Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampin sosiaalitoimisto tappaa nälkään.

Vierailija
28.11.2014 |

Tällaista tänään " hyvinvointivaltiossa". Kyllä ihmiset(sossut) on sikoja

Päätös tuli maksettavasta perusosasta vähennetään 70 euroa maksuosoituksesta ruokakauppaan

En ole saanut sitä ja olen nyt yli viikonlopun eli yhteensä 5 päivää ilman ruokaa. Eivät soittaneet siitä, että olisin tiennyt tulla hakemaan. Eivät maksaneet mulle maksuosoituista ruoka kauppaan koska sen hakeminen oli tehty mahdottomaksi. Menin sinne puolentoista vuorokauden jälkeen hakemuksen jättämisestä. Ei ollut maksuositusta ruokakauppaan.

Eivät soittaneet vaikka sanoin että soittakaa kun teillä on se. Ja pitäisi kolmena paastopäivänä jaksaa juosta sossussa. Siat

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Niillä sossuilla on siellä varmaan miljoona muutakin asiaa hoidettavana kuin sinun asiasi. Turha niitä työntekijöitä on haukkua, parhaansa varmasti tekevät ja työmäärä on heillä suuri! Niin kuin moni jo totesi, nälkään et tässä maassa kuole. Ja tiedät kai, että tt-tuki on tarkoitettu TOISsijaiseksi tulonlähteeksi! Se ei ole yhdenkään sossun syy, jossun rahat loppuu just viikonloppua vasten. Ja vaikla tilanne sun mielestä on akuutti, ei se sitä välttämättä ole sossun arvion mukaan, heillä kun edelleen on paljon töitä ja ehkä akuutimpia tapauksia kuin sinun asia. Sossuja ja muita sioiksi haukkumalla annat itsestäsi tyhmän ja sivistymättömän kuvan. Oletko koskaan kuullut sanontaa että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa"?

Vierailija
82/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti ap, sanot että sulla jää käteen elämiseen kuussa 480 e. Ja nyt iski sitten nälkäkuolema? Kyllä tuolla rahalla elää jo hyvin...

T: Opiskelija, opintotuki+osa-aikatyöt yht, n 900 e kk. Vuokraan ja laskuihin menee n. 600-700 e/kk ja elän silti mukavasti. Autan myös niitä, jotka sitä tarvitsevat, esim jouluapua ryhmän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannata mennä vaikka ravintoloista kysymään tiskaustöitä tai vessojen siivoamista ruokapalkkaa vasten? Hitto miten alas ihminen voikaan vajota. 

Vierailija
84/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:55"]

Tuo ihminen on eläimen tasolla. Missä on ihmisen ylpeys hävinnyt?

[/quote] 

Tätä samaa aattelen kaikista mamusossupummeista myös 

Vierailija
85/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:49"]

Itse työskentelin sossuna virastossa juurikin näiden ap:n kaltaisten kanssa.

Että ottikin päähän ne jotka juuri perjantaina iltapäivällä alkavat olla nälkään kuolemassa ja keksivät itku kurkussa vaatia maksusitoumuksia vaikka mihin. Kuulemma lapset kuolee nälkään kun on pari päivää sitten tullut lapsilisä tuhlattu ties mihin. Sitten kun jotain myöntää niin saa seuraavalla viikolla katsoa tiliotteista että kuinka monessa baarissa on pyöritty ja risteilyillä käyty. Ja taas on sitten ruoka loppu ja lapset kuolee nälkään. Ja sossu on paska ja syyllinen sitten kun on nälkäkuolema tullut. Mutta ei suostuta ottamaan maksaria jolla ei saa tupakkaa tai ei suostuta hakemaan ruokakassia lapsille, koska siinä pahaa ruokaa. 

Osa asiakkaista hoitaa hommansa hyvin. Heillä on väliaikainen tilanne ja pyrkivät opiskelulla tai muulla toiminnalla pääsemään eroon toimeentulotuesta. Tuki haetaan aina ajoissa, eikä sitä tuhlata turhuuksiin. Lapsille ei vaadita jokaikistä erikoisoikeutta, ja tiliotteellakin on prismaa eikä alkoa. Mutta nuo ikuiset vinkujat kyllä alkoi käydä hermoon. Lasten varjolla sitä kehdataan vaikka mitä. Ihan kuin aikuinen ihminen ei osaisi yhtään varautua mihinkään, sillä että kaapissa olisi hernekeittopurkki ja puurohiutalepaketti pahan päivän varalle. Minä kyllä tiedän jos kuka, ettei kukaan toimeentulotuen saaja ole Suomessa niin köyhä etteikö olisi rahaa ruokaan jos ei itse jatkuvasti mokaa asioitaan.

[/quote]

Joo, tollasia te jus ootte. Heti mustamaalaamassa kunniallisia työssäkäyviä ihmisiä joita nyt elämä vähän potkii päähän. Ja minä en edes tunne ketään kellä olisi alko-tai huumeongelmaa. Kaikki tämä mustamaalaus, vaikka ette itse osaa hoitaa hommianne, akuutteja sellaisia kolmessa päivässä. Hukkaan meni valtiolta teidänkin oppirahat. Veitte paitsi ne myös köyhiltä( joskin köyhiä vain  tilapäisesti) leivän suusta. Tottahan se on teidän etu olla mahdollisimman vittumaisia meillekkein ei-alkkikisille jotka ovat välillä hädässä, jotta mekin ehkä alkoholisoituisimme ja teillä riittäisi asiakkaita. Spurgut kun on ovat vähenevää sorttia.

Osaisitte edes hävetä mutta ei

T:Ap

Vierailija
86/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:16"]

Ihan oikeesti ap, sanot että sulla jää käteen elämiseen kuussa 480 e. Ja nyt iski sitten nälkäkuolema? Kyllä tuolla rahalla elää jo hyvin... T: Opiskelija, opintotuki+osa-aikatyöt yht, n 900 e kk. Vuokraan ja laskuihin menee n. 600-700 e/kk ja elän silti mukavasti. Autan myös niitä, jotka sitä tarvitsevat, esim jouluapua ryhmän kautta.

[/quote]

Ihan oikeesti ei kiinnosta vastailla ihmisille jotka eivät viitsi lukea mitä aiemmin olen tänne kirjoitellut kun vaivautuvat kommentoimaan.

ap

Vierailija
87/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sairas, aapee :-D

Vierailija
88/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä rahaa. Miks et ota omas? 

Vierailija
89/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap ihovärisi? 

Vierailija
90/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:17"]

Ap on surkea luuseri ja paska provo. Ei tämmöistä paskaa kannata ottaa tosissaan!

[/quote]

Jos olisin sä niin itkisin itseni jokapäivä uneen. Onneksi täältä häviät sinäkin aikanaan. Ja ihanko huvikseni minun luulet täällä haaskaavan aikaani.

Ap.
[/quote]ap:lla tuntuu olevan muitakin ongelmia kuin rahan riittämättömyys...
t. luuseri-yh jolla on tulot ja menot kohdillaan ja ruokaa joka päivälle - ilman sossua

Vierailija
91/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut vastaus on ettei ap ole suomalainen 

Vierailija
92/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:04"]

En nyt ymmärrä, että kun ollaan jo kohta joulukuulla, niin miten sulle VIELÄ tehdään päätöksiä marraskuulle näin loppupuolella? Nythän sossussa käsitellään jo joulukuun tukia. Ja, jos käyt töissä jne., niin miten sulla ei ole rahaa ruokaan? Mihin olet hassanut rahasi? Miten voi työssäkäyvä saada 70e maksusitoumuksen/osoitus? kauppaan? En edes minä saa sossun asiakkaana, vaikka ei olisi senttiäkään enää rahaa jäljellä. Näin tosin ei koskaan käy, kun suunnittelen menot rahatilanteen mukaan...

[/quote] no mitä sä siellä sossussa sit käyt, kun kerran rahaa on ja osaat suunnitella menot?

