Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yt:n ja työhaastattelu

Vierailija
27.11.2014 |

Meillä on töissä menossa yt:t eli porukkaa saa lähteä. Olen menossa huomenna työhaastatteluun ja meillä maanantaina tiedotetaan että ketkä saavat potkut. Mietin että olenko jotenkin moraaliton jos työpaikkani nykyisessä paikassa säilyy ja sitten viikon tai parin päästä menenkin ilmoittamaan että lähden...joku muu kuitenkin siinä tilanteessa on menettänyt työnsä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? 

Vierailija
2/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsä et, että jos saat sen työpaikan, ja tilallesi tarvitaan uusi, on työnantajalla velvollisuus tarjota sitä YT:eissä työnsä menettäneille. Eivät siis voi rekrytä ulkoa ennen kuin ovat tarjonneet irtisanotuille paikkaa (takaisinottovelvollisuus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikkasi ontuu nyt pahasti. Sehän olisi lottovoitto jos löytäisit uuden työn.

Vierailija
4/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"]

Täh? 

[/quote]

Niin siis minusta tuntuu vaan pahalta että joku muu kenties menettää työnsä samaan aikaa kun itse haen uutta paikkaa ja kenties sen saan vaikka mua ei oltaisikaan irtisanomassa...kysyn tätä siksi kun taidan olla aika vahvoilla saada sen uuden paikan...ääh en taida osata esittää asiaani oikein.

ap

Vierailija
5/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... Ei mulle ainakaan koskaan ole heti haastattelun päätteksi ilmoitettu, että saan paikan. Aikamoinen itseluottamus sulla. Mutta jos nyt niin sattuisi käymään, että saat huomenna töitä ja vielä maanantaina kerrottaisiin, että saat myös pitää paikkasi nykyisessä firmassa, niin onneksi olkoon, olet oikea onnenpossu. Faktahan on kuitenkin se, että nykymaailmassa jokainen tekee just sen, mikä on itselle parhaaksi. Eipä ne firmatkaan sitä moraalittomuuttaan kauheasti sure. Ja tyhmää olisi, jos ei millään tavalla varmista selustaansa, jos siihen kerran on mahdollisuus. 

Vierailija
6/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"]

Täh? 

[/quote]

Niin siis minusta tuntuu vaan pahalta että joku muu kenties menettää työnsä samaan aikaa kun itse haen uutta paikkaa ja kenties sen saan vaikka mua ei oltaisikaan irtisanomassa...kysyn tätä siksi kun taidan olla aika vahvoilla saada sen uuden paikan...ääh en taida osata esittää asiaani oikein.

ap
[/quote]

huoh. Kuten joku sanoiniin on takaisinottovelvollisuus.

Vierailija
7/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:35"]

Logiikkasi ontuu nyt pahasti. Sehän olisi lottovoitto jos löytäisit uuden työn.

[/quote]

Totta kai se olisi minulle mutta tuntisihan se pahalta että joku joka haluaisi jäädä on saanut potkut ja minäkin lähtisin mutta vasta sen jälkeen. Meillä irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Jos nyt menisin kertomaan pomolle että olen hakeutumassa jossain vaiheessa kuitenkin muualle niin todennäköisesti irtisanomislapussa olis maanantaina mun nimeni sen toisen sijaan...

ap

Vierailija
8/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitit asiasi ihan oikein ja vastaus on kuten 3 esitti. Et voi pitää kahta paikkaa kuitenkaan.

Vierailija
9/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon irtisanomisajat. Ehdit aloittaa jo uudessa paikassa, ennenkuin joku muu pääsee irtisanomisajan loppuun, ja hänen kohdallaan vaan perutaan tuo irtisanominen.

