Miksi leivän syönti on paha asia, mutta ei puuron syönti?
Kommentit (42)
Itse tykkään kaurapuurosta ja veteen tehtynä, suolaa vähän ja site vaikka kiisselin kanssa niin avot kuin hyvää on. Miksi leipää ei saisi syödä, onkohan se sen takia, että se päälle tulee mätettyä sitä muuta epäterveellistä, joka on se haitta ei niinkään itse leipä
Aamuteeveessä puhuttiin lihan syönnin terveellisyydestä, se kuulemma aiheuttaa syöpää liikaa syötynä. Samoin, jos korvaat lihan juustolla niin sekään ei ole hyvä asia, juustokin aiheuttaa syöpää liikaa syötynä, mutta entäs kun on muitakin maitotuotteita , joita kuulemma pitää pyrkiä syömään ja maidosta se juustokin on tehty. Nin otappa tästä selvää. Itse en juo maitoa ollenkaan, mutta juustoa käytän, nyt yritän sitäkin vähentää. Lihaa en syö, kalaa yritän syödä kerran kaksi viikossa. Ruisleipää syön joka aamu, itse tehtyä.
Mitä täällä saa enää syödä, jos viljatuotteetkin kiellettäs. Kasviksia vissiin saa syödä ja mieluiten luomuna.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama oaljonko alapeukutatte, on meitäki njoilta suolsitoe leikelty jne. ja se kaikista kuiduttomin ja valkosiin leipä on se, mikä sopii parhaiten/ainoa sellainen! Ihan turha tuijotella nokkaansa pitkin kaupassa jasyyllsitää joka välissä muutnekin...
Suomi suolistovaivaisten luvattu maa ja lapsesta asti pakkosyötetään ja syyllistetään syömään ruisleipää, kaurapuuroja ja toki litroittan maitoa päälle...huhhahhei..ja vatsa kiittää! Tai ainakin lisäravinne/maitohappobakteerivalmistajat...Niitä sit kourakaupalla "lääkkeeksi",ja ainakin itselläni noista se maha vasta lopullisesti sekosikin...Kaikille kun ei vain käy "kaikki",suolistofloora on yksilöllinen. Hyvä kierre saatu kuitenkin luotua eikä ole ainoa kusetus todellakkan!
Ite ymmärrän että tuon että kaikille ei sovi kaikki, enkä koskaan katso pahasti. Itse en ole ikinä syönyt maitoa ja maitotuotteita. Maku oli vaan niin kamala. Lapsena siitä kuuli koko ajan, luut kuulemma katkeaa jne. No nyt olen jo 37 ja ei oo vieläkään yksikään luu koskaan murtunut. Kop kop. Kiitän onneani että mulla ei ole ikinä ollut mitään vatsaongelmia ja ruisleipääkin voin syödä huoletta. Rakastan sen makua.
En tiedä sanoa muitten puolesta, mutta itselleni sopii viljalajeista vain kaura.
Se ei lihota. Ilmeisesti siksi, koska se ei sisällä gluteenia kuten muut viljat.
Siksi syön kaurapuuroa, mutta en leipää. Kauraleipä sisältää myös vehnää.
Samaa paskaa on kaikki viljat. Hiilaria ja antiravinteita. Halpaa roskaa joka ei kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Koska hiilarivauhkoilijoilla ei ole itsehillintää ja he mättävät hulluna leipää ja lihovat elleivät bannaa sitä kokonaan, mutta puuron kanssa pysyy maltti kun se ei vaan ole niin nannaa.
Meillä, jotka voidaan syödään vaan 1 voileipä ja jättää siihen, ei ole mitään syytä pelätä leipää.
Entäs sitten "me", jotka eivät syö koskaan mitään "voileipiä" vaan leipä syödään leipänä korkeintaan pari palaa päivässä? Te, jotka mätätte näiden voileipien päälle monenlaista ette taida edes tietää, millainen leipä on hyvää. Makkara- ja kinkkusiivuröykkiön alta ei voi edes maistaa leivän makua.