[/quote]

Missä kohtaa sanoin, että on rahaa? Ja miksi ei sossun asiakas voisi osata suunnitella menoja, miten tämä liittyy mitenkään sossuun? Katos, kun jäin työttömäksi (mikä ei varmaan ole kummallista enää kenellekään nykyään) ja saan vain työmarkkinatuen 522e/kk+ asumistuen, mikä menee suoraan tietty vuokranantajalle. Niin eipä tuo työmarkkinatuki riitä kaikkeen ja siksi joudun lisäksi hakemaan tttukea. Saan sitä ja vielä jää n. 42 e vuokraa itselle maksettavaksi. Eli loppupeleissä, mulle jää kuukaudeksi 480e ja tästä rahasta suunnittelen menot niin, että ei tule tilannetta, että ei olisi rahaa ruokaan.

Selitinköhän sulle nyt turhan monimutkaisesti, varmaan. No oma häpeäs, jos et ymmärrä...

[/quote]

Vain työmarkkinatuen ja asumistuen ja lisää sossusta!? Minä olen Helsingissä asuva opiskelija ja saan sen opinto- ja asuntotuen 470 €/kk. Se menee kokonaisuudessaan vuokraan. Töissä pitää käydä sitten kun haluaa vielä syödäkin jotain kun ei ole oikeutettu sossun tukiin. Mutta me opiskelijathan ollaan yhteiskunnan pohjasakkaa anyway...

Vierailija
93/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran tilillä vain 0,81 senttiä enkä tiennyt milloin saan tt-tukea koska hain sitä vasta. Reilu viikko siinä meni. Siihen asti keräsi tölkkejä katujen varsilta. Yhtenä päivänä menin kauppaan 95 sentin kanssa ja etsin ruokaa sillä. Kaurahiutaleet ovat halpoja, nuudelit, lauantaimakkara. Maito on tärkeä. Minua on kohdeltu viranomaisten taholta vastuuttomasti joskus, mutta ihmisiä sielläkin on ja keskityn siihen että pärjään ja pysyn hengissä. Muut jotka ovat aktiivisemmin yhteiskunnassa mukana voivat hoitaa sitä. Yllättävän pienellä muuten voi elää.

Vierailija
94/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:32"]

[/quote]

Eikös kuitenkin mamuilla ollut paremmat etuudet, eikä päinvastoin.

Vierailija
95/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Haiskahtaa ihan puhtaalta arjelaiselta wt:ltä.. ;)

Vierailija
96/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:22"]

Päätös tuli maksettavasta perusosasta vähennetään 70 euroa maksuosoituksesta ruokakauppaan

En ole saanut sitä ja olen nyt yli viikonlopun eli yhteensä 5 päivää ilman ruokaa. Eivät soittaneet siitä, että olisin tiennyt tulla hakemaan. Eivät maksaneet mulle maksuosoituista ruoka kauppaan koska sen hakeminen oli tehty mahdottomaksi. Menin sinne puolentoista vuorokauden jälkeen hakemuksen jättämisestä. Ei ollut maksuositusta ruokakauppaan.

Eivät soittaneet vaikka sanoin että soittakaa kun teillä on se. Ja pitäisi kolmena paastopäivänä jaksaa juosta sossussa. Siat

[/quote]

Jos olet niin toivotontapaus, että et pysty edes itseäsi ruokkimaan, niin evoluution ja yhteiskunnan kannalta on parempi että katoat... tämä on valitettava totuus.

Vierailija
97/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:22"]

[/quote]

Jos olet niin toivotontapaus, että et pysty edes itseäsi ruokkimaan, niin evoluution ja yhteiskunnan kannalta on parempi että katoat... tämä on valitettava totuus.

[/quote]

Joo, kyllä on tullut tämä Kampin sossujen agenda jo selväksi. Onneksi kaikki tuollaiset asennevammaiset on työpaikoissaan korvattavissa. Sitten saatte työttöminä minun puolestani itse kadota.

Vierailija
98/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis hanttihommat, vanhuksille ym? 

Vierailija
99/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:49"]

Itse työskentelin sossuna virastossa juurikin näiden ap:n kaltaisten kanssa.

