Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitämieltä tällaisesta? Soitin eilen anopille

Vierailija
28.11.2014 |

ja pyysin hänet miehensä kanssa meille jouluna. Anoppi ilahtui heti ja sanoi että olikin juuri edellispäivänä puhunut miehen siskon kanssa, että olisi kiva viettää tämä joulu pitkästä aikaa porukalla, eli he, miehen sisko miehineen ja meidän perhe. No minä innostuneena soitin kälylle, että tulevatko hekin meille jouluna, anoppi jo ilmoitti tulevansa. Käly vastasi, että "en nyt osaa yhtäkkiä ollenkaan sanoa joulusta mitään, täytyy puhua miehen kanssa." Ihan kuin mitään hänen ja anopin keskustelua ei olisi ollutkaan :D Aina sama juttu kälyn kanssa, kaikki mitä ehdotetaan on kamalan hankalaa ja ei tiedä ollenkaan onnistuuko, vaikka olisi samasta asiasta jonkun muun kanssa puhunut.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:36"]

Meitä ihmisiä nyt vaan on erilaisia. Yllätys ap, ei kaikki pidä sustakaan! Ylimääräinen paskanjauhaminen (netissä nimettömänä) on aina merkki kusipäästä.

[/quote]

Ja tämä kommenttiko oli jotain muuta kuin ylimääräistä paskanjauhamista nimettömästi netissä?

Pukki vois tuoda sulle vaikka peilin.

[/quote]

Niin, sä et sitten näe mitään eroa siinä, että jauhaa jostain ihmisesta paskaa selän takana netissä, ja siinä että sanoo asiansa niin suoraan toiselle kuin se tällaisella anonyymipalstalla on mahdollista?

Ok.

Vierailija
42/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein..?

Käly ja anoppi olivat keskustelleet kahdestaan siitä, miten kaikki tulevat teille tänä jouluna viettämään sukujoulua. Anoppi raportoi sinulle heidän keskustelunsa yksityiskohdat. Kun sitten esitit kutsun tulla teille, jonne käly oli jo anopin kanssa sopinut tulevansa, odotit kälyn lyövän sopimuksen lukkoon heti, ilman keskustelua perheensä kanssa. Koska käly tahtoi ensin puhua miehensä kanssa ja päästi terävän nenä-äänen, hän käyttäytyi sinusta oudosti ja typerästi.

Kuulostaa näin ulkopuolisen todella erikoiselta tavalta hoitaa asioita, ei ihme jos välit kiristyvät. Suosittelisin teille yhteiseksi joululahjaksi jonkinlaista ilmaisutaidon kurssia, jossa opetellaan kommunikoimaan järkevästi toisten ihmisten kanssa. Tässä muutama ilmainen vinkki:

Anoppi:

- Älä selosta yksityisiä puheluita kolmansille osapuolille

- Älä toimi viestinviejänä, jos keskustelukumppanisi ei niin pyydä ja jos et osaa ottaa kaikkia asioita huomioon (esim. puhuivatko anoppi ja käly joulun viettämisestä yhdessä tänä vuonna ja aloittajan luonna, vai vain yleisesti?)

- Älä oleta, että keskustelu tarkoittaa samaa kuin sopimuksen teko

Aloittaja:

- Älä tee oletuksia toisesta ihmisestä jonkun kolmannen henkilön puheiden perusteella. Vaara viestin vääristymiseen on huomattava, kuten tässäkin nähtiin.

- Älä oleta puolisoiden kävelevän toistensa yli, äläkä myöskään tee niin itse. On erittäin tärkeää, että molemmat puolisot sopivat asioista yhdessä ja sitten myöhemmin ilmoittavat yhteisen päätöksensä.

- Kun esität kutsun, muista liittää mukaan vastauspyyntö päivämäärineen. Näin kutsutut tietävät, mihin mennessä heidän odotetaan vastaavan. On kohtuutonta odottaa vastausta heti.