Vierailija
10/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:37"]

Jaa-a... Ei mulle ainakaan koskaan ole heti haastattelun päätteksi ilmoitettu, että saan paikan. Aikamoinen itseluottamus sulla. Mutta jos nyt niin sattuisi käymään, että saat huomenna töitä ja vielä maanantaina kerrottaisiin, että saat myös pitää paikkasi nykyisessä firmassa, niin onneksi olkoon, olet oikea onnenpossu. Faktahan on kuitenkin se, että nykymaailmassa jokainen tekee just sen, mikä on itselle parhaaksi. Eipä ne firmatkaan sitä moraalittomuuttaan kauheasti sure. Ja tyhmää olisi, jos ei millään tavalla varmista selustaansa, jos siihen kerran on mahdollisuus. 

[/quote]

Ööh kerroin meneväni huomenna haastatteluun ja kerroin myös että kenties viikon parin päästä menisin irtisanoutumaan??!! Ongelmia luetun ymmärtämisessä?

ap

Vierailija
11/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"]

Täh? 

[/quote]

ap

[/quote] 

Kenties sinun pitäisi mennä ulos tekemään jotain muuta kuin miettiä liian syvällisiä asioita, To be or not to be tai elämän tarkoitusta. Me vaikkapa piiitkälle lenkille 

Vierailija
12/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja toisekseen en minä firmaa ajattele vaan sitä irtisanottua työntekijää. Joo toki firmalla on velvollisuus ottaa sitten takaisin ennen uusien rekryä mutta maalaisjärjellä...kuka oikeasti haluaisi palata takaisin saatuaan kertaalleen potkut?

ap

Vierailija
13/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan stressaat. Voi käydä niinkin, ettet saa uutta duunia ja vanhastakin tulee potkut.

Vierailija
14/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:32"] Täh?  [/quote]   Niin siis minusta tuntuu vaan pahalta että joku muu kenties menettää työnsä samaan aikaa kun itse haen uutta paikkaa ja kenties sen saan vaikka mua ei oltaisikaan irtisanomassa...kysyn tätä siksi kun taidan olla aika vahvoilla saada sen uuden paikan...ääh en taida osata esittää asiaani oikein.   ap [/quote] huoh. Kuten joku sanoiniin on takaisinottovelvollisuus.

[/quote]

Ohis huutelee täältä että harvassa on ne jotka oikeasti pystyvät palaamaan takaisin kun on potkut annettu. Se on todellakin kova kolaus ihmisen psyykelle.

Vierailija
15/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:36"]

Täh? 

[/quote]

ap

[/quote] 

Kenties sinun pitäisi mennä ulos tekemään jotain muuta kuin miettiä liian syvällisiä asioita, To be or not to be tai elämän tarkoitusta. Me vaikkapa piiitkälle lenkille 

[/quote]

niin mua on ennenkin haukuttu liian empaattiseksi ihmiseksi nykyajan tunnekylmässä yhteiskunnassa...ap

Vierailija
16/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:41"]

Turhaan stressaat. Voi käydä niinkin, ettet saa uutta duunia ja vanhastakin tulee potkut.

[/quote]

Tämä on hyvin epätodennäköistä mutta totta kai on mahdollista :D tällä hetkellä se pelko ei ole mulla päällimmäisena mielessä...

ap

Vierailija
17/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin yt-neuvotteluissa ja lähdin maailmanympärimatkalle.

Työkaveri sai pitää paikan, josta hänet olisi irtisanottu. Tyytyväinen kolmen lapsen äiti.

Vierailija
18/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten paikalle ilmestyy heti katkaerat tunnevammaiset palstahaaskat kun joku ilmaisee olevansa huolissaan jostain muusta kuin itsestään...perisuomalainen ajatusmaailma.

Vierailija
19/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen ajattelee näin. Itse en miettisi pätkääkään ottaisinko uuden työn vastaan, enkä todellakaan menisi ilmoittamaan nykyiselle pomolle että olet EHKÄKENTIES saamassa toisen duunin. Kamoon, valoja vintille nyt!

Vierailija
20/38 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:45"]

Irtisanouduin yt-neuvotteluissa ja lähdin maailmanympärimatkalle.

Työkaveri sai pitää paikan, josta hänet olisi irtisanottu. Tyytyväinen kolmen lapsen äiti.

[/quote]

Sulla taiskin olla aika iso kultainen kädenpuristus jos varaa oli maailmaa lähteä kiertämään :D