Sosiaaliluokkasi ja kantasi tasa-arvoiseen avioliittolakiin
Mikä on sosiaaliluokkasi ja kantasi tasa-arvoiseen avioliittoon?
Kommentit (51)
Lääketieteen opiskelija, en kannata
Akateeminen, ylempi keskiluokka, kannatan.
Pitkäaikaissairas, kannatan. Koulutus ylioppilas ja 3 vuotta yliopistossa.
Akateeminen, sosialistisen Suomen kuoliaaksiverottama, kannatan
Ylempi keskiluokka, kannatan. Tuolla joku vertasi kasvuaan ilman isää homoparin kasvattamaan lapseen. Ensinnäkin, kun ydinperhe rikkoutuu on aikuisten asia pitää huolta, että lapsi ei kärsi, miksi isä ei ole ollut paikalla kun tytär on häntä tarvinnut? Kasvattajina siis huonot heterovanhemmat jos eivät ole asiallisesti osanneet hoitaa niinkö? Itse kasvoin ydinperheessä, jossa isäni oli ulkomailla töissä ja kävi kotona kuukauden tai kahden välein ja isäsuhteeni on todella hyvä ja käsitykseni miehistä terve. Mitäs jos vaikka Se toinen heteroperheen vanhemmista kuolee ja vaan yhden sukupuolen edustaja kasvattaa lapsen? Onko Se lapselle vääryys, että vanhempia on vain yhtä sukupuolta. Terveen minäkuvan luomiseen ei tarvita kahta eri sukupuolta olevaa vanhempaa, siihen tarvitaan hyvät vanhemmat, jopa yksikin hyvä riittää.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:49"]
Enhän minä missään nimessä syyttänytkään, missä kohtaa näet syytöksiä homoja kohtaan tekstissäni?Ja toki ymmärrän että kaikkiin ei toisen vanhemman puuttuminen vaikuta mitenkään. Mutta tottakai minun mielipiteeni tulee omasta kokemuksestani. Kaipasin isää ja isättömyys vaikutti ja edelleen vaikuttaa minuun. Homojen kannaltahan tämä päättyi hyvin, enkä minä henkilökohtaisesti ole ollut vaikuttamassa päätökseen mitenkään. Suvaitsevuuteen, mitä tällä tasa-arvoisella avioliittolailla ajetaan, kuuluu mielestäni se että suvaitaan myös vastustajan mielipide.. Jos joku kertoo traumastaan, joka todella on vaikeaa minulle vaikka teen sen anonyymisti, onko mielestäsi oikein vastata aggressiivisesti ja laittaa sanoja toisen suuhun? Missä suvaitsevaisuus toista kohtaan?
[/quote]
Ilmeisesti viittaat minuun, koska konmentti oli heti omani alapuolella... Pahoitteluni, en tarkoittanut sinua. Sanalla "tuo" tarkoituksenani oli viitata siihen meluun ja siihen porukkaan, joka vouhkaa tietävänsä paremmin lasten oikeuksista ja lasten parhaasta mitä tähän lakialoitteeseen tulee. Valitsin sanani väärin, toivottavasti en kovin pahoittanut mieltäsi.
- 29
Ylempää keskiluokkaa. Yrittäjä. en kannata
Työtön yksinhuoltaja, kannatan
Luulempa että kahden (homo)vanhemman lapsella on paremmat lähtökohdat omallani, joka joutuu kasvamaan ilman isäänsä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:00"]Työtä tekevä veronmaksaja. En kannata homojen, vaan lasten oikeuksia. Tänään homot voittivat, lapset hävisivät. Murheen päivä.
[/quote]
mun lapset voitti,
T. Sateenkaariperheen äiti
Ylempi keskiluokka (akateeminen, esimiestehtävissä), kannatan.
Aloin googlata sanaa sosiaaliluokka koska en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan.
En löytänyt määritelmää mutta huomasin että siitä puhutaan ainoastaan Vauva-palstalla, Kaksplus-palstalla ja Suomi24-palstalla.
Onkohan kyseessä sama Trolli.
Luokan sijaan eroa lienee enemmän kaupunki-maaseutu-välillä
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:50"]Aloin googlata sanaa sosiaaliluokka koska en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan.
En löytänyt määritelmää mutta huomasin että siitä puhutaan ainoastaan Vauva-palstalla, Kaksplus-palstalla ja Suomi24-palstalla.
Onkohan kyseessä sama Trolli.
[/quote]
Ap tarkoittaa varmaan yhteiskuntaluokkaa, höpsö
Sosiaaliluokasta niin tiedä mutta koulutus on AMK ja kantani on että ehdottomasti kannatan! ( Itse olen hetero 37v )
Mä en uskonut esityksen menevän läpi, vedin vetoa itseni kanssa. Olin yllättynyt kun meni, ei ole mitään vastaan vaikka menikin.
Erityispedagogiikan ja luokanopettajaopiskelija, kannatan. Ajatelkaapas, kuinka kamalaa se onkaan, kun naisen kanssa seurusteleva biseksuaali opettaa teidän herranterttuja tulevaisuudessa koulussa!
Työtön, kannatan.