettu.

Vierailija
155/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin todella paljon,vaikka ei ole sellaista tyyppiä mitä yleensä katsoisin.

Sarjassahan oli vahvana myös psykologinen puoli.Mitä raha saa ihmiset tekemään.Miten jotkut muuttuvat täysin ahneiksi rahan edessä ja toiset taas tajuavat miten se ei merkitsekkään loppujen lopuksi mitään.

Yksi parhaista sarjoista,mitä olen nähnyt.

Vierailija
156/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi ottaa aivoon se kiharatukkainen nainen joka  on joko huoo näyttelijä tai sitten roolihahmo on yliampuva, niin tai näin en kyennyt jatkamaan sarjan katselua kun kohta oli taas sama äm mä kimittämässä  ja huitomassa.

Vierailija
157/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi ottaa aivoon se kiharatukkainen nainen joka  on joko huoo näyttelijä tai sitten roolihahmo on yliampuva, niin tai näin en kyennyt jatkamaan sarjan katselua kun kohta oli taas sama äm mä kimittämässä  ja huitomassa.

Minh-yong? Se joka kiljui vessassa paperia ja väitti olevansa 18 vaikka on varmaan jo 50? :D

Vierailija
158/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso animea.

:)

Vierailija
159/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Ilmeisesti tätä on verrattu Battle Royaleen, joten laitoin kyllä katselulistalle. Varmasti parempi kuin jotkut jenkkisarjat, joissa ei ole mitään ideaa tai juontakaan.

Vierailija
160/217 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Hamsterious youtube kanavan ja kappas, siellä on Squid game tiivistelmä hamstereilla 😂

Lapsiystävällinen versio:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä