Etelänloma pilalla - mitä tehdä?
Olin varannut etelänmatkan minulle ja miehelleni. Ihan miehen luvalla siis, eli ei tässä mistään yllätyksestä ole kyse. Lapsellemme (8v) oltiin jo saatu hoitopaikka mummon luota.
Kommentit (36)
Ekaksi tämä harhaluulo pois: reseptejä EI tarvita, ne ei vois turvareita vähempää kiinnostaa, lääkkeet on lääkkeitä. Toiseks: joku nukahtamislääke vaan miehelle 10 min ennen lentoa, nukkuu kuin vauva. Niillä oon mennyt yksin mantereelta toiselle vaikken tykkää. Se ei pelaa joka pelkää, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi turhiin pelkoihin jne jne
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:51"]
Ekaksi tämä harhaluulo pois: reseptejä EI tarvita, ne ei vois turvareita vähempää kiinnostaa, lääkkeet on lääkkeitä. Toiseks: joku nukahtamislääke vaan miehelle 10 min ennen lentoa, nukkuu kuin vauva. Niillä oon mennyt yksin mantereelta toiselle vaikken tykkää. Se ei pelaa joka pelkää, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi turhiin pelkoihin jne jne
[/quote]
Höpsistä. Itse käytän monia kolmiolääkkeitä. Resepti ON oltava mukana, tai tarkastuksen osuessa kohdalle saa syytteen huumeitten hallussapidosta.
Rauhtoittavat lääkkeet voisivat olla ratkaisu, jos miehesi suostuu. Toinen ratkaisu voisi olla se, että tosiaan lähdet yksin lapsesi kanssa, mutta tällöin ei matka ehkä ole kovin antoisa kenellekään. Kolmas mahdollinen ratkaisu: pääseekö matkakohteeseen laivalla/autolla/junalla/bussilla kohtuullisessa ajassa ja kohtuullisin kustannuksin? Jos teillä on hyvä matkavakuutus, vakuutuksesta voi mahdollisesti saada rahoja (ainakin jonkin verran) takaisin, joten kannattaa yrittää. Jos ette nyt sitten pääse matkalle, koittakaa järjestää jotain muuta kivaa tekemistä lomalle, ettei kaikilla jää paha fiilis tästä asiasta. Miehesi olisi pitänyt kertoa lentopelostaan aiemmin, mutta ehkä hän koki niin kovaa häpeää asiasta, ettei kyennyt siihen.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:40"]
Pikkuisen jotai väkevää tai rauhoittavaa,anna miehellesi lennon ajaksi mieluisaa tekemistä,esim.musiikin kuuntelu,lukeminen jne. Kerro myös lentokoneen häiritsevistä äänistä,tiedosta miehellesi että ovat vain koneen ääniä. Kun kone on laskeutunut kohteeseen,anna iso suukko ja hali ja sano "sinä pystyit siihen"
[/quote]
Puhutkö nyt aikuiselle miehelle vai 4v kaarina-petterille? Huomaa että teillä joillain on se pää hautautunut sinne paskavaippaan.
[/quote]
Tullia vartenhan ne lääkemäärykset pitää olla eikä turvatarkastajia.
[/quote]
Ehkä turvaria ei kiinnosta mutta tullia voi kiinnostaa. Ja sitten olet kusessa jos reseptiä ei ole. Myös se turvari voi soittaa tullille jos on tarpeeksi motivoitunut pilkunviilaaja. Rauhottavia voisin kyl hyvin suositella AP'n miehelle ja sit matkan jälkeen lentopelkokurssille. Ainakin Finskiltä niitä on saanut rahalla ostaa.
Seuraavat lomat sitten Tallinnassa tai Hartolassa. Pelkääköhän mies myös vaimoaan, jos ei uskaltanut kertoa lentopelostaan ajoissa? Aika kalliiksi nuo pelot tulevat, jos matkat peruuntuvat niiden takia. Toivottavasti asia jotenkin järjestyy. Normaali ihminen olisi innoissaan, jos pääsisi täältä synkeydestä jonnekin valoon.
Itsekin lentopelosta kärsivänä, voin sanoa että toinen ei voi pakottaa toista lähtemään. Itselläni lentopelko vaikka mitään ei ole tapahtunut. Ikävältä tuntuu päässä nousussa johtuen kroonisesta tulehduksesta korvissa. Pakotin itseni matkaan ja pelotti niin perkeleesti, että menin lentokentällä vessaan itkemään. Mies juotti mulle yhden konjakin kentällä ja koneessa toisen sekä yhden gin tonicin. Pelotti mutta selvisin. Nyt pelko hallinnassa. Pelottaa mutta ei niin paljon. Viinalla selviää. Mitään kännejä en suosittele mutta pieni määrä rentouttaa.
Tai toki niitä Diapamejakin voi käydä pyytämässä lekurilta.
Oletko ollut miehes kanssa viikon yhdessä kun et hänen lentopelosta tiennyt?
Miten on mahdollista ettei tää ole tullut aiemmin esille? Ette ole ikinä ennen olleet menossa mihinkään lentäen? Ootte ilmeisesti olleet pitkään yhdessä kun yhteinen lapsi 8v.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:40"]
Pikkuisen jotai väkevää tai rauhoittavaa,anna miehellesi lennon ajaksi mieluisaa tekemistä,esim.musiikin kuuntelu,lukeminen jne. Kerro myös lentokoneen häiritsevistä äänistä,tiedosta miehellesi että ovat vain koneen ääniä. Kun kone on laskeutunut kohteeseen,anna iso suukko ja hali ja sano "sinä pystyit siihen"
[/quote]
Puhutkö nyt aikuiselle miehelle vai 4v kaarina-petterille? Huomaa että teillä joillain on se pää hautautunut sinne paskavaippaan.
[/quote]
Ei sarkasmia tietenkään?
Asshole mies :/