- Älä puhu pahaa läheisistäsi, edes anonyymisti netissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:13"]

Mua ärsyttää, että jos mä näen mainoksen uudesta elokuvasta telkkarissa ja sanon ystävälleni:"Ton vois ehkä mennä kattomaan, vaikutti ihan hyvältä." Kun elokuva tulee elokuvateattereihin, tämä ystäväni soittaa mulle ja kysyy koska mennään? Olen puhunut että ehkä VOISI, en sanonut että olen hänen kanssaan menossa. Ja tämä toistuu kaikessa..

[/quote]

Kauheaa! Joku haluaa viettää aikaa kanssasi. Miten se kehtaa?

Jos kerran kuvio toistuu koko ajan, niin opettele puhumaan eri tavalla. Sano suoraan, että aio ehkä mennä leffaan/kahvilaan/konserttiin ihan yksin. Tai vielä parempaa, älä puhu mitään menoistasi tai kiinnostuksenkohteistasi.

Vierailija
44/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaanpa tilanne:
Anoppi sanoo tyttärelleen olisipa mukavaa viettää joulu yhdessä koko perheen kesken
Tytär vastaa se olisikin mukavaa (tyttärellä saattaa silti olla nuitakin vaihtoehtoja joulun vietosta)

Anoppi sanoo sinulle puhuttiin Liisan kanssa että olisi mukavaa viettää joulua kaikki yhdessä.

Sinä innostut ja kutsut anopin jouluksi teille

Soitat kälyllesi ja kutsut heidät teille jouluksi.
Käly on hämillään koska ei tiedä että sinä luulet hänen sopineen äitinsä kanssa yhteisjoulusta ja haluaa vielä oman perheensä kanssa miettiä miten joulua vietetään. Ja tosiaan voihan olla että hän oli suunnitellut kutsuvansa teidät heille ja sekoitit sen suunnitelman nyt.

Miten et voi ymmärtää tätä? :D

Vierailija
45/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:59"]

Siis ymmärsinkö oikein..?

Käly ja anoppi olivat keskustelleet kahdestaan siitä, miten kaikki tulevat teille tänä jouluna viettämään sukujoulua. Anoppi raportoi sinulle heidän keskustelunsa yksityiskohdat. Kun sitten esitit kutsun tulla teille, jonne käly oli jo anopin kanssa sopinut tulevansa, odotit kälyn lyövän sopimuksen lukkoon heti, ilman keskustelua perheensä kanssa. Koska käly tahtoi ensin puhua miehensä kanssa ja päästi terävän nenä-äänen, hän käyttäytyi sinusta oudosti ja typerästi.

Kuulostaa näin ulkopuolisen todella erikoiselta tavalta hoitaa asioita, ei ihme jos välit kiristyvät. Suosittelisin teille yhteiseksi joululahjaksi jonkinlaista ilmaisutaidon kurssia, jossa opetellaan kommunikoimaan järkevästi toisten ihmisten kanssa. Tässä muutama ilmainen vinkki:

Anoppi:

- Älä selosta yksityisiä puheluita kolmansille osapuolille

- Älä toimi viestinviejänä, jos keskustelukumppanisi ei niin pyydä ja jos et osaa ottaa kaikkia asioita huomioon (esim. puhuivatko anoppi ja käly joulun viettämisestä yhdessä tänä vuonna ja aloittajan luonna, vai vain yleisesti?)

- Älä oleta, että keskustelu tarkoittaa samaa kuin sopimuksen teko

Aloittaja:

- Älä tee oletuksia toisesta ihmisestä jonkun kolmannen henkilön puheiden perusteella. Vaara viestin vääristymiseen on huomattava, kuten tässäkin nähtiin.

- Älä oleta puolisoiden kävelevän toistensa yli, äläkä myöskään tee niin itse. On erittäin tärkeää, että molemmat puolisot sopivat asioista yhdessä ja sitten myöhemmin ilmoittavat yhteisen päätöksensä.

