Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella osuva ja fiksu rokottamattomille osoitettu kommentti Hesarissa

Vierailija
04.10.2021 |

”Rokottamattomuus on asianomaisen oma asia, jos rokottamaton muuttaa erakoksi Lapin kairaan.

Muutoin rokottamattomuus kuuluu työnantajalle, työkavereille, naapureille, rokottamattoman läheisille, asiakkaille, ylipäätään henkilöille, jota rokottamaton tapaa.

Kehoitan koronarokotteiden ottamiseen. Mikäli joku kuitenkin valitsee rokottamattomuuden, valinta on syytä kertoa avoimesti kaikille ja rokottamattoman on muistettava käyttää kaikkialla suojaavaa maskia, käsidesiä ja muistaa eristäytyä.”

Tän paremmin sitä ei voi ilmaista. Rokottamattomat vois nyt ihan oikeasti alottaa täyden eristäytymisen rokotetuista, koska te vaarannatte KAIKKIEN terveyden. Olette hyvin itsekkäitä ihmisiä. Ette ajattele kokonaisuutta vaan pelkästään omaa napaanne.

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottautumisen pitää tietysti olla vapaaehtoista ja oma valinta, mutta näihin rokottamattomiin ei myöskään pitäisi sitten panostaa yhtään. Eli ei tuhlata tehohoitopaikkoja heihin, sairastakoot kotonaan ja selviävät jos selviävät, luonto hoitaa. Ravintoloihin, kulttuuritapahtumiin, rokotettujen ihmisten käyttämiin terveyspalveluihin ei tietenkään mitään asiaa. 

Jos et itse viitsi hoitaa omaa osaasi tämän pandemian selättämiseksi, miksi yhteiskunnankaan pitäisi panostaa sinuun, loisivaan vapaamatkustajaan?

Se käy oikein mainiosti, kunhan rokotettujen rokotteista saamia haittoja/hoitoja/kuolemia ym. ei sitten myöskään makseta verovaroista.

Antaa luonnon hoitaa.

Tämä käy hyvin. Rokotuksen vakavat haittavaikutukset ovat tasoa pistoskohta kipeä pari päivää tai pikku kuume.

Nyt ei mennyt kyllä vastaus ihan nappiin. Kerropa tuo vakavasti rokotteesta vammautuneelle.

Näitähän ei itseasiassa ole kun asiaa on tutkittu.

Eli kaikki fimeaan tulleet haitta ilmoitukset on jo käsitelty.

Vierailija
62/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan rokottomattomuus on

ja tulee olemaan jokaisen oma asia riippumatta siitä missä asuu. Ei se kommentti mikään osuva ollut. Rokotetun hysteriaa joka epäilee rokotteen tehoa.

Omaa.napaa varten se rokotekkin otetaan eikä muiden suojaksi. Tietenkin olen fiksu enkä ota rokotetta koska ajattelen omaa terveyttäni eikä se asia muutu vaikka kuinka itkette :) Enään en kommentoi aihetta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden juttujen jälkeen on alkanut huolestuttaa, että rokote on aiheuttanut neurologisia vaurioita. Jos tuo oli olevinaan fiksu kommentti, en ehkä halua lukea tyhmää kommenttia.

Jep ja tuo on yksi syy lisää olla ottamatta rokotetta.

Vierailija
64/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotus suojaa ottajaansa EI estä taudin levittämistä, kuten jotkut muut rokotteet. Eli ainoa jonka rokottamaton asettaa vaaraan on hän itse.

Jos ajatellaankinn sen kautta, että vie terveydenhuollon resursseja, ja tätä myöten vaarantaa muita, niin samalla pitäisi vainota alkoholia käyttäviä, lihavia, tupakoijia jne.

Tässä! Oli se hyvä kommentti! T.rokotettu

Vierailija
65/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan rokottomattomuus on

ja tulee olemaan jokaisen oma asia riippumatta siitä missä asuu. Ei se kommentti mikään osuva ollut. Rokotetun hysteriaa joka epäilee rokotteen tehoa.

Omaa.napaa varten se rokotekkin otetaan eikä muiden suojaksi. Tietenkin olen fiksu enkä ota rokotetta koska ajattelen omaa terveyttäni eikä se asia muutu vaikka kuinka itkette :) Enään en kommentoi aihetta :)

Itse olen ottanut sen, koska työnantaja sen vaatii (töissä teholla).

Toisaalta olen nähnyt myös sen taudin aiheuttaman pahan konkreettisesti niin olisin kyllä ottanut sen rokotteen vaikka työnantaja ei sitä olisi "pakottanut".

Vierailija
66/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS ja ap kannattavat totalitarismia.

Surullista, etteivät niin monet näe HS:n ja muun valtamedian pelkopropagandan läpi. Sairasta, että eivät näe omalta hysterialtaan tätä heidän harjoittamaa vihamielistä kiihottamista kansanryhmää (rokottamattomia) vastaan. Muuten kyllä sallitaan kehorauha, aborttioikeus, kehopositiivisuus ym.. kukaan ei saa sanoa näistä yhtäkään poikkisanaa. Mutta auta armias jos joku ei halua ottaa tehotonta koronapiikkiä niin sitten ei ole yksilön kehon koskemattomuudesta ja itsemääräämisoikeudesta tietoakaan.

Yksikään tervejärkinen, empaattinen ihminen ei puhu kanssaihmisistään noin kuten ap puhuu.

Miten selvisimme yli vuoden ajan ilman ruumiskasoja kun olimme kaikki rokottamattomia? Suomessa on kuollut reilu 1,5v aikana reilu 1000 ihmistä koronaan (tai koronan kanssa) ja näistä ainakin yli 90% on ollut todella vanhoja ja valmiiksi sairaita. Influenssakin voi joinakin vuosina tappaa enemmän muutamassa kuukaudessa. Influenssakausi 2016/17 tappoi pelkästään Euroopassa reilun puolen vuoden aikana lähes 220000 ylimääräistä ihmistä influenssan uhrina. Silloin ei ollut hysteriasta tietoakaan.

Omilla lausunnoillanne vain paljastatte että piikkinne ei toimi ettekä luota sen tehoon itsekään. Piikillä luvattiin immuniteettia ja nyt kun on todistettu ettei piikki toimi, tästä syytetään rokottamattomia.

Milloin nämä sinisilmäisimmät tajuavat, että näissä piikeissä ei ole kyse ihmisten terveydestä vaan totalitaarisen systeemin luomisesta? Siihenhän se pyhä koronapassikin johtaa. Jotkut ovat näköjään valmiita luopumaan oikeuksistaan vapaaehtoisesti ja haluavat muutkin pakottaa samaan. Ottakaa selvää mitä esimerkiksi Australiassa tapahtuu. HS ei näistä kerro sattuneesta syystä

Vierailija
67/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lappiin saa mennä? Eikö alkuperäiskansa siellä ole minkään arvoinen? Entä porot ja liito-oravat ja kansainväliset kaivosyhtiötkin saavat tartunnan. Hyi hesaria, rasssismusnaatsismus paistaa pahasti läpi.

Kannatan aitoa tasa-arvoa, siksi pöristelen missä haluan enkä ota rokotetta sillä minusta tulisi tuolloin varianttitehdas jolloin kaikki rokotetutkin olisivat takiani vaarassa. Suojelen teitä siis ottamalla riskin sairastaa tuottamanne eri variantit aivan luonnollisen vastustuskykyni avulla. Toki julkiselle menen tehoilemaan jos ei vastustuskykyni enää pärjää rokotettujen tuottamille supervarianteille.

Naurattaa nuo teidän itse keksimät teoriat, jotka on tasoa "katsoin ulkohuusin alla kun luokkakaveri paskoi ja sain näärännäpyn, koska sitä tulee niitä".

Miksi olet tiedevastainen?

Vierailija
68/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti Suomessa tuhannesta sairastuneesta vain 7 kuolee. Ja näistä seitsemästä 6 on yli 75-vuotiaita.

Oikeesti, rauhoittukaa. Te olette ihan hysteerisiä. Se ei tee hyvää teille.

Kerropa vielä montako henkeä Suomessa on kuollut rokotteesta johtuen. Aivan, hysteria rokotetta vastaan on turha. Koska tämä psykoosi rokotetta vastaan loppuu?

Ole äkkiä hiljaa ei näistä saa puhua.

Vierailija
69/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo hyvin itsekkäitä kun ei ota myrkkypiikkiä eikä suostu kuolemaa globalisteille

Mee oikeesti hoitoon jos et trollaa.

Ap

Ap voisi ennemmin itse mennä hoitoon jos noin pahasti toisten asiat ahdistaa.

Eri

Vierailija
70/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joiden tiedän ottaneen koronapiikin ovat ottaneet ne seuraavista syistä:

1) keuhkosairaus nuorella ihmisellä

2) vanhuus

Nämä kaksi syytä ymmärrän, ja luultavasti hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Loput ovat ottaneet rokotteen seuraavista syistä:

3) median ja lähipiirin painostus

4) helpompi matkustaminen koronapassilla

Näistä kummastakin tiedän useamman tapauksen. Nuo jälkimmäiset nyt sitten saarnaavat rokottamattomille ystävilleen, kuinka tärkeää on ottaa rokote suojellakseen muita, vaikka itse juuri puoli vuotta sitten naureskelivat miten lähtevät piikin turvin helpommin matkalle kun rokottamattomat joutuvat käydä testissä tätä varten. Eli he ottivat piikin alunperin täysin itsekkäistä syistä ja nyt esittävät äiti Teresaa saarnatessana muille miten tärkeää rokottautuminen on MUIDEN vuoksi. Heitä ei tietenkään kiinnosta lukuisat tutkimukset siitä miten rokotetut levittävät virusta ihan samalla tavalla kuin rokottamattomatkin.

