Saanko äitiystykia vaikka asun vanhemmilla?
Erotaan miehen kanssa ja syntyvän vauvan kanssa muutan asumaan vanhemmilleni ainakin joksikin aikaa.
Saanko yh tukea Kelalta, korotettua lapsilisää ja äitiystukea? :/ Vai katsotaanko kun asun kotona niin en saa mitään?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:47"]
Siis mies varmasti haluaa yhteishuoltajuuden että saa nähdä lasta viikonloppuisin mutta lapsi asuisi kanssani eli vanhemmillani. Eli pitäisi saada korotusta ja tukea mutta saanko koska en asun yksin? Ap
[/quote]
Ei tapaamisoikeuden edellytyksenä ole yhteishuoltajuus. Älä anna miehen huijata sinua yhteishuoltajuuteen jos et sitä itse halua. Tuet pitäisi tulla sulle ihan normaalisti, eihän sun vanhemmat ole enää elatusvelvollisia sinusta eikä teidän tulot ole yhteisiä.
[/quote]
Ja hän nyt oman lapsena yhteishuoltajuuden saa.. En ole hirviö
Ap
[/quote]
Painoin vahingossa alapeukkua. Ap, tuo lause takaa että olet fiksu ihminen!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:47"] Siis mies varmasti haluaa yhteishuoltajuuden että saa nähdä lasta viikonloppuisin mutta lapsi asuisi kanssani eli vanhemmillani. Eli pitäisi saada korotusta ja tukea mutta saanko koska en asun yksin? Ap [/quote] Ei tapaamisoikeuden edellytyksenä ole yhteishuoltajuus. Älä anna miehen huijata sinua yhteishuoltajuuteen jos et sitä itse halua. Tuet pitäisi tulla sulle ihan normaalisti, eihän sun vanhemmat ole enää elatusvelvollisia sinusta eikä teidän tulot ole yhteisiä. [/quote] Ja hän nyt oman lapsena yhteishuoltajuuden saa.. En ole hirviö Ap
[/quote]
Ei se sinusta mitään hirviötä tee, jos yksinhuoltajuutta haet. Se vain tarkoittaa, ettet joudu soittamaan ja toivomaan, että saat exäsi kiinni, jos haluat esimerkiksi hakea passia lapselle. Tapaamisoikeudet voivat silti olla laajat ja elarit minimiveloituksella. Siksi minulla on yksinhuoltajuus, vaikka lapsi viettää käytännössä ajan 50-50 minulla ja miehelläni ja välillä käydään yhdessä tekemässä niitä ydinperhehommia, kuten lintsi ja kotieläinpihat.