- Kun esität kutsun, muista liittää mukaan vastauspyyntö päivämäärineen. Näin kutsutut tietävät, mihin mennessä heidän odotetaan vastaavan. On kohtuutonta odottaa vastausta heti.

- Älä puhu pahaa läheisistäsi, edes anonyymisti netissä

[/quote]

Siinä on joku vetänyt herneen serkkuineen nenään ja aivan asian vierestä :D

Vierailija
46/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:41"]

-Normaali ihminen osaa kiittää kutsusta ja jos on jo miettinyt asiaa, voi sanoa, että ovatko edes miettineet asiaan ukkonsa/akkansa kanssa, mutta voin kuvitella että ap:n kuvailema tyyli naurattaa. Täällä on monia, jotka eivät edes tajua koko aloitusta, vaan raakkuvat loukkaantuneinan kälyn puolesta.-

Näin juuri. Mutta suurimmalla osalla keskusteluun osallistujista tää nyt vaan tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää. ehkäpä hekin ovat näitä "kälyjä" Kiitos kutsusta ja mietitään asiaa on kaunis ja kohtelias tapa olla hämmentynyt ja kieltäytyä kutsusta tai ehdottaa myöhemmin toista vaihtoehtoa.

[/quote]

Ei, vaan sinä et ymmärrä.

1. Käly ilmoitti vastaavansa kunhan on puhunut miehensä kanssa = hyvää käytöstä

2. Ap kutsui suvun heille ja löi asiat lukkoon ensin anopin kanssa, heti kun kuuli kälyn suunnitelleen sukujoulua = erittäin epäkohteliasta

Ja miksi tuo on epäkohteliasta? Koska oletettavasti käly ei suunnitellut järjestävänsä sukujoulua ap:n luona, vaan kenties aikoi itse kutsua vieraat kotiinsa, tai puhui anopin kanssa joulun järjestämisestä anoppilassa. Nyt ap kiilasi ohi, juoni anopin puolelleen ja pilasi nämä suunnitelmat ja sen lisäksi haukkuu vielä kälyä netissä. Aika uskomatonta käytöstä!

Vierailija
47/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:54"]

Normaali ihminen osaa kiittää kutsusta ja jos on jo miettinyt asiaa, voi sanoa, että ovatko edes miettineet asiaan ukkonsa/akkansa kanssa, mutta voin kuvitella että ap:n kuvailema tyyli naurattaa.

[/quote]

Asiaa muuten kommentoimatta, minä en ilmeisesti ole normaali ihminen. Jos minulle soitettaisiin yllättäen kutsu jouluksi jonkun tutun luo, toimisin juuri kuten kälykin. Ei tulisi mieleenkään alkaa selostamaan meidän pohdintojamme erilaisista joulunviettotavoista, todella outoa odottaa tuollaista! Miksi ihmeessä sinusta noin pitäisi tehdä???

Vierailija
48/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:41"]

-Normaali ihminen osaa kiittää kutsusta ja jos on jo miettinyt asiaa, voi sanoa, että ovatko edes miettineet asiaan ukkonsa/akkansa kanssa, mutta voin kuvitella että ap:n kuvailema tyyli naurattaa. Täällä on monia, jotka eivät edes tajua koko aloitusta, vaan raakkuvat loukkaantuneinan kälyn puolesta.-

Näin juuri. Mutta suurimmalla osalla keskusteluun osallistujista tää nyt vaan tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää. ehkäpä hekin ovat näitä "kälyjä" Kiitos kutsusta ja mietitään asiaa on kaunis ja kohtelias tapa olla hämmentynyt ja kieltäytyä kutsusta tai ehdottaa myöhemmin toista vaihtoehtoa.

[/quote]

Ei, vaan sinä et ymmärrä.

1. Käly ilmoitti vastaavansa kunhan on puhunut miehensä kanssa = hyvää käytöstä

2. Ap kutsui suvun heille ja löi asiat lukkoon ensin anopin kanssa, heti kun kuuli kälyn suunnitelleen sukujoulua = erittäin epäkohteliasta

Ja miksi tuo on epäkohteliasta? Koska oletettavasti käly ei suunnitellut järjestävänsä sukujoulua ap:n luona, vaan kenties aikoi itse kutsua vieraat kotiinsa, tai puhui anopin kanssa joulun järjestämisestä anoppilassa. Nyt ap kiilasi ohi, juoni anopin puolelleen ja pilasi nämä suunnitelmat ja sen lisäksi haukkuu vielä kälyä netissä. Aika uskomatonta käytöstä!

[/quote]

Ap taas paikalla. Käly tuskin on miettinyt suvun heille kutsumista, sukua on kaikki 9 henkilöä ja heille yksiöön ahtautuminen tuskin tulisi edes kälyn mieleen. Minä voin kutsua meille anopin miehineen jos haluan, kyseessähän on pelkkä kutsu, ei velvoitus tulla meille joulunviettoon. Käly miehineen on myös tervetullut, edelleenkään en ole ketää meille vaatimassa. Juoniminen, joo, vain av:llä kutsun esittäminen on juonimista :) Mutta eikös tämä av:llä näin menekin, Ap on aina joukon pahis? :D Olen siis tehnyt kardinaalivirheen kun oletin että voin kutsua meille miehen sukulaisia, iso paha virhe ;)

Vierailija
49/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu onpa itsekeskeistä porukkaa. Teette ongelman siitä kun joku sanoo jotain ja miten tulkita, onko noin pienet murheet. Arvostaisitte sitä kun on perhe ja juhlat jossa ihmisiä ympärillä. Varsinkin 5/, olet tärkeilevä kusipää joka antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut toisen seurasta mutta et ole. Kaltaisesi saisi jäädä yksin niin huomaisit miltä tuntuu.

Vierailija
50/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei. Jokainen viettäköön tän joulun miten lystää, toiset loukkaantuu "juonituista" kutsuista, mut veikkaan et monta mahtuu mukaan jotka on yksin, joko omasta tahdosta tai unohdettuina. Mun mielestä ap toimi noin ihan vaan siitä ilosta et ollaan yhdessä jouluna. Soita kälyllesi, pyydä anteeksi tungetteluasi ja kutsuasi. Voithan aina kysyä onko hänellä ideoita yhdessäolosta vai kenties ovat Honolulussa joulun miehensä kanssa. Muista informoida palstaa, saavatpahan taas todennäköisesti moittimisen aihetta sun käytöksestä.

Vierailija
51/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:02"]

Kuvitellaanpa tilanne: Anoppi sanoo tyttärelleen olisipa mukavaa viettää joulu yhdessä koko perheen kesken Tytär vastaa se olisikin mukavaa (tyttärellä saattaa silti olla nuitakin vaihtoehtoja joulun vietosta) Anoppi sanoo sinulle puhuttiin Liisan kanssa että olisi mukavaa viettää joulua kaikki yhdessä. Sinä innostut ja kutsut anopin jouluksi teille Soitat kälyllesi ja kutsut heidät teille jouluksi. Käly on hämillään koska ei tiedä että sinä luulet hänen sopineen äitinsä kanssa yhteisjoulusta ja haluaa vielä oman perheensä kanssa miettiä miten joulua vietetään. Ja tosiaan voihan olla että hän oli suunnitellut kutsuvansa teidät heille ja sekoitit sen suunnitelman nyt. Miten et voi ymmärtää tätä? :D

[/quote]

