Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heti kun lapset nukkuu, lähden

Vierailija
27.11.2014 |

A) kauppaan (samassa korttelissa)
TAI/JA
B) viemään roskat

Mitä mieltä olette? Voinio jättää sikeästi nukkuvat 4 ja 7 vuotiaat 10 minuutiksi yksin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jättäs. Kuitenki unohat avaimet

Vierailija
2/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys. Et tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään! Ne roskat viedään sillon kun lapset on hereillä ja sama juttu kaupan kanssa.

Vierailija
4/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei saa olla hereillä kun käyt. Voisit laittaa lastenohjelmat pyörimään ja sanoa että äiti käy kaupassa.

Vierailija
5/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit korkeintaan viedä roskat. Kauppareissulla voi esim. joku rattijuoppo ajaa päällesi. Jätä ainakin vähintäään lappu pöydälle, jonka 7v voi lukea, jos herää ja sinua ei ole paikalla. Olen lapseton, joten kokemusta ei ole. Ehkä olen väärässä?

Vierailija
6/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt roskat voi ainakin viedä, tuskin paria minuuttia kauempaa vie. Toi kauppa on vähän siinä ja siinä, en ehkä itse lähtis.

Vierailija
7/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että roskia ei voi viedä kun lapset nukkuvat. Vai onko teillä tapana kuljettaa kersat mukananne joka kerta kun viette roskat tai haette postin?

Vierailija
8/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat voi viedä ja itsekin käytän ainakin koiran vielä nopeasti pissillä (max.10min). Otan tosin aina radiopuhelimen mukaan että tiedän mikä tilanne. Kauppaan en kyllä lähtis :/

Vierailija
9/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat voisin viedä ja vienkin, vaikka minulla on vasta vauva. Asun ekassa kerroksessa ja roskakatos on rapun edessä suoraan, aikaa tähän menee puoli minuuttia.

Vierailija
10/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa kaupat vaarallisia. Eikö sinne sitten nimenomaan kannata mennä ilman lapsia?

Vierailija
11/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Mulla on tähän myös koominen apu.. soitan mun varapuhelimeen, varapuhelimen jätän lasten huoneeseen, siinä kaiutin päällä, korvassa mulla bluetooth ja linja siis koko ajan päällä. Jos kuulen, että heräävät, niin voin kertoa olevani roskiksilla tai alakaupassa. -- mua aina nairattaa tämä mun viritys, mutta se tuo jotain turvaa.. yksin ovat siis olleet nukkuessaan max 15min. 5 ja 7- vuotiaat.

Vierailija
12/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi yksinkertaisempaa huolehtia, että kaupasta ei tartteta mitään just nyt, ja viedä ne roskat aamulla kun lähdette ulos? Aivan ihme hiihdäntää tuollainen. Riskit ja hyödyt vastakkain. Jos riskit on pienet, hyödyt on myös, joten jääköön tekemättä.

Vierailija
13/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut mieleenkään jättää nukkuvia lapsia yksin. Päivällä käyn kyllä roskat viemässä tai tekemässä pihatöitä. Lapset myös ulkoilevat ilman minua omassa pihassa. Ajattelen, että lapset säikähtävät jos heräävät enkä ole kotona. Tuttava perheessä oli todella nopeasti levinnyt tulipalo, ehkä olen senkin takia tästä niin tarkka. Niin ja olen yh, silti ei ole koskaan ollut tarvetta lähteä iltaisin minnekään.

Vierailija
14/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit käydä vaikka baarissa yhdellä.

Vierailija
15/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun lapsi nukkuu, menen tekemään tarpeeni wc:ssä ja sitten suihkuun. Aikaa menee sellaiset 10 minuuttia. Mitä olette mieltä, onko liian suuri riski? En kuule suihkussa mitään muuta kuin veden loisketta ja lapsen makuuhuone on eri puolella huoneistoa. Pitäisikö teidän mielestä käydä välillä esim. hoitoaineen vaikuttaessa käydä tarkastamassa ettei ole mahdollisesta rikkonaisesta sähkölaitteesta päässyt syntymään tulipaloa, tai naapurista levinnyt? Pelottaa myös jos liukastun saippuaan ja jotain tapahtuu minulle.

Vierailija
16/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kaupassa ennen lasten nukkumaanmenoa, roskat vien kyllä milloin vain. Ei ole kiva herätä ja huomata olevansa "yksin kotona", muuten en usko siinä olevan mitään vaarallista.

Vierailija
17/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella sen verran luulis elämänhallintataitoja olevan, että osaa ajoittaa roskien viemisetkin niin ettei tarvitse jättää nukkuvia lapsia yksin kotiin. Aina voi sattua jotain.

Vierailija
18/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nukkuvia lapsia uskaltaisi jättää yksin. Kai ne roskat voi aamuun odottaa? Meillä on välillä 6- ja 9- vuotiaat olleet kotona kun käydään kaupassa, mutta tosiaan ovat hereillä ja puhelin on isommalla, jos tulis joku hätä.

Vierailija
19/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano lapsille että käyt kaupassa, isompi osaa soittaa jos herää? Itse en lähtisi, koska jos lapset sillä aikaa heräävät menee pitkäksi aikaa perusluottamus ja voi puhjeta pahojakin pelkotiloja- jopa aikuisena. Aikuisen näkökulmasta sinänsä pieni asia mutta lapselle tosi pelottava kokemus.

Vierailija
20/25 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:57"]Kyllä jokaisella sen verran luulis elämänhallintataitoja olevan, että osaa ajoittaa roskien viemisetkin niin ettei tarvitse jättää nukkuvia lapsia yksin kotiin. Aina voi sattua jotain.
[/quote]

Kotonakin voi sattua jotain. Itseasiassa suurin osa onnettomuuksista tapahtuu juuri kotona. Tätä miettiessä yksin kotona vauvan kanssa sai kiitettävän ahdistuksen päälle. Liukastuu ja lyö päänsä pahasti. Kauan lapsenkin täytyisi huutaa sängyssään.. Kauppaan en lähtisi, mutta roskat voi viedä. Siihen ei kauaa mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi