Uskooteko sitä bullshittiä, mitä kauppojen kosmetiikkaosastoilla syötetään?
Joku ylimeikattu nuori tyttönen tulee selittämään ummet ja lammet jonkun tuotteen ominaisuuksista. Ulkoaopitun kuuloista tuotetoimittajien esitteistä imitoitua höpinää. Millähän koulutuspohjalla ja vastuulla noitakin vakuuttavalla esiintymisellä pidettyjä puheita pidetään? Ei noista varmaan kukaan ole edes kosmetologi.
Kommentit (10)
Ei kukaan sivele desinfiointiainettakaan naamaansa iltaisin ja aamuisin niin ei mene läpi se alc denat...
Suurin vaikutus ihon hyvinvointiin ja ulkonäköön on sillä, miten syöt, juot ja nukut. Voiteilla yms. voi vähän avittaa mutta ei niillä ihmeitä tehdä. Olen kosmetologi.
Samaa olen itse miettinyt. Monelle tuntuu olevan ällistys, että on sekä puna-, että keltapohjaisia meikkivoiteita, jotka hapettuvat. Kerran vänkäsin asiasta sokoksella ja lopulta myyjä sitten alentuvasti tokaisi, että minun pitää kai mennä katsomaan jotain markettimerkkiä, kun hyvä ei kelpaa. Siinä vaiheessa jäin ihan muutamaksi sekuntiksi hiljaiseksi ja jouduin hutmaisemaan "minä olen maskeeraaja pampulla ja nämä nimenomaan ovat niitä markettimerkkejä" ja myyjä ajautui häpeään. Siis hyvä luoja, jossain sokoksella muka ei-markettimerkkejä :D Ainoa tasokkaampi koko lafkassa on make up forever ja varsinaiset maskeeraustuotteet (Mehron, Grimas, Cover cover) paikasta uupuvat kokonaan...
No en usko aina niiden juttuja, mutta silti musta on kiva kuunnella niitä, ja jutella heidän kanssaan. Kuunnella niiden suosituksia. Tulee jotenkin sellainen mukava olo, että he ajattelee mun hyvinvointia ja mun parastani.
Valitettavaa se on, mutta potkuilla uhataan jatkuvaa jos myyntitulos ei tule täyteen. Itse otin mieluummin potkut :) Sanoin etten halua puhua täyttä sontaa. Kyllä ne tuotteet silti oman ihoni ainakin kunnossa pitävät.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 07:15"]
En usko. Mutta se on niiden työ..jokseenkin kuitenkin mainostaminen on aina valheelle perustuvaa...
kuitenkin hyvin kosteuttavilla rasvoilla meikäläisen naama pysyy kuosimmassa kuin ilman tai jollin apteekin perusvoiteella... Ei ne ryppyjä ehkäise lopulta kenelläkään mutta ehkäisevät kuivumista ehkäisemällä. Kuitenkin se esim lancomen hittiseerumi joka maksaa 70-80e puteli sisältää niin suuressa määrin sitä ikävää alkoholia, alc denat, joka aiheuttaa kasvoilla tutkitusti solukuolemaa joten en sellaisesta maksaisi. Auttaa sen htken kun käytät sitä mutta iho voi olla huonommassa kunnossa sitten kun pidät taukoa tuotteesta... Elkää hyvät ihmiset käyttäkö silmien ympärillä mitään tuotetta, jossa lukee alc denat sisällysluettelossa. Väänsin aiheesta viimeksi sokoksella ja myyjän mukaan alkoholi haihtuu heti kasvoille päästyään, mutta en usko siihen jos alkoholia on niin paljon, että on sisällysluettelossa mainittuna toisena tai kolmantena.
[/quote]
Mitä on apteekin perusvoide? Mä kyllä veikkaan, että joku bepanthen oikeasti voi toimiakin, pakkausselosteessa on selitetty toimintamekanismi. Toisin kuin näiden kosmetiikkatuotteiden mainonta, joka ei perustu mihinkään tieteeseen, vaikka se saadaan kuulostamaan siltä.
Perusvoide; lipolan, bellavita, aqualan.... Ne toimii maniosti kropalle ja käsille, mutta eivät ainakaan minun kuivalla iholla kasvoissa.., tossa olin justinsa pari vkoa Lipolan rasvan varassa kasvojen koosteutuksessa ja sinä aikana silmien alapuoliseen ihoon tuli paksuuntunu kuivunu ihokerros, sama bellavitan kanssa nuorena kun sitä käytin kasvoille, en vaan tiennyt paremmasta. Ihan lumenen herkän ihon yövoide pitää kasvojen ihon mulla hyvin kosteutettuna, saman tekee ziaja vuohenmaito yövoide, hintahaarukka 10-17 euroa...en koita mainostaa vaan kerron mitä käytän.
En ole sisällysluetteloiden ammattilainen että osaisin kertoa perusvoiteiden ja kasvorasvojen eron. Tolla perusvoide- termillä tarkotan just noita apteekin mainitsemia merkkejä, niissä lukee oikein että "perusvoide" ovat kai joku tuoteryhmä rasvoja, joita voi lätkästä kaikkialle päin kroppaa ja jotka soveltuvat atoopisellekin iholle, joita voi laittaa rupisellekin iholle tms.
bepanthene sisältää jotakin ainetta, minkä takia sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön vaan kuurittain. Olikohan se b-vitamiini sitten.. Sopii tosi hyvin kyllä nirhaumien päälle ja satunnaisena käsivoiteena. On myös himppasen kallis määräänsä nähden levittöö vaikka kasvoille joka ilta.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:52"]Perusvoide; lipolan, bellavita, aqualan.... Ne toimii maniosti kropalle ja käsille, mutta eivät ainakaan minun kuivalla iholla kasvoissa.., tossa olin justinsa pari vkoa Lipolan rasvan varassa kasvojen koosteutuksessa ja sinä aikana silmien alapuoliseen ihoon tuli paksuuntunu kuivunu ihokerros, sama bellavitan kanssa nuorena kun sitä käytin kasvoille, en vaan tiennyt paremmasta. Ihan lumenen herkän ihon yövoide pitää kasvojen ihon mulla hyvin kosteutettuna, saman tekee ziaja vuohenmaito yövoide, hintahaarukka 10-17 euroa...en koita mainostaa vaan kerron mitä käytän.
En ole sisällysluetteloiden ammattilainen että osaisin kertoa perusvoiteiden ja kasvorasvojen eron. Tolla perusvoide- termillä tarkotan just noita apteekin mainitsemia merkkejä, niissä lukee oikein että "perusvoide" ovat kai joku tuoteryhmä rasvoja, joita voi lätkästä kaikkialle päin kroppaa ja jotka soveltuvat atoopisellekin iholle, joita voi laittaa rupisellekin iholle tms.
bepanthene sisältää jotakin ainetta, minkä takia sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön vaan kuurittain. Olikohan se b-vitamiini sitten.. Sopii tosi hyvin kyllä nirhaumien päälle ja satunnaisena käsivoiteena. On myös himppasen kallis määräänsä nähden levittöö vaikka kasvoille joka ilta.
[/quote]
Kasvoille tarkoitettujen rasvojen molekyylikoot ovat pienempiä kuin koko vartalolle tarkoitettujen rasvojen molekyylikoot. Siksi varmaan sinullakaan ei vartalorasva kosteuttanut kasvojasi tarpeeksi.
Sen verran kuitenkin noista apteekkituotteista, että ne on suurin osa ihan samaa kamaa mitä marketeistakin saa, mutta niitä myydään apteekissa ihan vain senkin takia että ostajat luulisivat niiden olevan jollain tavalla "parempia". Tottakai apteekkituotteissa saattaa olla enemmän vaikuttavaa ainetta tai enemmän vaihtoehtoja esimerkiksi allergisille, mutta eivät ne automaattisesti ole mitenkään parempia.
Sokkarilla ei myydä make up foreveriä vaan make up storea. Make up foreveriä saa helsingistä yhdestä liikkeestä, ehkä myös stockmannilta. Ei muualta suomesta mistään On sokoksella kyllä selektiivisiäkin merkkejä, kuten Dior ja Guerlaine yms... Siis niitä ei- markettimerkkejä.
mullekin myytiin täysin päinvastasilla perusteluilla väärän värinen meikkivoide, iholle sopii nimeomaan punapohjainen ja myyjä möi vahvasti keltapohjaisen...se vissiin muisti päinvastoin mikä sopii kenenkin ihon kylmyys tai lämpö asteelle.... Harmillista kun sihen aikaan en tiennyt pohjaväreistä mitään,kuvittelin vain että on tumnuusaste eroja ei muita... Ei noista pohjasävyistä mminusta ile kovin kauaa jankutettu missää,.,
En usko. Mutta se on niiden työ..jokseenkin kuitenkin mainostaminen on aina valheelle perustuvaa...
kuitenkin hyvin kosteuttavilla rasvoilla meikäläisen naama pysyy kuosimmassa kuin ilman tai jollin apteekin perusvoiteella... Ei ne ryppyjä ehkäise lopulta kenelläkään mutta ehkäisevät kuivumista ehkäisemällä. Kuitenkin se esim lancomen hittiseerumi joka maksaa 70-80e puteli sisältää niin suuressa määrin sitä ikävää alkoholia, alc denat, joka aiheuttaa kasvoilla tutkitusti solukuolemaa joten en sellaisesta maksaisi. Auttaa sen htken kun käytät sitä mutta iho voi olla huonommassa kunnossa sitten kun pidät taukoa tuotteesta... Elkää hyvät ihmiset käyttäkö silmien ympärillä mitään tuotetta, jossa lukee alc denat sisällysluettelossa. Väänsin aiheesta viimeksi sokoksella ja myyjän mukaan alkoholi haihtuu heti kasvoille päästyään, mutta en usko siihen jos alkoholia on niin paljon, että on sisällysluettelossa mainittuna toisena tai kolmantena.