Mitämieltä tällaisesta? Soitin eilen anopille
ja pyysin hänet miehensä kanssa meille jouluna. Anoppi ilahtui heti ja sanoi että olikin juuri edellispäivänä puhunut miehen siskon kanssa, että olisi kiva viettää tämä joulu pitkästä aikaa porukalla, eli he, miehen sisko miehineen ja meidän perhe. No minä innostuneena soitin kälylle, että tulevatko hekin meille jouluna, anoppi jo ilmoitti tulevansa. Käly vastasi, että "en nyt osaa yhtäkkiä ollenkaan sanoa joulusta mitään, täytyy puhua miehen kanssa." Ihan kuin mitään hänen ja anopin keskustelua ei olisi ollutkaan :D Aina sama juttu kälyn kanssa, kaikki mitä ehdotetaan on kamalan hankalaa ja ei tiedä ollenkaan onnistuuko, vaikka olisi samasta asiasta jonkun muun kanssa puhunut.
Kommentit (57)
Mun anoppi tuollainen. Vinkuu ja vänkyy kuinka ei nähdä tarpeeksi ja sitten kun sitä pyytää kylään niin on niiiiin hankala tietää pääseekö nyt tulemaan kun on sitä ja tätä tärkeää. Paskantärkeä itsestään, joku tuolla ylempänä sanoi asian hyvin. Mies ei jaksa äitään meille enää edes pyytää juuri tuon vuoksi, että pitäisi sitten melkein kerjätä.
Oikeasti ap:ta vaan vituttaa, kun käly ei heti suostunutkaan riemusta kiljuen, kun ap nyt suvaitsi ylhäisyyttään kutsua miehen perheen luokseen. Käly miettii varmaan vaan, miten helpoiten pystyisi kieltäytymään...
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:38"]
Oikeasti ap:ta vaan vituttaa, kun käly ei heti suostunutkaan riemusta kiljuen, kun ap nyt suvaitsi ylhäisyyttään kutsua miehen perheen luokseen. Käly miettii varmaan vaan, miten helpoiten pystyisi kieltäytymään...
[/quote]
Voi hyvänen aika, ei tosiaan vituta. Meille tulee joulu siitä huolimatta onko käly paikalla vai ei.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:14"]
Anoppi ei kyllä hössötä mistään, se on ihan järki-ihminen. Käly taas on aina tuollainen kun ehdotamme sille jotain, sellainen terävä niiskaus ensin puhelimeen ja sitten haudanvakavasti, että ei nyt pysty yhtään mitään sanomaan ja sopimaan. Mä en siis ole yhtään kiukkuinen asiasta, mua naurattaa, tää on kuin jokin näytelmä johon törmää kerta toisensa perään. Onko muilla tällaisia hahmoja elämässään, olisi hauska kuulla.
t.ap
[/quote]
Hahaha, loistava kuvaus tilanteesta :D
Mä en koskaan sovi asioita toisten puolesta enkä omasta puolestanikaan ennenkuin olen aivan varma. Ap taisi vetää herneen nenään, kun käly ei välittömästi ihastunutkaan ajatuksesta viettää joulua ap:n kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:14"]
Anoppi ei kyllä hössötä mistään, se on ihan järki-ihminen. Käly taas on aina tuollainen kun ehdotamme sille jotain, sellainen terävä niiskaus ensin puhelimeen ja sitten haudanvakavasti, että ei nyt pysty yhtään mitään sanomaan ja sopimaan. Mä en siis ole yhtään kiukkuinen asiasta, mua naurattaa, tää on kuin jokin näytelmä johon törmää kerta toisensa perään. Onko muilla tällaisia hahmoja elämässään, olisi hauska kuulla.
t.ap
[/quote]
Kyllä mua ainakin vituttais, jos mun mies päättäis multa kysymättä tuosta noin vain puhelimessa kaikki asiat äitinsä ja veljensä kanssa. Ilmoittaisi vain, että veli soitti juuri, että me sitten vietämme joulun heillä. Tai jotain muuta. Meillä ei kumpikaan puhelimessa päätä toisen puolesta asioita, vaan sanotaan, että ei voi nyt päättää, vaan keskustellaan kotona.
Taidat olla anoppisi kansa aika tättähäärä, jotka haluaa manipuloida muita ja määrätä muiden perheiden asioita
[/quote]
:D
Pointti ei ollut siinä, että ei itse päätä asiaa, vaan siinä, kuinka ei muka ole koko joulusta mitään vielä miettinytkään. Tää ei ole ensimmäinen kerta kun törmäämme tähän samaan kuvioon, siksi tää alkaa jo huvittaa.
[/quote]
Minä en ole myös joulua sen kummemmin miettinyt mieheni kanssa, vaikka äitini ja miehen äiti ja muu suku tuntuu tehneet päätökset puolestamme. Me päätämme ihan itse, mitä teemme jouluna, ei muut, vaikka he kuinka tuputtaisivat suunnitelmiaan meille.
Kälyäsi varmaan ahdistaa nuo teidän suunnitelmat ja hössöttämiset.
[/quote]
olen tehnyt yhden puhelun aiheesta, onko se hössöttämistä? Esitin yksinkertaisen kutsun. Eipä liioitella.
[/quote]
Ja kälyn olisi pitänyt siihen heti vastata kyllä ?