Perinteinen vaalea ranskis. Ei löydy mistään tätä nuoruuteni herkkua. N60
Voi hyvää päivää kirjoitti:
Itse tykkään kaurapuurosta ja veteen tehtynä, suolaa vähän ja site vaikka kiisselin kanssa niin avot kuin hyvää on. Miksi leipää ei saisi syödä, onkohan se sen takia, että se päälle tulee mätettyä sitä muuta epäterveellistä, joka on se haitta ei niinkään itse leipä
Aamuteeveessä puhuttiin lihan syönnin terveellisyydestä, se kuulemma aiheuttaa syöpää liikaa syötynä. Samoin, jos korvaat lihan juustolla niin sekään ei ole hyvä asia, juustokin aiheuttaa syöpää liikaa syötynä, mutta entäs kun on muitakin maitotuotteita , joita kuulemma pitää pyrkiä syömään ja maidosta se juustokin on tehty. Nin otappa tästä selvää. Itse en juo maitoa ollenkaan, mutta juustoa käytän, nyt yritän sitäkin vähentää. Lihaa en syö, kalaa yritän syödä kerran kaksi viikossa. Ruisleipää syön joka aamu, itse tehtyä.
Mitä täällä saa enää syödä, jos viljatuotteetkin kiellettäs. Kasviksia vissiin saa syödä ja mieluiten luomuna.
Mistä tuli mieleesi, että joku laittaa sinulle rajoituksia mitä "saa" syödä? Lienevät suosituksia siellä aamuteevessäkin. Viljatuotteiden kiellon puolesta on tuskin koskaan puhuttu missään. Tällä palstalla jotkut nimittävät vehnäleipää turhaksi mössöksi, mutta pitsaa ja hampurilaisia syövät nämä valkoisen leivän moittijat joka viikko jos ei joka päiväkin. Valkoista leipää se pitsanpohja kuten myös hampurilaissämpylätkin ovat. Mutta niitä ei tietty lasketakaan, ne ovat niitä kuuluisia välipaloja kuten sipsit, irtokarkit, leivokset ja pullat sekä piirakat.
Joo, meilläkin syödään aamulla puuro. Jämäpuurosta pyöräytän usein iltapalaksi sämpylät, joissa siemeniä ja vähän lisää kauraa.
Ja juu, en pidä kumpaakaan huonona hommana. Hyvin maistuu kaikille, eikä tarvitse aamulla kyytipojaksi kuin marjoja ja pähkinöitä, illalla vähän voita ja salaatin.
Joku muu syököön sitten terveemmin, jos tämä on huonoa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sanoa muitten puolesta, mutta itselleni sopii viljalajeista vain kaura.
Se ei lihota. Ilmeisesti siksi, koska se ei sisällä gluteenia kuten muut viljat.
Siksi syön kaurapuuroa, mutta en leipää. Kauraleipä sisältää myös vehnää.
Smarketista saa kauraleipää ilman vehnää ja ilman lisäaineita, olikohan pullapirtin leipä.
Vierailija kirjoitti:
Kun se sanonta.
Aivopesusta on kyse, ei sanonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro sisältää kuitua, valkoinen leipä ei melkein yhtään. Puurossa on hitaasti vapautuvia hiilareita kun taas valkoisessa leivässä nopeita. Valkoinen leipä on kanssa täynnä sokeria, melkein käytännössä pullaa.
Leipähyllyltä löytyy sitten paljon muutakin, kuin sitä kuuluisaa valkoista leipää josta aina jankataan. Kannattaa avata silmät ja vähän katsella.
Kyllä tämän tiedän, mutta en voi tietää mitä tarkoitetaan kun sanotaan pelkkä leipä. Onko valkoista paahtoleipää, kauraleipää vai ruisleipää. Miksi luulette edes hiilarien olevan pahasta?
Koska hiilihydraatit ovat ne mitkä loppujen lopuksi ihmistä lihottavat ja turvottavat.
Vierailija kirjoitti:
Siksi syön kaurapuuroa, mutta en leipää. Kauraleipä sisältää myös vehnää.Smarketista saa kauraleipää ilman vehnää ja ilman lisäaineita, olikohan pullapirtin leipä.
Kauraleipien suurin ongelma on, että kuivuessaan ne todellakin kuivuvat. Ne pitää syödä parin päivän sisällä pussin aukaisemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Puuro sisältää kuitua, valkoinen leipä ei melkein yhtään. Puurossa on hitaasti vapautuvia hiilareita kun taas valkoisessa leivässä nopeita. Valkoinen leipä on kanssa täynnä sokeria, melkein käytännössä pullaa.
Mistä puhutaan kun tarkoitetaan "valkoista" leipää, joku ranskanpulla? Eikö täyskauraleipä ja kaurapuuro nyt ole kuitenkin aika lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"täynnä sokeria". Mistä tämä harhaluulo tulee? Vehnäleipätaikinaan ei laitetan tippaakaan sokeria. Vehnäjauhoa, hiivaa, vettä ja suolaa ovat taikinan perusainekset. Ikinä en ole sokeria laittanut, siemeniä ja rouhittuja pähkinöitä sensijaan laitan usein.
Valkoinen vehnäjauho, josta kuituosat on poistettu, pilkkoontuu lopulta täysin sokereiksi. (Polysakkaridit -> oligosakkaridit -> sakkaroosi -> glukoosi)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuli mieleesi, että joku laittaa sinulle rajoituksia mitä "saa" syödä? Lienevät suosituksia siellä aamuteevessäkin. Viljatuotteiden kiellon puolesta on tuskin koskaan puhuttu missään. Tällä palstalla jotkut nimittävät vehnäleipää turhaksi mössöksi, mutta pitsaa ja hampurilaisia syövät nämä valkoisen leivän moittijat joka viikko jos ei joka päiväkin. Valkoista leipää se pitsanpohja kuten myös hampurilaissämpylätkin ovat. Mutta niitä ei tietty lasketakaan, ne ovat niitä kuuluisia välipaloja kuten sipsit, irtokarkit, leivokset ja pullat sekä piirakat.
Näitkö jossain kysymysmerkin? Nyt ainakin näet. Se oli toteamus ja hieman sarkastinen. Onhan se vähän niin kuin kielletyssä muodossa ilmaistu, kun puhutaan , leipä on pahasta, viljat on pahasta, liha on pahasta, juusto on pahasta ja jossain täällä olen lukenut suoranaisen kiellon ja täälläkin sen, että koh tuu del lla voi syödä leipää. SEn tiedän, ettei valkoinen vehnä ole hyvästä enkä sitä paljoa käytäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi syön kaurapuuroa, mutta en leipää. Kauraleipä sisältää myös vehnää.Smarketista saa kauraleipää ilman vehnää ja ilman lisäaineita, olikohan pullapirtin leipä.
Kauraleipien suurin ongelma on, että kuivuessaan ne todellakin kuivuvat. Ne pitää syödä parin päivän sisällä pussin aukaisemisesta.
Ne voi myös pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja??? https://www.pullapirtti.fi/Tuotetiedot?groupid=2&id=866&tuotenimi=Kaura…
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa on kaikki viljat. Hiilaria ja antiravinteita. Halpaa roskaa joka ei kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon.
Juu ei tule syötyä puuroa eikä leipää.
Kun noin hyvin tiedät tuon puuron hiilarien hitaan vapautumisen, kerropa minkä takia minulla noin tunti puuron syönnistä romahtavat sokerit alas? Mikään leipä ei sitä tee ja inskat olen annostellut ihan niin kuin pitääkin.
T DM1
PS en ole lähellekään ainoa, jolle puuro tekee noin, itsekin tunnen useita sekä terveitä että diabeteksestä kärsiviä ihmisiä samalla vaivalla.