Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä ketositeitä?

Vierailija
27.11.2014 |

Miksi haluat mieluummin käyttää haisevia, hiostavia ja rapisevia muovirättejä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:40"]

Mihin ne tungetaan pesua oottamaan? Kuinka runsaan kosken kuohut ne pysäyttää? Jos aattelee,että imukykyisin kertis pitää puoli tunti?

[/quote]

Ite laitan pieneen koriin pyykkikorin viereen. Ei haittaa vaikka vähän ehtii kuivahtaakin, on pesussa silti lähtenyt tosi hyvin. Pesen n parin kolmen päivän välein muun pyykin joukossa.

Vierailija
22/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne tungetaan pesua oottamaan? Kuinka runsaan kosken kuohut ne pysäyttää? Jos aattelee,että imukykyisin kertis pitää puoli tunti?

[/quote]

Mulla on ihan pyykkikorissa. Ja ei, eivät haise, ihan niin kuin ei nenäverenvuodon takia sotkeentunut paitakaan haise kuivahtaneena.

Niistähän voi tehdä ihan niin imukykyisiä kuin haluaa. Valmiina myytävistä imukykyisimmät kulkevat nimellä jälkivuotoside.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:42"]

Miksette kestositeilijät käytä kuukuppia?

[/quote]

En pysty käyttämään. Kuppi sattuu. Myöskään tamponia en pysty käyttämään.

Vierailija
24/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä ainakin taitan ne neppareillaan kiinni ja nakkaan muiden likapyykkien sekaan. Pesen pyyhkeiden tai lakanoiden kanssa. Materiaalista ja paksuudesta tieten riippuu se, minkälaisia kuohuja pysäyttää. Mulla on runsaat menkat ja mulla ainakin Charlien Bananan isoin koko on tosi hyvä. Pari muutakin imukykyistä on, mutta en enää muista valmistajaa, koska ovat varmaan kolme vuotta vanhoja jo. Noi CB:t on pinnaltaa fleeceä ja tosi kivan tuntuiset ihoa vasten.

Vierailija
25/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
26/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Käytänkin. Mulla on aikas runsaat menkat...

Vierailija
27/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Anatomiani ei salli ja töissä ei ole mahdollisuutta kuppia tyhjentää, koska hygienian hoito on siellä puutteellista (ei ole välttämättä vessaa käytettävissä).

Vierailija
28/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:09"]Te kertistelijät ette vain tiedä paremmasta. Meillä kestoilijoilla taas on kokemusta niistä kertakäyttöisistäkin, joten voimme todellakin vertailla. Kestoside on huomattavasti mukavamman tuntuinen kuin joku inhottava muoviläpyskä. Kerran kun kokeilee, ei kertiksiin suostu vilkaisemaankaan.
[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Yritin totutella kestositeisiin puolen vuoden ajan, mutta ne oli minusta inhottavia ja liian paksun tuntuisia neppareineen. Häiritsivät pyöräillessä ja juu, olivat ihan laadukkaita kestositeitä. Kokeilin kuukuppia, mutta se ei sopinut mulle yhtään. Siirryin siis takaisin vanhaan tuttuun tamponi + yöllä side-yhdistelmään. Ei rapise, ei haise, ei tarvi kuljettaa eikä säilytellä pesua odottamassa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että eri ihmisille sopii erilaiset rstkaisut?

Vierailija
29/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytänhän. Juuri siksi etteivät ne haise eivätkä saa pildeä kutiamaan. Pesen ne yleensä 60 asteessa kaikki kerralla erillään muista pyykistä. Olisi taas työn alla uusia siteitä. Kankaat leikattu mutta ompelua vailla. Mulla hyvin istuva ja tarpeeksi monikerroksinen kestoside pitää paremmin kuin kertakäyttöinen. Mulla on niitä erikokoisia, yöksi tietenkin isompia.

Vierailija
30/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin käyttää, onko suositella mistä saisi ostettua hyviä?

Vierailija
31/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytän kuppia.

Vierailija
32/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:55"]

Mä haluaisin käyttää, onko suositella mistä saisi ostettua hyviä?

[/quote]

http://www.laurelin.fi/tuotteet.html?id=5/

Vierailija
33/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat ja muut risat rätit toimii siteinäkin...

Vierailija
34/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kertakäyttösiteen voi laittaa puhtaana pikkareihin, ja rullata likaisena seuraavan siteen muoviin sekä heittää roskiin. Kestoside pitäisi päivän aikana laittaaa johonkin pussiin, kannella niitä verisiä siteitä mukana koko päivä, ja sitten vielä liottaa ja pyykätä niitä. Öö, yök. Ei kiitos. Kestoside on kyllä ehkä ällöttävin keksintö ikinä. Ymmärrän toki ekologisen puolen, mutta pakko myöntää että arvostan kertaäyttösiteen helppoutta enemmän kuin kestositeen ekologisuutta.

Vierailija
35/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:44"]

[/quote]

Mulla on ihan pyykkikorissa. Ja ei, eivät haise, ihan niin kuin ei nenäverenvuodon takia sotkeentunut paitakaan haise kuivahtaneena.

Niistähän voi tehdä ihan niin imukykyisiä kuin haluaa. Valmiina myytävistä imukykyisimmät kulkevat nimellä jälkivuotoside.

[/quote]

Nenäverenvuoto ja kuukautiset on kyllä teknisesti ottaen ihan eri tavaraa eikä siis hajultaan mitenkään vertailukelpoisia. Nenäverenvuoto on verta, kuukautisvuodossa on vain vähän verta.

Vierailija
36/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:10"]

Koska kertakäyttösiteen voi laittaa puhtaana pikkareihin, ja rullata likaisena seuraavan siteen muoviin sekä heittää roskiin. Kestoside pitäisi päivän aikana laittaaa johonkin pussiin, kannella niitä verisiä siteitä mukana koko päivä, ja sitten vielä liottaa ja pyykätä niitä. Öö, yök. Ei kiitos. Kestoside on kyllä ehkä ällöttävin keksintö ikinä. Ymmärrän toki ekologisen puolen, mutta pakko myöntää että arvostan kertaäyttösiteen helppoutta enemmän kuin kestositeen ekologisuutta.

[/quote]

No, mikset voisi käyttää sitä vaikka sitten yöllä? Ei tarvitse kuskata mihinkään. Mä käytin aina lapsille kestovaippojakin vaan kotona, kun inhotti se kakkasten ja pissasten vaippojen kuskailu... Säästy silti ihan järjettömiä summia rahaa, ja tietty myös luontoa.

Vierailija
37/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia, kertiksiä useammin. Käytän myös tamponeja. Kestositeet tuntuvat mukavalta ihoa vasten eikä peseminen ole minulle ongelma, mutta se neppari on tuskallinen pyöräillessä! Nepparittomia en ole kokeillut.

Kuukuppia en vain saa sisääni, harmi.

Vierailija
38/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:10"]

[/quote]

No, mikset voisi käyttää sitä vaikka sitten yöllä? Ei tarvitse kuskata mihinkään. Mä käytin aina lapsille kestovaippojakin vaan kotona, kun inhotti se kakkasten ja pissasten vaippojen kuskailu... Säästy silti ihan järjettömiä summia rahaa, ja tietty myös luontoa.

[/quote]

järjettömiä summia rahaa? Mun kuukautiset kestää 7 päivää eli 6 yötä. Yössä menee yksi yöside. Yksi yösidepaketti kestää siis kahdet kuukautiset. Yksi yösidepaketti maksaa jotain n. 2e. Vuodessa yösiteisiin menee siis 12e. Ei nyt ehkä ihan järjetön määrä rahaa kuitenkaan...

Vierailija
39/55 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kestosidettä kupin varmistuksena öisin ja töissä runsaina päivinä kun ei aina pääse just sillon vessaan kun alkaa tuntua kupin täyttyminen. Tykkään tosi paljon, ovat mukavia ja nättejä, tekis mieli hommata lisää, muttei ole tarvetta.

Vierailija
40/55 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis KESTOSITEITÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä