Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2612 erosi kirkosta

Vierailija
29.11.2014 |

Ihan hyvä luku!

Itse veikkasin hiukan päälle 3000 mutta hyvä näinkin, tästä on hyvä jatkaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:11"]

Poikaystävä ainakin erosi tänään aamulla koska tajusi vasta nyt kunnolla miten älytöntä porukkaa noi Räsäset ja Soinit onkaan eikä halua olla "samalla puolella". Ihmeen kauan kesti kyllä ymmärtää. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan :)

[/quote]

Miten Soini ja kirkosta eroaminen liittyy toisiinsa. Soinihan kuuluu Katolliseen kirkkoon ei luterilaiseen. Joskus huvittaa nämä ihmisten ajatukset
[/quote]

Olisihan se hassua jos kirkossa ei olisi kattoa, talvella voisi tulla kylmä..

Vierailija
42/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 05:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 03:04"]

Kaikille kirkosta eroaville pitäisi laittaa tuhatkertaiset maksut kirkollisiin toimituksiin. Jäsenkortti, kanta-asiakkaille edut, muut maksaa todelliset kulut plus voitot, alvit, hävikit ja kaiken muun mahdollisen.

[/quote]

Kerrotko vielä mihin toimituksiin? Taitaa olla aika harvassa ne kirkosta eronneet, jotka ottavat yhtään millään tavalla osaa kirkon toimituksiin.

Itse erosin 10 vuotta sitten oltuani kirkossa yli 40 vuotta. Maksoin yli 20 vuotta kirkollisveroa käymättä ainoassakaan kirkon toimituksessa. Myöskään eroni jälkeen en ole kirkon toimituksia tarvinut saati käyttänyt. Jos kuitenkin joskus keksisin jonkun kirkollisen toimituksen, josta minulle olisi jotain hyötyä, niin varmasti menisin ja käyttäisin ilman mitään omantunnon tuskia, sen verran kun on vielä piikissä kirkolle maksamiani rahoja, joita en ole lainkaan hyödyntänyt.

[/quote]

Tomitusten ulkopuolelta: hautausmaiden ja väestörekisterin osittainen ylläpito. Kirkkorakennusten ja niissä olevan taiteen ylläpito. Hautaustoimi, hautaismaiden ylläpito. Naimisiin voi mennä ja lapsensa kastaa tai kauneimpia joululauluja laulaa sekulaaristi ihan missä vain, mutta entä hautaansaattaminen? Miten se sujuisi? 

Jossain asukastilassa tai paikallisella kansantalolla henkikirjoittaja valtion virastoissa noudatettavalla työajalla julistaisi vainajan kuolleeksi, ruumis tuhkattaisiin ja tuhkat siroteltaisiin kunnan ylläpitämälle paikalle, niinkö? Hautausmaat vievät paljon tonttimaata ja vaativat ylläpitoa, joten tuskin kunnat ainakaan nykyisessä taloustilanteessa haluavat satsata isoon alueeseen, jossa arkkuhautaaminen ja sukuhaudat olisivat mahdollisia. Tai olisiko joku aikuisten hautaus-Hoplop, jossa valmiit kaavat ja systeemit?  

[/quote]

No niin, arvasinkin, että vetelet täysillä miinaan, eli ei pienintäkään käsitystä siitä, mitä kirkollisverolla kustannetaan :) Keskustele näitten kanssa sitten, vöi jösses sentään. Nääkin on jo tuhanteen kertaan käyty läpi, että jo tyhmelläkin sen tiedon ois pitäny tarttua edes vaatteisiin.

Tuo kaikki kustannetaan yhteisöveron kautta. Ymmärrätkö, yhteisöveron, ei kirkollisveron. Valtio antaa yhteisöveron tuotoista osan kirkolle palkkana siitä, että kirkko hoitaa melille ihan jokaiselle hautapaikan, niin kirkkoon kuuluville, kuin kuulumattomille, sekä ylläpitää kulttuurihistoriallisesti tärkeitä rakennuksia, sekä ylläpitää kirkonkirjoja. Eli minä olen täysin tasa-arvoinen monttuasiassa sinun kanssasi. Enkä minä tarvi kyllä sitä monttuakaan, sillä minun tuhkani ripotellaan omaan metikköön. Tosin minun puolesta ne sais heittää vaikka roskikseen, mutta laki ei sitä salli, joten näilla mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:11"]Poikaystävä ainakin erosi tänään aamulla koska tajusi vasta nyt kunnolla miten älytöntä porukkaa noi Räsäset ja Soinit onkaan eikä halua olla "samalla puolella". Ihmeen kauan kesti kyllä ymmärtää. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan :)
[/quote]

Onpas sulla tyhmä poikaystävä. :D

Soini on ortodoksi. ;)

Vierailija
44/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kello kahdeksaan mennessä eronnut jo 375 ihmistä eli hyvä päivä tästäkin tulossa.

