Olen homoparin lapsi
Kyllä, olen hetero. Ei, minua ei kiusattu koulussa. Ei edes yritetty kiusata kahdesta isästä. Ei, minulle ei tuputettu homopropagandaa, sukupuolineutraalisuutta tai yritetty käännyttää lesboksi. Kyllä, kasvoin lämpimässä, rakastavassa kodissa, jossa ei juopoteltu, narkattu tai pidetty homo-orgioita. Minusta kasvoi ihan tasapainoinen nainen. En ole joutunut lapsuuteni takia kärsimään mitenkään.
Kommentit (54)
Millainen suhde sinulla on äitiisi? Oletko tavannut häntä koskaan? Vai tapaatko säännöllisesti? Oliko sinun oma seksuaalisuutesi sinulle päivän selvä teini-iässä?
Et kai luullut, että homoliittojen vastustajia kiinnostaisi kokemuksesi? Tosiasioista viis, avioliittolain muutosta vastustetaan oikeasti lähinnä siksi, että ei haluta kuulua samaan "porukkaan" homojen kanssa. Ja siksi, että muutoksen jälkeen on entistä vaikeampaa syrjiä homoja vetoamalla lakiin, ja sehän ei tälle joukkiolle sovi.
Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Isäni ei olisi koskaan pystynyt antamaan samanlaista esimerkkiä ja käymään samoja asioita kanssani läpi. Kokisin huutavaa vääryyttä, jos olisin joutunut kasvamaan kahden isäni kanssa, ilman biologista äitiäni.
Onko sinulla oikeus päättää minun ja muiden puolesta, että äiti ei ole tarpeellinen lapsille, jos heillä on kaksi isää?
Minä ainakin opin koulussa bilsan tunnilla että kaksi miestä ei voi saada keskenään lapsia. Itseasiassa taisin tietää asian jo ennen koulun menoa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:41"]
Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan.
[/quote]
Good for you. Minun tapauksessa äiti teki loppuelämästäni hemmetin vaikeaa ja ollaan nykyään kohteliaissa mutta ei lämpimissä väleissä. Jos minut palautettaisiin takaisin alkupisteeseen ja kysyttäisiin että tämä äiti vai kaksi tervepäistä miestä, haluaisin yrittää elämää udelleen niiden miesten kanssa. Ja nyt itsekin järkytyn kun tajuan että tuskin tulisi vähääkään ikävä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:41"]Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Isäni ei olisi koskaan pystynyt antamaan samanlaista esimerkkiä ja käymään samoja asioita kanssani läpi. Kokisin huutavaa vääryyttä, jos olisin joutunut kasvamaan kahden isäni kanssa, ilman biologista äitiäni.
Onko sinulla oikeus päättää minun ja muiden puolesta, että äiti ei ole tarpeellinen lapsille, jos heillä on kaksi isää?
[/quote]
No sitten on kiellettävä äideiltä tyttären hylkääminen. Se se vasta on vääryyttä!! Mun äitiä ei näkynyt mun koko lapsuudessa. Ei muuten ollut yhdenkään homon vika mun äidittömyys. Hetero-isille kovat piippuun, kun jätyävät perheensä ja se on krimialisoutava jos jerta pn niin saatanan tärkeää kasvaa mies-naisperheessä!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:27"]
Millaiset perskarvat sulla on?
[/quote] Varsinainen persukysymys tämäkin! No...idiootit ovat idiootteja..ja sellaisia ovat kysymyksetkin!
[/quote]
Kysyn tuota kaikilta jotka haluavat kertoa itsestään. Se on hyvä puntari, vastauksesta näkee heti onko ihminen avoin vai tuliko tänne vain jauhamaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:41"]Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Isäni ei olisi koskaan pystynyt antamaan samanlaista esimerkkiä ja käymään samoja asioita kanssani läpi. Kokisin huutavaa vääryyttä, jos olisin joutunut kasvamaan kahden isäni kanssa, ilman biologista äitiäni. Onko sinulla oikeus päättää minun ja muiden puolesta, että äiti ei ole tarpeellinen lapsille, jos heillä on kaksi isää? [/quote] No sitten on kiellettävä äideiltä tyttären hylkääminen. Se se vasta on vääryyttä!! Mun äitiä ei näkynyt mun koko lapsuudessa. Ei muuten ollut yhdenkään homon vika mun äidittömyys. Hetero-isille kovat piippuun, kun jätyävät perheensä ja se on krimialisoutava jos jerta pn niin saatanan tärkeää kasvaa mies-naisperheessä!
[/quote]
Näin voi käydä. Mutta voiko YHTEISKUNTA tehdä sen päätöksen, että tämä on oikein? Voiko yhteiskunta päättää lapsen puolesta, että hänellä ei ole oikeutta äitiin? Ja millä oikeudella? Vai pitäisikö asia jättää yksilöiden harkintaan, kuten se tälläkin hetkellä on.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:46"]
Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan.
