nyt v""un äkkiä sitä vertaistukea, PÄÄ HAJOAA!!!!!!!!!!!!!!!
yläkerrassa 7v itkee ja huutaa "ANNA NUKKUA!!!", 2 v pomppii iloisesti siskonsa päällä. olen jo kaksi tuntia käynyt repimässä pienemmän pois, sammuttanyt valot, sanonut tiukasti että " nyt nukutaan ". en jaksa!!! tapelkoot perkele keskenään..
kaduttaa, että tein lapsia. tälläistä helvettiäkö se nyt sitten on ?! kärsin jatkuvasti migreenistä, mahahaavasta ja kohta varmaan pamahtaa TAAS selkä ja leikkaukseen ! alan olla kypsä hyppäämään autoon ja ajamaan helvettiin noiden luonta!
mies on viikot muualla töissä, piti tulla tänään mutta on on yrjötaudissa. sisko asuu Ruotsissa, enkä viitsisi 70v äidilleni soittaa keskellä yötä !
Kommentit (60)
Laitoitko sä ne jo seiskalta nukkumaan? Miksi?
Ei hiuksista kiinni! Laita korvatulpat ja anna riehua.
Hae se pienempi ipana pois sieltä häiritsemästä toisen unta! Anna valvoa vaikka sohvalla kanssasi ja kanna sänkyyn kun nukahtaa.
Seiskalta nukkumaan? Eri huoneisiin nukkumaan.
Helpottaako, kun sanon, että aikuista tytärtäni pahoinpidellään?
Teen kaikkeni estääkseni sen, mutta asia on kesken.
Nyt ei taida auttaa 2 vuotiaalle tuo keino. Et voi jättää tilannetta hoitamattakaan. Mitä jos ottaisit 2 vuotiaan pois huoneesta ja menisitte vaikka omaan sänkyysi lukemaan iltasatua. Ei selvästikään ole vielä väsynyt, ja isosisko tarvitsee unta. Älä luovuta, jaksat kyllä kun otat sen asenteen ja relaat.
Jos haet sen kaksivuotiaan sieltä pois ja annat touhuta omiaan hetken aikaa, kukaan ei kärsi. Nyt kärsitte kaikki kolme.
Kyllä se helpottaa ajan myötä, voimia <3
Hakisin 7 vuotiaan vaikka omaan sänkyyni nukkumaan rauhassa ja sitten laittaisin 2 vuotiaan aina uudesta ja uudestaan niin että se jokus menisi jakeluun.
olen hakenut pienemmän alakertaan, mutta kun turvaportit otettu pois niin millä sen täällä pidät?! olen laittanut tuon perkeleen pikkujätkän tuhat kertaa sänkyynsä, peitellyt.. ja kohta se taas paiskoo lastehuoneen ovea, kiipeää siskon sänkyyn, sytyttelee valoja, hihittää!
esikoinen halusi itse aikaisin nukkumaan, nuoremman päätin pistää samaan syssyyn koska ei ole nukkunut päikkäreitä ja vaikutti väsyneeltä. ja siellä nyt riehuu kuin olisi piru sisällä!!!
"ap"
Se on ylikierroksilla. Nyt äitille tsemppiä ja pienempi syliin rauhoittumaan.
Uskon että menee hermo, mutta älä jätä 2-vuotiasta isosiskon kiusaksi. Ei ole 7-vuotiaan tehtävä rauhoittaa ja laittaa 2-vuotiasta nukkumaan.
Meilläkin on nuorin 2-vuotias ja nukahtamiseen menee aina n. tunti. Inhoan iltoja sen takia, mutta en ole keksinyt tilanteeseen mitään hyvää ratkaisua. Pitäisi varmaan pitää oikein jotain unikoulua, mutta tiedän että nyt ei ainakaan ole voimavaroja riittävään määrätietoisuuteen mitä unikoulussa tarvittaisiin. Kai joskus helpottaa. Onneksi muuten on aika kiltti tapaus. Tai sitten ei vaan ole uhmaikä vielä alkanut.
niin ja mikään teiniäiti en ole, vaikka se siltä kuulostaa. en kiroile päin lasten naamaa.. olen vain täysin paskana ja tunnen itseni epäonnistuneeksi vanhemmaksi. laitoin miehelle viestin, että olen kohta leikkauspöydällä tai pöpilässä ja lähti nyt raukka imodiumin voimalla ajamaan keskellä yötä tänne..!
rakastan lapsiani ja päivisin menee yleensä hyvin, mutta yöt.. esikoinen sai pienempänä pahoja kauhukohtauksia ja nyt sitten tämä nuorempi iltavirkku !
"ap"
Mitä sä teet sen 2-vuotiaan kanssa, kun olet hakenut sen pois sieltä häiritsemästä? Haet pois ja istut katsomaan telkkaa? Eihän se nyt niin mene.
Mitä jos tekisit sen lapsen kanssa jotain? Lukisit tai leikkisit?
Mun lapset ei ikimaailmassa pysyisi sängyissään klo 19 illalla (tiedän, että lapsia on erilaisia, mutta... ).
kiitos kaikille tsessmauksesta. otan kipulääkettä, pistän puhelimen pois ja yritän saada pienen innostumaan vaikka kirjasta.
"ap"
Meillä yhdessä vaiheessa kuunneltiin satukasetteja/ lastenlauluja hiljaisella voluumilla. Jaksaako 2-v keskittyä kuuntelemiseen? Esim. Pekka Töpöhännän seikkailuja kuuntelivat ympäri ja ympäri
Mrillä oli 2 vuotiaana juuri tuollainen en nuku kausi. Sai kantaa uudestaan ja uudestaan sänkyyn. Meni ohi onneksi.
Et todellakaan ole epäonnistunut vanhempana!!! KAIKKI lapset riehuu! Älä syyllistä itseäsi turhista, olet varmasti paras mahdollinen äiti lapsillesi!
Nyt ruotuun se kaksvuotias.
Takatukasta kiinni ja omaan sänkyyn. Toista tarvittaessa. Toista tarvittaessa. Pian ymmärtää miten ollaan kunnolla.