Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homoliittojen vastustajille! Mitä jos oma lapsesi olisi homo?

Vierailija
28.11.2014 |

Mites sitten suu pannaan? Vastustaisitko vieläkin tasa-arvoista avioliittolakia tai jopa hylkäisit oman lapsesi?

Tuskin. Niin kauan kuin asia ei kosketa henkilökohtaisesti on helppo kieltää ja vastustaa.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästä asiasta jankata joka alotuksessa. Ei toisten mielipiteitä voi eikä pidä alkaa väkisin muuttamaan.

Vierailija
2/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! En voi käsittää ihmisiä, joilla on jotain homoja vastaan. Uskonnolliset syyt ovat ainoita miksi vielä ymmärrän jonkun kannan kaikki muut syyt ovat täyttä junttiutta! Itse uskon jumalaan, mutta en usko, että tuo raamatussa oleva lause on hänen sanaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mikään ongelma, muumimukeja riittäisi jokaiselle. Ja lapseni ovat sen verran tolkun lapsia, ettei heidän elämänsä romahtaisi siitä, jos sukunimen muutosta pitäisi hakea erillisellä lomakkeella, jos nyt ylipäänsä sitä haluaisivat vaihtaa. Suomessa on turhempaakin byrokratiaa vaikka miten paljon. Enemmän olen huolissani siitä miten tää maa makaa noin taloudellisessa ja työpaikkamielessä. Kunhan tämä homoliittolakikohkaus on saatu alta pois ja krapula kärsitty, oliskohan viimeinkin aikaa muullekin eduskuntatyölle.

Vierailija
4/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti heitti mut kuin leippäkeihään kun sai tietää homoudestani. Väliäkö sillä että mulla ei ollut paikkaa mihin mennä. Asuin kesän metsässä. Samoin kävi poikaystävälleni, vanhemmat hylkäsi välittömästi. Onneksi mulla oli jo silloin oma talo mihin se sai tulla.

Vierailija
5/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kuulu kirkkoon, joten asia ei koske perhettämme.

Vierailija
6/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten suu pannaan? Ei tullut aloittajan mielipide vielä ihan selväksi :)

Vastaan että olisin pahoillani lapseni puolesta. Ei ole kiva kuulua marginaalivähemmistöön, lapsensaanti hankaloituisi ja polku olisi muutenki kivisempi kun sen tarvitsisi olla. 

Vierailija
7/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos oma lapsesi suhtautuisi negatiivisesti homoihin, äänestäisi sinulle epämiellyttävää puoluetta ym. ja läksytyksestäsi huolimatta jatkaisi niin edelleen? Tai hänestä tulisi lestadiolaispappi jos sinä olet ateisti tmv. ?

Hylkäisitkö lapsesi?

Vierailija
8/72 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina väitetään että vanhemman rakkaus on ehdotonta. Pätee vain siinä tapauksessa että lapsi on hetero.

Vierailija
9/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:16"]

Rakastaisin lastani kuitenkin. Adoptio-oikeutta tai avioliittoa en hänelle ja kumppanilleen kuitenkaan haluaisi. Ärsyttää nämä tyypit jotka kivenkovaan väittävät ettei kasvatuksella olisi väliä homouden kanssa. Lapsuudenkotini naapurissa asui poika. Vanhemmat pitivät pojalle pitkää tukkaa, poika leikki vain ja ainoastaan tyttöjen kanssa. Hänellä ei ollut yhtäkään poikaa kaverina. Kas kummaa hänestä tuli homo. Toinen naapurissa asunut poika oli samanlainen tapaus. Vanhemmat halusivat tälle vain tyttöjä kavereiksi ja lapsi pienestä pitäen leikki vain tyttöjen leluilla. No kas kummaa hänkin homo. Molemmissa perheissä oltiin hartaasti toivottu tyttölasta. Kyllä se kasvatuskin vaikuttaa geenien ohella!

[/quote]

Ai vanhemmat pakottivat leikkimään tyttöjen leluilla ja leikkimään tyttöjen kanssa? Niin just..

Vierailija
10/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:16"]

Rakastaisin lastani kuitenkin. Adoptio-oikeutta tai avioliittoa en hänelle ja kumppanilleen kuitenkaan haluaisi. Ärsyttää nämä tyypit jotka kivenkovaan väittävät ettei kasvatuksella olisi väliä homouden kanssa. Lapsuudenkotini naapurissa asui poika. Vanhemmat pitivät pojalle pitkää tukkaa, poika leikki vain ja ainoastaan tyttöjen kanssa. Hänellä ei ollut yhtäkään poikaa kaverina. Kas kummaa hänestä tuli homo. Toinen naapurissa asunut poika oli samanlainen tapaus. Vanhemmat halusivat tälle vain tyttöjä kavereiksi ja lapsi pienestä pitäen leikki vain tyttöjen leluilla. No kas kummaa hänkin homo. Molemmissa perheissä oltiin hartaasti toivottu tyttölasta. Kyllä se kasvatuskin vaikuttaa geenien ohella!

