Kuntoutustuella elävät
Onko vointisi alkanut kohentua kuntoutuksen myötä?
Kommentit (15)
ei. lähinnä rahallisista syistä. ei ole varaa oikein mihinkään ja stressaan rahatilannetta kokoajan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:12"]Onko vointisi alkanut kohentua kuntoutuksen myötä?
[/quote]
Kun sais sen kuntoutustuen, niin vois alkaakkin.
T: masentunut/ahdistunut ja kuntoustuki hakemus hylätty.
No ei se kuntoutustuki mun vointiin ole vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. Olen opiskellut samaan aikaan, mutta kuitenkin sen verran hitaammalla tahdilla, että ei mulla opintotukeen olisi ollut oikeutta. Kuntoutumiseen on vaikuttaneet lähinnä muu kuntoutus, kuten psykoterapia ja vertaistukiryhmät. Tällä hetkellä oon töissä, kuntoutustuki on "lepäämässä". Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, eikä tarvitse enää sen varaan palata. En kyllä usko, että sitä nyt enää tämän jakson jälkeen mulle myönnettäisiinkään. Jonkun 7 vuotta olen muistaakseni sillä ollut.
Stressin määrää on vähentänyt ja se on vaikuttanut positiivisesti koko elämään muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:12"]Onko vointisi alkanut kohentua kuntoutuksen myötä?
[/quote]
[/quote]
Mistä rahaa kun se hylätään? Miten se edes voidaan hylätä?
Minkä kuntoutuksen? Tapaturma sattui jo 2006 ja ei oo kuntoutuksesta kukaan puhunut mitään...
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 20:12"]Onko vointisi alkanut kohentua kuntoutuksen myötä?
[/quote]
[/quote]
Mistä rahaa kun se hylätään? Miten se edes voidaan hylätä?
[/quote]
sossusta jos sieltäkään..voi kuule kyllä se voidaan hylätä. Jos kelan/vak.yhtiön tai eläkeyhtiön lääkäri päättää ettet oöe sairas niin se on sitä myöten selvä. Ei kukaan "terveelle"mutään maksa. On ihan se ja sama mitä hoitavat lääkärit on mieltä.kumileimaisin lääkäri kun lyö leiman niin se oli sit siinä.
Kuinka sairas sitten pitää olla, että Kelan lääkäreille "kelpaa"?
siis kuntoutustukihan on jatko pitkälle sairaslomalle.
olimn kuntotustuella useamman vuoden, eikä mulle mitään kuntoutusta annettu.
mulla vakava syöpä, myrkkyjä ja leikkaus ennen sitä, sit vaan kotiin...
sen jälkeen eläke.
siinä se.
eli ei kuntotusta mitään
itse saanut räpeltää liikuntaa jne virikettä sen mitä on jaksanut..
kaipaisin seuraa ja virikettä ja jonkun, joka potkisi liikkeelle täältä tietokoneen ääreltä..
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:52"]
siis kuntoutustukihan on jatko pitkälle sairaslomalle.
olimn kuntotustuella useamman vuoden, eikä mulle mitään kuntoutusta annettu.
mulla vakava syöpä, myrkkyjä ja leikkaus ennen sitä, sit vaan kotiin...
sen jälkeen eläke.
siinä se.
eli ei kuntotusta mitään
itse saanut räpeltää liikuntaa jne virikettä sen mitä on jaksanut..
kaipaisin seuraa ja virikettä ja jonkun, joka potkisi liikkeelle täältä tietokoneen ääreltä..
[/quote]
Kyllä se liikkeelle lähteminen on itsestä kiinni. Sitä vastuuta ei pidä kenellekään työntää.
Miksi nostelet ketjua jonka viimeinen kommentti on vuodelta 2014?
Ei. Olin kymmenisen vuotta kuntsarilla, ja sitten se vaihtui pysyvään työkyvyttömyyseläkkeeseen. Onneksi.
Kun pääsin TK eläkkeelle niin vointi on kohissut ylöspäin.
On.