Miksei koulu puutu kiusatun toimiin?
Molemmat lapseni ovat joutuneet "koulukiusaamisen" takia ongelmiin koulussa. Poikia pidetään jatkuvan tarkkailun alla, joutuvat puhutteluihin, ja opettaja ottaa jatkuvasti yhteyttä meihin vanhempiin. Minun poikien jokainen teko tulkitaan pahantahtoisena, mutta kertaakaan ei olla puututtu näiden "kiusattujen" tekemisiin. Toisella esimerkiksi on tyttöjen Hello Kitty-terotin, josta poikani häntä härnää. Minä olen monta kertaa luvannut ostaa pojalle uuden terottimen, jota voisi käyttää ärsyttämättä lastani, mutta sovitteluyrityksiini ei ole vastattu kunnolla. Vanhemmat olisivat voineet tätäkin miettiä ennen kuin suostuivat ostamaan lapselleen esineen, josta takuuvarmasti joku kiusaisi. Minun poikani sen osan nyt valitettavasti sattui saamaan.
Miksei toisen pojan vanhempia puhutella ja mietitä, miksi pojan on pakko antaa käyttää terotinta, vaikka tiedetään sen ärsyttävän muita poikia?
Kommentit (23)
Mitä jos kasvattaisit niitä lapsiasi? Toisilla saa olla ihan millainen teroitin tahansa eikä se oikeuta ketään kiusaamaan. Eikö sua hävetä olla koulukiusaajan äiti?
Kipikapi iltalääkkeet ottamaan ja nukkumaan.
Kyllä minä uskon, että nakkikioskijonon jälkeen syyttävä sormi osuu sinne Hello Kitty -terottimen omistajaan, hänen vanhempiinsa ja opettajaan päin. On se maailma vaan niin katala paikka. Voimahali pikku kullanmuruillesi ja vaaleanpunaisia yöunosia!
Ps: muista päästää kullanmuru taas kalastamaan heti puhuttelun jälkeen. Ja muista pysytellä itse taka-alalla, sinähän et liity näihin asioihin millään tavalla. Ainoa mitä olet lapsillesi antanut, on karvakaulus syntymän hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:06"]
Mitä jos kasvattaisit niitä lapsiasi? Toisilla saa olla ihan millainen teroitin tahansa eikä se oikeuta ketään kiusaamaan. Eikö sua hävetä olla koulukiusaajan äiti?
[/quote]
Ei hävetä. Se on mun lapselleni ärsyttävä juttu että se joutuu istumaan sellaisen pojan kanssa, jolla on tyttöjen terotin, poika ei esimerkiksi halua sitä lainata jos oma on unohtunut kotiin. Ja kun minä ostaisin uuden terottimen sille pojalle, mutta kun vanhempien kullanmussulle kelpaa vain tietynlainen terotin!
Tämä on provo, mutta onhan tässä totuuden siemen. Helpommalla koulussa pääsee, kun sulautuu massaan.
Huono provo! Sä et voi olla tosissas :D
Mein pojal on pinkit converset ja se vetää oikeel vasuril suoraan sitä joka tulee liiaksi iholle arvostelemaan.
Ärsyttää vaan kun sit joutuu open puhutteluun jonkun pikkunillittäjän takia. Pyyhkis perkele nenän verestä ja pitäis jatkos kiduksensa kiinni. Mut ei ku itkusilmänä opelle. Toi kiusaa mua. Byääh.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:11"]
[/quote]
Ei hävetä. Se on mun lapselleni ärsyttävä juttu että se joutuu istumaan sellaisen pojan kanssa, jolla on tyttöjen terotin, poika ei esimerkiksi halua sitä lainata jos oma on unohtunut kotiin. Ja kun minä ostaisin uuden terottimen sille pojalle, mutta kun vanhempien kullanmussulle kelpaa vain tietynlainen terotin!
[/quote]
Elämässä on hyvä opetella sietämään ärsyttäviä juttuja ja ihmisiä. Työelämässä kun saa potkut jos alkaa rähistä työkaverine kanssa tai vittuilee pomolle. Sillä pojalla on oikeus omistaa tasan se teroitin minkä haluaa. Jos se ärsyttää sun poikaas niin se on sun pojan ongelma se. Hyvä että koulu suhtautuu kiusaamiseen vakavasti. Jollet sinäkin ala kasvattamaan sitä poikaasi niin hänen tiensä johtanee koulukotiin. Sekö on tavoitteenne?
Onneksi me vanhemmat voimme sentään tehdä jotakin. Voimme kieltää lapsiltamme olemasta vapaa-ajalla tekemisissä kiusaajien kanssa. Porttikieltoa, ei kyläilyjä, ei kuljetuksia kiusaajille yms.