[/quote]

Voisin luetella lukuisia juuri päinvastaisia esimerkkejä. Että miten ns.hyvissä heteroperheissä kasvaakin homoseksuaaleja lapsia, myös niissä joissa on ollut sitä miehen mallia ja kapiaisisää ja pappisvanhempia jne. Kas kummaa! Eli jos lapsesi haluaisi samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa naimisiin, kylmästi vaan toteaisit että hänellä ei ole siihen oikeutta vaikka esim.heterosisaruksilla on ja niille kyllä häät järkätään. Vaikka ihan samanarvoisiahan te silti olette.Just.

Vierailija
11/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun perusteella seuraavan lakialoitteen pitäisi koskea heteroille tehtävää persoonallisuustestiä ennenkuin he saavat kasvattaa lapsia. Kaiken se kestää, kaiken se kärsii...paitsi tasavertaisen avioliiton. Onneksi olen kuitenkin saanut vierestä seurata miten se voi kaikkein jyrkimmälläkin homouden vastustajalla mieli muuttua kun onkin oma lapsi kyseessä ja alkujärkytyksen jälkeen järki ja ennenkaikkea rakkaus, mikäli sellaista on koskaan omaa jälkikasvuaan kohtaan OIKEASTI tuntenut, voittaa.

Vierailija
12/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:28"]

En usko että normaalin lapsuuden eläneestä tulee homoa. Tunnen ja tiedän paljon homoja ja kaikilla joko lapsuudessa jotain erikoista (alkoholismia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia jne.) tai jossain vaiheessa ollut koulukiusaamista tms. Muutama homo on kertonut, että ovat kiinnostuneet samasta sukupuolesta myöhemmällä iällä ja ovat sanoneet että nimenomaan se kiusaaminen on tehnyt heistä homoja.

[/quote]

On kyllä vihoviimeisintä paskaa tuo sinun väitteesi. Minä olen elänyt niin normaalin lapsuuden kuin olla voi, jos miettii keskimääräisesti suomalaisia lapsiperheitä niin onnellisemman ja yltäkylläisemmän. Suhteeni vanhempiini on myös aikuisiällä ollut aina todella hyvä ja avoin. Minua ei ole koskaan kiusattu koulussa. Ja kappas, niin kauan kuin kykenen muistamaan, olen tuntenut vetoa niin miehiin kuin naisiinkin. Veljeni on hetero mutta erittäin älykkääksi ja suvaitsevaiseksi kasvatettu. Eli mikä minun kohdallani on mennyt pieleen?Olen vain kieroutunut ja mätä? Tuletko sinä ihan tosissasi väittämään että vain väkivaltaisten alkoholistien lapset voivat olla homoseksuaaleja? Tuo on todella loukkaava kommentti ja olet puistattavan tyhmä. Jos jotakuta pitäisi sääliä niin lapsia joilla on sinun kaltaisesi sekopää vanhempana. On todella ala-arvoista ja naurettavaa perustella mielipiteensä "tiedän paljon homoja ja kaikilla...". Joo, minäkin tiedän paljon sivistymättömiä wt-äitejä ja kaikkien penikoista tulee vanhempiensa kaltaisia yhteiskunnan elättejä. Näin siis väittäisin jos olisin ajatusmaailmaltani yhtä perähikiältä kuin sinä.

Vierailija
13/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:55"]

Homo saa olla, mutta rekisteröity parisuhde pitäisi riittää. Tasa-arvoa kun ei kaksi homoa tai lesboa saa mitenkään avioliitossa kuitenkaan. Ihmisoikeudet ei edes kuulu tähän asiaan mitenkään.

[/quote]

Miten niin? Perustele pliis! Mikseivät saa tasa-arvoa avioliitossa? Miks ei kuulu ihmisoikeudet tähän mitenkään?

[/quote] Miten kaksi homoa voi edes ikinä lisääntyä, se siitä tasa-arvosta siis. Ihmisoikeudet heillä on jo nytkin. Ärsyttää kun vedotaan niihin.

[/quote]

No ei kai sen avioliiton tasa-arvoa ole lisääntyminen?! Eikö minun siskoni avioliitto ole aito ja pyhä, kun hän ei voi miehensä kanssa saada lapsia?

[/quote] Ei sen avioliiton tasa-arvoa olekaan lisääntyminen, vaan se etteivät voi koskaan ollakaan samoissa lähtökuopissa naismiesparien kanssa eli se siitä tasa-arvosta.

[/quote]

vaan mikä?

Vierailija
14/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin tämän kysymyksen toisinpäin. Sinä joka kannatat, oletko miettinyt näkemyksesi omien arvojesi pohjalta tai oletkaan ylipäätään pohtinut asiaa, vai oletko kannattanut asiaa oman egosi nimissä ja nyökytellyt päätäsi muiden mukana pohtimatta asiaa kunnolla? Vastauksesi voi olla sama senkin jälkeen, mutta olen itse joutunut lähipiirissä kohtaamaan asian, ja tuolloin jouduin käymään aikamoisen keskustelun itseni ja arvojeni kanssa ennen kuin täysin hyväksyin veljeni homouden. Aiemmin hyväksyin asian juujuutottakai-ajatuksella, mutta kun asia oikeasti koskettaa, ei ehkä olekaan niin helppoa seisoa sanojensa takana. 

Vierailija
15/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:31"]

Minä kysyisin tämän kysymyksen toisinpäin. Sinä joka kannatat, oletko miettinyt näkemyksesi omien arvojesi pohjalta tai oletkaan ylipäätään pohtinut asiaa, vai oletko kannattanut asiaa oman egosi nimissä ja nyökytellyt päätäsi muiden mukana pohtimatta asiaa kunnolla? Vastauksesi voi olla sama senkin jälkeen, mutta olen itse joutunut lähipiirissä kohtaamaan asian, ja tuolloin jouduin käymään aikamoisen keskustelun itseni ja arvojeni kanssa ennen kuin täysin hyväksyin veljeni homouden. Aiemmin hyväksyin asian juujuutottakai-ajatuksella, mutta kun asia oikeasti koskettaa, ei ehkä olekaan niin helppoa seisoa sanojensa takana. 

[/quote]

joo, minäkin "jouduin" asian kohtaamaan oman veljeni kanssa. Kanta ennen ja jälkeen puoltava. En kokenut millään tavalla vaikeaksi seisoa periaatteeni takana. Veljeni homouden hyväksyminen ei muullekaan perheelle isovanhempia myöten ollut mitenkään kovin vaikeaa vaikka useimmille perheenjäsenille tulikin yllätyksenä. Isovanhemmilleni oli paljon kovempi pala minun avioeroni.

Vierailija
16/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin monet teistä. Rakkaus lapseen ei lopu, vaikka hän olisi minkälainen. Hän on oma lapsi.

Mutta rekisteröidyn suhteen tulisi riittää.

Vierailija
17/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minista tuntuu, että ne jotka väittävät että homojen ihmisoikeudet ovat kunnossa, eivät tunne ihmisoikeuksia. Miten "oikeus avioliittoon" toteutuu jos homot eivät saa mennä avioliittoon?

Vierailija
18/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:02"]

Mitä jos oma lapsesi suhtautuisi negatiivisesti homoihin, äänestäisi sinulle epämiellyttävää puoluetta ym. ja läksytyksestäsi huolimatta jatkaisi niin edelleen? Tai hänestä tulisi lestadiolaispappi jos sinä olet ateisti tmv. ?

Hylkäisitkö lapsesi?

[/quote]

En. Enkä etenkään kannattaisi hänen ihmisoikeuksiensa rajoittamista homovastaisuuden/väärän puolueen kannattamisen/lestadiolaispappeuden takia.

T. Ateisti
[/quote]

Onko lasten kasvattaminen ihmisoikeus?

Avioliitto on perimmiltään uskonnollinen sakramentti (vrt. monituhatvuotinen sivilisaatiomme rakentuminen), johon liittyy läheisesti suvun jatkaminen. Miksei lapselleni kävisi rekisteröity parisuhde ja hoivaamis/kasvattamiskutsumuksensa toteuttaminen jollain muulla tavoin (ammatti, harrastukset)? Tyytyisinpä minäkin elämään ilman lastenlapsia, ilman muuta.

Vierailija
19/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tämä rakastamanne lapsi itse kokisi, ettei rekisteröity suhde riitä vaan hän haluaisi mahdollisuudenn mennä naimisiin kuten muutkin? Ajattelisitteko, että lapsenne vain on väärässä vai kuuntelisitteko hänenkin ajatuksia?

Vierailija
20/72 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olisi enää lasta, jos se olisi homoseksuaali. Ongelma ratkaistu.