Keuhkokuume? Keuhkoputkentulehdus?
Moikka,minulla on ollut nyt 1vko koko ajan keuhkot kipeät,alkoivat äkillisesti sattua kovin eikä edes lähtenyt päiväunilla eikä buranalla pois. Kivun jälkeen meni 1vko ja nytten iski kuume,olin kyllä ollut koko viikon voimaton,väsynyt ja vilunväreitä oli tullut. Koulussa on ollut vaikea olla työssäoppimassa kun ei jaksa mitään tehdä kun viellä keittiö alallakin niin eivät ruuatkaan oikeen onnistuneet eikä teoriassa jaksanut kuunnella eikä opiskella. Lähteekö tämä ihan vain lepäämällä muutamia päiviä ilman koulua/ulos menemistä syömällä särkylääkettä? Vai voiko tässä olla kyse keuhkokuumeesta? Olen kyllä nuorena polttanut tupakkaa mutta vain 6kk ja siitäkin aikaa jo reilu 2 vuotta pian. Ja olen myöskin 16-vuotias tyttö. Toivon pikaisia vastauksia! Kiitos etukäteen!
Kommentit (48)
Pillerit ovat toimineet hyvin,mutta haittavaikutuksiakin on tullut mm.akne,mielialan vaihtelut,haluttomuus. Hyviä puolia lääkkeessä on ollut että menkat tulevat todella kevyeinä ja kestävät vain 4-5pvä tai jopa vähemmänkin. Mutta tämä ei tarkota sitä että sinulla tulisi tällaisia haittavaikutuksia/hyviä puolia!! Kannattaa puhua lääkärin kanssa enemmän e-pillerin alotuksesta,itselle määrättiin ekoiksi pillereiksi zoelyt mutta sain kyllä valita oli (2-3kpl) vaihtoehtoja. Haluan nyt vaihtaa lääkkeet,koska haluisin naamani parempaan kuntoon & sitten jos kivut lähtisivät pois (keuhko&kohtu). Gyne oikeestaan minulle pakotti vaihtamaan lääkettä,kun ei ole normaalia keuhkokivut jotka ovat ilmestyneet pillereiden välisenä aikana:/
Onko nuo zoelyt kauhean hintavia kun aika uusia lääkkeitä ovat? Toivottavasti lääkkeen vaihto sinulle auttaa! <3
Minun mielestä ainakin zoelyt ovat aika kalliit 3kk 40€,mutta ainakin täällä paikkakunnalla 3kk sai gynologilta ilmaiseksi.
Hei,minulla ollut nuo stefaminellet vasta reilun kuukauden ja en ainakaan omien kokemuksien perusteella suosittelisi kenellekkään! :/ Tullut koko ajan ruskeeta vuotoa (joka pvä) ja menkat ovat viellä hirveämmät todella runsaat&kivuliaat :( Ite olen ostanut 3kk paketin niin ne pitää viellä pakolla käyttää ja sen jälkeen ajattelin lopettaa kokonaan pillerit kun ei jaksa koko ajan merkkiä vaihtaa ja vaihtaa :( Naama kans aika huonossa kunnossa niin pitäis seeki saada taas parempaan kuntoon missä oli muutamia kuukausia sitten..
Leikkaus meni hyvin tähystyksellä,3 pientä haavaa vain tikkeineen tuli:) Onneksi neljäntenä päivänä pääsin jo sairaalasta kotiin,kun siellä en saanut ollenkaan nukutuksi :(
Itse sain sairaslomaa 1kk,jonka aikana en saa nostaa painavia tavaroita enkä harrastaa liikuntaa. 2vko tai sitten kun olo on hyvä voi mennä teoriatunneille kouluun. Itsekkin alotan ensiviikolla teoria tunnit ja kuukauden päästä kauhea korvaaminen kun keittiöstä yli 20h poies..Riippuu aivan mitä teet työksesi niin sairasloman pituudestakin:)
Voimia sinneppäin! :/ <3 toivottavasti paranee nopeasti! :) itsekkin menin juuri testeihin ja ensi viikolla tulee tietoon.
Itsekki olen ajatellut zoely merkkisiä pillereitä ehkäisyyn,ovatko kyseiset lääkkeet toimineet sinulla hyvin vai onko tullut haittavaikutuksia? Monilla tullut aknea ja vuotohäiriöitä jotenka pelkään että minullekkin tulisi :(