[/quote]
Good for you. Minun tapauksessa äiti teki loppuelämästäni hemmetin vaikeaa ja ollaan nykyään kohteliaissa mutta ei lämpimissä väleissä. Jos minut palautettaisiin takaisin alkupisteeseen ja kysyttäisiin että tämä äiti vai kaksi tervepäistä miestä, haluaisin yrittää elämää udelleen niiden miesten kanssa. Ja nyt itsekin järkytyn kun tajuan että tuskin tulisi vähääkään ikävä.
[/quote]
Niin? Mutta pointtini onkin, että jos YKSIKIN ihminen on sitä mieltä, että äiti naisena on ollut täysin korvaamaton, jota isä tai sata isää ei olisi koskaan voinut korvata, voiko yhteiskunta tehdä päätöksen, että lapsella ei ole lähtökohtaisesti ikeus saada omaa äitiä?
Viittaan samaa sukupuolta koskevien adoptio-oikeuteen.
[/quote]
Jos sun äiti olisi kuollut, sitten sun isä olisi ottanut sen paikan koska olisi ollut pakko. Sitähän se yksi leskeksi jäänyt yh-isäkin kirjoitti, että hänellä on huomattavasti keskivertomiestä läheisemmät suhteet lapsiinsa. Koettakaa nyt tajuta ettei ole vain yhtä täydellistä mallia. Se äiti voi olla ihan hirveä paska myös kuten myös isä. Minä pelkään oman isäni takia miehiä vieläkin, eikä minusta tullut edes lesboa sen takia. Lesbon lapsella voi olla näitä sun ihania äitejä kaksi. Telkkarissa oli kerran ohjelma lesboperheestä, jonka tyttäret kertoi että heidän onnellinen elämä alkoi siitä että äidit erosivat miehistään ja menivät yhteen, ja tytöistä tuli sisaruksia.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:41"]Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Isäni ei olisi koskaan pystynyt antamaan samanlaista esimerkkiä ja käymään samoja asioita kanssani läpi. Kokisin huutavaa vääryyttä, jos olisin joutunut kasvamaan kahden isäni kanssa, ilman biologista äitiäni. Onko sinulla oikeus päättää minun ja muiden puolesta, että äiti ei ole tarpeellinen lapsille, jos heillä on kaksi isää? [/quote] No sitten on kiellettävä äideiltä tyttären hylkääminen. Se se vasta on vääryyttä!! Mun äitiä ei näkynyt mun koko lapsuudessa. Ei muuten ollut yhdenkään homon vika mun äidittömyys. Hetero-isille kovat piippuun, kun jätyävät perheensä ja se on krimialisoutava jos jerta pn niin saatanan tärkeää kasvaa mies-naisperheessä!
[/quote]
Näin voi käydä. Mutta voiko YHTEISKUNTA tehdä sen päätöksen, että tämä on oikein? Voiko yhteiskunta päättää lapsen puolesta, että hänellä ei ole oikeutta äitiin? Ja millä oikeudella? Vai pitäisikö asia jättää yksilöiden harkintaan, kuten se tälläkin hetkellä on.
[/quote]
Ota myös huomioon, että valtaosa vanhemmista, jotka ovat hylänneet lapsensa, ovat vanhempia paperilla tai tapaavat lasta esim. kerran kk tai vuodessa. Tai lapsi tuntee tämän vanhemman muuta sukua, tai lapsen toinen vanhempi osaa kertoa mitä samaa heissä on, mitä isä teki työkseen, mitä perinnöllisiä sairauksia siellä on, onko heissä samaa näköä jne. Näin lapsella on mahdollisuus samaistua, hän tietää mistä tulee. Biologisen taustan tunteminen on todettu joillekin äärimmäisen tärkeäksi! Meillä on adoptiolapsia, jotka koko elämänsä etsivät oikeita vanhempiaan (Kadonneen jäljillä jne.), sitten on niitä joita ei kiinnosta lainkaan. Mutta onko yhteiskunnan oikein tehdä päätös, että lapsella ei ole minkäänlaista oikeutta äitiin tai isään??
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:46"]
[/quote]
[/quote]
Niin? Mutta pointtini onkin, että jos YKSIKIN ihminen on sitä mieltä, että äiti naisena on ollut täysin korvaamaton, jota isä tai sata isää ei olisi koskaan voinut korvata, voiko yhteiskunta tehdä päätöksen, että lapsella ei ole lähtökohtaisesti ikeus saada omaa äitiä?