Eiköhän hänellä ole oikeus suunnitella perheensä kanssa joulunviettopaikka. Tai he eivät halua vain tulla teille, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan. Kun viestejäsi lukee, en yhtään ihmettele, etteivät halua pilata jouluaan sinun luonasi
[/quote]
Normaali ihminen osaa kiittää kutsusta ja jos on jo miettinyt asiaa, voi sanoa, että ovatko edes miettineet asiaan ukkonsa/akkansa kanssa, mutta voin kuvitella että ap:n kuvailema tyyli naurattaa. Täällä on monia, jotka eivät edes tajua koko aloitusta, vaan raakkuvat loukkaantuneinan kälyn puolesta.
Ap pointti todellakin tuli selväksi, hän halusi morkata kälyään ja onnistui siinä mainiosti. Mitä sitä peittelemään?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:56"]
Ap pointti todellakin tuli selväksi, hän halusi morkata kälyään ja onnistui siinä mainiosti. Mitä sitä peittelemään?
[/quote]
No onko siinä uutta tällä palstalla? Mikäs siveyden sipuli siellä huutelee? Sua ei koskaan mikään/kukaan ärsytä?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:58"]
[/quote]
No onko siinä uutta tällä palstalla? Mikäs siveyden sipuli siellä huutelee? Sua ei koskaan mikään/kukaan ärsytä?
[/quote] Ihan varmasti ärsyttää, esimerkiksi ap:n tapa verhoilla asiansa :D
jos käly oli puhunut yhteisjoulusta anopin kanssa, oli ehkä ollut ajatus kokoontua sinne anoppilaan. tai ehkä käly oli jopa ajatellut kutsua kaikki heille. ap:n kutsu siis sekoitti täysin kälyn suunnitelmat.
kyllä minäkin sellaisessa tapauksessa sanoisin etten ole miettinyt asiaa.
Ap, mä ymmärrän sun pointin. Tutun kuuloinen kuvio, se joka sitä ei oo kokenut tuskin osaa/haluu nähdä siinä mitään koomista. Hyvää joulun odotusta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:00"]
[/quote]
[/quote]
Asioita ei yleensä verhoilla, ne verhotaan.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:00"]
[/quote]
[/quote]
Asioita ei yleensä verhoilla, ne verhotaan.
[/quote]Totta :)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:36"]
Meitä ihmisiä nyt vaan on erilaisia. Yllätys ap, ei kaikki pidä sustakaan! Ylimääräinen paskanjauhaminen (netissä nimettömänä) on aina merkki kusipäästä.
[/quote]
Ja tämä kommenttiko oli jotain muuta kuin ylimääräistä paskanjauhamista nimettömästi netissä?
Pukki vois tuoda sulle vaikka peilin.
Ap täällä saat aivan varmasti kuulla itsestäsi ja lähipiiristäsi viiltävän tarkat analyysit. Sustakin näköjään on tehty hyvin pitkälle vieviä päättelyitä ::) Sinä olet tietenkin se tarinan hölmö. Av ei petä. Av haukkuu ketjun ap:n vaikka perusteetta kuhan pääsee tärkeilemään. Ihmisen luonto anonyyminä.
Ketjun aiheeseen: Mulla tuli ensimmäisenä mieleen että kälysi ei halua vielttää joulua teidän kanssa. Ehkä pelasi lisäaikaa keksiäkseen keinon luistaa? Itse olen hankala kun en halua suostua enkä ole päättänyt miten kieltäydyn.
Mitä jos se käly oli ajatellut, että joulu viettään heillä? Siis anoppi, te je he? Ja siksi "hämmentyi", koska oli ajatellut pyytää koko porukan heille jouluavittämään.
Mä en voi luvata mitään mieheni puolesta vaan joudun aina kysymään miehen mielipidettä. En mäkään halua että mieheni sopii vaikka ja mitä mun puolesta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:21"]
Mä en voi luvata mitään mieheni puolesta vaan joudun aina kysymään miehen mielipidettä. En mäkään halua että mieheni sopii vaikka ja mitä mun puolesta.
[/quote]
Vielä toisellakaan sivulla ei tajuta, että ap:n pointti ei ollut tuossa päätöksenteossa?
-Normaali ihminen osaa kiittää kutsusta ja jos on jo miettinyt asiaa, voi sanoa, että ovatko edes miettineet asiaan ukkonsa/akkansa kanssa, mutta voin kuvitella että ap:n kuvailema tyyli naurattaa. Täällä on monia, jotka eivät edes tajua koko aloitusta, vaan raakkuvat loukkaantuneinan kälyn puolesta.-
Näin juuri. Mutta suurimmalla osalla keskusteluun osallistujista tää nyt vaan tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää. ehkäpä hekin ovat näitä "kälyjä" Kiitos kutsusta ja mietitään asiaa on kaunis ja kohtelias tapa olla hämmentynyt ja kieltäytyä kutsusta tai ehdottaa myöhemmin toista vaihtoehtoa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:31"]
Saihan ap kaivettua esille pääasian, eli sen ettei pidä kälystään ja tämä ärsyttää, kun toimii eritavoin kuin ap ja anoppi :) Sen voisi sanoa heti, eikä mukamas silmät pyöreinä hyväntahtoisesti ihmettele maailman kummallisuuksia.
[/quote]
Itse asiassa käly on ihan mukava lyhyissä annospaloissa. Tämä maneeri vaan on jotenkin outo, ärsyttävä ja nyt jo naurattaa. Missään en ole väittänyt etteikö minulla olisi ärsyttäviä tapoja, käly voi avata niistä oman ketjun.
[/quote]Sinulla taitaa olla menossa suosiokisa (yksipuolinen) kälysi kanssa, tahdot olla anopin silmissä se hyvä miniä verrattuna anopin tyttäreen... ;) Vaihtelua kyllä tämä kälyn morkkaaminen tavanomaisen anopin morkkaamisen sijaan.