Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Squid Game mitä pidit?

Vierailija
05.10.2021 |

Aloin juuri katsomaan.

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänainen (HoYeon Jung) yksi kauneimpia naisia mielestäni. Hänestä tuli suosituin korealainen näyttelijä instagramissa. Ennen ensi-iltaa 400 tuhatta, nyt 20 miljoonaa seuraajaa.

Vierailija
102/217 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin lopun, kun olin katsonut kolme jaksoa. Kerroin arvailuni tyttärelleni, joka oli jo katsonut sen kokonaan. Hän sanoi, kun olin katsonut kaikki jaksot, ettei tajua miten aina tajuan plot twistit ennakkoon. Aika usein leffoissa ja sarjoissa hoksaan mitä tulee tapahtumaan.

Tykkäsin ihan Squid Gamesista, mutta loppu olisi saanut olla oudompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi katsoa lapsen kanssa! Katsoppa itse ensimmäinen jakso ja peli... Minä aikuisenakin säikähdin sitä ja peli jäi pyörimään mieleen. Ja pelit siitä vaan pahenee jakso jaksolta. Ei missään nimessä sovi lapsille tämä.

Vierailija
104/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja, joka pyörii päässä vielä kolmenkin päivän katsomisen jälkeen.

Vierailija
105/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä edes ekaa jaksoa jaksanut katsoa. Kouluarvosana 5.

Eka jakso olikin huono. Olisit nyt jaksanut kun se parani huomattavasti.

Eka jakso oli paras, herätti.

Vierailija
106/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu se kohta missä vanhus selittää miten kannattaa tehdä köydenvedossa. Vanhoilla on viisautta.

Katoitko loppuun saakka?

Vierailija
107/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta. Olisiko se yhtä hauska ja koukuttava jos lapsenne olisi yksi osallistujista ja vaikkapa hänen koululuokkansa? Lapsenne kuolisi oikeasti jos ei pärjäisi? Ajattelin vain kun täällä oli koskelan tapauksesta ahdistumista ja eihän se tuosta poikkea. He vain leikki.

Vierailija
108/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vähän aikaa sitten tämän sarjan katselun ja kolme jaksoa olen tähän asti katsonut. Tosi värikkäästi toteutettu näinkin synkkä ja psyykkisesti raaka sarja. On kyllä huikea sarja ja osaa sykähdyttää. Tykkään kovasti. Päässäni on nyt pyörinyt sarjan huilu musiikki ja liikennevalo -pelin laulu. Opettelin huilu musiikin soittaa pianolla.

Vierailija
109/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
110/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta. Olisiko se yhtä hauska ja koukuttava jos lapsenne olisi yksi osallistujista ja vaikkapa hänen koululuokkansa? Lapsenne kuolisi oikeasti jos ei pärjäisi? Ajattelin vain kun täällä oli koskelan tapauksesta ahdistumista ja eihän se tuosta poikkea. He vain leikki.

Älä sekoita fiktiota ja todellisuutta keskenään.

Elokuvat ovat vain elokuvaa.

Vierailija
111/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli liian raaka ja hyvin ahdistava. Tuli mieleen Stephen Kingin (Richard Bachman nimellä) Juokse tai kuole.

Jotenkin myös hieman pelottavaa, jos ihmiset ei koe tätä raakana ja ahdistavana.

Ei ole hyväksi turruttaa itseään liikaa kaikelle julmuudelle.

Ei kysymys ole turruttamiseksta vaan katharsiksesta, puhdistavasta vaikutuksesta surun kautta. Luepas joskus vaikka Shakespearen kuningas Lear tai Titus Andronicus. Ei väkivallan näyttäminen sinällään ole paha. Minusta Squid Gamessa se oli varsin ajatuksia herättävää.

Vierailija
112/217 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

218 oli samaistuttavampi hahmo kuin luuseri 456, joka pölli mutsinsa rahoja. 456 oli vähän liian stereotypinen "kasvutarina hyvis".

Jos 218 olisi voittanut sarja olisi ollut 9/10. Nyt vain 7/10.

Vierailija
113/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi katsoa lapsen kanssa! Katsoppa itse ensimmäinen jakso ja peli... Minä aikuisenakin säikähdin sitä ja peli jäi pyörimään mieleen. Ja pelit siitä vaan pahenee jakso jaksolta. Ei missään nimessä sovi lapsille tämä.

Sarjan tiedoissa lukee, että ikäraja on 16+.

Ei ole pienten lasten ohjelma. Perässä vielä lukee "väkivaltaa, itsemurha", joten ei ole heikko hermoisten ohjelma. Aasiassa muutenkin osataan tehdä sykähdyttäviä elokuvia ja -sarjoja.

Vierailija
114/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hauskaa on nauraa epätoivoisille velkaloukussa oleville. Vahingoniloko?

Vierailija
115/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh! Kelailin jaksot läpi. 3/10. Näyttelijäsuoritukset pääosin karmeaa tai enintään keskinkertaista.

Vierailija
116/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa on nauraa epätoivoisille velkaloukussa oleville. Vahingoniloko?

Onko joku sanonut tätä hauskaksi?

Ei ole komedia, mutta komediaa voi hiukan nähdä joissakin kohtauksissa. Squid game on kauhun sävytteinen draama sarja.

Vierailija
117/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hypetetty. Sarjan tempo hidastui merkittävästi loppua kohti ja juoni muuttui ennalta-arvattavaksi. Ihan ok sarja muttei mikään mestariteos. Viimeinen peli oli jopa todella huono.

Vierailija
118/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette, kun alanuolitatte viestiä, jossa kehotetaan pitää visusti erillään todellisuutta ja fiktiota?

Annatte ymmärtää, että elokuvat ovat verrattaessa todellisuuteen.

Ihan itsestään kiinni haluaako joku katsoa elokuvia ja sarjoja. Kukaan ei pakota niitä katsomaan.

Vierailija
119/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Onko sarjassa mitään muuta ideaa, kuin että lastenpeleissä häviävät kilpailijat tapetaan?

Ymmärtäisin jos sarja olisi edes satiiri hulluista japanilaisista peliohjelmista, mutta niin ei taida olla? Miksi katsoisin sarjaa, jossa henkilöt tapetaan yksi kerrallaan? Ei minua kiinnosta katsoa, tapetaanko päähenkilö. Väkivalta itsessään ei häiritse mutta se häiritsee, jos sarjassa ei ole mitään muuta sisältöä kuin tappamiset.

Vierailija
120/217 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän katsottua loppuun muutama päivä sitten. Loppu oli aika kliseinen, mutta pidin kyllä sarjasta vaikka paikoitellen se oli liian raaka. Kuului tosin pelin henkeen. Jatkuviin kuolemiin turtui vähän liian nopeasti.

Se jakso missä ulkomaiset kroisokset tuli katsomaan peliä oli kyllä aika huono vaikka itse jakson peli oli sarjan kiinnostavimpia. Ne rikkaat miehet oli vaan tosi tönkköjä ja koomisia, repliikit puisevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi