Mitämieltä tällaisesta? Soitin eilen anopille
ja pyysin hänet miehensä kanssa meille jouluna. Anoppi ilahtui heti ja sanoi että olikin juuri edellispäivänä puhunut miehen siskon kanssa, että olisi kiva viettää tämä joulu pitkästä aikaa porukalla, eli he, miehen sisko miehineen ja meidän perhe. No minä innostuneena soitin kälylle, että tulevatko hekin meille jouluna, anoppi jo ilmoitti tulevansa. Käly vastasi, että "en nyt osaa yhtäkkiä ollenkaan sanoa joulusta mitään, täytyy puhua miehen kanssa." Ihan kuin mitään hänen ja anopin keskustelua ei olisi ollutkaan :D Aina sama juttu kälyn kanssa, kaikki mitä ehdotetaan on kamalan hankalaa ja ei tiedä ollenkaan onnistuuko, vaikka olisi samasta asiasta jonkun muun kanssa puhunut.
Kommentit (57)
Jos käly on anopin kans jutellut, niin ei kait se meinaa, että käly olis miehensä kanssa sopinut asiasta.
En minäkään äitini kanssa päätä sellaisia asioita, jotka koskee miestäni. Äitini voi hössöttää monenlaista asiaa, mutta jos äitini kanssa jutellaan, se ei meinaa, että olen lyönyt asiat lukkoon kysymättä mieheltäni.
Joulu on ainakin meillä vuoden suurin juhla. Siinä on aina pientä "asettautumista" että kuka menee kenenkin sukulaisen luokse. Kyllä minäkin mieheltäni ensin kysyn että mennäänkö sinne,tonne,tuonne vai pyydetäänkö suku tänne.
Kälysi voi olla muutenkin sen tyyppinen että keskustelee kauan miehensä kanssa että ostetaanko yksi vai kaksi joulutähteä olohuoneen pöydälle tämä vuonna. Toiset ovat semmoisia eikä siinä ole mitään pahaa. Välillä saattaa ärsyttää toisen jahkailu jos itse toimii nopeasti.
He ovat puhuneet asiasta, eivät sopineet. Mua ärsyttää, että jos mä näen mainoksen uudesta elokuvasta telkkarissa ja sanon ystävälleni:"Ton vois ehkä mennä kattomaan, vaikutti ihan hyvältä." Kun elokuva tulee elokuvateattereihin, tämä ystäväni soittaa mulle ja kysyy koska mennään? Olen puhunut että ehkä VOISI, en sanonut että olen hänen kanssaan menossa. Ja tämä toistuu kaikessa..
Oletko varma että miehesi sisko on pöättänyt asian vai vain puhunut asiasta anoppisi kanssa?
Anoppi ei kyllä hössötä mistään, se on ihan järki-ihminen. Käly taas on aina tuollainen kun ehdotamme sille jotain, sellainen terävä niiskaus ensin puhelimeen ja sitten haudanvakavasti, että ei nyt pysty yhtään mitään sanomaan ja sopimaan. Mä en siis ole yhtään kiukkuinen asiasta, mua naurattaa, tää on kuin jokin näytelmä johon törmää kerta toisensa perään. Onko muilla tällaisia hahmoja elämässään, olisi hauska kuulla.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:14"]
Anoppi ei kyllä hössötä mistään, se on ihan järki-ihminen. Käly taas on aina tuollainen kun ehdotamme sille jotain, sellainen terävä niiskaus ensin puhelimeen ja sitten haudanvakavasti, että ei nyt pysty yhtään mitään sanomaan ja sopimaan. Mä en siis ole yhtään kiukkuinen asiasta, mua naurattaa, tää on kuin jokin näytelmä johon törmää kerta toisensa perään. Onko muilla tällaisia hahmoja elämässään, olisi hauska kuulla.
t.ap
[/quote]
Kyllä mua ainakin vituttais, jos mun mies päättäis multa kysymättä tuosta noin vain puhelimessa kaikki asiat äitinsä ja veljensä kanssa. Ilmoittaisi vain, että veli soitti juuri, että me sitten vietämme joulun heillä. Tai jotain muuta. Meillä ei kumpikaan puhelimessa päätä toisen puolesta asioita, vaan sanotaan, että ei voi nyt päättää, vaan keskustellaan kotona.
Taidat olla anoppisi kansa aika tättähäärä, jotka haluaa manipuloida muita ja määrätä muiden perheiden asioita
Tunnen tuon kälysi tyypin, paskantärkeä akka joka pyrkii joka välissä niskan päälle. Kyl sille käy kun se on ensin odotellut niin kauan että olettaa sun olevan jo surkeana ja hädissään:) Sit se soittaa et okeeeeiii, kyllä me nyt sitten kai voidaan tulla.
Mitä tosta? No käly haluaa päättää ihan itse miten he joulunsa viettävät ja ennen kaikkea kysyä myös mieheltään. Älä hössötä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:21"]
t.ap
[/quote]
Kyllä mua ainakin vituttais, jos mun mies päättäis multa kysymättä tuosta noin vain puhelimessa kaikki asiat äitinsä ja veljensä kanssa. Ilmoittaisi vain, että veli soitti juuri, että me sitten vietämme joulun heillä. Tai jotain muuta. Meillä ei kumpikaan puhelimessa päätä toisen puolesta asioita, vaan sanotaan, että ei voi nyt päättää, vaan keskustellaan kotona.