Vierailija
45/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:11"]Poikaystävä ainakin erosi tänään aamulla koska tajusi vasta nyt kunnolla miten älytöntä porukkaa noi Räsäset ja Soinit onkaan eikä halua olla "samalla puolella". Ihmeen kauan kesti kyllä ymmärtää. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan :) [/quote] Onpas sulla tyhmä poikaystävä. :D Soini on ortodoksi. ;)

[/quote]

Soini on todella nopea liikkeissään jos eilisen jälkeen on jo ortodoksiksi ehtinyt kääntyä...

Vierailija
46/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:11"]Poikaystävä ainakin erosi tänään aamulla koska tajusi vasta nyt kunnolla miten älytöntä porukkaa noi Räsäset ja Soinit onkaan eikä halua olla "samalla puolella". Ihmeen kauan kesti kyllä ymmärtää. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan :) [/quote] Onpas sulla tyhmä poikaystävä. :D Soini on ortodoksi. ;)

[/quote]Ortodoksit on samalla tavalla tasa-arvoinen valtionkirkko kuin ev.lut kirkkokin, joten kyllä niistä kannattaa erota kummastakin jos toinen perseilee.

Vierailija
47/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 05:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 03:04"]

Kaikille kirkosta eroaville pitäisi laittaa tuhatkertaiset maksut kirkollisiin toimituksiin. Jäsenkortti, kanta-asiakkaille edut, muut maksaa todelliset kulut plus voitot, alvit, hävikit ja kaiken muun mahdollisen.

[/quote]

Kerrotko vielä mihin toimituksiin? Taitaa olla aika harvassa ne kirkosta eronneet, jotka ottavat yhtään millään tavalla osaa kirkon toimituksiin.

Itse erosin 10 vuotta sitten oltuani kirkossa yli 40 vuotta. Maksoin yli 20 vuotta kirkollisveroa käymättä ainoassakaan kirkon toimituksessa. Myöskään eroni jälkeen en ole kirkon toimituksia tarvinut saati käyttänyt. Jos kuitenkin joskus keksisin jonkun kirkollisen toimituksen, josta minulle olisi jotain hyötyä, niin varmasti menisin ja käyttäisin ilman mitään omantunnon tuskia, sen verran kun on vielä piikissä kirkolle maksamiani rahoja, joita en ole lainkaan hyödyntänyt.

[/quote]

Tomitusten ulkopuolelta: hautausmaiden ja väestörekisterin osittainen ylläpito. Kirkkorakennusten ja niissä olevan taiteen ylläpito. Hautaustoimi, hautaismaiden ylläpito. Naimisiin voi mennä ja lapsensa kastaa tai kauneimpia joululauluja laulaa sekulaaristi ihan missä vain, mutta entä hautaansaattaminen? Miten se sujuisi? 

Jossain asukastilassa tai paikallisella kansantalolla henkikirjoittaja valtion virastoissa noudatettavalla työajalla julistaisi vainajan kuolleeksi, ruumis tuhkattaisiin ja tuhkat siroteltaisiin kunnan ylläpitämälle paikalle, niinkö? Hautausmaat vievät paljon tonttimaata ja vaativat ylläpitoa, joten tuskin kunnat ainakaan nykyisessä taloustilanteessa haluavat satsata isoon alueeseen, jossa arkkuhautaaminen ja sukuhaudat olisivat mahdollisia. Tai olisiko joku aikuisten hautaus-Hoplop, jossa valmiit kaavat ja systeemit?  

[/quote]

No niin, arvasinkin, että vetelet täysillä miinaan, eli ei pienintäkään käsitystä siitä, mitä kirkollisverolla kustannetaan :) Keskustele näitten kanssa sitten, vöi jösses sentään. Nääkin on jo tuhanteen kertaan käyty läpi, että jo tyhmelläkin sen tiedon ois pitäny tarttua edes vaatteisiin.

