Onko 5000€ suuri palkka?
Kommentit (30)
Itsellä +4000€ kuukaudessa käteen ja en todellakaan pidä itseäni suurituloisena.Poikamiehenä olisi hyvä.
Ööööööö ääääää tota soon Speedy ja Saku Moro nääs päivää...Öööööö
Kyä maar 5 donaa on paljo manitsua..
Saku mutsi käy töissä..
on se hyvä mut jos leveetä elämää haluis elää niin kyl sit 6000-7000 on hyvä mut jos tekee vaan pakollisen ja jos on vaan 500 vuokra niin sit kyl pärjaa helposti 2000-2500 kuukaudessa jos ei osta mitä muuta kun pakollisen
Nej, det är inte en stor lön i Finland. I Rumänien eller Bulgarien skulle den vara det. Samma i Albanien
Suomen progressiivisella loisverolla 5000 brutto on 3000 netto.
Perustason palkka millä juuri tulee perhe toimeen pääkaupunkiseudulla, jos on kaksi samanmoista aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Parhaaseen desiliin pääsee nykyisin noin 5500€:n bruttopalkalla, eli on se minusta hyvä palkka. Mikä sen ostovoima verojen jälkeen on asuntovelkaiselle ja lapsiaan kasvattavalle, onkin aivan toinen juttu.
Niin. Verottajan osuuden jälkeen käteen tulee noin 3500 euroa. Siitä itsellä menee yli kolmasosa asumismenoihin, jotain 800 euroa itsen ja lasten ruokaan & päivittäistavaroihin, muutama satanen erinäisiin laskuihin... kuukaudet, jolloin tulee vakuutuslaskut, saa jo oikeasti miettiä että riittääkö liksa. Opiskelevien nuorten kaikki laskut lankeaa maksettavaksi mulle, koska opintotukea näin leveästi elävän vanhemman lapset eivät saa. Olis kivaa ostaa palveluita, mutta kun ei vaan pysty. Kiitos verottaja, kiitos ylivelkaantunut kotimaa, kiitos kaikenlainen julkisen rahan väärinkäyttö.
Samma här, 5000 brutto/kk ja 3600 käteen. Työmatkat 170 km päivässä omalla autolla ja kolme teiniä kotona, niin eipä tässä tarvitse kummoisia ulkomaanmatkoja suunnitella.
Oikeasti pitää pihtailla esim. omassa syömisessä, tosin minulle se tekee hyvää.
Vaatteita en ole ostanut vuosiin ja autokin ylittänyt rippikouluiän ja kiertänyt maapallon 12 kertaa.
Pk-seudulla monella 2300e/kk nettona tienaavalla menee vuokraan ja veteen se sama 1000e/kk, mikä menee myös sillä, joka saa nettona 3500e/kk. Jäähän sille 3500e nettona tienaavalle mahdollisuus paljon mukavampaan elämään tai säästämiseen asumiskulujen jälkeen. Oikein hyvä palkka.
Käteen jää joku 3000. Sen saa tekemättä yhtään mitään, kun hommaa muutaman lapsen ja heittäytyy tukien varaan. Fiksu pääsee vähemmällä.
Lähihoitajan palkka noin 2000€/kk ja hyvin nekin pärjää.
On ihan hyvä palkka, suuri palkka se ei ole. Kuten edellä joku sanoi, saan käteen vähän yli 3000, ja asumiskulut vie heti kättelyssä noin tonnin. Mutta olen yksinhuoltaja, joten elätän sillä pari muutakin aikuista, joten Lidlissä käyn kaupassa ja ajan yli kymmenen vuotta vanhaa autoa. Ei mökkiä tai venettä tai golfia. Kiitos verottaja. Mutta vanhemman on pakko yrittää, hakeuduin tähän työhön että pärjätään mun palkalla. Stressi on kova ja on jo vaikuttanut mun terveyteen monella lailla.