[/quote]
Mies voi hakea yksin adoptiolasta jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sun äiti olisi kuollut, sitten sun isä olisi ottanut sen paikan koska olisi ollut pakko. Sitähän se yksi leskeksi jäänyt yh-isäkin kirjoitti, että hänellä on huomattavasti keskivertomiestä läheisemmät suhteet lapsiinsa. Koettakaa nyt tajuta ettei ole vain yhtä täydellistä mallia. Se äiti voi olla ihan hirveä paska myös kuten myös isä. Minä pelkään oman isäni takia miehiä vieläkin, eikä minusta tullut edes lesboa sen takia. Lesbon lapsella voi olla näitä sun ihania äitejä kaksi. Telkkarissa oli kerran ohjelma lesboperheestä, jonka tyttäret kertoi että heidän onnellinen elämä alkoi siitä että äidit erosivat miehistään ja menivät yhteen, ja tytöistä tuli sisaruksia.
[/quote]
Mistä sinä sen tiedät ? Eivät kaikki homot tai kaikki lesbotkaan, pysty ottamaan toisen sukupuolen paikkaa. Ei minun isäni olisi ikinä, ikinä, pystynyt samanlaiseen kuin äitini.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:26"]
Kyllä, olen hetero. Ei, minua ei kiusattu koulussa. Ei edes yritetty kiusata kahdesta isästä. Ei, minulle ei tuputettu homopropagandaa, sukupuolineutraalisuutta tai yritetty käännyttää lesboksi. Kyllä, kasvoin lämpimässä, rakastavassa kodissa, jossa ei juopoteltu, narkattu tai pidetty homo-orgioita. Minusta kasvoi ihan tasapainoinen nainen. En ole joutunut lapsuuteni takia kärsimään mitenkään.
[/quote]
Miksi haiset pahalle?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:46"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:41"] Mitä vastaat siihen, että minä sanon: Minulle oma äitini on ollut todella tärkeä koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. [/quote] Good for you. Minun tapauksessa äiti teki loppuelämästäni hemmetin vaikeaa ja ollaan nykyään kohteliaissa mutta ei lämpimissä väleissä. Jos minut palautettaisiin takaisin alkupisteeseen ja kysyttäisiin että tämä äiti vai kaksi tervepäistä miestä, haluaisin yrittää elämää udelleen niiden miesten kanssa. Ja nyt itsekin järkytyn kun tajuan että tuskin tulisi vähääkään ikävä. [/quote] Niin? Mutta pointtini onkin, että jos YKSIKIN ihminen on sitä mieltä, että äiti naisena on ollut täysin korvaamaton, jota isä tai sata isää ei olisi koskaan voinut korvata, voiko yhteiskunta tehdä päätöksen, että lapsella ei ole lähtökohtaisesti ikeus saada omaa äitiä? Viittaan samaa sukupuolta koskevien adoptio-oikeuteen. [/quote] Mies voi hakea yksin adoptiolasta jo nyt.
[/quote]
Mutta ei hän sitä saa. Adoptio lähtee lapsen parhaasta, ei vanhemman. Yksin asuva mies tuskin on koskaan parempi vaihtoehto kuin nainen ja mies. Turha heittää mitään toivoloita tähän, hän ei ole saanut adoptiolasta.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:58"]
Mistä sinä sen tiedät ? Eivät kaikki homot tai kaikki lesbotkaan, pysty ottamaan toisen sukupuolen paikkaa. Ei minun isäni olisi ikinä, ikinä, pystynyt samanlaiseen kuin äitini.
[/quote]
Jonkun muun isä olisi pystynyt ja pystyy nyt jo.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:58"]
[/quote]
Jonkun muun isä olisi pystynyt ja pystyy nyt jo.
[/quote]
Mutta eivät kaikki, ja siksi kysynkin: eikö lähtökohtaisesti jokaisella ole oikeus äitiin? Tuskin kaikki homoisät pystyvät ottamaan äidin paikan, tuskin sen paremmin kuin heteroisätkään. Jotkut kyllä, kaikki eivät.
Mitä tapahtuu tilanteessa, jossa homopariskunta, joilla on lapsi, eroaa? Lapsella on rikkinäinen koti ja kaksi homoisää? Mitäs, jos lapsi ei tule toimeen toisen isän kanssa eikä halua olla siellä, mutta isällä on vanhemman oikeudet ja vastuu? Onko yhteiskunta silloin tehnyt lapsen puolesta päätöksen, että hänellä on kaksi isää ja hän on molempien luona? Kyllä olisi teini-iässä naisen alkuna ottanut päähän, jos olisin vuorotellen joutunut asumaan isäni ja esim. isäni kaverin luona. Hirveää! Kaipasin äitiä ja onneksi minulla oli sellainen.
Millaiset perskarvat sulla on?