Taidat olla anoppisi kansa aika tättähäärä, jotka haluaa manipuloida muita ja määrätä muiden perheiden asioita
[/quote]
:D
Pointti ei ollut siinä, että ei itse päätä asiaa, vaan siinä, kuinka ei muka ole koko joulusta mitään vielä miettinytkään. Tää ei ole ensimmäinen kerta kun törmäämme tähän samaan kuvioon, siksi tää alkaa jo huvittaa.
Mun kaveri on tuollainen. Ihan kuin sitä pitäisi ruinaamalla ruinata joka paikkaan, olen lopettanut jo aikapäivää sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:27"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
Pointti ei ollut siinä, että ei itse päätä asiaa, vaan siinä, kuinka ei muka ole koko joulusta mitään vielä miettinytkään. Tää ei ole ensimmäinen kerta kun törmäämme tähän samaan kuvioon, siksi tää alkaa jo huvittaa.
[/quote]
Minä en ole myös joulua sen kummemmin miettinyt mieheni kanssa, vaikka äitini ja miehen äiti ja muu suku tuntuu tehneet päätökset puolestamme. Me päätämme ihan itse, mitä teemme jouluna, ei muut, vaikka he kuinka tuputtaisivat suunnitelmiaan meille.
Kälyäsi varmaan ahdistaa nuo teidän suunnitelmat ja hössöttämiset.
Saihan ap kaivettua esille pääasian, eli sen ettei pidä kälystään ja tämä ärsyttää, kun toimii eritavoin kuin ap ja anoppi :) Sen voisi sanoa heti, eikä mukamas silmät pyöreinä hyväntahtoisesti ihmettele maailman kummallisuuksia.
Tulee mieleen heti kättelyssä useampi seikka, miksi käly ei hypi tasajalkaa onnesta "yhteisjoulusta". Ehkä hän ei pidä sinusta, lapsistasi, ehkä hänen miehensä ei pidä sun miehestäs tai "anopista". Ehkä heillä oli jo muita suunnitelmia, ehkä haluavat viettää ns. "omaa joulua". Kyllähän noita riittää, kun vähän alkaa kaivelemaan. Syyt voi olla taloudellisia, ihmissuhteisiin ja keskinäisiin kemioihin liittyviä. Ehkä he eivät halua matkustaa satoja kilometrejä toiselle puolelle Suomea, kykkimään jonkun toisen nurkissa lomapäiviä. Ehkä kälyn mies päättää kaikesta siinä taloudessa, eikä käly osaa saanoa siksi ex tempore juuta tai jaata mihinkään...
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:29"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä en ole myös joulua sen kummemmin miettinyt mieheni kanssa, vaikka äitini ja miehen äiti ja muu suku tuntuu tehneet päätökset puolestamme. Me päätämme ihan itse, mitä teemme jouluna, ei muut, vaikka he kuinka tuputtaisivat suunnitelmiaan meille.
[/quote]
olen tehnyt yhden puhelun aiheesta, onko se hössöttämistä? Esitin yksinkertaisen kutsun. Eipä liioitella.
Minä en ainakaan suostu mitään suoraan lupaamaan, koska sitten jos suunnitelmat muuttuvatkin rääytään "sä lupasit!!" Parempi kierrellä kunnes kaikki on varmaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:31"]
Saihan ap kaivettua esille pääasian, eli sen ettei pidä kälystään ja tämä ärsyttää, kun toimii eritavoin kuin ap ja anoppi :) Sen voisi sanoa heti, eikä mukamas silmät pyöreinä hyväntahtoisesti ihmettele maailman kummallisuuksia.
[/quote]
Itse asiassa käly on ihan mukava lyhyissä annospaloissa. Tämä maneeri vaan on jotenkin outo, ärsyttävä ja nyt jo naurattaa. Missään en ole väittänyt etteikö minulla olisi ärsyttäviä tapoja, käly voi avata niistä oman ketjun.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:29"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
olen tehnyt yhden puhelun aiheesta, onko se hössöttämistä? Esitin yksinkertaisen kutsun. Eipä liioitella.
[/quote]
Ja kälyn olisi pitänyt siihen heti vastata kyllä ?
Eiköhän hänellä ole oikeus suunnitella perheensä kanssa joulunviettopaikka. Tai he eivät halua vain tulla teille, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan. Kun viestejäsi lukee, en yhtään ihmettele, etteivät halua pilata jouluaan sinun luonasi
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:33"]
Minä en ainakaan suostu mitään suoraan lupaamaan, koska sitten jos suunnitelmat muuttuvatkin rääytään "sä lupasit!!" Parempi kierrellä kunnes kaikki on varmaa.
[/quote]
Jos joku ei tule meille jouluna, niin ei se haittaa ja jokainen toki päättää itse. Se ei ollut tässä se pointti.
Meitä ihmisiä nyt vaan on erilaisia. Yllätys ap, ei kaikki pidä sustakaan! Ylimääräinen paskanjauhaminen (netissä nimettömänä) on aina merkki kusipäästä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:38"]
Oikeasti ap:ta vaan vituttaa, kun käly ei heti suostunutkaan riemusta kiljuen, kun ap nyt suvaitsi ylhäisyyttään kutsua miehen perheen luokseen. Käly miettii varmaan vaan, miten helpoiten pystyisi kieltäytymään...
[/quote]
Voi hyvänen aika, ei tosiaan vituta. Meille tulee joulu siitä huolimatta onko käly paikalla vai ei.
[/quote]
Ymmärrän sinua Ap. Moni täällä vetää johtopäätöksiä aivan liian pitkälle.