Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisin sterilisaation ennen kuin mies vasektomian.

Vierailija
05.10.2021 |

Iän takia. Täytän 30 1,5 v ennen miestä.

Ongelma on etten halua. Vasektomia on miehelle pienempi toimenpide kuin sterilisaatio naiselle. Lisäksi jotenkin koen että kun vastuu ehkäisystä on tähän mennessä ollut minun hartioillani (e-pillerit), on miehen aika kantaa kortensa kekoon.

Tämä tarkoittaa että joudutaan ehkäisemään hormonaalisesti yli vuoden pidempään kuin tavallaan olisi pakko. En tiedä enää mitä mieltä olen mistäkin. Mies on siis ihan suosiolla aikanaan menossa vasektomiaan, mutta ei vaikuta olevan siitä mitenkään erityisen innoissaan kuitenkaan.

Miten muut ovat hoitaneet nämä sterkka-asiat? Oliko itsestäänselvää kumpi menee vai keskusteltiinko asiasta pitkään?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se juttu että nimenomaan halusin varmistaa että itse en missään olosuhteissa enää tulisi raskaaksi (ikä+moninkertainen riskisynnyttäjä). En kyennyt näkemään, miten miehen vasektomia tämän estäisi. Kysyin siltä lääkäriltä joka myös suositteli puolisolle vasektomiaa että antaako se 100% takuun avioeroa ja kuolemaa vastaan. Että oikeastiko voidakseni hyötyä ehkäisystä, minun oletetaan harrastavan seksiä saman miehen kanssa maailman loppuun asti?

Nolona lääkäri totesi että tottahan se on ettei se vasektomia suojaa kuin sen nimenomaisen miehen kanssa. Ja hyvä olikin että tehtiin minulle. Avioliitto päättyi eroon 12v myöhemmin ja näin sinkkuna ihana ajatus on että vaikka kondomi hajoaisi, ei tarvitse murehtia kuin taudeista…

Vierailija
82/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen lapsen syntymän jälkeen ilmoitin miehelle että saa luvan käyvä vasektomiassa. Mies varasi yksityiselle ajan ja lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä! Oli puhunut että naiselle se on helpompi toimenpide, miehelle suorastaan vaarallinen ja ehdottomasti pitää tehdä naiselle jos kerta jne. Olin kyllä järkyttynyt. Mies oli ihan ihmeissään mutta ilmeisesti salaa myös tyytyväinen kun ei ”tarvinnut” mennä ronkittavaksi.

Pelkäsin uutta raskautta niin paljon että varasin itselleni ajan, en ymmärrä miksen ollut lujempana ja laittanut miestä toiselle lääkärille. En kuitenkaan jaksanut odottaa kun aikaa ei alkanut kuulumaan joten asennutin kierukan.

Tuosta olisi kuulunut pyytää selvitystä potilasasiamieheltä. Ei lääkäri saa kieltäytyä tekemästä toimenpiteitä oman mielensä mukaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se juttu että nimenomaan halusin varmistaa että itse en missään olosuhteissa enää tulisi raskaaksi (ikä+moninkertainen riskisynnyttäjä). En kyennyt näkemään, miten miehen vasektomia tämän estäisi. Kysyin siltä lääkäriltä joka myös suositteli puolisolle vasektomiaa että antaako se 100% takuun avioeroa ja kuolemaa vastaan. Että oikeastiko voidakseni hyötyä ehkäisystä, minun oletetaan harrastavan seksiä saman miehen kanssa maailman loppuun asti?

Nolona lääkäri totesi että tottahan se on ettei se vasektomia suojaa kuin sen nimenomaisen miehen kanssa. Ja hyvä olikin että tehtiin minulle. Avioliitto päättyi eroon 12v myöhemmin ja näin sinkkuna ihana ajatus on että vaikka kondomi hajoaisi, ei tarvitse murehtia kuin taudeista…

No tuo siinä tosiaan on että eron sattuessa saan sterilisaation niin sanotusti mukaani, mikäli se tehtäisiin minulle.

Toisaalta saisinhan minä sen eron jälkeen teetettyä itselleni joka tapauksessa.

Ap

Vierailija
84/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle vasektomia jos haluatte helpolla ja halvalla selvitä.

Ai niin, miehellä lähtee sitten samamla seksihalut kokonaan 50/50 mahkuilla, mutta toisaalta, suurelle osalle naisistahan sekin on vaan plussaa?

Vierailija
85/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuli aloituksesta sellainen olo, että ap voisi mennä steriin itsekin jos hänellä olisi varmuus, että mieskin sitten menee ja steri on yhtä lopullinen myös miehelle. Siis jotenkin vain tuli olo, että ei häntä haittaisi itsekin käydä kunhan se mies yös varmasti ajallaan menee. Onko teillä sitten suhde millä mallilla vai onko pelkoa, että mies myöhemmin lähteekin tekemään lapsia toisen naisen kanssa? Kun eka sivulla toteat, ettei mies vaikuta omalla kohdallaan niin innostuneelta asiasta. Pitäisikö olla, jotenkin innostuneempi? Vakuuttavampi, että hänkin menee steriin? Eihän niitä lapsia teille tule kuitenkaan jos sinä hanki sterilisaation ja mikset hankkisi jos tiedät, ettet halua lapsia? Vai voisitko sittenkin haluta jos nykyinen mies nostaa kytkintä ja tapaat uuden, erilaisen miehen? Jos et niin mikset menisi sterilisoitavaksi? Kyllähän teidän kohdalla sterilisaatio ehkäisee oli se tehty sulle tai miehellesi. Vai haluatko, että sterilisaatiolla mies todistaa sitoutumistaan lapsettomuuteen? Miksei sinun pidä todistella sitä miehelle? Sehän tässä kutenkin täytät jo 30 niin eikö ole outoa, että et ole valmis omalla kohdalla samaa päätöstä lukitsemaan, jota odotat mieheltäsi? Lapsia saaneet naisen pohdintaa vain

Vierailija
86/86 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies meni sterilisaatioon. Kumpikaan ei haluttu enempää lapsia, mutta minä halusin jättää sen vaihtoehdon avoimeksi kaiken varalta jos vaikka menettäisimme lapsemme tai muuten pää menisi sekaisin ja keksisin halutakin iltatähden. Ensin mies meinasi pakastaa siittiöit, muttei sitten kokenut sillekään tarvetta. Ap:n miehenä ehjä pakastaisin ihan kiusakseni. Tietenkään et myönnä, että sekin ottaisi aivoon. Selvästi tahdot varmistua miehen lapsettomuudesta tällä sterilisaatioasialla. Muut olisi selvää, että voisit teettää sen ihan itsellesi kun sinä et kerran lapsia halua ja pääset operaatioon vaikka heti. "Jos mies lähtee niin voinhan sitten teettää sen itselleni, pääasia ettei mies voi lähteä ainakaan lapsia tekemään, ei niin helposti lähde". "En painosta, aikuista miestä ei voi yrittää manipuloida". Onneksi eivät kaikki velat ole yhtä ihania.