Vierailija
71/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette ottaneet rokotteen, jos noin pelottaa, että joku teidät tartuttaa? Eikö rokoteuskovaisen pitäisi nimenomaan uskoa rokotteen voimaan?

Olen kahdesti rokotettu enkä ollenkaan pelkää että joku rokottamaton minut tartuttaisi. Mutta sitä minä pelkään, että rokottomattomien aiheuttama sairaalakuormitus siirtää aina vaan elintärkeiden leikkauksien ja muiden sairauksien hoitoa. Meillä on lähipiirissä elinsiirtoa odottava ihminen. Ei ole yhtään liikaa aikaa odottaa sitä, että teholla olisi taas riittävästi vapaata, jotta elinsiirtoja voitaisiin tehdä normaaliin tahtiin.

Vierailija
72/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöksy sementtiin sen rokotekiimas kanssa ...

Ja ota samoin ajattelevat "kaveriskin" mukaan ...

Kaikenlainen painostaminen, väkisintuputtaminen, uhkailu, solvaaminen, syyllistäminen yms. saa vaan epäilemään koko rokotetta, ja sen tehoa ...

Paitsi jos rokotteen tarkoitus on aiheuttaa rokotetulle perustavanlaatuinen aivovaurio, mt -ongelmia pahimmasta päästä, aggressiivisuutta, pakkomielteitä, jopa väkivaltaisuutta, tai vähintäänkin siitä fantasiointia yms.

Silloin on kyseessä varsin toimiva, ja tehokas piikki ...

Minun mielipiteeni rokotteista tai päätökset terveyteni suhteen eivät muodostu sen perusteella, mitä joku tuntematon netin keskustelupalstalla kirjoittaa. Toivottavasti ei sinunkaan.

Vierailija
73/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottautumisen pitää tietysti olla vapaaehtoista ja oma valinta, mutta näihin rokottamattomiin ei myöskään pitäisi sitten panostaa yhtään. Eli ei tuhlata tehohoitopaikkoja heihin, sairastakoot kotonaan ja selviävät jos selviävät, luonto hoitaa. Ravintoloihin, kulttuuritapahtumiin, rokotettujen ihmisten käyttämiin terveyspalveluihin ei tietenkään mitään asiaa. 

Jos et itse viitsi hoitaa omaa osaasi tämän pandemian selättämiseksi, miksi yhteiskunnankaan pitäisi panostaa sinuun, loisivaan vapaamatkustajaan?

Miksi yhteiskunta panostaa läskeihin, päihteitä käyttäviin, itsemurhassa epäonnistuneisiin, toisia tahallaan satuttaneisiin ihmisiin ym? Lista on loputon.

Vierailija
74/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettuja pitää suojata rokottamattomilta, pakottamalla rokottamattomat ottamaan rokote, joka ei suojaa rokotettuja???

Liian nerokasta logiikkaa minulle :(

Vierailija
75/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Jos korona pelottaa ota rokote. Jokainen rokotteen ottanut rokotteen tuputtaja on ihminen joka ei edes itse usko rokotteeseen. Joka ikinen. Joten suu supussa ja nauti rokotteestasi. Julkisesti painostamalla muita rokotteeseen myönnät, että et itse luota ottamaasi piikkiin tippaakaan.

Tai sitten kertoo siitä, että on ymmärtänyt joitain perusasioita siitä, miten rokotteet toimivat.

Harva rokote antaa 100% immuniteetin sairaudelle. Niiden teho perustuu siihen, että kun tarpeeksi monella on rokote, taudin tartuttavuusluku pienenee tarpeeksi pieneksi taudin tukahtumiselle.

Esimerkiksi, rokote voi vähentää altistumistilanteessa todennäköisyyden taudin saamiseen 10% siitä, mitä se olisi ilman rokotetta. Lopulta, kun tarpeeksi monella on rokote, todennäköisyys, että virus siirtyisi eteenpäin on alle 1 ja tauti tukahtuu. 

Se kuinka nopoeasti tauti tukahtuu, riippuu paitsi rokotteen tehosta, myös rokotteiden ottajien määrästä. Mitä useammalla on alentunut todennäköisyys saada tauti, sitä vähemmän altistumistilanteita tulee ja sitä nopeampaa taudin tukahtuminen on.

Tämän takia rokotettuja kiinnostaa rokottamattomien valinta olla vähentämättä todennäköisyyttään tartuttaa muihin koronaa.