Tuo kaikki kustannetaan yhteisöveron kautta. Ymmärrätkö, yhteisöveron, ei kirkollisveron. Valtio antaa yhteisöveron tuotoista osan kirkolle palkkana siitä, että kirkko hoitaa melille ihan jokaiselle hautapaikan, niin kirkkoon kuuluville, kuin kuulumattomille, sekä ylläpitää kulttuurihistoriallisesti tärkeitä rakennuksia, sekä ylläpitää kirkonkirjoja. Eli minä olen täysin tasa-arvoinen monttuasiassa sinun kanssasi. Enkä minä tarvi kyllä sitä monttuakaan, sillä minun tuhkani ripotellaan omaan metikköön. Tosin minun puolesta ne sais heittää vaikka roskikseen, mutta laki ei sitä salli, joten näilla mennään.

[/quote]

Välillä tulee aika tuskastanut olo, kun kirkosta eronneet ateistit ovat lähes poikkeuksetta paremmin perillä kirkon opeista ja kirkon toiminnasta kuin kirkon jäsenet.

Mutta onhan se aika luonnollistakin, sillä kirkosta eronnut on yleensä ottanut asioista selvää ja miettinyt niitä ennen eropäätöstään. Tavallinen syntymäpakkoliitettytapakristitty ei ole välttämättä saanut  oppeihin kosketusta mitenkään, ei edes rippikouussa, kun siellä uskonto on paketoitu nuorille helposti pureksittavaan muotoon, ette vaan kenellekkään tule mieleen jättää kyseistä soopaa väliin.

Vierailija
48/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 05:55"] Sinähän se tiedät miksi on erottu. Minä ainakin erosin piispan porujen ja kannatuksen takia ja sen että kirkko ei noudata raamattua.

[/quote]

Eihän kirkko ole nyt mitään tehnyt. Raamattu ei varmaan kiellä homojen oikeuksien lisäämistä, saati siitä iloitsemista. Uhtään homoa ei ole vielä vihitty kirkollisin menoin avioon tms.

Odotan innolla eropiikkiä siitä kun näistä kirkollisistahomovihkimisistä aletaan oikeasti keskustella :)

Vierailija
49/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
50/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kirkko puhdistuu ankarimmista homofoobikoista. Voivat nyt perustaa jonkun uskonlahkon keskenään. :'D

Vierailija
51/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 05:55"] Sinähän se tiedät miksi on erottu. Minä ainakin erosin piispan porujen ja kannatuksen takia ja sen että kirkko ei noudata raamattua.

[/quote]

Eihän kirkko ole nyt mitään tehnyt. Raamattu ei varmaan kiellä homojen oikeuksien lisäämistä, saati siitä iloitsemista. Uhtään homoa ei ole vielä vihitty kirkollisin menoin avioon tms.

Odotan innolla eropiikkiä siitä kun näistä kirkollisistahomovihkimisistä aletaan oikeasti keskustella :)

[/quote]

Sama. Kovasti toivoin, että hihhulit olis onnistuneet lain torppaamaan, niin olis saatu kunnon eropiikki, eli eilisen eromääriin olis laitettu nolla perään ja se 100 000 eroa sitten seuraavina päivinä. Laki ois hoidettu kuntoon sitten uuden eduskunnan myötä.

Mutta koska kävi nyt näin, mikä tietysti oli hieno juttu, niin nyt minä laitan toivoni tulevien viikkojen hihhulien möläytyksiin, eli lähinnä Päivin avautumisiin, sekä alkavaan keskusteluun homojen kirkkohäistä. Saattaa sieltä vielä se todellinen erojytkykin tulla ;)

Vierailija
52/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:20"]Hyvä että kirkko puhdistuu ankarimmista homofoobikoista. Voivat nyt perustaa jonkun uskonlahkon keskenään. :'D
[/quote]

Olisiko niin että homot voisivat omistaa oman lahkon eikä pilata toisten uskontoa.

Eikö ole homokammosta kyse vaan kirkon raamatun noudattamisesta on tässä kyse. Mutta sitähän on teikäläisten vaikea käsittää, hieman kun yksioikoista sakkia tuppaa siellä pyörimään

Vierailija
53/53 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:20"]Hyvä että kirkko puhdistuu ankarimmista homofoobikoista. Voivat nyt perustaa jonkun uskonlahkon keskenään. :'D
[/quote]

Olisiko niin että homot voisivat omistaa oman lahkon eikä pilata toisten uskontoa.

Eikö ole homokammosta kyse vaan kirkon raamatun noudattamisesta on tässä kyse. Mutta sitähän on teikäläisten vaikea käsittää, hieman kun yksioikoista sakkia tuppaa siellä pyörimään
[/quote]

Juu ja selvyyden vuoksi ei tarvitse olla edes uskovainen jos odottaa että kirkko noudattaisi raanattua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi