Kuinka paljon olet jaksanut treenata ja panostaa ulkonäköön vauvavuonna?
Kommentit (23)
Vauva nyt 5kk. En ole koskaan ollut mikään treenaaja, mutta pitänyt kyllä itsestäni huolta ja itseni kunnossa. Lenkkeilen viikottain, sauvakävelen tai reipasta kävelyä. Kesällä pyöräilyä. Minulla nivelet ei kestä kovin tiuhaa lenkkeilyä, siksi pakko rajoittaa noin 4krt viikossa. Muuten jalat menee astumiaroiksi. Näin oli edellisenkin raskauden jälkeen lähes vuoden. Juoksemaan olisi halu.
Kotona kyllä teen lihaksia esim. netistä löytämieni ohjelmien avulla jne. Mutta kuitenkin pidän nyt tärkeämpänä sen että annan tarvittaessa ajan lapsille ja miehelle. Eli jos jostain syystä jää lenkki väliin niin maailma ei kaadu. Kunhan vauva lähenee vuoden ikää ja oma "kuntoni" paranee niin sitten taas täysillä kuntoilemaan.
en treenaa ikinä (en ole aieminkaan treenannut), käyn vaunulenkeillä. meikkaan ja laitan hiukset joka päivä, niinkuin ennenkin. vauva nyt 10kk. meikkaan ehkä enemmän kuin ennen vauvaa, koska on aikaa. kampaajalla en käy koska ei ole rahaa, mutta värjään kotona säännöllisesti.
Mä oon vähän surullinen tapaus :D kampaajalla kävin muutenkin harvoin, nyt en ole käynyt kertaakaa (lapsi 1,5v) hiukset värjäsin ennen, lopetin se raskaana ollessa ja huomasin että mullahan on kivanväriset hiukset ja kesälläkin tuli kivat aurikonkoraidat joten en aijokkaan enää värjätä..
Meikkasin ennen päivittäin, nyt meikkaan vaa jos oon menossa jonekkin tai tapaamaan ystäviä (n.3x viikossa) puistoon tai lähikauppaan en meikkaa.. Olen kyllä aivan hirveän näköin ilman meikkä, tummat silmänalukset, huono iho, kalpea... Meikattuna olen ihan ok näköinen.
Raskauskiloja jäi 10kg, kävin kyllä lenkkeilemässä ja yritin pudottaa painoa, ei oikein ollu motivaatiota ka nyt olen siis raskaana taas eikä painonpudotus ole ajankohtainen.
Vaatekaappikin on kuin ryysyläisellä kun ei mikää mene päälle mutten halua ostaa taas isoja kokoja kun on tarkoituksena päästä sitten takas normaalipainoon jolloin olisi paljon kauniita vaatteita.
Musta on tullu juurikin sellanen mamma mitä luulin ettei musta koskaan tuli, ylipainonen, tuulipukuun ja verkkareihin pukeutuva...
Toivottavasti mies jaksaa kattoo tätä suojirviötä vielä hetken kun olisi tarkoitus saada itseään niskasta kiinni hetikun on tää kakkonen syntynyt ja paikat parantunu ja imetys sujuu :D
En yleensäkään urheile paljoa, mutta vauvavuosina lenkkeilin paljon. En meikkaa kovin usein mutta muuten pidin itseni siistin näköisenä, kampasin tukan aina jne. Lakkasin ja hoidin kynsiäni ahkerasti, koska töissä en voi käyttää kynsilakkaa.
Aika vähän. Olin niin väsynyt etten mtn systemaattista treeniä jaksanut. Myös miehen työvuorot hankalia ja pelkkiin harrastuksiin en kehdannut hoitoapua keneltäkään pyytää.
Vaunulenkit ja joskus kotijumppaa.
Meikkiä laitoin jos jonnekin muualle kuin ulkoilemaan lähdin.
Oletko saanut perspektiiviä?
No olin lähyöpainossani (169/54) jo pari vk synnytyksestä ihan ilman reeniä joten sen jälkeen treenailin ihan vaan jotta lihakset pysyy kunnossa. Lähinnä kotijumppa ja päivittäiset vaunulenkit. Käyn kampaajalla n. 1-2krt / 2kk ja näin tein myöa vauva vuonna. Meidän "vauva" nyt siis vuoden.
Kotona en ole ikinä ilman ehostusta, joka aamu jossain välissä pesen kasvot ja laitan kosteusvoiteen ja kevyen arkimeikin (kulmat ja ripsari ehkä puuteri). Väsymystä ei ole ollut kun vauva pienestä asti nukkunut yöt joten jaksamisen suhteen ei ongelmaa.
En oikeastaan tee mitään eri tavalla kuin ennen ulkonäön suhteen. Uloslähtiessä enemmän meikkiä, kotona arkisesti. Hiuksiin en anna tyvikasvun ehtiä liian pitkäksi.