Juuri tämä tuli itsellänikin mieleen. Ainakin jos minulle äitini / anoppi tms. alkaisi puhua yhteisestä joulusta niin sanoisin varmaan, että kuulostaa hyvältä idealta ja myötäillä ehdotusta mikäli mitään muuta ei olisi vielä sovittu lukkoon. Tämän jälkeen haluaisin varmaan kysyä mielipidettä myös mieheltänikin ja punnita eri vaihtoehtoja ja sitä, mitä halutaan oikeasti tehdä. Tämän perään jos sitten tulisi kutsu tyyliin "te olitte kuulemma sopineet jo yhteisestä joulusta ja tervetuloa meille!" olisin varmaan todella vaivaantunut, koska sanani on käsitetty väärin. Mikäli tätä tapahtuisi usein perheen piirissä olisin varmaan närkästyneen kuuloinen tuollaisen kutsun tullessa :D

Vierailija
52/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"]

Kuvitellaanpa tilanne: Anoppi sanoo tyttärelleen olisipa mukavaa viettää joulu yhdessä koko perheen kesken Tytär vastaa se olisikin mukavaa (tyttärellä saattaa silti olla nuitakin vaihtoehtoja joulun vietosta) Anoppi sanoo sinulle puhuttiin Liisan kanssa että olisi mukavaa viettää joulua kaikki yhdessä. Sinä innostut ja kutsut anopin jouluksi teille Soitat kälyllesi ja kutsut heidät teille jouluksi. Käly on hämillään koska ei tiedä että sinä luulet hänen sopineen äitinsä kanssa yhteisjoulusta ja haluaa vielä oman perheensä kanssa miettiä miten joulua vietetään. Ja tosiaan voihan olla että hän oli suunnitellut kutsuvansa teidät heille ja sekoitit sen suunnitelman nyt. Miten et voi ymmärtää tätä? :D

[/quote]

Juuri tämä tuli itsellänikin mieleen. Ainakin jos minulle äitini / anoppi tms. alkaisi puhua yhteisestä joulusta niin sanoisin varmaan, että kuulostaa hyvältä idealta ja myötäillä ehdotusta mikäli mitään muuta ei olisi vielä sovittu lukkoon. Tämän jälkeen haluaisin varmaan kysyä mielipidettä myös mieheltänikin ja punnita eri vaihtoehtoja ja sitä, mitä halutaan oikeasti tehdä. Tämän perään jos sitten tulisi kutsu tyyliin "te olitte kuulemma sopineet jo yhteisestä joulusta ja tervetuloa meille!" olisin varmaan todella vaivaantunut, koska sanani on käsitetty väärin. Mikäli tätä tapahtuisi usein perheen piirissä olisin varmaan närkästyneen kuuloinen tuollaisen kutsun tullessa :D

[/quote]

Itse asiassa esitin kutsun kälylle siten, etten maininnut anopista alkuun mitään. Vasta niiskauksen ja kommentin jälkeen sanoin, että anoppi miehineen ovat meille jouluksi tulossa.

t.ap

Vierailija
53/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.keskustelitko itse miehesi kanssa ennenkuin kutsuit anopin ja kälyn teille jouluksi perheineen?

Vierailija
54/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esim. tiedä vielä edes joulun työvuoroja, joten en voi vielä mitään sopiakaan. Toki itse kerron sen joulusuunnitelmia kysyttäessä, mutta pointtini on, että asioihin voi olla monia syitä, joiden vuoksi ei pysty heti lupaamaan.

Vierailija
55/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa esitin kutsun kälylle siten, etten maininnut anopista alkuun mitään. Vasta niiskauksen ja kommentin jälkeen sanoin, että anoppi miehineen ovat meille jouluksi tulossa.

t.ap
[/quote]

Eihän se muuta asiaa mitenkään? Sinä joka tapauksessa oletit että hän olisi heti suostunut.

Ja itseasiassa jos et maininnut anoppiasi heti, hän saattoi äitinsä kanssa käydyn keskustelun perusteella ajatella että joulua vietetään anoppisi luona eikä siksi halunnut heti luvata tulla teille???

Kyllä sinä nyt annat itsestäsi todella hölmön kuvan..

Vierailija
56/57 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:02"] Kuvitellaanpa tilanne: Anoppi sanoo tyttärelleen olisipa mukavaa viettää joulu yhdessä koko perheen kesken Tytär vastaa se olisikin mukavaa (tyttärellä saattaa silti olla nuitakin vaihtoehtoja joulun vietosta) Anoppi sanoo sinulle puhuttiin Liisan kanssa että olisi mukavaa viettää joulua kaikki yhdessä. Sinä innostut ja kutsut anopin jouluksi teille Soitat kälyllesi ja kutsut heidät teille jouluksi. Käly on hämillään koska ei tiedä että sinä luulet hänen sopineen äitinsä kanssa yhteisjoulusta ja haluaa vielä oman perheensä kanssa miettiä miten joulua vietetään. Ja tosiaan voihan olla että hän oli suunnitellut kutsuvansa teidät heille ja sekoitit sen suunnitelman nyt. Miten et voi ymmärtää tätä? :D [/quote] Juuri tämä tuli itsellänikin mieleen. Ainakin jos minulle äitini / anoppi tms. alkaisi puhua yhteisestä joulusta niin sanoisin varmaan, että kuulostaa hyvältä idealta ja myötäillä ehdotusta mikäli mitään muuta ei olisi vielä sovittu lukkoon. Tämän jälkeen haluaisin varmaan kysyä mielipidettä myös mieheltänikin ja punnita eri vaihtoehtoja ja sitä, mitä halutaan oikeasti tehdä. Tämän perään jos sitten tulisi kutsu tyyliin "te olitte kuulemma sopineet jo yhteisestä joulusta ja tervetuloa meille!" olisin varmaan todella vaivaantunut, koska sanani on käsitetty väärin. Mikäli tätä tapahtuisi usein perheen piirissä olisin varmaan närkästyneen kuuloinen tuollaisen kutsun tullessa :D [/quote]   Itse asiassa esitin kutsun kälylle siten, etten maininnut anopista alkuun mitään. Vasta niiskauksen ja kommentin jälkeen sanoin, että anoppi miehineen ovat meille jouluksi tulossa.   t.ap [/quote] Eihän se muuta asiaa mitenkään? Sinä joka tapauksessa oletit että hän olisi heti suostunut. Ja itseasiassa jos et maininnut anoppiasi heti, hän saattoi äitinsä kanssa käydyn keskustelun perusteella ajatella että joulua vietetään anoppisi luona eikä siksi halunnut heti luvata tulla teille??? Kyllä sinä nyt annat itsestäsi todella hölmön kuvan..

[/quote]

Montako kertaa pitää kirjoittaa, että pointti ei ollut tuo suostuminen?

Vierailija
57/57 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:07"]

ja pyysin hänet miehensä kanssa meille jouluna. Anoppi ilahtui heti ja sanoi että olikin juuri edellispäivänä puhunut miehen siskon kanssa, että olisi kiva viettää tämä joulu pitkästä aikaa porukalla, eli he, miehen sisko miehineen ja meidän perhe. No minä innostuneena soitin kälylle, että tulevatko hekin meille jouluna, anoppi jo ilmoitti tulevansa. Käly vastasi, että "en nyt osaa yhtäkkiä ollenkaan sanoa joulusta mitään, täytyy puhua miehen kanssa." Ihan kuin mitään hänen ja anopin keskustelua ei olisi ollutkaan :D Aina sama juttu kälyn kanssa, kaikki mitä ehdotetaan on kamalan hankalaa ja ei tiedä ollenkaan onnistuuko, vaikka olisi samasta asiasta jonkun muun kanssa puhunut.

[/quote]

käly on fiksu, ja kysyy miehen mielipidettä eikä päätä miehensä puolesta asioita.