Että ottikin päähän ne jotka juuri perjantaina iltapäivällä alkavat olla nälkään kuolemassa ja keksivät itku kurkussa vaatia maksusitoumuksia vaikka mihin. Kuulemma lapset kuolee nälkään kun on pari päivää sitten tullut lapsilisä tuhlattu ties mihin. Sitten kun jotain myöntää niin saa seuraavalla viikolla katsoa tiliotteista että kuinka monessa baarissa on pyöritty ja risteilyillä käyty. Ja taas on sitten ruoka loppu ja lapset kuolee nälkään. Ja sossu on paska ja syyllinen sitten kun on nälkäkuolema tullut. Mutta ei suostuta ottamaan maksaria jolla ei saa tupakkaa tai ei suostuta hakemaan ruokakassia lapsille, koska siinä pahaa ruokaa. 

Osa asiakkaista hoitaa hommansa hyvin. Heillä on väliaikainen tilanne ja pyrkivät opiskelulla tai muulla toiminnalla pääsemään eroon toimeentulotuesta. Tuki haetaan aina ajoissa, eikä sitä tuhlata turhuuksiin. Lapsille ei vaadita jokaikistä erikoisoikeutta, ja tiliotteellakin on prismaa eikä alkoa. Mutta nuo ikuiset vinkujat kyllä alkoi käydä hermoon. Lasten varjolla sitä kehdataan vaikka mitä. Ihan kuin aikuinen ihminen ei osaisi yhtään varautua mihinkään, sillä että kaapissa olisi hernekeittopurkki ja puurohiutalepaketti pahan päivän varalle. Minä kyllä tiedän jos kuka, ettei kukaan toimeentulotuen saaja ole Suomessa niin köyhä etteikö olisi rahaa ruokaan jos ei itse jatkuvasti mokaa asioitaan.

[/quote]

Joo, tollasia te jus ootte. Heti mustamaalaamassa kunniallisia työssäkäyviä ihmisiä joita nyt elämä vähän potkii päähän. Ja minä en edes tunne ketään kellä olisi alko-tai huumeongelmaa. Kaikki tämä mustamaalaus, vaikka ette itse osaa hoitaa hommianne, akuutteja sellaisia kolmessa päivässä. Hukkaan meni valtiolta teidänkin oppirahat. Veitte paitsi ne myös köyhiltä( joskin köyhiä vain  tilapäisesti) leivän suusta. Tottahan se on teidän etu olla mahdollisimman vittumaisia meillekkein ei-alkkikisille jotka ovat välillä hädässä, jotta mekin ehkä alkoholisoituisimme ja teillä riittäisi asiakkaita. Spurgut kun on ovat vähenevää sorttia.

Osaisitte edes hävetä mutta ei

[/quote]

Tajuatko kuinka paljon on teitä, joita "elämäm koulu on vähän potkinu päähän" ja kaikkien muiden pitää ymmärtää ja sääliä ja jakaa rahaa ja heti! 

Ei kenelläkään normaaiälyisellä aikuisella ja vastuuntuntoisella ihmisellä, joka vielä käy työssä lopu kaapista ruoka niin että nälkäkuolema uhkaa yhtenä viikonloppuna! Etkö kykene minkäänlaiseen taloudensuunnitteluun? Monille asiakkaille jää enemmän käteen riihikuivaa kuin itse työntekijöille! Arvaa miltä tuntuu kuunnella sitä itkua, kuinka ei vaan raha mitenkään riitä ja samaan aikaan on tiliotteella Ellos ja Bobbyhall ja Zalando ja HM... 

Luuletko tosissasi että sosiaalityöntekijät saavat jotain kiksejä siitä että taas se sama tyyppi siellä itkee maksusitoumusta siellä oven takana ja sitten sitä ei ehditä myöntää hänelle sopivalla tavalla? Tuolla halutaan keskittää voimavarat ja vähät resurssit niihin joilla on mahdollista päästä kohti omavaraista elämää. Kakkosena on ne jotka ovat työkyvyttömyyden tai pitkäaikaistyöttömyyden tai eläkkeen vuoksi toimeentulotuen piirissä, mutta hoitavat hommansa hyvin ja ovat oppineet elämään varojensa mukaan. Sitten tulee nää loput joille pitää saada kaikki heti mitä muillakin ja mitään ei kyetä itse hallitsemaan millään lailla. 

Vierailija
100/163 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:48"]

[/quote]

Haiskahtaa ihan puhtaalta arjelaiselta wt:ltä.. ;)

[/quote] 

Suomalainen pitää olla ylpeä suomalaisuudestaan.