Miten pidät huolen siitä että saat tarpeeksi vitamiineja, hyviä rasvahappoja ym?
Syötkö jotain ravintolisiä? Entä syötätkö lapsillesi niitä?
Itse syön vähän reilummalla annostuksella d-vitamiinia, samoin syötän lapsille. Välillä otan itse kalkkitabletin, kun huomaan ettei ole päivän aikana tullut maitotuotteita juurikaan nautittua. Lisäksi ostan ajottain kalaöljyä, jota syötän myös lapsille, koska kalaa emme millään 3x viikossa syö, kuten on nykyään suositus. Oikeasti syödään kuukaudessa ehkä kolmesti.
Kommentit (13)
Gnld:llä laadukkaat ravintolisät. Niillä varmistan asian :)
Kalkista saat sydärin. Googlaa vaikka muutama tutkimus aiheesta. Maidosta sitä saa niin naurettavan suuria määriä etten todella suosittele pillereinä enää sen lisäksi syömään.
Googlaa muös K2 vitamiini, parissa jättitutkimuksessa puolitti sydäntautikuolleisuuden.
Joka päivä marjoja, kasviksia, pähkinöitä ja hedelmiä. Lisänä kalanmaksaöljyä, magnesiumia, d-vitamiinia ja c-vitamiinia.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:15"]
Joka päivä marjoja, kasviksia, pähkinöitä ja hedelmiä. Lisänä kalanmaksaöljyä, magnesiumia, d-vitamiinia ja c-vitamiinia.
[/quote]
Miksi kalanmaksaöljyä eikä kalaöljyä?
Kalkista saat sydärin. Googlaa vaikka muutama tutkimus aiheesta. Maidosta sitä saa niin naurettavan suuria määriä etten todella suosittele pillereinä enää sen lisäksi syömään. Googlaa muös K2 vitamiini, parissa jättitutkimuksessa puolitti sydäntautikuolleisuuden.
[/quote]
No mä en juo maitoa. T: ap
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:20"]
Kalkista saat sydärin. Googlaa vaikka muutama tutkimus aiheesta. Maidosta sitä saa niin naurettavan suuria määriä etten todella suosittele pillereinä enää sen lisäksi syömään. Googlaa muös K2 vitamiini, parissa jättitutkimuksessa puolitti sydäntautikuolleisuuden.
[/quote]
No mä en juo maitoa. T: ap
[/quote]
Mua ihmetyttää se on kun Suomessa juodaan eniten maitoa varmaan maailmassa (ihan käsittämätöntä että monet aikuisetkin juovat sitä!), mutta silti Suomessa esiintyy myös eniten osteoporoosia maailmassa. Miten ihmeessä? Eikö kalkki imeydy maidosta kunnolla?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:19"]
[/quote]
Miksi kalanmaksaöljyä eikä kalaöljyä?
[/quote]
Tsekkasin tuon pullon, olikin kalaöljyä eikä kalanmaksaöljyä, sori! Tää onkin eri kuin mitä meillä ennen oli.
suomalaisia marjoja joka päivä, lohta kerran ainakin viikossa, ylipäätään kotiruokaa, kasviksia, vihaneksia ja hedelmiä, pähkinöitä varsinkin saksan. purkista välillä beetä ja deetä.
Ei lapsille kannata syöttää ylimääräisiä vitamiineja, paitsi d-vitamiinia. Kun syö hyvin se riittää.
Syön kalkkipillereitä, joissa on myös d-vitamiinia. Lisäksi magnesiumia. Kalkkia mun on pakko syödä, olen saanut sellaisia hoitoja, jotka heikentävä luustoa.
Lisäksi syön lähes joka päivä marjoja ja hedelmiä, ainakin kerran viikossa kalaa. Ja joka ruualla paljon kasviksia.
En mitenkään