Äiti-kulta. Parin vuoden päästä kullannuppuasi ärsyttää sinun nenäsi malli ja hän muotoilee sen uudestaan. Hänellähän on siihen täysi oikeus. Olisit ollut ärsyttämättä. Sitäpaitsi mitäs olet niin rumanenäinen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
Elämässä on hyvä opetella sietämään ärsyttäviä juttuja ja ihmisiä. Työelämässä kun saa potkut jos alkaa rähistä työkaverine kanssa tai vittuilee pomolle. Sillä pojalla on oikeus omistaa tasan se teroitin minkä haluaa. Jos se ärsyttää sun poikaas niin se on sun pojan ongelma se. Hyvä että koulu suhtautuu kiusaamiseen vakavasti. Jollet sinäkin ala kasvattamaan sitä poikaasi niin hänen tiensä johtanee koulukotiin. Sekö on tavoitteenne?
[/quote]
Joopa joo, lapsi joutuu koulukotiin :D
Mun mielestä on törkeää, että koulu rankaisee lasta, joka ei tähän sukupuolineutraaliin sateenkaarivillitykseen suostu. Pojille ei sovi kaikki tyttöjen jutut, ei tyttökään saa mennä poikien pukuhuoneeseen vaikka miten olisi kotona raisu poikatyttö ja vanhemmat ylpeitä. Minun lapsellani on oikeus omaan miehuuteensa.
Miehuus ja kakaramainen kiusaaminen eivät kyllä jotenkin asetu samaan yhtälöön. Sori.
Tämä on provo, mutta onhan tässä totuuden siemen. Helpommalla koulussa pääsee, kun sulautuu massaan.
[/quote]
Kaikki eivät voi sulautua massaan. Lapseni kertoi koulussaan tapahtuneesta pahentuneesta kiusaamisesta. Koulun kovis oli jälleen kerran käynyt pienikokoisen ja voimakkaita silmälaseja käyttävän kimppuun koulun tiloissa. Ei välittänyt vaikka aikuinen oli huoneessa vaan veti pienempää turpaan, repi ja rikkoi silmälasit, heitteli tavaroilla ja väliin päästiin vasta kun kovis alkoi hakkaamaan pienempäänsä tuolilla.
Kaikki olivat todella järkyttyneitä ja kovis sai pikapassituksen rehtorin puheille. No, miksikö kovis rääkkää pienempikokoista? Sen vuoksi ettei uskalla haastaa riitaa itsensäkokoisten kanssa.
[/quote]
[/quote]
Pohjimmiltaan sun lastasi harmittaa se, että hän ei voi lainata Hello Kitty -hemmon vanhempia.
16 lisää sen, että kiusattu poika ei voi mitään hitaalle kasvulleen eikä silmälaseilleen. Monet ovat kyllä miettineet kuinka rangaista kovista koska kiusattu on suosittu omien tietokonetaitojensa vuoksi. Tulee aina auttamaan kun kone menee juntturaan jne.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:01"]
Molemmat lapseni ovat joutuneet "koulukiusaamisen" takia ongelmiin koulussa. Poikia pidetään jatkuvan tarkkailun alla, joutuvat puhutteluihin, ja opettaja ottaa jatkuvasti yhteyttä meihin vanhempiin. Minun poikien jokainen teko tulkitaan pahantahtoisena, mutta kertaakaan ei olla puututtu näiden "kiusattujen" tekemisiin. Toisella esimerkiksi on tyttöjen Hello Kitty-terotin, josta poikani häntä härnää. Minä olen monta kertaa luvannut ostaa pojalle uuden terottimen, jota voisi käyttää ärsyttämättä lastani, mutta sovitteluyrityksiini ei ole vastattu kunnolla. Vanhemmat olisivat voineet tätäkin miettiä ennen kuin suostuivat ostamaan lapselleen esineen, josta takuuvarmasti joku kiusaisi. Minun poikani sen osan nyt valitettavasti sattui saamaan.
Miksei toisen pojan vanhempia puhutella ja mietitä, miksi pojan on pakko antaa käyttää terotinta, vaikka tiedetään sen ärsyttävän muita poikia?
[/quote]
Huono provo
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joopa joo, lapsi joutuu koulukotiin :D
Mun mielestä on törkeää, että koulu rankaisee lasta, joka ei tähän sukupuolineutraaliin sateenkaarivillitykseen suostu. Pojille ei sovi kaikki tyttöjen jutut, ei tyttökään saa mennä poikien pukuhuoneeseen vaikka miten olisi kotona raisu poikatyttö ja vanhemmat ylpeitä. Minun lapsellani on oikeus omaan miehuuteensa.
[/quote]
Lopeta jo toi paskanjauhanta. Jokainen saa olla minkälainen haluaa. Myös se jolla on Hello Kitty teroitin.
Juuh. Opettajalle pesari ja häkki nurkkaan. Loppuu se sekopääraivoaminen.