N22
En ole ikinä treenannut/aktiivisesti lenkkeillyt, mutta pienillä ruokavaliomuutoksilla ja satunnaisella kotijumpalla/hyötyliikunnalla sain karistettua raskauskilot (20kg) ja vielä kilon päällekin nyt kun "vauva" 1v2kk.. Ei haittaisi vaikka pari kiloa lähtisi vielä vaikka normaalipainoinen (bmi23) olen :) olisi intoa mennä ohjatuille jumppatunneille, mutta aika ja raha. Olen tässä suunnitellut 10 kerran kortin ostamista lähikuntosalille jumppiin, mutta ei tunnu ikinä irtoavan sitä 80e siihen kun rahaa on rajallisesti ja niin monta muutakin rahareikää tässä. Ilman lapsia pääsisin vain viikonloppuisin nyt (tosin pian aloitan ilta- ja viikonlopputyöt = vielä vähemmän aikaa miehelle ja perheelle) ja vain kalliimmissa paikoissa on lapsiparkki.. Vaunulenkit ei ole kovin tehokkaita kun mukana laahustaa 4v uhmaikäinen. Valintoja valintoja :)
Ei nyt varsinaisesti liity aloitukseen, mutta tuli mieleeni linkata. Tietääköhän edes kovin moni odottava tai pienen lapsen äiti näistä :/
Urheilu on jäänyt satunnaisiin lenkkeihin. Paino on sama kuin ennen raskautta, eli hoikka. Hiukset edelleen pitkät ja muutenkin näytän ihan samalta kuin ennen raskautta. Vauva nyt 8 kk.
Salia 130h, kävelyä 1000km, portaita kotona ja töissä ylös 15 km. Lenkillä 3 km. Peilin ääressä ja vaatekaupoissa 40h.
Ei mun tarvinnut treenata eikä panostaa. Olin nuori ja näytin hyvältä muutekenkin. Lisäksi äitiys teki muutenkin hyvää kun hiukset olivat tosi vahvassa kunnossa yms.
Lenkkeilen ja treenaan kahvakuulaa kotona. Tavoitteena olisi 3krt/vko, mutta aina ei onnistu. Painoa olen pudottanut n.12 kiloa. Tavoitteena on pudottaa vielä toinen samankokoinen satsi. Nyt tuli hyvä sauma elämänmuutokselle :)
Jos siis käyn salilla kolmesti viikossa ja meikkaan joka päivä paitsi jos olen niin helvetin väsynyt että olen kuin sairas niin eikö ole aika hyvin? Kaikki karvat ym. toki pidän kuosissa myös. Ap
Mä käyn vaunulenkillä ja teen kotijumppaa. Alan pian käymään uimassa ja ensi vuonna ryhmäliikunnassa. Painoa tuli 20 kiloa raskauden aikana, jäljellä 4 kiloa.
Hiukset laitan joka päivä, en värjää ja käyn kampaajalla pari kertaa vuodessa. Meikkaan melkein joka päivä. Uusia vaatteita ostan pari kertaa kuussa muutaman. Mielestäni näytän hyvältä. Vauva nyt 3 kk.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:03"]
Jos siis käyn salilla kolmesti viikossa ja meikkaan joka päivä paitsi jos olen niin helvetin väsynyt että olen kuin sairas niin eikö ole aika hyvin? Kaikki karvat ym. toki pidän kuosissa myös. Ap
[/quote]
Sinähän sen itsellesi määrittelet. Jotkut eivät koskaan urheile tai meikkaa, se ei silti tarkoita etteivätkö he näyttäisi hyviltä. Se mikä sinulle on riittävää itsestäsi huoltapitämistä on ihan sinun juttusi, ei siitä voi muihin verrata.
Synnytyksenjälkeinen masennus vei kaikki voimat. Meikkasin ehkä kerran-kaksi viikkoon, ennen joka päivä, hiukset pysyivät pitkinä, mutta kiedoin ne päivittäin nutturalle. Sääret ja kainalot ajelin muutaman kerran viikkoon. Lähinnä keskityin pysymään hengissä ja selviämään siihen saakka, kun mies tulee töistä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:19"]
Ei nyt varsinaisesti liity aloitukseen, mutta tuli mieleeni linkata. Tietääköhän edes kovin moni odottava tai pienen lapsen äiti näistä :/
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288351491069.html
[/quote]
Tämä on hurjaa. Ja kummastuttaa ettei neuvolassa edes asiasta tiedoteta. Mammat asiasta tietämättä meikkaavat, käyttävät kemikaaleja raskausaikanaan ja myöhemmin lapsella ilmenee kaiken maailman ADHD.ta, persoonallisuushäiriöitä, syöpää, lisääntymiskyvyttömyyttä tms. Vaikka tuo tieto ei ole mieleistä, on mielestäni vaarallisempaa sulkea siltä silmät :(
Miten te muut? Käytittekö kosmetiikkaa odottaessa, ja jos käytitte niin käytittekö perus markettien tarjontaa, lumenea, lancomea tms? Itse olin valtaosan meikkaamatta raskausaikana, ja pari kertaa kun tuli käytyä teatterissa niin tein meikin luomukosmetiikalla.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:03"]
[/quote]
Sinähän sen itsellesi määrittelet. Jotkut eivät koskaan urheile tai meikkaa, se ei silti tarkoita etteivätkö he näyttäisi hyviltä. Se mikä sinulle on riittävää itsestäsi huoltapitämistä on ihan sinun juttusi, ei siitä voi muihin verrata.
[/quote]
Hyvä kirjoitus 17! Ei itseä pidä verrata toisiin, erillisiin yksilöihin.
nro 20.lle: En meikkaillut odotusaikana. Tiedän, olen lukenut ja katsonut dokkareita ympäristön kemikaalikuormituksesta.
Kertokaa niin saan perspektiiviä. Ap