Vierailija
76/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette ottaneet rokotteen, jos noin pelottaa, että joku teidät tartuttaa? Eikö rokoteuskovaisen pitäisi nimenomaan uskoa rokotteen voimaan?

Olen kahdesti rokotettu enkä ollenkaan pelkää että joku rokottamaton minut tartuttaisi. Mutta sitä minä pelkään, että rokottomattomien aiheuttama sairaalakuormitus siirtää aina vaan elintärkeiden leikkauksien ja muiden sairauksien hoitoa. Meillä on lähipiirissä elinsiirtoa odottava ihminen. Ei ole yhtään liikaa aikaa odottaa sitä, että teholla olisi taas riittävästi vapaata, jotta elinsiirtoja voitaisiin tehdä normaaliin tahtiin.

Tämän pvän is:n mukaan koronan takia teholla on 28 ihmistä, kyllä nyt sairaanhoitojärjestelmä romahtaa, voi nyyyyyh.

Vierailija
77/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä hengityssuojaimia ja elän edelleen pitkälti eristyksissä. Tämän teen kuitenkin pääasiassa suojellakseni itseäni virukselta, joka teitä rokotettuja ei enää kiinnosta yhtään. Aika lailla kaikki tuttavapiirissäni elävät jo kuin normaaleina aikoina. Olen melko nuori, joten iso osa kavereistani ei ole saanut edes toista rokotetta vielä, mutta korona on jo unohtunut. Rokotetut, baareissa, ravintoloissa ja tapahtumissa viihtyvät ystäväni levitttävät virusta siinä missä minäkin - joskaan minä sitä hyvin todennäköisesti en levitä, kun en tapaa melkein ketään ja käytän julkisilla paikoilla ffp-maskia.

Olen lopen kyllästynyt tähän rokottamattomien jahtaamiseen. Ymmärtäisin sen kyllä, jos rokote oikeasti estäisi tartuttamasta, mutta kun näin ei ole, niin tuntuu aika falskilta, että rokottamattomia pidetään nyt suunnilleen jonain saatanasta seuraavana samaan aikaan kun monet rokotetut elävät paljon aktiivisempaa elämää ja levittävät virusta ihan vapaasti. Jos se rokote on niin hyvä kuin sanotaan, ei teillä rokotetuilla pitäisi olla mitään hätää.

Vierailija
78/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Jos korona pelottaa ota rokote. Jokainen rokotteen ottanut rokotteen tuputtaja on ihminen joka ei edes itse usko rokotteeseen. Joka ikinen. Joten suu supussa ja nauti rokotteestasi. Julkisesti painostamalla muita rokotteeseen myönnät, että et itse luota ottamaasi piikkiin tippaakaan.

Tai sitten kertoo siitä, että on ymmärtänyt joitain perusasioita siitä, miten rokotteet toimivat.

Harva rokote antaa 100% immuniteetin sairaudelle. Niiden teho perustuu siihen, että kun tarpeeksi monella on rokote, taudin tartuttavuusluku pienenee tarpeeksi pieneksi taudin tukahtumiselle.

Esimerkiksi, rokote voi vähentää altistumistilanteessa todennäköisyyden taudin saamiseen 10% siitä, mitä se olisi ilman rokotetta. Lopulta, kun tarpeeksi monella on rokote, todennäköisyys, että virus siirtyisi eteenpäin on alle 1 ja tauti tukahtuu. 

Se kuinka nopoeasti tauti tukahtuu, riippuu paitsi rokotteen tehosta, myös rokotteiden ottajien määrästä. Mitä useammalla on alentunut todennäköisyys saada tauti, sitä vähemmän altistumistilanteita tulee ja sitä nopeampaa taudin tukahtuminen on.

Tämän takia rokotettuja kiinnostaa rokottamattomien valinta olla vähentämättä todennäköisyyttään tartuttaa muihin koronaa.

1. Kun rokotteen saanut ei vältä kuitenkaan tartuntaa, alkaa virus etsiä mahdollisuuksia kiertää minimaalinen immuniteetti => syntyy variantti.

2. Koronaa ei edes yritetä tukahduttaa, se ei ole mahdollista. Se tulee vain sairastaa.

3. "Esimerkiksi rokote voi vähentää ... " Mitään tieteellistä tutkimusta ei ole jossa normaalipainoisilla perusterveillä tuota olisi keskenään vertaisarvioitu. Siksi sinäkin viittaa asiaan 'voi' höpötyksellä.

Ota rokotteet ja ole onnellinen. Niitä tulee vielä riittämään useita kertoja.

Vierailija
79/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvässä seurassa. Eräs saksalainen totesi samaan tyyliin seuraavaa:

"Gemeinnutz geht vor Eigennutz"

Vierailija
80/174 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ota korona rokotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi