Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertäjäkalvosinoireyhtymä, saitko sairauslomaa?

Kiertäjä
05.10.2021 |

Itsellä todettiin tuo viime viikolla, pistettiin kortisonia ja sairauslomaa reilu viikko. Mietin nyt, että mitä jos on tuo on edelleen kovin kipeä niin saako lisää sairauslomaa. Työ sellainen, että pitäisi kädet toimia kunnolla. Olen hoitotyössä ja sehän vaarantaa potilasturvallisuuden jos mulla ei toinen käsi toimi kunnolla tai saan kipukohtauksen juuri kun autan jotakin ylös sängystä tms. Kevennettyä työtä ei ole tarjota sellaista mikä ei rasittaisi olkapäätä.

Buranaa ja Panadolia on kipuun, mutta eipä ne kauheasti auta. Kortisoni vähän rauhoitti. Fysioterapia alkoi myös ja pitää toivoa, että sen ja kotijumpan avulla saisin tuon kuntoon.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että taas on hoitaja saanut vamman työnsä vuoksi! Tutuista hoitajista on monilla sairaslomaa leikkausta, leikkauksen korjausleikkausta jne.

Siin menee oma terveys, kun hoitaa pienellä palkalla ja kiireessä muita. Alan vaihto?

Vierailija
2/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi menee ranteet. Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että taas on hoitaja saanut vamman työnsä vuoksi! Tutuista hoitajista on monilla sairaslomaa leikkausta, leikkauksen korjausleikkausta jne.

Siin menee oma terveys, kun hoitaa pienellä palkalla ja kiireessä muita. Alan vaihto?

No tuota noin, tuo olkapää on vaivannut jo ennen hoitotyötä. On ollut useamman vuoden enemmän tai vähemmän kipeä. Ei kuulemma kovin herkästi leikata olkapäitä enää. Sitä paitsi ensin koitetaan fysioterapiaa.

Mun kysymykseen et vastannut.

Vierailija
4/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus oli n.5 vuotta sitten, ja vieläkin kipeytyy jos ei jumppaa. Elinikäisen vaivan sait, ei parane täysin.

Vierailija
5/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehdus oli n.5 vuotta sitten, ja vieläkin kipeytyy jos ei jumppaa. Elinikäisen vaivan sait, ei parane täysin.

Olitko sairauslomalla? 

Vierailija
6/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsellä ollut, mutta työkavereilla kyllä.

Tarvittaessa saa kyllä lisää sairaslomaa. Useimmiten rauhoittuu kyllä about viikossa, kunhan muistaa levon ja Buranan. Fyssarilta jumppaohjeet ja niitä muistat tehdä.

Yleensä menee ohi, mutta jossain elämänvaiheessa saattaa uusia vuosienkin päästä. Ihan yleinen vaiva siinä kuin vaikka tenniskyynärpääkin, tulee monelle jumpasta, haravoinnista, toimistotyöstä, uutterasta tekemisestä.

Viimeisenä konstina operointi, mutta 95 % saa unohtaa koko vaivan kun se paranee. Älä anna pöhköjen pelotella sinua internetissä. 🌺 Pikaista paranemista!

Vierailija
8/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaessa saa kyllä lisää sairaslomaa. Useimmiten rauhoittuu kyllä about viikossa, kunhan muistaa levon ja Buranan. Fyssarilta jumppaohjeet ja niitä muistat tehdä.

Yleensä menee ohi, mutta jossain elämänvaiheessa saattaa uusia vuosienkin päästä. Ihan yleinen vaiva siinä kuin vaikka tenniskyynärpääkin, tulee monelle jumpasta, haravoinnista, toimistotyöstä, uutterasta tekemisestä.

Viimeisenä konstina operointi, mutta 95 % saa unohtaa koko vaivan kun se paranee. Älä anna pöhköjen pelotella sinua internetissä. 🌺 Pikaista paranemista!

Lisään vielä, että syö sitä Buranaa säännöllisesti kuurina, riippumatta siitä onko kipua. Se on kuitenkin TULEHDUSkipulääke ja auttaa kivun lisäksi rauhoittamaan tulehdusta.

Vierailija
9/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. :) Kyllä, fysioterapia on nyt se millä tässä edetään. Sairauslomaa on ensi viikon maanantaihin asti, että on tässä vielä viikko aikaa katso miten tuo olkapää tuosta paranee. 

Vierailija
10/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että syö sitä Buranaa säännöllisesti kuurina, riippumatta siitä onko kipua. Se on kuitenkin TULEHDUSkipulääke ja auttaa kivun lisäksi rauhoittamaan tulehdusta.

Joo niin se onkin kuurina nyt menossa.

Vierailija
11/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pitkän sairausloman, kaksi kuukautta. Sitten alkoi vielä  toisessakin olkapäässä kamala kipu, löytyi tulehdus ja lopulta jäätynyt olkapää. Kumpikin käsi on ollut kohta vuoden melkein toimintakyvyttömiä ja olen jo kuntoutustuella. 

Vierailija
12/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli. Työperäinen, yksi töissä toistuva liike aiheutti.

Sitten, kun ei enää kahvikuppia pystynyt kallistamaan/kädessä pitämään, menin lääkäriin. Sain 4 vkoa saikkua.

Siirryin myös toisenlaisiin hommiin sanalla ta:lla. Lomien aikana tein hetken taas enempi työtä, josta se tuli ja kipu alkoi taas välittömästi.

Kaikki hyvin nyt kun välttelen tiukasti tiettyjä käsien liikkeitä.

Vierailija
13/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli. En ollut sairaslomalla. Olisin kyllä saanut sairaslomaa. Se auttoi kestämään, kun tiesin, että jos vieläkin pahenee enkä jaksa, niin voin soittaa lääkärille ja saan sairista. Olen toimistotyössä ja etänä tein töitä, joten pystyin vaikuttamaan tekemiseeni. Oli kyllä todella kipeä olkapää enkä pystynyt nostamaan pahimmillaan kättä ollenkaan.

Kävin fysioterapiassa 10 kerran sarjan ja hierojalla saman verran ellen enemmänkin. Hieronta auttoi. Varmasti fysioterapiakin auttoi, mutta ne liikkeet mitä sieltä sain olivat liian vaativia siihen kuinka kipeä olkapää oli.  Tein liikkeitä sen verran kun olkapää antoi periksi eikä olkapäähän sattunut liikkeet ihan järjettömästi. Hierojan antamia venyttelyliikkeitä tein useasti päivittäin aina muutamia minuutteja kerrallaan. Kesti reilun puoli vuotta niin olkapää parani. Tosin vieläkin välillä vaivaa, jos venyttelyyn jää pitkä tauko. Sanoisin, että venyttelyä vaan ja sellaista joka ei paljoa satu. Uiminen on hyvä olkapäälle sitten, kun on jo paranemisvaiheessa eikä uintikiikkeet enää satu.

Vierailija
14/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli. En ollut sairaslomalla. Olisin kyllä saanut sairaslomaa. Se auttoi kestämään, kun tiesin, että jos vieläkin pahenee enkä jaksa, niin voin soittaa lääkärille ja saan sairista. Olen toimistotyössä ja etänä tein töitä, joten pystyin vaikuttamaan tekemiseeni. Oli kyllä todella kipeä olkapää enkä pystynyt nostamaan pahimmillaan kättä ollenkaan.

Kävin fysioterapiassa 10 kerran sarjan ja hierojalla saman verran ellen enemmänkin. Hieronta auttoi. Varmasti fysioterapiakin auttoi, mutta ne liikkeet mitä sieltä sain olivat liian vaativia siihen kuinka kipeä olkapää oli.  Tein liikkeitä sen verran kun olkapää antoi periksi eikä olkapäähän sattunut liikkeet ihan järjettömästi. Hierojan antamia venyttelyliikkeitä tein useasti päivittäin aina muutamia minuutteja kerrallaan. Kesti reilun puoli vuotta niin olkapää parani. Tosin vieläkin välillä vaivaa, jos venyttelyyn jää pitkä tauko. Sanoisin, että venyttelyä vaan ja sellaista joka ei paljoa satu. Uiminen on hyvä olkapäälle sitten, kun on jo paranemisvaiheessa eikä uintikiikkeet enää satu.

No mun työtä ei voi tehdä jos ei ole olkapää kunnossa eli pakko nyt olla ainakin hetken sairauslomalla. Mietin vain, että kauanko kehtaa tämän takia olla pois.

Vierailija
15/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, mutta kiertäjäkalvosintulehdukseen sain viikon sairasloman.

Vierailija
16/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sairauslomaa, lähete fyssarille joka antoi jumppaohjeet. Lääkäriltä särkylääkekuuri joka tohon vaivaan, buranat yms. eivät auta!! Ikuinen vaiva joka oirehtii aina välillä, sitten taas uusi särkylääkekuuri ja ahkerammin jumppaa ja tarvittaessa sairauslomaa. Ei ole suostuttu lähettämään kuvaukseen, jollain johtuu kulumista joita voidaan yrittää korjata kirurgisesti.

Vierailija
17/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sairauslomaa, lähete fyssarille joka antoi jumppaohjeet. Lääkäriltä särkylääkekuuri joka tohon vaivaan, buranat yms. eivät auta!! Ikuinen vaiva joka oirehtii aina välillä, sitten taas uusi särkylääkekuuri ja ahkerammin jumppaa ja tarvittaessa sairauslomaa. Ei ole suostuttu lähettämään kuvaukseen, jollain johtuu kulumista joita voidaan yrittää korjata kirurgisesti.

Mulla kuvattiin ja joku ahdas kohta siellä on. Lääkäri sanoi, että ei särkylääkkeet auta eikä määrännyt mitään. Burana 800mg purkki mulla oli ennestään jo.

Vierailija
18/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuvattiin ja joku ahdas kohta siellä on. Lääkäri sanoi, että ei särkylääkkeet auta eikä määrännyt mitään. Burana 800mg purkki mulla oli ennestään jo.

Mulla Etoricoxib Sandoz, se auttaa.

Vierailija
19/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kiertäjäkalvosimenoireyhtymä lopetti lupaavan salibandyuran. Puoleentoista vuoteen ei tapahtunut mitään merkittävää paranemista eli pienistäkin liikkeistä käsi alkoi oireilla voimakkaana kipuna. Lääkkeitä ( Panacodia ) en suostu syömään, joten akupunktio ja lisäravinteet ovat ainoat lääkkeeni, ja toimivat oikein hyvin. Nyt vuoden verran ollut käytännössä oireeton ja pikkuhijaa olen aloittanut taas urheilemista. Tsemppiä.

Vierailija
20/22 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aluksi 2-5 päivän pätkissä lomaa. Toteamisesta kerralla 4kk. Leikkauksen jälkeen 2kk. Yht. reilu 7kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi