kuinka monella on hai-saappaat ? käytättekö ihan kaupungillakin ?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keltaiset ja pinkit, pitäisi ostaa kirkkaanpunaiset. Käytän metsässä ja kaupungilla sateisessa säällä. Ja hameen kanssa , verkkareita tai collegehousuja käytän vain mökillä, salilla tai kotona.
Toki sitten pitää olla aina jotain kumppareiden värin kanssa sopivaa asustetta, mm. keltaisten saappaiden kanssa samankeltainen marimekkolaukku , hanskat, korvikset yms.
Minulla on sekä keltaiset että punaiset Hait, joita vuorottelen kosteilla keleillä fiiliksen mukaan. Hait ovat ehdottomat lempikumpparini, tekisi mieli hankkia lisääkin erivärisiä Hai-saappaita, esimerkiksi pinkit tai oranssit. Kaupungilla kulkiessa, jos ei ole ihan kamala rankkasade, tykkään pitää Hai-saappaiden kanssa ihan tavallisia sinisiä perusfarkkuja. Ne jotenkin sopivat Hai-saappaiden henkeen. Ulkoillessa laitan taas yleensä saappaiden kanssa jonkin tuulta ja vettä pitävän tuulipuvun. Mutta tietysti jos on aivan karsea sadekeli, laitan pitkän sadeviitan tai sadetakin ja sadehousut, ja sadehousujen lahkeet saappaanvarsien päälle, ettei sade mene saappaan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä mieltä olette. Itse tykkään käyttää Hai-saappaita, ja mielestäni niillä voi mennä minne vaan. Mun Hait on ollut nyt jo yli 10-vuotta kaupunkikäytössä. Ovat puhtaat ja siistit, eli ei mitkään puutarhasaappaat. Lisäksi pitävät vettä vielä, eli ihan ehjät vieläkin. Väri vaan alkaa olla todella haalistunut, ja kiilto on kadonnut, pinta on muuttunut vähän liitumaisejsi. Pohjat on kävelty täysin sileiksi. Miten paljon käytetyillä saappailla vielä kehtaa liikkua kaupungilla? Yleensä Käytän Hai-saappaitteni kanssa ihan siistejä merkkivaatteita. Siksi nämä ovat vielä käytössä, kun minun mielestäni ehjää ja toimivaa ei kannata heittää pois.
Mun mielestä kehtaa käyttää kuluneitakin Hai-saappaita, kunhan ovat puhtaat ja muuten siistit. Hait on kuitenkin Hait vanhanakin. Lisäksi kulunut ja haalistunut ulkonäkö vaan kertoo siitä, että ovat kestävät ,luotettavat ja käyttäjälleen mieluiset jalkineet. Jotkut halppis-saappaat hajoavat ennen, kuin edes ehtivät tulla kuluneen näköisiksi. Ja voisihan noihin vielä saada vähän kiiltoa sillä kuminhoitoaineella. Millä muuten olette puhdistaneet Hai-saappaiden valkoisia alareunoja? Niissä on vähän sama juttu, kuin tennareissa, että vaativat vähän pesua ja jotain suoja-ainetta, että pysyvät hyvännäköisinä.
Hai-saappaissa suurin ongelma on, kun on toinen toistaan hienompia värejä niin paljon tarjolla. Siksi niitä on itselläkin Punaiset, siniset ja tumman lilat. Ja voisi niitä olla vielä enemmänkin. Todellisuudessa ihmiselle riittäisi yhdet Hait, kaikkeen, missä kunnollisia kumisaappaita tarvitaan. Toisaalta onhan monilla ihmisillä jotain tennareita ja muitakin kenkiä vaikka kuinka monet. Ajattelen jotenkin, että on vaikeaa perustella muille ,miksi pitää olla monet Hai-saappaat. Toisaalta ei tarvitsekkaan , on jokaisen oma asia mitä kenkiä käyttää.
Ostin Citymarketista appelsiinin väriset Hait. Aivan ihana väri, tuskin maltan odottaa että kevät tulee ja pääsen kulkemaan niissä kaupungilla:)
Pukki toi keltaiset Hait! Varmasti aion kulkea niissä kaupungillakin, kunhan kumpparikelit tulevat.
Vierailija kirjoitti:
käytän sateella puistossa tai muuten ulkoillessa, en kaupungilla :D sinne on muita kenkiä ja saappaita...
Harvoin täällä on näin järkevästi ajattelevia, oletettavasti tyylikkäitä ihmisiä kuin sinä.
Hai
mie en varmarihoussui enkä kahissevii koskaan saappaissiini laita!
Punaiset hait löytyy. Tänään ne olivat käytössäkin, kun pitkästä aikaa oli oikein kunnon kumpparikeli. Näkyihän noita haisaappaita kaupungilla muillakin.
Hai-Low saappaat on olleet minun jalkaan sopivat. Ne on mukavan pehmeät , ja autoillessa ne on hyvät.
Mulla on Haisaappaita 2 paria mustat ja siniset, 38 kokoa normaalisti mut Hait on 36 kokoa. Ovat hirmu isoa kokoa ja leveä lestiset.
Sain hai-saappaista tarpeekseni jo vuonna 1968 ! HYI !
Niin huonot jalassa, liian matala kanta. Ostin yhdet Hait, enkä osta toisia. Nokian talvikumisaappaat on ja kesäksi pitäisi nyt hankkia uudet. Mietin Eagleja.
Ja kyllä, mielestäni kumisaappaat jalassa voi mennä melkein minne vain. Nuo omat Nokiani eivät valitettavasti kovin tyylikkäät ole.